Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 03:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Julekalender (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 12 December 2004 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

CarrotMan: Det er en deal!

Links og tekst er fundet, så jeg er top klar til at gå i "trykken"

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 12 December 2004 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

den slags har vi skam også i odense... men
har du nogen ide om hvad sådan en 70 cl børge ender med at koste?

3-400 kr vil jeg regne med. Jeg har ihvertfald ikke
givet mere for den selv.

/U.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Bruger siden: 21 September 2003
Sendt: 12 December 2004 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
3-400 kr vil jeg regne med. Jeg har ihvertfald ikke
givet mere for den selv./U.

Hov.. Det var da billigt.. Jeg må en tur ind til butikken for at kigge.

Hvis man er fra Kbh. området kan en tur forbi Qualityworld iøvrigt anbefales.. Meget flinke mennesker og meget god whisky

Hygge
JJ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 12 December 2004 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Nu skal jeg passe på hvad jeg lover, den var på tilbud da jeg købte
den

/U.

PS: Qualityworld?

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 13 December 2004 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

CarrotMan skrev:
PS: Qualityworld?

Yep.. I Måløv..

http://www.qualityworld.dk/

Hygge
JJ

Til top Vis JJAZ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JJAZ Besøg JJAZ's Websted

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Lukket efter ønske fra bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Lokalitet: København
Sendt: 13 December 2004 kl. 08:56 | IP-adresse registreret  

Whisky skal købes hos: http://www.smws.com/

De har en fin søgning, hvor man kan finde den man leder efter: http://www.smws.com/shop/search.html

De er ufortyndede, de er et bedste af det bedste, og man kan finde en der er ældere end en selv... (måske ) ydermere har de dem man ALDRIG finder andre steder. Bla. har vi en hvor der er en hint i eftersmagen og duften af chokolade/ kakao

Vi har medlemsnummer DK0000001  (de regner åbenbart med mange medlemmer i Danmark ... faktisk ALLE )

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 13 December 2004 kl. 08:57 | IP-adresse registreret  

Hej,

Det er sket, det er den 13/12 vi er nu længere end halvejs gennem julen.

Dagens Julemusik:

B.B. King A Christmas Celebration of hope.

Blues julemusik, med en af mestrene indenfor blues'en. Fed spade og holdbare numre tilsat en god mængde sort humor.

Dagens Opera:

Mozart - Don Giovanni. Sutherland - Bacquier - Lorengar - Horne - Gramm - Krenn, English chamber orchestra og Bonynge ved roret.

For mig er det indbegrebet af Opera, i det netop denne plade gav mig interesse for opera. Det var den første LP jeg købte efter ikke at have haft pladespiller i mange år.

Nu er det en af mine ynglings plader.

Dagens Uklassificerbare:

Calexico - Feast of wire.

Et dejlig uanstrengt album, med ok lyd og et helt specielt lydunivers. Det drager mig hver gang. Kan fås både på vinyl og CD. Jeg opdagede dem på en High Fidelity CD, så sig ikke at det var forgæves at CD'erne var med.

Calexico have always threatened to make a spectacular record, and even came close on 1998's The Black Light, but having spent the last three years honing their skills has paid off for them in ways no one could have predicted. Feast of Wire calls on a stunning, finely kept arsenal of genres, textures and images to transport you to the Southwest's forgotten places and put you in the shoes of the people who stare across the border in both directions. It is the album we always knew they had in them but feared they would never make.

Dagens Jazz:

Mads Vinding Trio/Carsten Dahl/Alex Riel - Six Hands, Three minds, One heart

En overset top liveoptagelse fra Århus, komplet med tobakshoste, publikum og sublimt spil. En af de bedste jazz udgivelser jeg kender. Selv optagelsen er fantastisk, meget realistisk og stemningsfuld. Man kan næsten lugte fad-øllet og smøgerne :-)

Dagens Øl:

Westmalle Trippel

Under sommerens besøg i Belgien, hvor jeg var tvangs indlagt til at udholde konens store interesse for øllet, befandt jeg mig på en virkeligt dejlig bar en formiddag i Brugge. Her fik jeg bekræftet min kærlighed til Westmalle trippel. Lidt mere frisk end gennemsnittet, stærkere end gennemsnittet og efter min mening bedre end gennemsnittet. En top øl til højtiden.

Dagens Whiskey:

Ardbeg 1975

Det er efter min mening den bedste whiskey som er tilgængelig på markedet i dag. Jeg er så heldig at eje et par flasker fra perioden før august 1977 hvor Ardbeg distilleriet sælger sine egne jorde og begynder at hente tørv dårligere jorde. En æra var forbi. Tøv ikke over prisen, men køb hvis du kan finde den !

Dagens nisse:
Vi er tilbage i noget med pels Wink

Det er BjarneNR der tager staffeten imorgen, og kører tråden videre.

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 13 December 2004 kl. 09:02 | IP-adresse registreret  

3DX skrev:
De er ufortyndede, de er et bedste af det bedste, og man kan finde en der er ældere end en selv...

Njaaaah.. Ufortyndet er ikke nødvendigvis bedst, selvom jeg da også nyder en Cask Strength ind imellem.

Synes smws er lige dyr nok med det meste, så hellere støtte en dansk butik som Qualityworld og Juuls samt nyde muligheden for gratis prøvesmagninger.

Hygge
JJ

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 December 2004 kl. 09:05 | IP-adresse registreret  

JJAZ skrev:

3DX skrev:
De er ufortyndede, de er et bedste af det bedste, og man kan finde en der er ældere end en selv...

Njaaaah.. Ufortyndet er ikke nødvendigvis bedst, selvom jeg da også nyder en Cask Strength ind imellem.

Synes smws er lige dyr nok med det meste, så hellere støtte en dansk butik som Qualityworld og Juuls samt nyde muligheden for gratis prøvesmagninger.

Hygge
JJ

hvis det skal fortyndes vil jeg helst selv gøre det.

det er som regl gjort for at komme ned i afgift (eller var, ved ikke om det stadigvæk er sådan)

Til top Vis 3DX's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 3DX Besøg 3DX's Websted

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 December 2004 kl. 09:06 | IP-adresse registreret  

DAMN !!!!!

Det er den dyreste julemåned nogensinde. Alle de øl, whiskey's, nissepiger og CD'ere, man skal ud at købe hver dag.

Det er da godt at julen slutter d. 24. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 13 December 2004 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:

DAMN !!!!!

Det er den dyreste julemåned nogensinde. Alle de øl, whiskey's, nissepiger og CD'ere, man skal ud at købe hver dag.

Det er da godt at julen slutter d. 24. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

NIX. den varer lige til Påske  og den falder sent til næste år 

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 December 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Hej Troels - det var flight over denne lågeåbning. Mozart, Galexico, King og endnu engang Carsten Dahl. 

Arbeg: Lyder spændende, selv gemmer jeg ikke whisky, jeg drikker det bare. .

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 December 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej SES.

Jeg tror, uden at vide det at du ville kunne lide den Calexico skive. Wink

Musikken er god og LP'en forhandles af vores fælles ven Christian i pladekisten i Århus.

Ardbeg er rigtig god, bare en skam den er så dyr.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:39 | IP-adresse registreret  

Så en i dag (så ikke prisen) men den er kun 17 år så er det dårlig tørv? Men så kan man måske handle prisen ned?  Yep - Galexico er lige mig det hotte Nevada og naboen Mexico er hørbart, du får også 5 stjerner fra wifi - selvom dit pelsdyr ikke har helt samme striber som huset og kvarterets ukronede konge.   
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 14 December 2004 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Dagens låge: 14. december!

Endnu en omgang i kalender-sagaen:

Dagens klassiske:

Har ikke den store ekspertise omkring klassisk musik, men Horowitz spiller efter min mening ganske overbevisende.

Lydklip fra skiven kan høres på: http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B000001G7Y/103 -4213667-6431007?v=glance

Dagens Jazz:    

Jazz'n'dance for voksne

EKSPERIMENT: The Orchestra forener bigband og beats på ny cd (den er fra '02, så helt ny er den jo ikke).

Af Lene Kryger, Fyens Stiftstidende.

Hvis man tror, at bigbandmusikken stagnerede med Sammy Nestico og Bob Mintzer, så er danske The Orchestra musikere for at modbevise det.

Med saxofonisten Lars Møller og trompetisten Jesper Riis som ankermænd fungerer The Orchestra som tumleplads, hvor unge jazzkomponister kan afprøve flyvske ideer på nogle af landets definitivt bedste musikere.

Senest har The Orchestra allieret sig med programmørerne og remixerne Anders Trentemøller og Lars Vissing. Ved at kombinere den dynamiske bigbandstil med beats og samplinger har The Orchestra skabt en unik form for voksen dance, der fokuserer mere på melodilinjer og groove end på en hårdtpumpet, dump bund.

Beskedne indvendinger

Men selv om intentionen er at blande bigband og elektronica, så afslører cd'en "Bigband & Beats", at det er svært at dele sol og vind lige. Nogle gange overdøver "elektronikken" blæserne, så man næppe tror, at det er et helt bigband, der spiller. Andre gange er det elektroniske bidrag barberet ned til en i øvrigt drønirriterende kvindestønnen, der går igen på flere numre.

Men det er beskedne indvendinger, der ikke ændrer ved, at The Orchestra har opfundet en forbløffende funky og fremadrettet bigbandstil.

Den ufatteligt vellydende cd vil ikke skræmme bigband-entusiaster, men hard core dance-fanatikere vil uden tvivl finde eksperimentet en anelse salonfähigt. Dem om det.

Perfekt live-lyd

Med pulserende og powermusikalske versioner af Ben Tuckers "Comin' Home Baby", Duke Ellingtons "Such Sweet Thunder" og John Coltranes "Impressions" samt Lars Møllers egne kompositioner hæver albummet sig langt over gennemsnittet af nye bigbandudgivelser.

Jesper Riis bidrager med den fine ballade "Felukka", der rummer har en indbygget hilsen til Ravels "Bolero".Til toppen

Men hermed slutter rosen ikke, for "Beats & Bigband" er optaget live på Copenhagen Jazzhouse, og optageteknisk er det en af de mest perfekte liveindspilninger, jeg har hørt. Vidste man ikke bedre, skulle man tro, at der var tale om en højteknologisk lagkage-studieproduktion.

Hørte dem første gang i Kongens Have i København under Jazz festivalen i sommers. Det var forrygende...

Dagens live Drum'n'base:

www.fukt.dk (der er en stor audio sektion til download)

FUKT er et band der byder på musik man ellers ikke hører live. Vi spiller drum and bass, en tempofyldt og synkoperet musikgenre der ellers har været elektronisk fremstillet helt fra dens oprindelse i England for ca 10 år siden. At spille musikken live (dvs. uden brug af sequence, backtrack eller trommeloops) åbner for et spændende kreativt område hvor mennesker inspireres af maskiner  uden at give køb på live-nerven. Vi starter ikke bare maskinen fra scenen, vi spiller dens rolle. Musikken er groovemusik med stor enkelhed og ekstrem energi. Den er let dansabel og meget fængende. Vores liveshow består tilmed af live-visuals, leveret af duoen 2D, som gør koncerten til en totaloplevelse.        FUKT er bosiddende i København hvor vi det sidste år har spillet en række     succesfulde koncerter med stort fremmøde og overvældende respons. FUKT har i  2004 spillet på Roskilde Festival, Store VEGA, Norbergfestival i Sverige med meget mere.

FUKT består af:      Lars Halvorsen Bas
                            Anders Meinhardt Trommer
                            Casper Meinhardt Keyboards og sampler
                            Rune Rawson Sampler
                            Lau Lindqvist og Kaare Svejstrup Live visuals

(sakset fra bandets pressemeddelelse)

Imponerende at kunne hamre i trommer som en rytmeboks på speed!

Dagens søndagsserie:

Drengene fra Angora - 1. sæson på DVD

Når tiden tillader humor på højt niveau 

Dagens julesang:    

http://www.martinbak.dk/

Link jeg tilfældigvis kom forbi i forbindelse med lidt tidsfordriv! Det bliver en klassiker

Dagens øl:         

Bombay Pale Ale – Nørrebro Bryghus’ fortolkning af alle ale-elskeres favorit – India Pale Ale. En kraftig øl, brygget udelukkende på engelsk Marris Otter malt, som giver en dyb og intens maltkarakter. Masser af frugtige ale aromaer  suppleres af intense indslag af klassiske engelske aromahumler, som er tilsat efter gæringen. Stor fylde, bitterhed og sødme præger denne øl på 6,5 % alkohol.

Nørrebro Bryghus, virkelig et besøg værd! Kvalitets øl for alle nuancer af ganer. Bryggeriets omgivelser indbyder til mere øl 

Dagens Cognac:       

Carlos I Solera Gran Reserva

Carlos 1 is known as Carlos Primero - Spanish for first. Do not confuse with other Carlos numbers - Carlos V or Quinto - which are good but not the quality of Primero. Carlos 1 is perhaps the best known of the better Spanish brandies and more readily available in the UK. It is very smooth and rich and a delight to drink. Detailed comparison with French brandies and cognac is pointless - this is a different drink. Many find it less harsh than French cognac. I find that ladies enjoy this too where they might forego a French brandy. It is best served in a warm glass so that the aroma comes out and the flavours are enhanced. My favourite Spanish restaurant - in Cardiff although I live near London! - serves it in a  delightful way. They bring the bottle on a tray to the table - this ensures you know you are getting what you asked for. It can be embarassing and awkward both sides if people start claiming they have been served something cheaper! Alongside they bring a large brandy glas on a saucer on top of a drip cloth/mat and a jug of hot water. They tip the water into the glass in front of you, swill it round to warm the glass, empty it back into the jug - they then turn the glass upside down on the drip cloth to drain. Back upright and fill - well a little bit! - with Carlos 1 and there is it before you in all its glory. Sip and enjoy!

Er ikke den store malt-, eller for den sags skyld cognac-drikker, men denne kunne godt lige glide ned ved et besøg hos sviger-mekanismen!

Dagens +/-:       

-: Gebyr på 50 øre per dankort transaktion per 1.1.05.

+: At der ikke er større "katastrofer" i DK, således at et gebyr på 50 øre kan være et emne der skaber stor strid!

Dagens nissepige:  

Uha da en frækkert     

Dagens hifi:       

Et sæt diy-højttalere med R2904/700000 diskanter - mums!

Morgendagens låge-åbner vil blive kontaktet senere på dagen.

Over and out - BR       

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

3DX
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 14 December 2004 kl. 06:57 | IP-adresse registreret  

00.31, sådan.

så skal de ikke komme og sige at de har ventet hele dagen.

R29  -den er genial.

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Sendt: 14 December 2004 kl. 08:44 | IP-adresse registreret  

Aaaahhhh Carlos Primero.... der kan de franskere sa...'edme lære noget!!!!

JJAZ
Branchemedlem
Branchemedlem
JJAZ

Sendt: 14 December 2004 kl. 09:48 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Dagens live Drum'n'base:

www.fukt.dk (der er en stor audio sektion til download)

Interessant.. Dem må jeg have downloadet, det er længe siden jeg har fået noget ny lækker drum'n'bass.. Husker stadig tilbage på min første plade med Goldie, dengang det var det hippeste.. Mmm...

Hygge
JJ

troelskn
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 December 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:
 Så en i dag (så ikke prisen) men den er kun 17 år så er det dårlig tørv? Men så kan man måske handle prisen ned?  Yep - Galexico er lige mig det hotte Nevada og naboen Mexico er hørbart, du får også 5 stjerner fra wifi - selvom dit pelsdyr ikke har helt samme striber som huset og kvarterets ukronede konge.   

Den 17 års Ardbeg kender jeg godt. Den er virkeligt god, men ikke i klasse med årgangene fra før august 1977. Den er værdig for Ardbeg og tappet inden distilleriet var i en længere pause. Den giver et godt billede af hvad der er i vente med de store årgange. Ardbeg startede op i 90'erne igen og de begynder netop at være klar med 10års og 12 års igen. Jeg har dog ikke nået at smage de "nye" derfra, distilleriet er købt af macallan så det er lidt spændende hvad resultatet bliver.

lars37
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 December 2004 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

Jeg kan kun være enig i, at den 17 års Ardbeg er virkelig god. Desværre har jeg ikke smagt årgangene fra før august 1977. Men jeg har tygget mig igennem en whiskybog med Jim Murray, som netop kalder årgangene fra før 1975 med Ardbeg for mesterværker. Den bog må du næsten også have læst(kan anbefales), Troels...

Til top Vis lars37's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lars37

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes