| Forfatter |
|
3DX Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1930
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 07:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
micjac skrev:
3DX skrev:
Elgar cello koncert, cello Sir Adrian Boult, dir. Paul Tortelier. Boult lærte jo Dú Pre at spille cello.
|
|
|
Check lige den en gang mere.
Ellers flot låge.
Hold da fast alt det whisky der findes. Der kan man bare se.
mvh
|
|
|
ja, der er vist noget galt:
Sir Adrian boult:

Paul Tortelier:

er rettet, tak.  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
Juppe Forum Bruger

Bruger siden: 06 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 09:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
ADDA 2408 - Hvad koster den?
Har du ikke glemt arien fra Lucia del Lammemoor? Det er da een af 3DX´s yndlinge? - og nu også min (kendt fra 5.th element...)
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo... men jeg måtte jo vælge!
denne er også fed (på vinyl) har hørt den på cd, og der er gået helt galt.

Det er sgu svært at udvælge dem der skal på 
2408 er ren over kill til hifi. ...8 kanaler
-mener lillebroeren 2402 koster ca. 17K.
__________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Juppe skrev:
| ADDA 2408 - Hvad koster den? |
|
|
40k + moms. hvis jeg ikke husker meget forkert...
Det er svinebilligt for en konverter i den klasse, den jorder stort set alt andet uanset pris..
Det vildeste er så at det jo faktisk er en 8-kanals A/D og D/A konverter med indbygget digital mixer, up/down-sampling, samplerate konvertering, forskellige typer jitter-reduktion og andet godt.. Der kunne hifi-branchen lærer noget om fornuftig prissætning.
2402 er ganske vist en 2-kanals konverter, og den kostede på et tidspunk 9k.. Men.. Dens kvalitet er altså også meget mere jordnær, ikke noget ekstraordinært. Dog vil det sikkert stadig koste 30k at få en normal hifi-DAC som er ligeså vellydende.
Hilsen JJ - Med en 2-kanals 2408 i stuen, hehe...
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim Olsen lagde jo Lofgren på i går og nævner, at den er perfekt til indstilling ... jeg er HELT enig, se bare her:
Da jeg sidst i 70´erne ville købe nyt anlæg, blev jeg anbefalet at besøge KT Radio og medbringe min yndlingsskive for en prøvelytning. Dengang var det Lofgren Night Fades Away i vinyludgave, titelnummeret + Dirty Money var (og er!) højt oppe på playlisten, så det blev dem + et par andre, der skulle være prøveklud. Så snart et sæt KEF Carlton II blev tilsluttet en Denon forstærker var jeg ikke i tvivl, så det blev det ...
Forleden blæste jeg den ene mellemtone itu efter næsten 25 års tro tjeneste - forstærker m.m. var allerede skiftet til noget Sony ES, så nu skulle det være: Nye højttalere! Altså Night Fades Away under armen (denne gang i CD-udgave) + den nye omtalte live-skive. Og netop nr. 7, 8 og 9 på sidstnævnte blev bl.a. brugt som udgangspunkt for afprøvning. Og tænk jer: Så snart KEF Q7 fik lov at vise, hvad de dur til, var jeg solgt. Eller rettere: Højttalerne var solgt - til mig!
Det bemærkelsesværdige er, at både Nils Lofgren og KEF, begge gange overbeviste mig om, hvad der lyder godt. Med så mange år imellem!
Deja-vu eller hyr?
Men ellers tak for en strålende tråd, den er ikke set bedre i lange tider. Og som fodnote til 3DX: John Campbell ER et must! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 16 December 2004 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj venner.
Super tråd I har fået gang i. Jeg vil da gerne tage mig af kalenderlåge nr. 19, hvis ingen har sat sin klamme hånd på den endnu .
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 00:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Først en meget stor tak til hr. SES. for denne hygsomme tråd. Et glimragende initiv!
Nå, men lettes lidt på dagens låge skal der jo.
Låge nr. 17:
Dagens Blues: Lou Rawls - At Last
Som billedet måske antyder, er vi ovre i den genre, der nok bedst kan betegnes som sofablues. Gode sange, et godt stænk humor, fremragende musikere, en sublim bariton og det hele tilsat et stænk jazzzz. Skiven er fra 1989 og er en sand evergreen. Dagens bluessanger er 71 år gammel og gift med en ungmø på 34. Jow-jow
Jeg leder stadig efter hans vinylskive Tobacco Road, der er en live optagelse fra 1963, optaget på stedet af samme navn i Miami. Men jeg må nok nøjes med at fremskaffe den nyeste:
Dagens Soul: Donny Hathaway - Live
En vinyl'er af de gode. Optaget på en mindre "club" i L.A., og medvirkende er bl.a. navne som Willy Weeks (bass) og Fred White (dr) (yeps, det er ham fra Earth, Wind & Fire).
Dagens klassiske koncert: Henriette Bonde-Hansen og Amalie Malling.
Huuu-hej! Denne nydelige unge dame kan synge buksen af næsten enhver granvoksen julemand.
De kan ind imellem opleves rundt omkring i det ganske land. De varmeste anbefalinger herfra!
Dagens jazzere:
Der er to skiver, der bliver spillet meget for øjebliket:
Al Jarreau - Accentuate The Positive
Den har jeg omtalt for ikke så længe siden, så der er ikke grund til at sige meget andet end, at det er en dæææjlig skive.
Stacey Kent - The Boy Next Door
En lidt mere løssluppet plade end den forrige, dog uden at gå helt over gevind. To af numrene synes jeg dog ikke hører hjemme på denne skive, men hør den og døm selv. Ms. Kent er tydeligt inspireret af Dianah Washington, men dette synes alligevel ikke som værende et plagiat, måske mere et friskt pust. Hun har også fået sig en hel frisk web side: www.staceykent.com
Dagens Syretrip: Jaco Pastorius - Birthday Concert (Live)
Michael Brecker og Bob Mintzer for hamrende fuld udblæsning, så er du advaret! Bl.a. Peter Erskine er også med, men virker dog en smule mindre påvirket, end de andre deltagere
Dagens PopUp/R&B/disco: Earth, Wind & Fire - I Am
Denne skønhed af en dæsko-dasko skive holder stadig på vandet den dag i dag. Holdbare kompositioner kombineret med dygtige musikere og producere var datidens opskrift på langtidsholdbar musik. Selv mange år efter denne udgivelse, er det svært at finde noget, der "groover" hårdere. Nu også i digi-remastered udgave. Nyt album på vej: Live in Rio, der er en stak George Massenburg optagelser fra ca. 1980, gennemrensede og remastered.
Dagens TV-show: The Man Show!
De to flinke og meget velopdragne unge mennesker Adam Carolla og Jimmy Kimmel viser os alle de gode ting i livet, enhver yngre som granvoksen julemand sætter pris på.
Dagens Julesang: Bing Crosby's White Christmas. Før er det ikke rigtigt jul!
Dagens øl er mexicansk og derfor en Cerveza, nemlig Pacifico:
Den importeres til europa af det belgiske firma Eurocermex, men desværre har jeg ikke set den i danmark i mange år.
Oprindeligt lavedes to typer, en lys (ej "lyst øl") og en mørk. Mens den lyse på mange måder minder om den allestedsnærværende Corona Cerveza, så har den mørke udgave nogle dybere smagsnuancer, der må fryde enhver nissegane både sommer og vinter.
Dagens Aqua Vitae:
Ja, hvad kunne det næsten ellers være?  Skrappe sager, der rykker helt ned i storetåen. Nu også i mint-version, der lugter knap så meget af hospital. Kan med fordel suppleres med dagens værktøj:
Denne dejlige ukrudtsbrænder er enhver ægte hifi entusiasts drøm, gnæk-gnæk. Uundværlig ved rituelle afbrændinger af.... nå, det er jo snart jul, så jeg må hellere være lidt flink
Dagens DVD: Girls On Trampolines Special Christmas Edition - måske til mande(l)gaven?
Prisen på ca. en hund er pebernødder i forhold til underholdningsværdien
Nissepiger, der hopper i trampolin - jeg kan næsten ikke få luft!
Dagens Nissepige er af den exotiske slags: Kathleen Battle
Store sopraner er næsten bedre end det meste. Næsten
Der er nu kun en uges tid til den store aften, så lad mig hermed ønske jer alle en rigtig Glædelig Jul!
Stafetten sendes hermed videre til hr. Gl.jas, som nok vil fornøje os med nogle indspark af høj kvalitet
Med julet hilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 07:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
fed låge Søren
Jaco Pastorius... har du hans "Live in Paris", hvor han spiller "I shot the Sheriff" ? __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
NriK Forum Bruger

Bruger siden: 27 April 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1780
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ghammel & Suhr skrev:
Dagens TV-show: The Man Show!
De to flinke og meget velopdragne unge mennesker Adam Carolla og Jimmy Kimmel viser os alle de gode ting i livet, enhver yngre som granvoksen julemand sætter pris på. |
|
|

THE MAN SHOW er topdollar!!!!
Jeg elsker der hvor de viser hvordan man opfører sig på en stripklub. For når det så er tid til at putte pengesedler ned i trussekanten, så siger de at der er så mørkt sådan nogle steder, at pigerne ikke opdager hvis man putter een af de 'små' sedler ned. Eller endnu bedre: Man kan lave nogen sedler selv hjemmefra, og HVIS de skulle finde ud af det [her ser man så en stripper i studiet der siger:] Heeey, this one is fake!
[en af værterne peger op på hendes barm og siger:] Well so are these, but I don't complain!!!   
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skulle der være sneget sig en ægte nissepige
herind, tror jeg de fordufter nu ....
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 09:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da op.. Kathleen Battle ser da ret interessant ud.. Synger hun ligeså godt som hun ser ud og er indspilningerne i orden?
Har btw en ret gammel PM hænge fra dig.. Der kommer et svar i aften til dig Søren, beklager mit sløvsind 
Hvad i denne tråd skulle kunne skræmme en ægte nissepige væk..? Man skal da være noget af en ømfindtlig feminist for at blive stødt over indholdet i dagens låge!?!
Hygge JJ
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 10:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Davdav!
Hr. 3DX, nej, den har jeg desværre ikke. Men jeg så engang nummeret på en instruktionsvideo, hvor han ender med at kaste sin bas hen i et hjørne af lokalet
Man Show er ubeskriveligt fedt! Det er sq svært ikke at fange selvironien i de forskellige scener, og fruen ser da også jævnligt med. Hun øver sig stadig i at hvine på samme måde, som pigerne på trampolinen 
Kathleen Battle synger visse ting i den helt høje klasse, og som "afrikansk amerikaner" klinger hun en smule anderledes, end de hvide af slagsen. Personligt finder jeg det ganske forfriskende, mens andre synes det er "ødelæggende" for musikken. Dem om det.
Med julet hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |
3DX Branchemedlem

|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dav
ja han var vist nok splitter gal. blev vist banket til død af nogen han igen havde provokeret. han plejede at intoducere sig selv om "I'm Jaco Pastorius, and I'm the the worlds greates bass player"
det er der måske nogen der ved noget mere om?
men bass kan/kunne han sgu spille  __________________ Der findes 2 slags menesker, og jeg er ikke en af dem...
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Uhhhh... Måske man skulle anskaffe sig en DVD-koncert med den gode Jaco, hvis det altså findes?
Det må da være perfekt at få op på lærredet.. Ellers kan G3 "Live in Concert" eller Satriani's "Live in San Fransisco" gøre det 
Hygge JJ
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jaco Pastorius:
| Biography |
by Richard S. Ginell |
|
Jaco Pastorius was a meteor who blazed on to the scene in the 1970s, only to flame out tragically in the 1980s. With a brilliantly fleet technique and fertile melodic imagination, Pastorius made his fretless electric bass leap out from the depths of the rhythm section into the front line with fluid machine-gun-like passages that demanded attention. He also sported a strutting, dancing, flamboyant performing style and posed a further triple-threat as a talented composer, arranger and producer. He and Stanley Clarke were the towering influences on their instrument in the 1970s.
Born in Pennsylvania, Pastorius grew up in Fort Lauderdale, where he played with visiting R&B and pop acts while still a teenager and built a reputation as a local legend. Everything started to come together for him quickly once he started playing with another rookie fusionmeister, Pat Metheny, around 1974. By 1976, he had been invited to join Weather Report, where he remained until 1981, gradually becoming a third lead voice along with Joe Zawinul and Wayne Shorter. Outside Weather Report, he found himself in constant demand as a sessionman and producer, playing on Joni Mitchell, Blood Sweat and Tears, Paul Bley, Bireli Lagrene and Ira Sullivan albums — and his first eponymous solo album for Epic in 1976 was hailed as a tour de force. From 1980 to 1984, he toured and recorded with his own band, the innovative Word of Mouth that fluctuated in size from a large combo to a big band.
Alas, Pastorius became overwhelmed by mental problems, exacerbated by drugs and alcohol in the mid-'80s, leading to several embarrassing public incidents (one was a violent crack-up on-stage at the Hollywood Bowl in mid-set at the 1984 Playboy Jazz Festival). Such episodes made him a pariah in the music business and toward the end of his life, he had become a street person, reportedly sighted in drug-infested inner-city hangouts. He died in 1987 from a physical beating sustained while trying to break into the Midnight Club in Fort Lauderdale. Almost totally forgotten at the time of his death, Pastorius was immediately canonized afterwards (Marcus Miller wrote a tune "Mr. Pastorius" in his honor) — too late for him to have received therapy or help.
Fra
www.allmusic.com |
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 20:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. GS. Farverige piger i operaen. Kathleen er wunderbar, og du har ret de har deres klang som vi jo elsker i sort musik - men i "hvid" er det et ekstra krydderi som jeg er forfalden til. Jessie Normann, Barbara Hendricks, Grace Bumbry, Leontyne Price, Reri Grist og så videre i temmelig lange baner.
Må jeg prøve en henvisning: Sarah Mingardo italiensk kontraalt har nogle kvaliteter som jeg forledes til at tro du vil kunne lide. En prøve kan findes ved at købe Gramophone fra december - her kam Mingardo høres og iøvrigt også Grace Bumbry nævnt længere oppe.
dagens lågeåbning var very sure. Også en hilsen herfra når den årlige bitter skal indkøbes har du vist mig rette hylde.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fin låge G&S masser af musik 
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 17 December 2004 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lou Rawls lyder aldeles interessant , og ikke mindst de mange andre solide bud.
G.S. og tak for julegaveideen. En trampolin er egentlig ret billig......
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 00:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige over G&S, Jessey Normans udgave af Four Last Songs
er stadig noget af det smukkeste jeg har hørt.
Mvh
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 03:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
G'aften i julestuen!
Hr. SES., Jessie Normann og Barbara Hendricks kender jeg lidt til, mens resten er nye for mig. Det er jo næsten overdådigt, at få så meget information på så lidt plads
Pas i øvrigt på med bitteren, den er brandfarlig i mere end én forstand
Hr. JJAZ, prøv at kig efter noget DVD med Weather Report, det burde ikke være helt umuligt at finde.
Hr. McWærk, takker - dit link er desværre dødt.
Hr. Jas, hvorfor har jeg ikke selv tænkt på den julegaveidé?  Den nævnte Lou Rawls vil du elske, troede faktisk du allerede havde den på hylden. På skiven medvirker i øvrigt også prominente personer såsom Ray Charles og Dianne Reeves.
Hr. micjac, takker, den er hermed skrevet på ønskesedlen!
Med julehilsen
G&S
__________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
|
| Til top |
|
| |