Emne: Julekalender ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 21:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
vilmann skrev:
| Retro Måske skulle det være grandfathers of surf? |
|
|
Ventures var en af de mest populære grupper, men the real godfather of surf er Dick Dale som har fået kælenavnet The King of the Surf Guitar.
|
|
|
Det vidste jeg faktisk godt. Jeg må have fortrængt det i kraft af at det ikke er en genre jeg gør det så meget i.
I min søgen efter Ventures oplysninger på Nettet, faldt jeg faktisk over Dick Dale en del gange. Noget burde have sagt pling.......
Citér:
Hov Vilmann! Din rock anbefaling i låge nr. 5 mangler et billede her hos mig?
|
|
|
Et trick i den forbindelse kan være at bede browseren om at vise billedet (prøv noget med højreklik på billedet). Det sker formodentlig fordi serveren hvor billedet ligger har travlt. Og nogle gange er der ret langt til USA
Jeg har nu lagt billedet på min egen server. Det burde løse det.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 23:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Macwerk skrev:
I første omgang lykkes det at finde to James White and The Blacks og jeg tror de holder, nu skal de lige terpes lidt mere. |
|
|
Jeg overså lige denne i farten... Buy (den første) og Off White er ude på 4 Men With Beards - audioile tryk til "normal" pris.
http://store.acousticsounds.com/browse_detail.cfm?Title_ID =13120
jeg kunne ikke lige finde "Off White", måske den allerede er udgået  .
Med venlig hilsen
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Låge nr. 6
You know, I think this christmas thing is not as tricky as it seems
And why should they have all the fun It should belong to anyone
Not anyone in fact, but me Why? I can make a Christmas tree
And there's no reason, I can find I couldn't handle Christmastime
I bet I could improve it too And that's exactly what I'll do
Ho ho hooo
Vi er igang med dagens julesang
Dagens julesange kommer fra Tim Burtons fantastiske dukke-musical "The Nightmare Before Christmas". - For dem der ikke kender den; slå koldt øl i blodet, vi vender frygteligt tilbage sidst i indlæget.
Dagens Klassiske:
Stykket er Corelli's julekoncert 'Fatto per la notte di Natale'. Jeg er mere usikker på indspilningen, men mon ikke der er hjælp at hente her?
Dagens Jazz:
Med dagens jazz-skive skal vi 65-70 år tilbage i tiden. Pladen vil ikke henvende sig til den store skare, men mon ikke trådens ophavsmand synes den er lidt sjov - og måske ligefrem kunne finde på at spille den hvis han havde den stående?

.... from ine of the greatest, craziest, most original scat singer of all time. Watson (1898-1950) was completely irrepressible in both private life and public performance. Watson influenced every scat singer who heard him (from Ella Fitzgerald to Slim Gaillard to Eddie Jefferson).
Selv dømte jeg i første omgang "badehotels underholdning" (og det er det nok også), men det er altså ret underholdene når man først lige gir det en chance. Musikken er denne her udefinerlige blanding af jazz og blues. At dømme på lydkvaliteten, så er plade stykket sammen af forskellige optagelser. Generelt er optagelserne 'as good as they get' og konverteringen fra 78 til 33 rpm er yderst vellykket. Coveret er udført i tykt karton som bokstaverne er trygt relief-agtigt ned i - meget 'lækkert'. På coveret er pladen kaldt "Caéte records LP-1", men på labelen er pladen kaldt "CALP 2" - ups! På bagsiden har tidligere ejer skrevet med kuglepen "Christian af Rosenborg LP NO 5481".
Dagens CD:
I lørdags bestilte jeg min første CD siden 1999:

Eden Ahbez "Eden's Island" (Klik her for smagsprøver)
Dette var det eneste bud jeg fik da jeg gik fra biks til biks og spurgte; hvad er dette? http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=14512 Har i andre bud så fat pennen!
One of the genuinely strange characters of pre-rock American popular music, Eden Ahbez's main claim to fame was as the composer of "Nature Boy". But Ahbez's modern stature rests on a 1960 album that mixed exotica album and beatnik poetry. It rates as one of the goofiest efforts in the goofy exotica genre - and brother, that's saying something, given the stiff competition. Ahbez boasted a resumé as colorful and mysterious as his music. A hippie a good 20 years before his time, he cultivated a Christ-like appearance with his shoulder-length hair and beard. He claimed to live on three dollars a week, sleeping outdoors with his family, eating vegetables, fruits, and nuts. In the mid-'50s, he did some recording with jazz musician Herb Jeffries; he also did some occasional composing and singing, sometimes for rock & roll novelty records. His most comprehensive statement as a recording artist, however, was the 1960 LP Eden's Island, which wedded Martin Denny-style exotica to Ahbez's near-stereotypical beatnik poetry. Nat King Cole, for one, claimed that Ahbez's hippie-mystical image was no act. That doesn't mean that his desert-island paradise trip doesn't sound darned silly today. It was ripe for revival by space age pop aficionados in the 1990s, however, and reissued on CD in 1995. Ahbez was photographed with Brian Wilson in the studio in 1966, lending further credence to the theory that the head Beach Boy was influenced by exotica during the Pet Sounds and Smile sessions. Ahbez died in 1995 after an auto accident.
Dagens PunkUd (Jeg er nok ikke den rigtige til en PopUp):

Sham 69 "That's Life" (Klik her for smagsprøver)
The band's second LP, the almost "concept" "That's Life" was issued. A UK Top 30 smash "That's Life" told the story of a day in the life of a "normal geezer" and led to BBC's "Arena", a "serious arts" programme devoting an entire documentary to both the LP and Sham 69, Pursey being hailed as a "spokedman for the angry generation".
Sagsprøven på "Leave Me Alone" siger alt! Det er ikke børne fra hjem med klaver, her bliver ikke spist med kniv og gaffel (men med ske og fingre) - vi er i Cockney-land. Musikken er nu overraskende musikalsk og slet ikke larmende. Selv holder jeg meget af numre som "Who Gives a Damn" og "Everybody's Right, Everybody's Wrong". Det fine ved denne plade er dog 'historien' der binder de enkelte numre sammen.
Børnenes kalenderlåge:

A classic short film and a beloved children's story, Albert Lamorisse's Le Ballon Rouge (1956) radiantly celebrates the ability of a child's imagination to take flight. Starring Lamorisse's winsome son, Pascal Lamorisse, and the most expressive crimson helium and rubber object ever, Le Ballon Rouge's tale about a boy and his eponymous object is a touching fable of friendship and loss, as the balloon takes it upon itself to join the boy in his daily activities. Floating along with the boy, the balloon wreaks comic havoc on the boy's daily routine, and moves lyrically through his Paris neighborhood; their seemingly doomed adventures reach a magical conclusion that caps the film's visual beauty. A prize winner at Cannes and the New York Film Critics Circle's Best Foreign Film, Le Ballon Rouge even enchanted the Academy enough to win the Oscar for Best Original Screenplay, a rare honor for a short (not to mention foreign and dialogue-free) film, and a testament to its durable, fanciful charm. - Lucia Bozzola
Kærsten, konen, kællingen, madammen's kalenderlåge (i mangel af en sød nissepige):

Lørdag aften, tænd lidt sterinlys og på med "One From The Hart". - Så kan man så selv bruge det meste af søndagen på det fantastiske ekstra materiale (2 disk DVD).
Denne film er overraskende overset eller undervurderet. De fleste kender den kun af omtale!
After completing Apocalypse Now, Francis Ford Coppola initially planned for his next picture to be an intimate romantic musical shot on a low budget in Las Vegas. Three years later, One from the Heart had mushroomed into a big-budget spectacular, shot on strikingly stylized sets at his newly opened Zoetrope Studio and costing a then-massive $27 million. The story concerns Hank (Frederick Forrest) and Franny (Terri Garr), a working-class couple living on the outskirts of Las Vegas; after five years together, their relationship has fallen into a rut, and they both set off in search of new partners. Hank meets up with Leila (Nastassia Kinski), a beautiful high-wire artist, and Franny has a fling with Ray (Raul Julia), a dashing actor-waiter. But Hank and Franny still love each other, and their search for romance brings them back into each other's arms. Singer/songwriter Tom Waits received an Oscar nomination for his widely acclaimed song score, performed with country crooner Crystal Gayle.
Dagens kunstneriske:
Dette er måske den vigtigste film i min samlig. Køb den, nyd den og brug den i din opdragelse af dig selv og dine børn.

Like a matador confronting a bull, the artist approaches his easel. As he wields his brush, the painting dances into being before our eyes. Pablo Picasso, the most influential artist of the 20th century, is making art, and famous French director Henri-Georges Clouzot (Diabolique, The Wages of Fear) is making a movie. This entirely new kind of art documentary captures the moment and the mystery of creativity; for the film, the master created 20 artworks, ranging from playful black-and-white sketches to widescreen color paintings. Using inks that bled through the paper, Picasso rapidly created fanciful drawings that Clouzot was able to film from the reverse side, capturing their creation in real time. When the artist decided to paint in oils, the filmmaker switched to color film and employed the magic of stop-motion animation. By contract, almost all of these paintings were destroyed when the film was completed. Unavailable for more than a decade, "The Mystery of Picasso" is exhilarating, mesmerizing, and unforgettable; it is simply one of the greatest documentaries on art ever made. The French government agrees; in 1984 it declared the film a national treasure.
Dagens øl:
Spis nu brød til - Klik her for opskrift (havde det bare været smagsprøver)!
Laks og spinat kan med fordel overdrives 20-30% (ellers gør præsis som der står). Dette er muligvis det bedste tip i nogensinde får fra mig - Vi snakker ren gourmet !!!
Efter middagen kunne man så passende sætte en god film på. I disse tider med hurtige action film, er det fristende at foreslå Barbette's Gæstebud. Men nu er jeg jo mig, så det bliver istedet "The Cook, the Thief, His Wife and Her Lover".
This is probably Peter Greenaway's most famous (or infamous) film, which first shocked audiences at the 1989 Cannes Film Festival and then on both sides of the Atlantic. A gang leader (Michael Gambon), accompanied by his wife (Helen Mirren) and his associates, entertains himself every night in a fancy French restaurant that he has recently bought. Having tired of her sadistic, boorish husband, the wife finds herself a lover (Alan Howard) and makes love to him in the restaurant's coziest places with the silent permission of the cook (Richard Bohringer). Though less cerebral than Greenaway's other films, featuring deadly passions reminiscent of Jacobean revenge tragedies of the early 17th century, the picture still offers the director's usual ironic and paradoxical comments on the relations between eating and sex, love and death. The film is at once funny and horrific, and those who are not used to Greenaway's peculiar style might be even disgusted or shocked; however, one might mention Sacha Vierny's brilliant camerawork, Jean-Paul Gaultier's gaudily stylized costumes, and Michael Nyman's somber, pulsating music, which will haunt the viewer long after the film's end.
Dagens godnat historie:
Klik her og Tryk 'Play Trailer'
Virker det ikke, så læs digtet og se billederne her!

