Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 22:54   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Anlæg på SU !! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 01 December 2004 kl. 23:45 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

jeg vil godt lige tilføje at man på nogle studier, eks ha(jur), medicin m.v. nemt kan stå med bogudgifter på 6-8000 per semester, eller op til 16k pro  anno.

der er 4200 til at leve for, minus bøger og husleje og forsikring

kollegier er ikke så billige som de har været, da man er tvunget til at have bredbånd og en stor tv pakke man ikke bruger alligevel.

så skal der også betales forsikringer, vand varme og el, samt være penge til lidt mad.

så er der pludselig ikke meget tilbage.....

Jeg må give Kim ret. Jeg har selv haft fy-ordet "SU" i min overskrift. Men må da indrømme at det meste er købt for penge der er tjent andetsteds. Men jeg har stadig slidt min røv i laser for de penge, anlægget er købt for. For når Kollegie, mad, bøger og til nød lidt tøj, er købt, så er der altså ikke noget tilbage.

Jeg synes ikke at folk kan tillade sig at brokke sig over at forældre køber lejligheder til deres børn. Jeg kender en der bor i lejlighed, og han har da væsentligt færre penge end jeg har.

Set fra forældrenes synspunkt, så er en lejlighed lige så meget en investering. Og det siger vel mere om forældrenes midler, end om de studerendes. Måske skulle vi i virkeligheden tage lidt mere fra de rige forældre. Så kunne vi få de studerende tilbage på kollegierne, hvor de hører hjemme, og hvor beton-akustikken gør at ingen har lyst til at eje et anlæg større end en clock-radio.

Tror jeg vil lave et nyt indlæg under "Mit Hifi/Stereo anlæg": Se min SU Clock-Radio

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 02 December 2004 kl. 00:50 | IP-adresse registreret  

Hej

Har selv været på SU i tidens morgen plus jeg havde lån ved side af ( som jeg var flere år om at betale tilbage ) endvidere havde jeg sparet lidt op som maskin aspirant så jeg led ikke ligefrem nogen nød, men havde dengang et stort " gå i byen forbrug " så jeg var selv skyld i at jeg ikke kunne spare op til et " stort " anlæg den gang - jeg kan ikke forestille mig at folk idag på SU / lån , måske lidt erhvervsarbejde, har det på nogen måde værre, end jeg havde det i slut 70ér start 80érne, så jeg har overhovedet ikke ondt af dem ( hvilket de fleste heller ikke giver udtryk for at det er det vi andre skal have af dem )

I dag har jeg minimeret mine faste udgifter så de kun er på 6k om måneden ( når huset er betalt om 3 år kun 3,5k ) jeg ved godt at det er de færreste der kan komme der ned, men det er mit valg for at få råd til andre ting, og en af de ting bliver forhåbentligt om få år at få et noget bedre hifi anlæg end det jeg har idag.

Så alle dem på SU bare kom med jeres anlæg, i viser dem frem fordi i gerne vil delagtigører jeres anlæg for os andre og jeg vil ihvertifald gerne se dem, og hvordan i forskellige forum medlemmer har indrettet jeres anlæg.

med venlig hilsen.    

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 02 December 2004 kl. 03:49 | IP-adresse registreret  

Ja, man bliver SQ ikke tyk og fed af SU, men de skal vel også bare ses som en slags bistandshjälp, nu man tager en nästen gratis uddannelse til et eller andet meget samfundsrelevant, eller???

Ligesom Tub61 har jeg også väret i den heldige situation, at jeg kan minimere mine udgifter til nästen ingenting, 2.500-5.000kr, men jeg kunne SQ da aldrig finde på, at investere hovedparten af mine 10-15.000kr´s månedslommepenge på Hifi; så enfoldig håber jeg aldrig at blive, nej!!!  

Gläd jer på andres vegne og vär enten selv tilfreds eller gör et eller andet!!!

Janteloven!!!  

Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes