Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juli 2024 | 20:36   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Første spadestik tættere på 100% end før (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 9
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 12 November 2006 kl. 12:02 | IP-adresse registreret  

hva så Kiro hvordan går det med anlægget?

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
interfacelift
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Lukket, eget ønske!

Bruger siden: 07 Oktober 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 2226
Sendt: 19 November 2006 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert !!!!!!

Til top Vis interfacelift's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af interfacelift
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 19 November 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Det er godt nok gået noget sløjt til de sidste måneder, det eneste jeg har fået lavet er en reol til mine film er cder og sat centeren på plads her kommer lige et par billeder

På anlægssiden er der desværre intet sket , men der er håb forude nu vinteren er ved at komme, så er der igen mere tid til det sjove.

Pt. ser det sådan ud.

 

Og reolen.

Af de næste projekter er der nogle der har større prioritet end andre bla. noget et eller andet der kan få lyden ændret så det ikke runger så meget jeg ved ikke lige hvad pt. jeg vil forsøge med, så sidder du med et godt råd så fyr løs.

En anden ting jeg går og sysler lidt med er en anden PJ og DVD, men en ting af gangen.

Mvh.

kiro

 

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 08 Januar 2007 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hej Kiro

Nu er det efterhånden et par måneder siden siden sidste indlæg. Kan det være helt rigtigt at der ikke er sket noget?



__________________
Hilsen Henrik
Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen

Ja desværre er der ikke sket ret meget, jeg har fået solgt min Denon DCD S1 ikke fordi jeg var ked af den, men fordi den ikke blev brugt nok, den fortjæner at være et sted hvor den vil blive brugt meget.

Jeg har også sat min PJ til salg og når den ryger så skal der shoppes, glæder mig allerede.

Det var også planen at jeg skulle få gjort noget ved akustikken, men for det ikke skal være løgn er jeg lidt flad for energi for tiden, da jeg er startet på nyt job her efter nytår, det tager hårdt på en gemmel mand, jeg bliver vidst nød til at få et spark r.... så jeg kan komme i gang.

Mvh.

kiro

  

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
sHaCk_kO
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 17 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1488
Sendt: 09 Januar 2007 kl. 21:34 | IP-adresse registreret  

er det nået man kan melde sig frivilligt til Kiro

__________________
Primare-Thule-Rega-VA-Velodyne-Panasonic BD35
:o)
Til top Vis sHaCk_kO's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sHaCk_kO
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 04 April 2007 kl. 23:13 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Det fåregår helt i tomgang for tiden, jeg er jo som før nævnt kommer af men min DCD-S1 men det fede er nu at min Projektor også er solgt   der indledes nu en ny jagt på en ny Projektor og en DVD afspiller, for DVD-Recorderen som jeg ellers brugte, er blevet beslaglagt af resten af familien og står nu i stuen, så kan jeg også bedre bruge undskylningen over for mig selv om at jeg da må have en anden til den nye PJ.

Skulle der nu sidde en og tænke jammen du skal da lige se den eller denne i action inden du belslutter dig så sig endelig til, gode ider og tanker kan altid bruges.

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
CRC1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 12 Februar 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 682
Sendt: 05 April 2007 kl. 08:52 | IP-adresse registreret  

Hej Kiro

Den er da for fed den bio og stor respekt for dit handyman talent og gør-det-selv gå på mod!!

Hvis du skal have dvd, synes jeg du skal bruge lidt tid på Denon DVD2910/3910. Jeg synes de giver et vildt godt billede, der er HDMI, de er simple i menu opbygning og er til at få mellem 3-4500 i KSB afdelingen. Det eneste negative jeg har at sige om det er at de kan være lidt tid om at loade. Jeg har valgt at gå på kompromis med dette på min 3910, om det tager 4 eller 8 sekunder er for mig lidt lige gyldigt når jeg skal se en film på over 2 timer. Så er billede, lyd og design vigtigere.

PJ, synes jeg du skal prøve en Sanyo Z-4! Det er også til at få til en rigtig god pris i KSB og hold da op der et godt billede, det er bare for lækkert i farver og kontraster og står super skarpt. Jeg så den på et 101" lærred og jeg var helt væk, altså jeg drømmede om at få hjemmebio igen et par nætter efter. Infocus har også lavet en ny serie, det er sgu også et rigtig godt og flotg billede, men til brugt prisen er jeg brændt fast i den Sanyo!



__________________
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
Til top Vis CRC1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CRC1
 
vnv nation
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 16 September 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 252
Sendt: 05 April 2007 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Har lige været tråden igennem, det er meget gennemført! - Stort tillykke

Må tilslutte mig anbefalingerne fra CRC1, har selv haft 2910, og var meget glad for det billede den kunne frembringe, køre desværre på DVD/HDD sony 820 i dag, og den har absolut ikke samme kvalitet. En 2910 kan vel findes brugt til ca. 2500-2800,-

Brugte endvidere en Z2, hvilket gav et godt billede, så hvis du kan finder en Z4, må det være lige i øjet.

Nu ved jeg ikke hvormeget du har fået spillet dine kabler til (JPS), jeg har selv deres superconnetor FX, og var igennem lidt "sjov" oplevelse med dem. Først spillede de ok, hvorefter de lukkede til og blev noget klemte og uldne i lyden. Men bliver man ved med at give dem noget af leve af, kommer de til at åbne sig igen og i dag er jeg meget glade for dem i mit setup.



__________________
mvh Thomas
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=38934
Til top Vis vnv nation's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vnv nation Besøg vnv nation's Websted
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 05 April 2007 kl. 19:36 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Så skete det, på en højhellig skærtorsdag har jeg bestilt en Benq PE 8720 projektor, det er et sats jeg har aldrig set sådan en live, tror bare på at alt jeg har læst om den er noget for mig , det var også på den måde jeg købte min nu solgte projektor og den var jeg faktisk rigtig glad for, men som med alt andet skal der lidt fornyelse til en gang imellem, så nu er det kun at få taget sig sammen til at finde en DVD afspiller.

Billeder følger når der er noget at vise

Mvh.

kiro

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 22:03 | IP-adresse registreret  

Hej igen

Tro det eller ej der er sket noget mere i bioen.

Benq er landet, en ordentlig moppe dreng.

Der pakkes ud til stor jubel for drengene i familien .

Det er lige som juleaften jubelen vil ingen ende tage.

Beslag skal der til det gamle passede selvfølgelig ikke , den er jo noget større end Toshibaen.

Første forsøg laves, kønt er det ikke se selv det er det til venstre, så en ny laves det er det til højre, og så er den plade 1mm tykkere end den første hvilket hjalp på afbøjningen, den er sku lidt tung.

Så er den monteret lidt vildt .

Da det er et liste loft og den er noget tungere end den gamle måtte der en plade op til at fordele vægten samt de vibrationer der måtte komme.

Nu er banditten oppe og hænge det ser fornuftigt ud på trods af dens størrelse, glæder mig vildt til et billed på den, desværre mangler der lidt .

For her hersker det total kaos.

Der er ingen DVD afspiller.

Fik forresten et fint kabel der er trukket og monteret i den ene ende.

Håber det sparker r.. det er da hvad der ellers skrives om dette kabel.

Inden længe kommer dvdafspilleren på plads, tro på det, for det gør jeg .

Mvh.

kiro

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Holm26
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Februar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 265
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 22:09 | IP-adresse registreret  

Wow den er godt nok stor  Ellers en lækker pakke at få ind af døren... Tillykke med den...

__________________
Surround i Slyngelstuen
Til top Vis Holm26's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Holm26 Besøg Holm26's Websted
 
CSN Teknik
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
CSN Teknik

Bruger siden: 24 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline
Indlæg: 842
Sendt: 10 Maj 2007 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Virkelig flot bio du får bygget dig, Det er nogle flotte møbler/racks du har fået lavet, det er rart at se at der er noget der selv kan.

Godt gået



__________________
Mvh.Christian
Cinemania
Til top Vis CSN Teknik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af CSN Teknik Besøg CSN Teknik's Websted
 
MC_Disko
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 August 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 383
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 06:47 | IP-adresse registreret  

kan se du har været igang på cnc maskine med den plade? eller har du bare målt op og så boret ? men det ser hvertfald fint ud. og det jo stadig en lækker bio du har, og bliver jo kun bedre med tiden

mvh / Michael


__________________
Se min lille bio her.
Til top Vis MC_Disko's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MC_Disko
 
sigaard
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Januar 2006
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 284
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 16:03 | IP-adresse registreret  

Den er sikkert for vild den projektor, den ser ihvertfald ud til at kunne en del.. den glæder jeg mig til at høre om.. og sindsygt godt lavet beslag, der er vist en der er udlært smed eller lign..  super godt lavet.. og det er stadig en top nice bio..

sigaard



__________________
Min Bio..

Min Filmsamling..
Til top Vis sigaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af sigaard
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Nej der har ikke væert ganag i CNCen denne gang alt er forgået med håndværktøj og noget tålmodighed.

