Emne: Julekalender ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 10:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godmorgen svende.
Vi er kommet lidt sent ud af fjerene her i kapellet, idet en fristende whisky blottede sig i den sene time . Og hvem er stærk i denne situation.? Whiskyen kommer der mere om.
DAGENS LÅGE INDEHOLDER FØLGENDE:
klassisk creme:

Fingrene på den lille kineser er i hverttilfælde lange. Tror han spænder over 2 oktaver på denne skive forenes passionen med det tekniske, og stemningen er i top i den lille hal.
Virtuost blues fra England:

Paul Lamb spiller den rå og uforfalsket minearbejder-blues. Ikke så megen pjat, men lige på og stærkt. Og så kan han altså noget med en mundharmonika, og på skiven her er der sjæl og styrke.
Rock i den bløde boldgade:

Dan Penn oser af spilleglæde og musikalitet. Hans musik vokser for hvert lyt( sagde du whisky ), og på skiven her, er der harmoni og dybde i solid forening. Godt nok er han oversø´s, men på den musikalske palet kan de altså noget.
Reggae "som vi husker det"

Der er ikke mange der kan løfte arven efter den legendariske Bob Marley, men Spear er et godt bud. Han har sin egen stil, dog trofast mod rastafari-ånden, så savner du den "ægte" reggae, er her en glimrende mulighed.
Elektro - "et eller andet":

Blue mann group er en gruppe, der sammensætter musikken helt specielt. Der er bidder fra forskellige genrer, men gruppen tryller med deres helt specielle udtryk. Der er dømt dynamik og kompleksitet som sjældent hørt. Det er tillige den perfekte test-cd for dit setup. Sprængstof, men det er vel også tiden herfor
JAZZ og mere Jazz:

Se her er der jazz-guf. Den velspillende og meget talentfulde Hodges, druknede desværre i navne som Benny Carter & Charlie Parker, men hans guddomelige talent står intakt. Spilleglæde , stilskabende med bedste swing-up, afstikkere til bluesen gør ham meget hørværdig. At han tillige var stærk på trommer og klaver forklarer hvorfor musikken i den grad glødede
Dagens julesang:

" THANK GOD IT´S CHRISTMAS "
Bemærk julemandens sommer-out-fit....
Dagens hifi-pakke:

Kan udvirke mirakler for hele dit setup. Har du generende resonnans er dette en mulighed.
Dagens ØL:

En uforskammet velsmagende øl Fåes kun på de velasorterede steder, men den sender dig direkte på sporet til himmer-riget...
Dagens Whisky:

Se ; denne velsmagende herlighed, udvikler sig bare for hvert lille nip du tager. Og den besidder endnu en lille fortryllende egenskab: gør enhver undervogn toptrimmet
Alt pgra. af dagens nissepige:

Det er nisse-pigen til højre.. 
En stor tak tilG&S for lån af julepynt 
Og stafetten sendes hermed videre til FLEX, som vil berige os alle.......
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 14:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
herligt valg. af især whisky!
jeg husker da jeg.. nå tilbage til hifi.
din julesang er en af mine favoritter, den sætter mig altid i den rette julestemning, men min gud hvor er de grimme på det foto!
jeg havde ellers nogenlunde glemt deres "glamour" dage.... heldigvis, men det foto giver stof til mareridt i årevis....
din jazz får mig til at tænke på et indslag for nyligt i tv2 nyhederne om ny udgivelsen af gammel dansk jazz fra 40'erne med to brødre, der var ved at blive "renset" digitalt så det kunne genudgives på cd....
mon nogen kan huske navnet på disse brødre/denne udgivelse? de små lydbider var liflige... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
micjac Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1173
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 14:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej gl. jas, du prikker til min dårlige samvittighed. Har ikke hørt Lang Lang på plade endnu. Det skal jeg da snart have gjort noget ved. Må jeg også anbefale Kissin. Hørte i radioen forleden, muligvis direkte, Kissin spille tror det var 4 Beethoven sonater i træk. Efterhånden som koncerten skred frem måtte jeg holde op med at arbejde og bare nyde musikken på sengen. Sublimt.
Ha Ha. Sikke et billede af Queen. Utroligt.
Ja, jeg kommer til at tænke på
Blackadder når jeg ser det billede.
ellers tak for de fine låger. Går jo bare strygende.
mvh
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa hr. Jas!
Herligt indspark, der var flere, jeg ikke kendte.
De briter kan noget med cross-dressing, som vi andre kunne lære noget af
Lang Lang mangler stadig i herreværelset, og nu er han på udsalg. Kan jeg så komme afsted!
Med julehilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Gl. Jas skrev:
En stor tak tilG&S for lån af julepynt 
Og stafetten sendes hermed videre til FLEX, som vil berige os alle.......
God aften i julestuen.
Alle tiders Gl. Jas. Det er nogle spædende ting du har har fundet i dagens låge. Blue Man Group kommer man jo ikke uden om....klasse fornægter sig ikke .
Og du har så ganske ret, når du beskriver det som den perfekte testskive. Kan iøvrigt anbefale resten af hifi-broderskabet at få fat i Blue Man Group "The Complex", men den har du jo allerede en sikkerhedskopi af .
Jeg takker for stafetten og er allerede i gang med at smugkigge under morgendagens låge .....Jeg kan godt love, at der er et par spændende ting, der gemmer sig i nissestrømpen den 4. søndag i advent.
Glæder mig allerede til at åbne for julekalenderen i morgen.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa svende.
KimO: Grimme! de er da elegante og charmerende, ikke mindst den udsultede med den lange næse
Micjac: Blackadder´s julesekvens er iøvrigt af særlig høj karakter
G&S: Kan varmt anbefale "Hodgers&Bushmills" 
FLEX: Som du ved er Blue Man group og Bombardier " the perfect match" Ser frem til i morgen.........
|
| Til top |
|
| |
Mikke Forum Bruger

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 498
|
| Sendt: 18 December 2004 kl. 21:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lang Lang på udsalg? Hvorhenne?
Hørte ham for snart et år siden i Radiohusets Koncertsal. Det var ubeskrivelig smukt.
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
Glæder mig allerede til at åbne for julekalenderen i morgen. |
|
|
Og vi glæder os til at se den....
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
God eftermiddag, kære venner.
Denne dags låge vil blive åbnet når sønnen er blevet puttet i sin krybbe svøbt i halm og hvide klæder kl. 19.45 og far her har fået en velskænket Laphroaig 30 years, alt imedens konen nusser rundt og pynter juletræet.
Så tålmod, mine brødrer.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 16:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
FLEX skrev:
|
Denne dags låge vil blive åbnet når sønnen er blevet puttet i sin krybbe svøbt i halm og hvide klæder kl. 19.45 og far her har fået en velskænket Laphroaig 30 years, alt imedens konen nusser rundt og pynter juletræet.
Så tålmod, mine brødrer.
Mvh. FLEX
|
|
|
ER der mere tilbage af den Laphroaig..?
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
FLEX skrev:
|
Så tålmod, mine brødrer.
Mvh. FLEX
|
|
|
ER der mere tilbage af den Laphroaig..?
|
|
|
God eftermiddag, min gode ven.'
Var så heldig, at min gamle kollega kigge ind forbi og han var så betænksom, at medbringe en bundslat af denne fantastiske whisky, som jeg vil skrive lidt mere om senere på dagen...Ja, jeg har lettet lidt på lågen for at se, hvad der gemmer sig til hifi-broderskabet . Men bare roligt, der er mere i godteposen. Jeg ved jo, at du er en stor whisky-nuder og gerne single malt, ik':
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
iiihhhhh kan slet ikke vente  ....
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå, så er tiden kommet til, hvor der skal lettes på lågen eller kigges dybt i nissestrømpen denne 4. søndag i advent, om man vil.
Det har været svært, at vælge dagens indhold, da der er så uendelig meget at tage af, når man er på besøg i julemandens hule, hvor alle de små nisser er i fuld gang med at pakke gaver ind til alle de kære børn. Men, her er mine bud i hvert fald.
Dagnens alternative indslag:
Miles Davis og Marcus Miller "Music from Siesta" er et samarbejde, der fandt sted fra den 19. Jan, 1987-Mar 1987 mellem trompetist Miles Davis og bassist og producer Marcus Miller. Det er et soundtrack til den noget obskure film "Music from Siesta". Miles Davis nøjes med at spille trompeten, hvorimod Marcus Miller tager sig af stort set alle andre instrumenter. Den kan nok ikke kun karakteriseres som værende en "normal jazz-udgivelse", men er et mix af forskellige genrer, hvor musikernes enorme potentiale virkelig kommer til sin ret. Den er eksperimenterende og legende. Et fænomonalt album som først for nyligt er kommet i min besiddelse og jeg må tilstå, at den efterhånden har været en del gange i spillen.
Dagens Blues
Se jeg var så heldig, at have den gode Gl. Jas, med frue, til julefrokost i sidste weekend...skøn aften. Nu tror I nok, at Gl. Jas har indspillet en skive, men der tager i grueligt fejl. Men Gl. Jas var så venlig, at lade sine skiver ligge i vindueskarmen, da han forlod Casa Flex og blandt disse skiver gemte sig intet mindre end en "må-eje-skive". Det drejer sig om Bjørn Berge, den gale mand fra Norge, der med skiven "BLUES HIT ME" virkelig kan få chefen op af sofaen og lave en bundsolid foot-stomp, alt imedens jeg nyder Hr. Berges bundsolide slideguitar og en aldeles grov og så potent røst, at selv diverse knallertdrenge med lædervest måp ryste i deres jeans. Dette er blues, når det er bedst, og jeg har allerede bedt Den Almægtige om at være min sjæl nådig og skænke mig samtlige af Bjørn Berges udgivelser. Skiven blev udgivet i 1999, men blev indspillet mellem Apr 1998-Jun 1998.

Dagens Rock:
Jeg kan ikke andet end beundre Marianne Faithfull, der siden 60'erne har formået at fornye sig gang på gang. Det kan godt være, at der har været stille om hende fra tid til anden, men når hun så endelig dukker op fra glemslen, så er det med manér.
Before The Poison blev udgivet den 14. oktober 2004 kun to år efter det glimrende album "Kissin' Time", der ligesom markerede Marianne faithull's tilbagekomt til klassen med de "tunge drenge", hvor hun ret beset hører hjemme.
Denne gang har hun fået solid støtte og hjælp af P. J. Harvey, hvilket, der absolut ikke lægges skjul på, rent lydmæssigt, samt fra P.J's ex-mand Nick Cave og ikke mindst Rob Ellis fra Queens Of The Stone Age. Et herligt råt album, hvor Mariane Faithfull virkelig har noget på hjeret. Jeg er sikker på, at denne skive har potentiale til at blive en klassiker (i hvert fald i min samling). Spring på vognen og få en herlig oplevelse i selskab med denne midaldrende kvinde, der mesterer sangskrivningens kunst, på linje med P. J. Harvey.
Dagens Jazz:
I min lillejazz-verden, er der én person, der står som den klareste sol på himlen over dem alle og det er vores egen Niels Henning Ørsted Pedersen. Der med sit eget band TRIO NHØP har lavet dagens skive "To A brother", der er fra 1993. Pladen er kommet i stand i samarbejde med den svenske super guitarist Ulf Walkenius og trommeslageren Jonas Johansen, der så absolut må siges at være en af DK's førende på sit felt.
|
|
|

Niels-Henning Ørsted Pedersen
Den verdensberømte danske basvirtuos Niels-Henning Ørsted Pedersen har - upåvirket af tidens trends, men så absolut reflekterende på den verden, der omgiver ham - her samlet de musikere, der efter devisen frihed under ansvar, giver ham det med- og modspil, hans store musikerskab fordrer.
Med noget så "utrendy" som en dansk trommeslager og en svensk guitarist, har vi her at gøre med en trio i verdensklasse.
Med afsæt I både den skandinaviske folkemusik og den amerikanske jazztradition blander Pedersen, Wakenius og Johansen kortene og sender trioen på rejse; fra gamle standards til smukke ballader til bebob, iblandet originale kompositioner fra både NHØP og Wakenius.
NHØP er uden sammenligning den mest kendte danske musiker af international klasse gennem de sidste 35 år. Han har modtaget et hav af priser og æresbevisninger, bl.a. er han tre gange blevet kåret til "Årets Bassist" af det kendte jazzmagasin "Downbeat"'s læsere og som den første musiker udenfor det klassiske miljø modtog han Nordisk Råds Musikpris i 1991.
NHØP har verden over optrådt og indspillet med en næsten endeløs række af jazzens allerstørste musikere, bl.a. Oscar Peterson, Miles Davis, Bill Evans, Sonny Rollins, Dexter Gordon, Michel Petrucciani, Kenny Drew, Ben Webster, Ella Fitzgerald, Chet Baker, Bud Powell og mange flere.
Som komponist kan NHØP's kvaliteter bl.a. høres på CD'erne ”To a brother”, ”Those who were” og ”This is all I ask” - sidstnævnte med gæsteoptræden af bl.a. Oscar Peterson, Phil Woods og Monica Zetterlund.
Ulf Wakenius
Svensk guitarist i verdensklasse der har været NHØP's faste makker I de sidste 10 år. Har derudover spillet med topnavne som Herbie Hancock, Joe Henderson, Ray Brown, Toots Thilemans, Bob Berg og David Liebmann.
Han kombinerer en formidabel teknik med en varm og dynamisk feeling. Ulf Wakenius er siden '98 fast medlem af Oscar Petersons gruppe.
Jonas Johansen
En af Danmarks førende trommeslagere. Jonas Johansen har været fast medlem af Radioens Bigband siden '91 og har med dette backet et utal af solister bla. McCoy Tyner, Joe Henderson, John Scofield, Eliane Elias, Hermeto Pascoal og Tom Harell.
I andre sammenhænge har Jonas Johansen bl.a. spillet med Doug Raney, Lars Danielson, Art Farmer, Ernie Wilkins, Nikolaj Benzon Trio, Lars Janson, Emborg/Larsen Group, Toninho Horta og Kenny Drew.
Jonas Johansen har udgivet CD'en "MOVE" i eget navn med sin gruppe. |
Ellers kan jeg ikke sige så meget andet, end det er min favoritskive og kan høres på alle tidspunkter af døgnet og uanset humør.
Dagens Øl:
Dagens øl er måske så meget sagt, måske skal vi sige dagens værtshus . I Odense findes intet mindre end et af de bedste værtshuse i lille Danevang. Værtshuset er Carlens Kvarter, der er beliggende i hjertet af Odense. Det er et værtshus, der gør en dyd ud af at importere udenlandsk øl, og specielt belgisk øl.
Den øl vi i dag skal stifte bekendtskab med, er den belgiske trappist øl "Orval", der også forhandles på Carlsens Kvarter.
Orval er én af kun seks Trappist øl, der brygges i denne verden. Det er kun munke og nonner fra Cisterican Ordnen, der holder et vågent øje med produktionen. Det er kun øl fra klostret i Orval og som sagt 5 andre Trappist'er, der ligeledes er brygget i klostrer, der har lov til at bære betegnelsen "Trappist".
(Se i øvrigt på kortet, hvor de 6 Trappist'er bliver produceret.)

Orval er en frugtagtig øl, der har en styrke på 6,s% vol. Den er frisk og har et flot hvidt skum.
Jeg plejer gerne at karakterisere Orval som duften af en blomstereng og smagen af en frugtplantage.
Dagens Whisky:
Vi forlader nu Belgien og deres munkeklostre, hvor det fineste Trappist-øl produceres og bevæger os en del nordpå, nemlig til Skotland, hvor vi skal have fat i dagens whisky.
Vi skal smage på Laphroaig 30 years.
Det er en lidt anderledes whisky end de normale 10 og 15 års whisky's fra Laphroaig. Hvor den 10 års er forholdsvis mild i karakteren og ikke har den kraftige eftersmag af tjære, røg og gammelt boldværk som den 15 års. Så må den 30 års karakteriseres som værende af en helt anden kaliber. Den har en rund og yderst fyldig smag/krop. Et strejf af sherry og frugter og den efterlader en en varme og glød i smagsløgene længer efter indtagelse. Det er en whisky for de få. Det skal forstås på den måde, at der kun produceres omkring 2.600 flasker om året og med en pris på ca. 3.000 Kr. pr. flaske, er det ikke lige den der bliver serveret til moster Odas 70 års fødselsdag, hvor Orgel Allan spiller lystige viser og hvor islagkagen er udformet som en halv basketball, der er gået ild i. Denne skal skal nydes sammen med de bedste hifi-brødrer.
Dagens Nissepige:

Er der nogen, der har lyst til at komme en tur til stranden. Billedet er lånt fra http://www.pauliinatalus.com/
Dagens Hifi-ønske:

Dagens ønske er denne Origin Live Sovereign til den nette sum af 39.995 kr. (excl. tonearm). Den vil klæde Casa Flex.
I ønskes alle en rigtig god jul samt et godt nytår. Tusinde tak til SES for en fed tråd.
De bedste hilsner
FLEX
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløjsa - ventetiden blev kort
Chock! En Miles Davis jeg ikke kendte  . Den skal undersøges nærmere...
FLEX jeg er helt enig med det du skriver om Faithfull, den skive
fortjener et stort publikum - og din nissepige må siges at være noget
farligere end min uhadada  .
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
gl.jas Forum Bruger

|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 19:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hallopsa for en fornem "anmeldelse" af dagens låge. Sådan Flex..
Den gode NHØP skal have mere plads på fars lille jazz-hylde, og ikke mindst Music from Siesta, skal absolut nærlyttes.
Gem lige en sjat Laphroig. Hende julenissen kræver ekstra mandsmod...
PS. Stafetten....??
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 19 December 2004 kl. 20:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
gl.jas skrev:
|
Hallopsa for en fornem "anmeldelse" af dagens låge. Sådan Flex..
Den gode NHØP skal have mere plads på fars lille jazz-hylde, og ikke mindst Music from Siesta, skal absolut nærlyttes.
Gem lige en sjat Laphroig. Hende julenissen kræver ekstra mandsmod...
|
|
|
Halløj gamle dreng.
Whisky'en fordamper ikke, så tag det bare roligt, kære ven.
Tænk sig, at skulle shave hendes ben . Det kræver mere end én pakke barberblade fra Gillette. .
Har lige opdateret med dagens hifiønske....en plov, der gerne må ligge under juletræet.
Uha...glemte helt, at bringe stafetten videre. Mon ikke den gode HOLBERG kunne finde tid og lyst til at berige os andre med lidt juleknas, eller måske Hr. Sillesen ikke har de store ting at tage sig til i disse juledage ?
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj
Holberg har stafetten, så er der dømt juleguf
Patience my friends ! __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
HOLBERG Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1987
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
HOLBERG skrev:
|
Halløj
Holberg har stafetten, så er der dømt juleguf
Patience my friends !
|
|
|
Øv, jeg har problemer med at få billeder lagt ind Sorry folks 
hajen71, lågen er din !!  __________________ De bedste hilsner
Holberg
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 14:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak som byder 
Hilsen Hajen71
|
| Til top |
|
| |
hajen71 Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 207
|
| Sendt: 20 December 2004 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej alle, så er det blevet tid til at åbne for låge nummer 20 som jeg har fået overdraget fra HOLBERG og her er så dagens godbidder :
Dagens pop/rock :
U2 : ACHTUNG BABY

U2’s helt fantastiske plade fra 1991 er efter min mening det bedste de har udgivet, fyldt med gode numre som bare kan høres igen og igen. En plade som var starten på en ny æra for U2. Denne plade holder den dag i dag 13 år efter den blev udgivet (det gik lige op for mig at den er så gammel - chok)
Dagens elektroniske :
PLAID : SPOKES

Hvis man er til elektronisk musik bør denne cd stå i samlingen. Lækre varme fantastiske melodier og beats der passer til. Disse to herrer forstår virkelig at lave nogle smukke og komplekse numre som kan høres igen og igen. Numrene er i en masse lag og man opdager hele tiden noget nyt. Kan kun anbefales på det varmeste.
Dagens Jazz :
DAVE HOLLAND QUINTET : EXTENDED PLAY - LIVE AT BIRDLAND

Dave holland quintet fanget live fra Birdland. Disse musikere er helt utrolig sammenspillede og man kan virkelig høre at de nyder at spille sammen. Genial fusionsjazz er hvad der bliver disket op med her. Lydkvaliteten på denne cd er rigtig rigtig god, man føler at musikerne står midt i dagligstuen. Denne dobbelt cd er udgivet på det geniale selskab ECM.
Dagens klassiske jazz :
MILES DAVIS : E.S.P.

En Miles Davis plade fra perioden med "the second great quintet". Herbie hancock, wayne shorter medvirker blandt andet på denne jazz klasikker. Lyt til den igen og igen, den bliver bedre for hver gang den bliver spillet.
Dagens funkjazz :
HERBIE HANCOCK : HEADHUNTERS

Super svingende funkjazz fra mesteren, indspillet i 1973. Det her er funkjazz i den absolutte topklasse der rykker helt utroligt. Genialt - simpelthen.... andet er der ikke at sige. Har du den ikke allerede så køb den.
Dagens box sæt :
MILES DAVIS : THE COMPLETE JACK JOHNSON SESSIONS

En 5 cd boks med samtlige numre optaget over en periode på 16 uger i 1970. En periode i Miles Davis' utrolige karriere som vel kan betegnes som rock/fusions jazz. Medspillerne i bandet var bla. Chick Corea, Dave Holland og John McLaughlin, et band som var helt elektrisk baseret. Efter disse sessions valgte Miles ikke at indspille i et studie i næsten to år.
Dagens heavy/hård rock :
METALLICA : MASTER OF PUPPETS

En dejlig heavy plade fra min ungdom som stadig tages frem engang imellem. Geniale numre med overlegne temposkift. En plade fra metallica inden de blev poppede. I øvrigt deres sidste indspilning med bassisten Cliff Burton som døede i en ulykke kort tid efter.
Dagens nissepige :
DIANA KRALL

Det var hvad jeg havde fundet frem til dagens låge....
Hilsen Hajen 71
Stafetten sendes tilbage til Holberg hvis han da ellers vil....
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|