| Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 16:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhhh..... en herlig jazz-palet. Der skal udforskes, især Dave Holland.
Og et flot valg af nissepigen. Synd vi ikke kan skue resten....
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hajen71
Jamen jeg vil skam gerne, men det er ikke den store tid som præger skemaet de næste dage optil jul. Sådan er det når man er butiksansat 
Havde fri idag, så det skulle havde været idag. Jeg er og bliver computer-mongol, så jeg anbefaler at stafetten gives videre til én med bedre tid og evner på tastaturet (Iøvrigt tak, til Præsten for kyndig vejledning)
Det er en dejlig tråd, som jeg fortsat vil læse med stor fornøjelse. Stor ros til SES samt de øvrige deltagere 
Håber at jeg kan få syndsforladelse i den søde juletid, trods min udeblivelse 
__________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oh ve - oh rædsel......er der ikke fundet en 21. mand..???
Tråden må sq da ikke ende her svende. Ses har søsat et hifiskib af format, så hvem er den næste hifi-kreative-nørd..??
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske Sillesen? efter at have spillet nik og jay til sin kt demo bør han straffes.... og hvad er bedre end at blive julekalender mand? det er da samfundstjeneste...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Krapylisk om ikke denne meget fine draht bliver fortsat, er på nippet til at melde mig frivilligt om ikke Densens far har tid. Kim har ret, Sillesen BØR straffes hårdt for sine musikalske nederdrægtigheder!
Mvh. Jens/Modifix von DCA - også halvvejs computermongol! __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 22:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal da gerne melde mig, hvis der ikke er andre der har lyst...
Men jeg kan på forhånd afsløre at det vil betyde små ændringer på kategorierne, da jeg ikke er vidtbefaren indenfor klassisk og jazz. Til gengæld kommer jeg rundt blandt andre spændende ting, som jeg da glædeligt vil dele med jer andre.
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti-5000 skrev:
|
Jeg skal da gerne melde mig, hvis der ikke er andre der har lyst...
Men jeg kan på forhånd afsløre at det vil betyde små ændringer på kategorierne, da jeg ikke er vidtbefaren indenfor klassisk og jazz. Til gengæld kommer jeg rundt blandt andre spændende ting, som jeg da glædeligt vil dele med jer andre.
|
|
|
God aften Hr. JBL.
Det glæder mig og sikkert andre hifi-munke, at du tager udfordringen op, og kaster glans over denne tråd, ved at åbne endnu en låge i julekalenderen.
Ser frem til at blive beriget i rigelig målestok.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
God aften Hajen 71.
Sikke dog en masse dejlige jazz-skiver du har på programmet i dag. Det glæder mig, at du også finder stor glæde ved at lytte til Miles Davis......Det er stor klasse .
Dagens Jazz :
DAVE HOLLAND QUINTET : EXTENDED PLAY - LIVE AT BIRDLAND
Kender ikke denne skive, men den lyder interessant nok til, at jeg snarest muligt vil forsøge at opdrive den hos den lokale plade-pusher.
Kan kun tilføje, at det endnu en gang var en fornøjelse at overvære lågens indhold.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bravo JBL.....Og skal vi så ikke lade den gode Modifix klare den 22/12..
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har snakket med Sillesen, han er også frisk på at tage en låge....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der vist ved at være fyldt godt op blandt kalenderåbnerne, nu mangler vi bare en til at tage sig af den 24. december. Måske vi bør overlade den store ære til SES, der startede denne fantastiske tråd?
Det kommende år bliver travlt og sikkert lettere omtåget, hvis man ellers skal forsøge sig frem med de mange forskellige drikke, der er kommet frem i denne måned.
Musikken er dog stadig i højsædet og det bliver dejligt at gå på pladejagt i den kommende tid.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 00:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som jeg forstår ovenstående, har jeg nuppet lille juleaften den 23 !
Og så vil jeg da foreslå at tråden slutter som den begyndte, med SES der tager den 24. __________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 00:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Som jeg forstår ovenstående, har jeg nuppet lille juleaften den 23 !
Og så vil jeg da foreslå at tråden slutter som den begyndte, med SES der tager den 24. |
|
|
Ja! Det vil være ganske passende.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jamen det er da en aftale, 22 dennes -nu har i selv bedt om det..    
Mvh. Jens/Modifix von DCA am Frederiksberg. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 01:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Man har på fornehmelsen, at der trods alth vil komme kompethente indspark - eller khanske alt har været frhugthesløhsth? Der tvivles herpå
Med julet hilsen
G und S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 01:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Humöret er skyhøjt her i pladereolen, måske endda for højt?..
Ihvertfald ønskes 5000-Ti. alt muligt held med dagens julede indspark! __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Holder også på, at æren med lågen den 24. skal gå til SES. for denne fremragende tråd!
- BR
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 13:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
21. december
Så er det blevet min tur til at åbne en låge i denne prægtige julekalender. Jeg har allerede advaret om, at der vil være små ændringer på dagens program, men det har der jo også været tidligere, så det går jo nok. Jeg kan desværre ikke love de helt store overraskelser, da jeg trods alt har et begrænset udvalg af albums, omkring de 2-300 stk.
Skal vi springe ud i det?
 Dagens Rock:

"Made in Heaven" står for mig som en af de allerbedste skiver med Queen. En gennemført samling genindspilninger af nye og gamle sange. Det meste er indspillet efter Mercurys død i '91. Jeg er bange for at I alle sammen har denne skive, men den er altså med alligevel. Øv bøv.
 Dagens pop:

Rendyrket pop? Nej! Men føj hvor er det her bare lækker musik. Selvfølgelig anbefalet i en tidligere tråd her på sitet. Fantastiske indspilninger, og fantastisk musik. Tilpas krydret til ikke at være så mainstream, at det falder ind i mængden.
 Dagens elektroniske:

En klassiker fra 1978. En af grundstenene til moderne elektronisk musik blev lagt med dette album. Det er nok smag og behag hvad man synes om det, men når jeg hører et nummer som We Are the Robots, så er jeg pludselig i en anden verden. God afveksling til hifi-folket.
 Dagens danske:

EDIT: Ivan Pedersen var mit første bud med hans album "Uden for nummer men venlig stemt", men Naim havde jo allerede været der på side 5.
Derfor er Dagens Danske for 21. dec. Kira and the Kindred Spirits med deres debut "Happiness Saves Lives". Det er bare dansk rock når det er aller allerbedst. Jeg glæder mig som et lille barn til 31. januar når deres nye album udkommer i DK.
 Dagens Svenske:

Har man sagt A må man også sige B, så derfor kommer der lige et svenskt album med her. Dette er uden tvivl Cardigans bedste, i et tæt kapløb med Long Gone Before Daylight. Geniale rock-indspilninger som kun svenskere kan lave dem. Et nummer som Erase & Rewind skal spilles på fuld hammer, når man skal finde ud af om det nye grej man kigger på dur til noget.
 Dagens Joker:

Citat fra puls.no: "Vitalt, må være ordet. Mick Jagger har lagd ei plate av den typen du bare må like - hvis du har sans for denne typen tradisjonell, tidvis stort anlagt rock; mye kor og strykere og; enkle, men funksjonelle låter." Og videre: "Ikke himmelropende fantastisk. Bare veldig, veldig stilsikkert - og veldig, veldig bra."
Har du ikke allerede denne plade, kan den helt klart anbefales... Kunne ikke forestille mig min egen samling værende foruden dette guldkorn.
Hvis man er til Mick's musik bør det måske nævnes at han, sammen med Dave Stewart, har lavet musik til den nye film "Alfie". Joss Stone er også med på et enkelt nummer. Kan også anbefales, i modsætning til filmen, som vist nok får dårlige anmeldelser.
 Dagen Film:

En gyser-klassiker... Verdens første skræk-film. Den kan nu alligevel godt give mig gåsehud, så hårene rejser sig langt ned af ryggen. Ikke en film jeg ville se alene.
 Dagens Øl:

Mest øl til prisen? 1.50kr.
Den eneste øl i denne tråd der tillader nye køb af hifi. Og jowda, det smager da godt...
 Dagens Whiskey:

Ben Nevis - Ten Years Old.
 Dagens Julesang:

Jul på Vesterbro må siges at være en moderne julekalender-klassiker. Dagens julesang er hentet fra cd-udgivelsen og hedder "Hjerternes fest". Det er fremført af Arne Nougatgren aka. Anders Matthesen som jo spiller alle rollerne i julekalenderen. Musikken på cd'en er produceret i Nicolaj Peyk's studie, og Bossy Bo giver så vidt vides også en hjælpende hånd med numrene.
 Dagens nissepige:

Ikke så meget at sige andet end: Glædelig Jul til alle!
 Hvis jeg har glemt noget kommer det i løbet at dagen...
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 13:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
send mig en pb for serverplads...
dagens rock.. det eneste der giver mig både gåsehud og tårer i øjnene samtidigt... (bortset fra min bankdame) __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
Præsten Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2063
|
| Sendt: 21 December 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Må sige for dagens elektroniske. En rigtig god plade. Ud over "Die Roboter" er "Das Modell" også en klassiker. Rammsteins udgave er også rigtig god, men der er nu noget tidløst over Kraftwerks egen.
Hvor blev din nissepige af? Bad URL?
Glæder mig til de sidste 3 låger!
/Præsten __________________ 2A = 101010
DEQX-bruger/supporter
Undervands-Rugby
Præstens OB1
|
| Til top |
|
| |