Jeg kom til, nej det var faktisk planen at jeg ville købe mig en Denon DVD-1930, men så var det lige at jeg fik hældt lide vand af ørene til konen og hun sagde så køb den der og pegede på den som jeg jo allerhelst ville have.

Så det blev denne

Får desværre ikke tid før i løbet af weekenden og sætte den til men pyt nu er den jo i hus.

Jeg smider også lige et billed at grejet i stuen, det er der jo ændret en del på siden det sidste billed på side 8, TVet er blevet skiftet ud til et Sony da Samsungen efter diverse problemer har været skiftet 3 gange med nye men de havde stadig problemer, derefter røg det ud.

Anlæget består at en HK 3480 Reciver og en HD970 CD afspiller fra Harman Kardon en Sony RDR-HX710 DVD afspiller og min gode gamle Rega Planar3 pladespiller samt et par Meadowlark Eagel højttalere i øvrigt en lækker lille sag.

Slut for denne gang.

Mvh.

kiro 

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
RedDragunee
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Februar 2006
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 41
Sendt: 11 Maj 2007 kl. 19:15 | IP-adresse registreret  

Det ser jo bare afsindig godt ud.

Glæder mig til at læse nogle impressions, af din nye 2930, spille sammen med BenQ'en


__________________
Filmsamlingen
Bioen
Til top Vis RedDragunee's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af RedDragunee
 
bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 309
Sendt: 16 Maj 2007 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Kiro, flot arbejde men vi længes efter at se det færdige resultat så ikke noget med at slappe for meget af

__________________
/Hans
Til top Vis bphhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bphhm
 
kiro
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 459
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

Efter meget laaaang tid hvor der stort set ikke er sket noget ud over at set film, hvilket jo også er det bioen er beregnet til. Er der her den sidste måned blevet ændret lidt på farverne, nu er alle væggene blevet mørkere, da der var for meget genskind i siderne og bagved med den grå farve som var der før. Samtidig har jeg fået sat gardiner op ved siden af lærredet dels for at det skulle blive hyggeligere og med håb for at også lyden vil blive bedre (syntes det rungede lidt før)  

 

 

I samme omgang solgte jeg min gamle surround forstærker og anskaffede mig en ny Denon AVR-3806 Surround receiver. Skulle det ikke være godt nok har jeg mit gamle krystal apperat ved siden af .

 

 

Og nu hvor jeg var i gang var drømmen også af få en 7.1 bio med Meadowlark højttalere, så efter en sludder med Karsten fra Studiosound var jeg en smut forbi og købe de sidste Meadowlark Eagel standerhøjttalere.

 

 

Man kan se de er lidt lysere end de gamle Eagle gulvhøjttalere som har stået i stuen og fået massere af sol men det må tiden råde bod på, da nu havde fået slæbt dem hjem var næste step at få lavet standerne så de kom i højde med gulv modellen.

 

 

Når man nu får de der skøre ider mangler der pludselig højttalerkabel  en mail og lidt telefon med Christian fra CSN-Teknik blev til 35M Supra PLY3,4 så alle højttalere har nu det samme kabel  og bananer i enden.

 

 

 

Lidt nye billeder måtte der også til da knægten nuppe de gamle til sin lille bif.

De er selvfølgelig alle fundet på nettet og derefter fremkaldt/printet i Fona .

 

 

 

 

 

 

 

Den gamle reol måtte lade livet, så nogle hyller er nu monteret lidt højt oppe, der skulle jo være plads til alle højttalerne huset er for lille.

 

 

 

Et par billeder mere.

 

 

 

 

Næste del i bioen er to nye filmplakater, knægten har sat sig på Terminator  den anden ryger ud og så er der lige sofaen den er jeg sku træt af den passer bare ikke ind.

 

Nu er der nok nogle der tænker hvordan lyder det så nu, og ærligt jeg ved det ikke og desværre får jeg ikke tid til at prøve noget som helst før i weekenden, og jeg er meget spændt på hvor meget der skal rykkes rundt på de forskellige ting inden lyden er som jeg gerne vil have den.

Det var lidt for denne gang håber ikke det sidste vare så længe at få ændret.

 

Mvh.

 

kiro

 

 

Til top Vis kiro's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kiro Besøg kiro's Websted
 
Fernandez
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 August 2004
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Indlæg: 184
Sendt: 26 Marts 2008 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Lækker og hyggelig bio, fed projektor

 

M.v.h

Ronni



__________________
mine DVD`er ikke opdateret

Min HjemmeBio
Til top Vis Fernandez's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fernandez
 

<< Forrige Side af 9 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes