Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 18:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Julekalender (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 14
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 04 December 2004 kl. 12:15 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:
MPFC er nemlig sjovt nok ikke lige noget for mig Derfor er jeg også helt blank og uden motivation til at ændre på det. Gakkede gangarter  er det sjovt?

Der er faktisk intet sjov i humor – overhovedet, og slet ikke i gakarter. Humor er også meget farligt –

Groucho Marx råber til publikum:

Det brænder, forlad salen. Folk griner-

Groucho råber igen

Og folk skriger af grin

Groucho råber igen

Og folk dør af grin – der VAR ildebrand.

Er sommetider nødt til at være sammen med pinger så hjælper det at have set MPFC, pingerne synes jeg er venlig og SMILENDE mand, men de ved ikke hvorfor jeg smiler..

Very Good Zaka. Ægte "Old Tennis Shoes" får mig til at tænke på Steinbeck's gamle helte i  En Dejlig Torsdag - og Et Mægtigt Gilde. Iøvrigt filmatiseret med Nick Nolte som Doc. Den ska jeg osse ha når der måske engang skal film til huse.

Min dag startede med at Arriva kørte 2 minutter for tidlig - så det kostede taxa, dernæst ind til et (N)Server sammenbrud - men så kom lågeåbningen endelig, måske bliver det alligevel en dejlig lørdag.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 December 2004 kl. 13:04 | IP-adresse registreret  

Hej,

Næste låge-åbner er vilmann - jeg glæder mig allerede...

micjac skrev:

... Fra the Cramps til Elvis julesange. ...

Helt utilsigtet illustrerer det meget godt at chock-effekterne falmer med tiden. Året før julealbummet (i 56)  blev Elvis erklæret livsfarlig for alle teenagere og censureret på det groveste. I dag er Marylin Manson vel den fremmeste chock-rocker. Når man ser på virkemidlerne er der godt nok sket et skred af de store. I øvrigt er jeg en af dem der synes at Mansons videoer er stor kunst . Uden Cramps ingen Manson....

micjac skrev:

... Prøv at læs barfly'en Charles Bukowskis ting ....

Yeeah han var godt nok en fortabt sjæl, men skrive det kunne han. En af mine absolutte yndlingsforfattere.

Og så glemte jeg mit forslag til en ny låge-kategori:

Dagens +/-:

+: Danske musikere er endeligt begyndt at tage stilling til anti-pirat gruppens fremturen. Mere end 200 musikere har indtil nu skrevet under på at Koda skal træde ud af samarbejdet med anti-pirat gruppen. Ikke at pirateri er ok, men anti-piratgruppen bør revurdere deres strategier efter min mening.

-: Sony's musik-reklame i det nyeste Gaffa. Under overskriften Sex, drugs & rocknroll - med billeder af et brugt kondom!! og et spegl med 4 baner hvidt pulver!!! - reklamerer de for grupper som Pearl Jam og Manic Street Preachers. Dummere kan det vist ikke blive - føj herfra.

Med venlig hilsen

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2004 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

Fedt Zaka

Mit mest spillede kassettebånd var mit Cramps bånd.
Håber du efterlader dine Cramps-erfaringer et sted her på sitet (jeg hyggede mig bare med det jeg havde og dykkede aldrig rigtigt ned i det).

Den Lydia Lunch skive ville jeg gerne høre - lyder spændene med det jazzede

Orson Welles er et geni. "A Touch of Evil" har jeg ikke set i nyere tid men den skulle være blandt de bedste og den er hermed noteret - takker.

Og nu også John Steinbeck!
Uha jeg får snart sved på panden bare af tanken om alle de fede film der skal ses.

Jeg har de sidste par måneder optaget en del Elvis film fra TCM-channel. Faktisk er det slet ikke mig, men "Viva Las Vegas" var den af de sete som tog flest kegler her hos mig.

Dagens film bliver:

Originally shot in 1980-81, this film, directed by Edo Bertoglio, is a rare real-life snapshot of ultra-hip subculture of post-punk era Manhattan. Starring renowned artist Jean Michel Basquiat (who died in 1988 at age 27) and featuring such early Village hipsters as Melle Mel, John Lurie, and Lydia Lunch, the film is a bizarre elliptical urban fairytale. The film opens with Jean (Basquiat) in the hospital with an undisclosed ailment. After checking out, he happens upon an enigmatic woman, Beatrice (Anna Schroeder), who drives around in a convertible. He arrives at his apartment only to discover that his landlord is evicting him. Later, while trying to sell his art work, he meets up with musician Arto Lindsay and his band DNA. Jean eventually does manage to sell some of his art work to a rich middle-aged woman who is interested in more than just his art, but she pays with a check. As the film progresses, he wanders the streets of New York, looking for Beatrice. He happens upon a bag lady (Debbie Harry) who turns into a princess when he kisses her. As a reward, she gives him a stack of cash. Abandoned in the mid-'80s due to financial problems, producer Maripol Fauque rediscovered the film and cleaned it up in 1999. It was screened at the 2000 Cannes Film Festival.
Jonathan Crow

Groucho: Tjener, -to øl.
Chico:     Og to øl til mig.
Groucho: Tingene ser ud til at bedres her i landet!
Chico:     Jeg ved det ikke, jeg er selv fremmed her.
Groucho: Forresten, godt jeg huskede det. Jeg er her for at lede efter een eller anden. Du skulle tilfældigvis ikke vide hvem det er, vel?
Chico:     Det er mærkeligt nok, men jeg har faktisk glemt det.
Groucho: Kender det godt. 

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 04 December 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret  

Komputer tilbage fra 2,5 uge rep. igår. Harddisk scratchet. Gør klar at installere skidtet. Virker stadig ikke. Så sidder stadig ved min 'hjemme-pc'.

Skulle vaske klokken 13 idag. Opdager vasketiden stjålet
og en andens snurrer.

Suuuurt sjov ...

MEN, nu sidder jeg med en Gambrinus 'fra kassen'
og har fyldt 10 az ale'er i skabet. Dem er jeg spændt på.
Vil bruge dem til julefrokost mellem jul og nytår.
Tak for inspirationen.

Ahhhhh det smager knageme godt denne Gambrinus. Skååll.
Så bliver jeg nok klar med godt humør til firma-julefrokosten iaften alligevel.

mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

Hej,

Den er for fed den tråd her .

Inspiration i spandevis...Anders Fogh må få tårer i øjnene, for denne tråd er da om nogen med til at holde hjulene igang .

A Touch Of Evil: Er der nogen der ved om den er ude på DVD? Har set den i biffen og det var en stor stor oplevelse. Var i nær-koma allerede under åbningsscenen.

Dagens film - Downtown 81 er en cool film - har set den en gang, men der er så mange fede personer med at jeg skal have den på igen og igen...

En anden film der ville passe godt til låge nr. 4 er Jim Jarmusch's Mystery Train. To japanske turister i Memphis, Tennessee der forsøger at være lige så cool og rocknroll som Elvis...Screamin' Jay Hawkins, Tom Waits, Steve Jones, Joe Strummer er på rollelisten

Ale: Check Brøckhouses India Pale Ale og nyd den ved 10-12 grader (for alt i verden ikke for kold) - den er der krudt i....

Macwerk fik mig hooked på Lydia Lunch. Kendte hende godt af navn, men troede at hun var sådan en feministisk skrige-ballon....og det er hun vel egentlig også , men på den fede måde. In Limbo er bestilt på vinoodle.

Med venlig hilsen

Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 20:11 | IP-adresse registreret  

OW'en udgives på DVD.
Det er sgu snart sagt alt der genudgives, det er næsten kun et spørgsmål at have kassen.
allmovie.com virker præsis som allmusic.com og kan bruges til meget godt.

Pas på! Lydia Lunch kan også være en skrige-ballon på den knapt så fede måde.
Prøv at spørge dem der troede de var til Simpel Minds koncert i Valby-hallen
- Lydia gæste-optrådte  (hvis jeg ikke husker et helt galt).

Downtown 81 fik mig i byen efter vinyl for første gang i mange måneder.
I første omgang lykkes det at finde to James White and The Blacks og jeg tror de holder, nu skal de lige terpes lidt mere.