Godnat og sov godt
- Tim Burton & Gordon Macwerk
Klik her for Tim Burton Trailers (incl. The Nightmare Before Christmas)
De her Tim Burton ting er i et windows-media-format, så Mac-brugere kunne måske have nogen problemer.
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 09:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg lavede 1. indlæg og sendte stafetten, og har ingen ønsker om indflydelse på udviklingen og indholdet. 
Og som alle kan se er det fantastisk hvilke tangenter der kan spilles på. Entusiaster kan jeg ikke stå for
qt" Dagens Jazz:
Med dagens jazz-skive skal vi 65-70 år tilbage i tiden. Pladen vil ikke henvende sig til den store skare, men mon ikke trådens ophavsmand synes den er lidt sjov - og måske ligefrem kunne finde på at spille den hvis han havde den stående?"
Han ville spille den hvis han havde den og ville tilmed være en lykkelig mand. Men har jo set hvad guldfund Mesterværk den ene gang efter den anden disker op med. Respekt!.
qt" SES hvor befinder Sutherland/LO.S.O./Boult/Decca sig på skalaen når det gælder Handels Messiah? Det ved jeg ikke, kun at jeg gerne vil have den, Boult er bare så dejlig gammeldags i barok - fuldt kor og orkester han vimser ikke rundt med en kastreret tenor og en strygekvartet.
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 23:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 23:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mac, Kokken og Tyven er sej. Greenaway er en kontroversiel herre. Hvis man både interesserer sig for film OG billedkunst er han svær at komme udenom.
Check en gang Greenaways The Baby of Macon.
Jeg smed 300 (kult)film ud sidste år da jeg mere eller mindre havde mistet interessen og fundet ud af jeg meget sjældent ser en film mere end een gang. The Baby of Macon, min T. Brass samling og nogle få andre fik lov at blive.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 06 December 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sad og så "Drowning by numbers" i går Drowning og Kokken har jeg også set flere gange i biografen. Det her er film jeg kan se igen og igen. Baby har jeg ikke set og T. Brass skal slås op - takker
Zaka: Glæder mig meget til høre mere til James White/Chance, helt klart 
Faldt lige over denne her:
...until one day around 1994 when she happened to see The Mystery of Picasso, a '50s documentary. It was just the inspiration Sandy needed to liberate herself in order to be the artist she'd always wanted to be. The documentary was almost literally a day in the life of the man - the camera watching him paint, draw and create through a transparent screen that makes the viewer feel as if he or she is participating in the actual creation of his works.
"Suddenly, I felt as though I'd been liberated artistically. No more would I have to be just a copyist or a value painter. I could be the colourist I'd always wanted to be and free to express that which my soul contained. Picasso's given me a new lease on life."
Sandy believes anyone can be an artist in this way.
"Picasso taught me that if you have the courage to start with that one line, no matter how crooked it may be, you have the strength to follow through and finish your masterpiece."
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 00:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hvem er stafetten givet videre til?
eller skal jeg finde læsebrillerne frem igen.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 00:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg prøvede til sidste øjeblik at fange en 'ude fra'. Men det mislykkedes, så jeg tog første der havde meldt sig selv, nemlig JJAZ. Og nu skulle der komme musik på programmet igen 
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 08:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sååååå... åbner vi stille for låge nummer 7.. En låge der bevæger sig tættere på mainstreamen eller det som mange af os (forhåbentlig) har stående i reolen. En låge der blandt andet indeholder moderne musik fra "da jeg var ung" 
Dagens mest Klassiske.. I får ingen film idag.. Men, til gengæld kan I nyde filmmusikken til en af de suværent bedste film jeg har set. En gribende fortælling og et lydspor så lækkert så lækkert.. At ligge henslængt i sofaen imens Bleu flyder ud af højttalerne.. Mmm.. Måske ikke så politisk korrekt at lytte til musik på den henslængte måde på vores så dyre anlæg, men alligevel.. Fred i sjæl og sind..

Dagens Blues.. Året er 1989, manden er 72år gammel. To numre hitter endda på MTV.. Hvem andre end John Lee Hooker.. Mmmm... Kræs for øregangene og stemningsfyldt som de få.. The Healer er simpelthen et MUST i enhver blues-reol.

Dagens (J)Jazziske  Vi vender snuden mod Danmark og ser på et af de efter min mening helt store sangtalenter herhjemme. Ja ja, jeg ved godt hun floppede Melodi Grandprix totalt, men gør det noget? Malene Mortensen SKAL opleves live.. Magen til lille lækkerbidsken af en sangstjerne skal man lede længe efter. Men, når nu hun ikke lige står i stuen og synger live så er pladen Paradise ualmindelig flot indspillet og særdeles god. Den skal høres igen og igen og igen og igen og ....

Dagens Øhmmm.... Nå, ja.. Den her måtte jeg have med. En sangerinde jeg aldrig har kunnet fordrage før jeg hørte denne skive. Sinead O'Connor med Am I Not Your Girl.. WOW siger jeg bare.. Lydkvaliteten er i top, musikken bredspektret fra bigband til solisme. Hendes version af Don't Cry For Me Argentina er en verdensklasse fortolkning!!!

Dagens Techno! Ja, det havde I nok ikke regnet med.. Men, uanset hvordan vi vender og drejer det så spiller mit anlæg ind imellem en god gang solid techno. Her har vi fat i en skive der nærmest var Hardcore da den kom frem, men som idag vel må betegnes som blød techno. Det er fuld fart frem, masser af power og compression.. En bas der pumper på den fede måde og dit hifi-anlæg vil skrige efter hjælp hvis ikke du har masser af power og membran areal. Velkommen til Prodigy med Fat of the Land

Dagens Whisky Nogle spændende fadstyrke aftapninger.. Ikke så gamle, men en gennemgående god kvalitet til rimelige penge. Det er hvad man får hos "As We Get It". Unique, quirky cask strength malt whisky Bottled straight from the cask, Colour changes with each bottling, Strength changes with each bottling, Makes an unusual addition to the range of whiskies stocked, Single Malt, 8 Years Old, Highland Region

Dagens øl.. Un Tradiotionelle de Øl.. Nå, ja.. Et klassisk mærke der stadig holder, hvad er et køleskab uden Guinness??

Da da da daaaaaa.... Dagens Nissepige.. Her ville jeg gerne have bragt Malene Mortensen som nissepige i pikant lingerie, men da det kan forarge sindende hos de mere frelste bliver det til denne fine russiske nissepige..

og med det siger jeg tak for denne gang.. Julegaven her bliver et April Music Stello CDT200 løbeværk.. Mmmm..... Siger jeg bare..
Hygge JJ
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Hvem er det i morgen ???
vil da gerne give mit besyv med til denne fantastiske tråd....
Hilsen Henrik
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 11:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ:
/U.
PS: Hvor køber man den whisky henne, den ser spændende ud?
__________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 11:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Morgendagens lågeåbner er udpeget.. Hans pladeudvalg er ret meget større end mit, så jeg glæder mig allerede..
Hygge JJ
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
CarrotMan skrev:
JJAZ:  |
|
|
Takker og bukker
CarrotMan skrev:
| PS: Hvor køber man den whisky henne, den ser spændende ud? |
|
|
Jeg har købt den hos Juul's ( http://www.juuls-vinhandel.dk), de har et rimelig fornuftigt udvalg af whisky..
Hygge JJ
|
| Til top |
|
| |
KasperP Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 567
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billedet af nissepigen må jeg sige er ret godt lavet. Hvor har du fundet det henne?
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 12:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
KasperP skrev:
| Billedet af nissepigen må jeg sige er ret godt lavet. Hvor har du fundet det henne? |
|
|
Jeg søgte på nissepige på google.dk, første link var det her: http://www.bossman.dk/art.php?art_id=210
Meeeen... Det var nok lige grov nok herind til (hun var altså også frækkere før hun fik silikone i dem).. Jeg bladrede lidt videre og faldt tilfældigt over den tracede russiske nissetøs..
Hygge JJ
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 17:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kieslowski's film 
JJAZ skrev:
| At ligge henslængt i sofaen imens Bleu flyder ud af højttalerne.. Mmm.. Måske ikke så politisk korrekt at lytte til musik på den henslængte måde på vores så dyre anlæg, men alligevel.. Fred i sjæl og sind.. |
|
|
Der er dig vel undt.
Vejen til, og interessen for, klassisk musik går gerne gennem film - så ingen pegen fingre her. Bare sørgeligt at så mange lod det blive ved soundtrack'et til "Amadeus".
Når man er ung, vender man gerne ryggen til forældre-generationen og alt hvad den står for (herunder klassisk musik). Men når kubric's stjerneskibe valser henover lærredet så er det jo lige pludseligt helt fint.
Skulle jeg vælge en 'dagens film' så ville jeg vælge en anden film, som mange af mine venner har købt soundtrack'et til, nemlig Jean-Jacques Beineix's "Diva".
The diva of the title is a famous black opera singer (Wilhelmina Wiggins-Fernandez) who steadfastly refuses to be recorded. The singer is idolized by young French mail-carrier Jules (Frederic Andrei), who sneaks a tape recorder into the theater and records her performance. This is witnessed by a pair of Taiwanese criminals, who unlike Andrei wish to profit from the bootlegged recording. They begin to pursue the boy, as do a couple of home-grown hooligans who believe that Jules is in possession of some murder evidence. The serpentine plot leads to a warm friendship between Jules and the reclusive diva - and to a brilliantly photographed (by Philipe Rousselot) motorcycle chase through the subway tunnels of Paris. Diva marked the directorial debut of Jean-Jacques Beineix, whose obvious fondness for the more esoteric techniques of the Nouvelle Vague never impedes his willingness to simply entertain his audiences.
Mvh Jacob - som ikke lige kan beslutte sig til om han skal smide benene op og nyde et par af dagens nyerhvervede Rybcynski film, eller om han skal sætte sig ret op og ned og læse FinalCutPro manualer.
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 19:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
| en af de suværent bedste film jeg har set. En gribende fortælling og et lydspor så lækkert så lækkert.. At ligge henslængt i sofaen imens Bleu flyder ud af højttalerne.. |
|
|
Hej jazz, uh den film Blå bringer minder tilbage.
Stadig den film jeg har set i biffen der har efterladt
publikum mest berørt. Man kunne høre en nål falde
i salen da den var slut.
Ang. Kieslowski. Snyd ikke jer selv for at se
Veronikas dobbeltliv. (Le Double Vie de Véronique)
Og hør også denne smukke plade:
Ps. Diva så jeg i biffen dengang. Lejligheden og nattescenen gennem blå Paris til nyden af arien fra 'La Wally' glemmer jeg aldrig. Før den film troede jeg ikke jeg kunne lide klassisk musik.
mvh
|
| Til top |
|
| |
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 19:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu har jeg fulgt med i denne tråd siden 1. december. Og hvor er den dog fantastisk. Dag efter dag kommer kompetente mennesker med indspark og impulser, som jeg aldrig ville have været i nærheden af (altså musikken - alkoholen skal man jo nok få støvet op)
Jeg takker i denne tid de øvre magter for, at min gamle Rotel forstærker smed håndklædet i ringen, og derved pustede liv i min slumrende hifi-interesse. Det førte desuden til, at jeg fandt dette forum.
Lad mig benytte juletiden, og denne kalender, til at takke SES, Macwerk, Kibri, Zaka og i særdeleshed Vilmann, Thomas og Obi, for at udvide en simpel liberal bogholders musikalske horisont. Der er mange andre personer herinde, der bidrager til at sprede god musik til pøblen gennem denne kategori, og da de ikke skal glemmes, vil jeg gerne sige tak til alle dem jeg ikke har nævnt.
Hvor de andre kategorier, med cd'ere, pladespillere etc., gør mig klogere, gør denne kategori mig rigere.
Så basalt set, glædelig jul til alle, og fortsat endelig med jeres kvalificerede indspark! __________________ Mvh. Becker
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 07 December 2004 kl. 20:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak Becker  - og glædelig jul til dig
Macwerk skrev:
He, He, du vil jo sikkert gerne høre om Waits og Iggy der har en lille kaffe-slabberas under Jarmusch's kydige instruktion. .... |
|
|
Jeg har grublet lidt for ikke at sige savlet over denne - hvor hvor??
I første omgang tænkte jeg på Blue In The Face, men det er jo Wayne
Wang der har instrueret. Blue In The Face er bl.a. seværdig pga. af Lou
Reeds monolog om de nye revulutionerende solbriller han har
opfundet. Se også Wang's Smoke...
Det kunne også være down by law - den har jeg ikke set  endnu!!
Med venlig hilsen mig som ikke er kommet ned på jorden igen efter at
have set Tom Waits og John Lurie på fisketur - nærmest hysterisk
morsomt.
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|