| Forfatter |
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
jeg har mit eget system..... de står i mit rack som følger: (har et med 9 rum plus et ekstra nedenunder..)
rock, hård rock, Metallica
gammel rock, soundtracks, hiphop
div blød musik, Klassisk, div hård musik
|
|
|
Det princip kørte jeg også længe.
Lige indtil genreopdeling blev en hensko.
Er Tom Waits Jazz, Rock eller Pop?
Hører Lounge Lizards til under Jazz?
De få klassiske ting jeg har, står for sig selv.
Resten er ordnet alfabetisk, på nær ........
Citér:
mit metallica er så igen sorteret efter udgivelsesår......
|
|
|
.... Iron Maiden samlingen. Hovedparten af dem står i krybekælderen
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 14:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine cd: i alfabetisk orden.
Mine DVD: Først boxe, derefter i produktionsselskabs orden (samme design på bagsiden). det er dog lidt svært for min kone at finde rundt i det, så det kan være at det snart bliver lavet om til alfabetisk... __________________
*Mit setup*
*Mit gamle setup*
|
| Til top |
|
| |
Anders_K Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 670
|
| Sendt: 29 December 2004 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har forsøgt at genreopdele og samle albums af samme bands sammen, men desværre er jeg utrolig dårlig til at sætte dem på plads igen. år jeg har hørt en skive ligger den ofte og flyder på gulvet, bordet eller et andet sted et par uger før den kommer på plads i hylden igen. Det bevirker så at mit system pt. er total kaos og jeg ingen anelse har om hvor de forskellige skiver står. Det lyder måske ikke så smart, men totalt kaos har faktisk en rigtig god funktion, idet man på den måde aldrig glemmer de gamle skiver. Eks: Jeg vil gerne høre St. Anger. Den kan jeg ikke finde, men tilgengæld finder jeg Use Your Illusion II, som jeg helt havde glemt jeg havde....skide smart ikke!?
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vores stue er indrettet til at spille musik, så hvor andre har investeret i reoler til bøger, har vi det samme til cd´er. Vi har købt 3 reoler med hver 24 bokse, som igen har plads til 10 cd´er hver. Dvs. teoretisk er der plads til ca. 720 cd´er, i realiteten lidt mindre, bl.a. fordi Limited Editions ofte er bredere. Lige nu har vi godt 500 cd´er, så pladsen rækker til et par års indkøb eller 3 endnu.
De står i alfabetisk orden - uanset genre. Vi køber kun rock - i alle dens afskygninger (incl. blues). De danske står dog for sig selv efter konens ønske, da det kun er hende der hører Poul Krebs og Big Fat Snake - så ved hun hvor de står.
Jeg kender ihvertilfælde det med, at skiverne efter en glad aften ikke er noget kønt syn. Men jeg siger som regel, at jeg hellere vil have, de lader dem ligge, end at forsøge at sætte dem på plads efter det, de tror er mit system. Det tager mig ganske få minutter selv at få dem på plads dagen efter, da jeg selvfølgelig ved, hvor deres pladser er.
Parallelt med dette bruger jeg software fra: http://www.collectorz.com/music/ - jeg har betalt $25 for licensen i sin tid, og det er alle pengene værd. Man kan vælge mellem indtastning af kunstner og titel, indlæse stregkoden via cd-drev på pc´en, eller indtaste den direkte. Det sidste er essentielt, da copy-protected cd´er ikke accepteres af mit cd-drev. Men når det er gjort, så sætter man simpelthen programmet til at downloade alle oplysninger om skiven: Cover, titler på sange, deres varighed + evt. noter - så er den registreret i samlingen. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
music 4 all Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1467
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 18:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
har prøvet med alfabetisk orden,men det varer ikke længe så står de hulter til bulter igen men jeg ved da sådan nogenlunde hvor hvad er
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 05 Januar 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har prøvet alt, nok mest chaos
Pt. hedder det genre opdeling, og hvor jeg har plader nok af en enkelt
artist er der et helt rum til dem. Det er vist kun Iron Maiden samling
(der IKKE burde stå i en krypekælder  )
der fylder mere end et rum. Kan anbefale Ikeas Billy reol fyldt ud med
tilhørende cdadskilder rum - billig og nutral opbevaring. Jeg har i
mange år brugt en almindelig reol hvor der kunne stå en 50-60 cd'er pr.
hylde, DET var helvede syntes jeg.
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 11 Januar 2005 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alfabetisk og genrer.
Genrer er dog ik altid det nemeste for hvad høre Queen f.eks. ind under pop/rock eller hård rock 
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
Juspur Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 18 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 525
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det der med ikke at kunne c stuen for bar' cd'er, kender jeg godt
- Hvad skal vi høre? (og 15 minutter senere har jeg ikke bestemt mig).
Mener der burde være en "tvangs-bytte-ordning" blandt audiofile: med passende mellemrum skulle man med lukkede øjne dykke ned i musikbunken, gribe en håndfuld cd'er, og tvangsudveksle dem med en anden audiofil efter samme princip. Se, DET kunne være lærerigt (James Last vol. 1-14...Aaaargh)
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
CD: Tilfældigt placeret på en hylde. Har ikke så vildt mange, så det er til at overskue.
DVD: Alle Disney står samlet, dem med nr. på ryggen står i rækkefølge. Stand-up er samlet. Boxe er samlet, Serien venner står samlet på række sorteret efter season. Resten af mine film er bare placeret tilfældigt. Dog stå 1'ere og 2'ere osv. sammen.
Har det også ligesom Ingenøren. 200+ film, og ikke noget man lige har lyst til at se 
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 12:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er derfor jeg kun har 2 . Bamse og kylling og en jeg har lånt ud , Ka´ ik´ huske hvad den hedder.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 12 Januar 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her er hvordan det står hos os...
CD:
1 hylde med mine plader (ca. 50 stk) - sorteret efter hvis der er flere med en kunstner, men så heller ikke mere orden
2 hylder med hendes "bras" (ca. 100 stk) - kaos
DVD:
1 hylde med koncert DVD'er (ca. 25 stk) - til dem der ikke synes de har noget at se, kan koncert DVD'er kun anbefales, da de kan ses igen og igen og igen...
1 hylde med film (ca. 50 stk) - hvis jeg ikke synes en film er god sælger jeg den igen. Chancen for at man vil se en dårlig film 2 gange er meget lille. Selv halvgode film ses måske max. 2 gange om året.
1 hylde med børnefilm
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 13 Januar 2005 kl. 01:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juspur skrev:
|
Det der med ikke at kunne c stuen for bar' cd'er, kender jeg godt
- Hvad skal vi høre? (og 15 minutter senere har jeg ikke bestemt mig).
Mener der burde være en "tvangs-bytte-ordning" blandt audiofile: med passende mellemrum skulle man med lukkede øjne dykke ned i musikbunken, gribe en håndfuld cd'er, og tvangsudveksle dem med en anden audiofil efter samme princip. Se, DET kunne være lærerigt (James Last vol. 1-14...Aaaargh)
|
|
|
Nej vel, har ikke den store lyst til at bytte mine cd´er med en gang bras andre har fortrudt de har købt 
Det andet lyder bekendt. Man sidder og roder 453 cd´er igennem og efter 20 min. har man stadig ik fundet noget, man kan jo desværre ikke høre dem alle på en gang 
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
hifido Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2005 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 237
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har simpelthen købt mine møbler specielt til min interesse. Det danske møbelfirma HAMMEL laver nogle smarte skuffesystemer med plads til 34 Cd´er i hvert modul med glas i fronten så man kan se dem når skuffen er lukket. I det system har jeg plads til ca. 700 Cdére. Så har jeg også en hel væg med tommy larsen´s aluprofiler. Der har jeg plads til yderligere ca. 1200 plader!! Mine cd´ere er mest genre opdelt!!
Mvh. Hifido
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
3DX skrev:
| Jeg har en kammerat som bruger en mappe (hulter til bulter) |
|
|
Gad vide om det er mig han mener eller har han ligefrem flere venner
Dem med rigtigt cover står alfabetisk i hylden, de andre sidder ganske rigtigt lidt rodet i en mappe.. Dog skal de også nok blive alfabetisk ordnet en dag.
og jeg HADER når folk sætter en CD på den forkerte plads på min hylde! __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Silent Knight Forum Bruger

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 928
|
| Sendt: 27 Februar 2005 kl. 15:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har et lidt underligt system, men jeg kan alligevel altid finde den cd jeg leder efter. Mine ca. 1.200 cd'er står efter hvilket land kunsteren/band kommer fra Danmark/England/USA/Canada osv og inden for hvert land, står de så igen alfabetisk og når der så er flere af samme kunstner, står de efter albummets opr. udgivelsesår. Derudover er der lavet plads til Soundtracks, div. opsamlinger og klassisk.
Mine ca. 200 dvd'er ligger til gengæld bare blandet, men jeg må hellere finde et system til dem snart!!!
__________________ http://www.myspace.com/sagaca
|
| Til top |
|
| |
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 11 Marts 2005 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
Kender problemet, jeg har 201 film (database, ikke et gæt ), og jeg syntes tit jeg ikke har noget at se . |
|
|
Noterer du også købspris i databasen? Jeg prøvede at summere lidt forleden dag (~500 film), og det var sq et stort tal... 
Filmene står selvfølgelig alfabetisk - men med den undtagelse, at de fleste nyindkøb placeres (alfabetisk ) på en hylde for sig og først sættes rigtigt på plads, når jeg har set dem. (Men jeg har ikke kørt med dette system hele tiden, så der er en del, jeg ikke har fået set - og har svært ved at finde frem til, når jeg ikke ved, hvad jeg vil se... ) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 11:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tør jeg sku ikke regne ud .
Jeg har et felt i databasen jeg 'hakker af' når filmene er set, så er det nemt at trække en liste ud over film der ikke er set (pt. 70 stks. ). __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Hardy Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 79
|
| Sendt: 12 Marts 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingeniøren skrev:
|
Det tør jeg sku ikke regne ud .
Jeg har et felt i databasen jeg 'hakker af' når filmene er set, så er det nemt at trække en liste ud over film der ikke er set (pt. 70 stks. ).
|
|
|
Så enkelt kan det s'føli' klares - måske jeg lige skulle putte et ekstra felt i databasen! 
Sådan et udtræk tager godt nok lidt af spontaniteten, men kan jo nok være et fint supplement. (Listen kan til gengæld blive lige så grim at kigge på som den samlede pris på samlingen... ) __________________ A break-in period is an excuse made up by some audio manufacturers to get your ears used to the bad sound.
|
| Til top |
|
| |