Tom Waits' rolle i Mystery Train begrænser sig til en radiovært stemme, men OK.
- fed film i øvrigt. Du har selvfølgelig set Dead Man med Johnny Depp (og Iggy Pop)?

Mere om Jarmusch en anden god gang.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2004 kl. 20:25 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

Du har selvfølgelig set Dead Man med Johnny Depp (og Iggy Pop)?

Den er fantastisk!
Og bliver absolut ikke dårligere af Neil Youngs variationer over det minimalistiske tema, der følger hele filmen.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

Jakobf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004
Sendt: 05 December 2004 kl. 01:04 | IP-adresse registreret  

Hvis I vil tillade, at jeg blander mig et øjeblik, så bør man ikke nævne Dead Man uden at hylde William Blake:

"I have always found that Angels have the vanity
to speak of themselves as the only wise;
this they do with a confident insolence
sprouting from systematic reasoning "

http://www.blakearchive.org/

mvh
Jakob
Til top Vis Jakobf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jakobf

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 05 December 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret  

5. December - Anden søndag i advent.
Fawlty Towers er til salg og Låge #5 åbnes

Klassisk
Puritanerne vil nok brokke sig. Og det er jo heller ikke klassisk musik i traditionel forstand.
Det hører nok nærmere til i kategorien Ny Klassisk Musik. Det er det amerikanerne kalder for Comtemporary Music.

London Philharmonic Orchestra, The Lounge Lizards og guitaristen Ryo Kawasaki under ledelse af Teo Macero. Teo Macero var som bekendt producer for Miles Davis i en årrække.

Dette er hans egen musik. En del af det er skrevet helt tilbage i 1954. Det minder mig mest om musikken til en meget spændende gyserfilm af ældre dato, der fluks går over i upbeat walking-bass med samtidige soli fra de to sax'er og trombone'n med umiskendelig Lounge Lizards sound.
allmusic.com har den listet, men ingen omtale og intet review. Og anderledes cover. Den er sikkert genudgivet på CD.
Men om ikke andet er det spændende, og noget af en udfordring at lytte til.

Jazz

Jeg har gået rundt om den her noget tid. Hørt den nogle gange et andet sted, og så lige pludselig stod den der i TP.
Nu er den min!

Et dejligt pust i en ellers lidt for konform og rygklappende dansk jazz-scene.

Carsten Dahl er en virkelig dygtig pianist. Og han er ikke bange for at krydse en masse streger. Fint og let det ene øjeblik. Amok det næste.
Patrice Heral ved jeg ikke så meget om, udover at han er fransk og spiller fint både på trommer og perc
Arild Andersens bas lyder bare godt. Der er så meget tone i den. Og den går dybt. Hans spil er så roligt at det på en måde holder sammen på de andre to vildkattes udskejelser.

Anbefales.

Retro

Måske skulle det være grandfathers of surf?

Jeg fandt den på plademessen i sidste weekend. Den er virkelig sjov. Der er ingen tvivl om hvor Toy Dolls og og ligesindede har stået i lære.
House Of The Rising Sun og andre mere eller mindre kendte numre, både egne og andres, udsat for lynhurtige 60'er guitarer.

Sjovt fact om The Ventures: I 60´erne solgte de dobbelt så mange plader i Japan som Beatles gjorde.

Rock'n Roll

Der er vel ikke så meget at sige?
Udødelig, fabelagtig, intens!
Burde være obligatorisk pensum i folkeskolen.
Hvorfor laves den slags plader ikke mere?

Julemusik

Den har jeg ikke i samlingen.
Men det må uden tvivl være En rose så jeg skyde.
Det er en salme, men der er kun to vers. Den er svær at synge og svær at huske.
Men den er meget smuk, hvis den bliver fremført rigtigt.

Øl

In the beginning there was darkness.... så fandt nogen på

Jeg kan godt lide de mørke øl. Men Urquell er nu min favorit.

Malt

Jeg er alt for dårlig til at huske at drikke whisky. Men jeg holder meget af det.
Denne her fandt jeg i lufthavnen i Singapore.

Jeg glæder mig til at smage den

Nissepige

Av. Den var værre. Elvira vil formodentlig på det kraftigste modsætte sig rollen som nissepige for HIFI-folket. Mr. Digicam er ellers klar

Så der må findes en erstatning.

Rund og blød de rigtige steder, og blid som et lam. Men alligevel med personlighed og lyst til at være anderledes.

HIFI pakke

De ønsker jeg måtte have, er ikke særlig klart defineret lige pt., og er under alle omstændigheder udenfor almindeligt gavebudget.

Men jeg har lige anskaffet nogle shockabsorbers, der skal blive til fødder under pladespilleren.

Med lidt held får jeg gjort noget ved projektet i løbet af dagen, så der kan spilles igen i aften.

Flaskehalsen kastes ...... og rammer ned Københavnsområdet. Hos manden med det analoge ripper-udstyr.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 05 December 2004 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

Three Thumbs Up for at vælge Pilsner Urquell . Mørkt
øl (af enhver slags) er efter min mening stærkt overvurderet

/U.

PS: Hvis du aldrig har smagt Laphroaig før, så forbered dig på at
blive overrasket hehe

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 05 December 2004 kl. 10:57 | IP-adresse registreret  

HO-HO..

Lidt af en adventslåge... Må give Carrot ret i sidste halvdel af hans indlæg - Laphroaig skiller whiskeydrikkere i to lejre. Ét er sikkert: du glemmer det ikke fra nu af....

Ser frem til at få næste pladespillerproject fremvist...

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Sendt: 05 December 2004 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

Laphroaig

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 December 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

hvem har kigget i min whiskysamling?

tux... he he.. ham havde jeg ikke ikke troet jeg skulle se her på siderne...

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 December 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret  

Adskillige for mig fremmedartet plader er dukket op de sidste dage. Heldigvis hælder Zaka og Villmann deres viden og lidenskaber ind også, og så begynder mundvandet at løbe.

Næste CD anskaffelse bliver med Carsten Dahl.

"En Rose Så Jeg Skyde" - vil jeg anbefale med Dawn Upshaw og Chanticleer. En anderledes juleplade der slet ikke rammer mine kvalmenerver.

Teldec 8573855552.

Pyha - lækre sager ellers - håber ikke tråden er årsag til til en epedimi af alkoholikere .

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

CarrotMan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003
Sendt: 05 December 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

Pyha - lækre sager ellers - håber ikke tråden er årsag til til en
epedimi af alkoholikere .

Det tror jeg ikke, men muligvis får de eksisterede alkoholikere et lidt
større repertoire

/U.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 20:43 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
Macwerk skrev:

Du har selvfølgelig set Dead Man med Johnny Depp (og Iggy Pop)?

Den er fantastisk!
Og bliver absolut ikke dårligere af Neil Youngs variationer over det minimalistiske tema, der følger hele filmen.

/vilmann

Jaah den er fed. Depp er kanon i den film.

Så en dokumentar om filmmusikken et eller endet sted jeg ikke kan huske, men Young improviserer vistnok hele vejen igennem. Der var billeder af Young der i sin karakteristiske guitar-solo stil bobbede op og ned og frem og tilbage foran en kæmpe biograf skærm . Et af de få soundtracks der en gang imellem ryger på her.

Hov Vilmann! Din rock anbefaling i låge nr. 5 mangler et billede her hos mig?

Med venlig hilsen

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 20:53 | IP-adresse registreret  

Hold da helt ferie hvor ser den klassiske dog fed ud. Den gad jeg godt lægge øre til (surprice, surprice).
Er nu noteret et sted øverst på listen.

The Louge Lizards er selvfølgelig også forbindelsen til dagens film.
Dagens film er nu kun en The Louge Lizards musik-video. Den ligger på den DVD-udgivelse som jeg nævnte i tråden "Hvad har du i spillen?":
Macwerk skrev:
Tillad mig at foreslå den ultimative lystfisker-tv-serie, nemlig John Lurie's "Fishing with John" som er udgivet på DVD:

Musician and independent film personality John Lurie hardly seems like the sort of guy who would host a TV show about fishing. But then again, Fishing With John was hardly a typical nature program; Lurie and guests such as Tom Waits, Dennis Hopper, and Matt Dillon take to the water in search of adventure but usually end up with something else altogether. Discover how to catch fish using cheese and a pistol with Jim Jarmusch, let Tom Waits teach you new ways to store your catch, and build an ice fishing shanty with Willem Dafoe in these surreal, dryly witty outdoor escapades. Fishing With John aired in the U.S. on the Independent Film Channel. — Mark Deming

Som lystfisker-udsendelse er den hverken bedre eller dårligere end så mange andre, bare mere realistisk (mere venten end fangst). Til gengæld er den udstyret med genrens bedste underlægnings musik.

Jeg har kun en anden tittel hvor The Lounge Lizards optræder på billede-siden (De er gerne med indover på lyd-siden når John Lurie er igang). Denne anden tittel er en TV-optagelse af koncert fra en tysk jazz-festival. Koncerten blev afviklet umiddelbart før optagelserne af det meste af materialet til LL's "Voice of Chunk". Egentlig er den lidt kedelig (så er der sgu mere 'show' over den føromtalte video), men det er en fornøjelse at alligevel (nu har jeg hørt dem så meget og det er jo heller ikke det hele der fandt vej til pladen).

Jeg er i den grad fristet til at fortsætte ud af Zaka's Jarmusch-tangent, men jeg har fået lidt dårlig samvittighed. At det her film-værk fylder lige lovlig meget i tråden her (sorry), så med mindre jeg bliver overstrømmet af protester så bliver det macwerk's sidste 'dagens film'. Men i har været overraskende film-glade så der må være grobund for et par gode film og doku tråde.

SES hvor befinder Sutherland/LO.S.O./Boult/Decca sig på skalaen når det gælder Handels Messiah?

zaka skrev:
Hov Vilmann! Din rock anbefaling i låge nr. 5 mangler et billede her hos mig?

"Masters Of Reality"

Hvis man er glad for Pink Floyd og har adgang til TCM-channel må man ikke snyde sig selv for aftens fremvisning af Zabriskie Point (23:15 - 01:20).

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 21:09 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:

Retro

Måske skulle det være grandfathers of surf?

Ventures var en af de mest populære grupper, men the real godfather of surf er Dick Dale som har fået kælenavnet The King of the Surf Guitar.

Rhino har et par best of... (King of the Surf Guitar + Better Shred Than Dead), hvis man kan lide Miserlou på soundtracket til pulp Fiction, så er der ingen vej tilbage...

For nogle år siden så jeg ham spille på Studenterhuset i Købmagergade - det var kanon. I en af hans soloer fræsede han ud af huset og ud på Købmagergade og stod derude og spillede videre. Han nåede også lige at flirte lidt med et antal pur-unge piger der var på vej i byen - de måbede - han er født i 1937 , men det var han tilsyneladende ligeglad med.

Med venlig hilsen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 21:17 | IP-adresse registreret  

Tak for billedet Macwerk - det hjalp lidt på forståelsen

Macwerk skrev:

... men jeg har fået lidt dårlig samvittighed. At det her film-værk fylder lige lovlig meget i tråden her (sorry), så med mindre jeg bliver overstrømmet af protester så bliver det macwerk's sidste 'dagens film'. Men i har været overraskende film-glade så der må være grobund for et par gode film og doku tråde.

Ingen grund til dårlig samvittighed - tråden er da endnu federe fordi der bliver kørt ud af så mange spændende tangenter, så protest protest herfra, fortsæt endelig med film tangenten. Bare min ydmyge mening .

Måske kunne vi markere "lågerne" med en overskrift a la:

Låge nr. xx

Hvad siger i andre og trådens forfatter?

Med venlig hilsen

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2004 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

He, He, du vil jo sikkert gerne høre om Waits og Iggy der har en lille kaffe-slabberas under Jarmusch's kydige instruktion. Men prøv lige at tænken bare 14 dage frem - sikken en moster tråd at skulle finde rundt i.

<< Forrige Side af 14 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes