Julen falder tidligt i år
Eller retter, den 16 gør. Jeg skal på arbejde i morgen tidlig, og det mest af dagen…så den 16 kommer den 15!
Det går nok…
Dagens blues:

John Campbell, One Believer.
Den er et must for blues elskere! Selv om den er lidt tærsket herinde, så er den altså stadig stikkende god.
Især titel nummeret holder max.
Den er som meget andet blues optaget uden for meget pis og papir, og han stemme står skarpt, fremme i lyd billedet, og der er de detaljer der skal være på en optagelse. Lidt plektor der knækker, osv.
Her er lige et billede mere af manden…

føj, når man se sådan ud, må man ha' meget på hjertet 
Dagens country… hvis man kan kalde det det.

Alison Krauss and the Union Station, New favorit.
Også en anelse tærsket, men den holder. Og igen er titel nummeret for fed.
Den er godt optaget, den er ikke mixet til død af en eller anden MTV producer-snothvalp. Og musikerne er møg gode.
Der er igen alle de detaljer der skal være. Læbe lyde, luft der trækkes ned inden sang, osv. Det der gør at det på en ordentligt anlæg, sker i din stue, og ikke i et par kasser.
Køb den, køb den. 
Jeg venter på DVD koncerten, som skulle være sublim.
Dagens guitar… den var ny.

Jeff Beck, Guitar shop
(den var svær… jeg mener der er jo en bunke at vælge i mellem… Stuart Hamm, Satriani osv. osv. Men Jeff er bare lige det lidt mere modig, alsidig og eksperimenterende)
Et fedt eksempel er på det, er på Beverley Cravens version af det gamle ABBA nummer ”the winner takes it all” på en mest forunderlige vis, for han lagt en fed guitar solo ind på det nummer… herligt.
Han kan sgu flytte fignerne, så man tro det er løgn. Han virker som om han elsker det, og kun laver det han syntes er fedt. Og det kan man hører. Høj høj kvalitet.
Dagens Klassiske

ELGAR
Cello Concerto/Cellokonzert/
Concerto pour violoncelle
Falstaff
ELGAR/BACH Fantasia & Fugue in C minor
ELGAR/HANDEL Overture in D minor
Paul Tortelier
London Philharmonic Orchestra
Sir Adrian Boult
British Composers
7243 5 85152 2 0
Elgar cello koncert, dir. Sir Adrian Boult, cello Paul Tortelier.
Tortelier lærte jo Dú Pre at spille cello, og det er som om læren bare er det bedre en eleven. Han spiller den med en nerve og en følelse, så nakkehårene rejser sig. Det er klassisk når det er bedst og anlægget sættes i den grad på prøve. Den beviser at klassisk i mange tilfælde, stiller langt større krav til anlægget en ”elektroniks” musik gør.
Dagens Danske

Nulle og verdens orkesteret.
Det var Karsten fra studiosound der introducerede den. Den er for fed. Den er fuld af ”fejl” men som en sagde… ”det er de fede fejl” …de står og spiller i din stue.
Dagens bog… den er også ny

ikke så opfindsom...
Michael Jackson, Malt Whisky companion.
Der skulle være nok at gå I gang med 
Dagen Whisky

Ja som skrev før, er jeg mest til whisky fra ”The Scotish Malt Whiskey Society”

men det kræver medlemskab osv osv. - så her er et godt alternativ.
En rigtig klasisk singel malt. Ikke som at slikke skorsten på Islay, eller få gane kramper af en skidt lowlander. Men med rigtig single malt smag.
Og så har den jo et fedt navn…
(ud tales noget i retning af ”bunaharvin”)
Audio ønske.

En ADDA 2408.
En prof konverter er spiller R. ud af bukserne. Har hørt den i mit eget set up. Et CD PRO2 drev, direkte i ADDA’eren, digital vol. ned i et par ICEpower 500ASP’er og så var der bare hul igennem. Sort baggrund og møg lækkert.
Synd at den kun kommer i 19” med rack huller og dioder så man tror det er løgn. Sæt den i en hifi kasse, og den kunne kæmpe med de bedste på marked.
Prøv den, prøv den.
Dagens nisse pige…

Ja enten var de for gynækolog agtige, eller også røv syge. Så det bliver et at fru. Krauss. …Men hinde kunne man nok også godt leve med 
I "morgen" den 17, er det Gammel og Sur…. Alias Søren-net-kabel som har lågen
God jul