| Forfatter |
|
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 02:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej. Jeg har længe tænkt på at oprette dette indlæg, og nu gør jeg det  Jeg er en smule træt af når folk viser deres smukke og gennemførte surround setup frem alligevel skal give deres indlæg overskriften: "SU setup buhu snøft tude pivpiv    "
Langt de fleste af disse såkaldte "SU setups" er større og flottere end de fleste mennesker i Danmark ville drømme om at have stående i stuen - skraldemænd såvel som forretningsmænd. Der findes folk der er millionærer, men alligevel kun har et anlæg fra Føtex til 700 kr stående i stuen. Man prioriterer forskelligt, og derfor synes jeg ikke at ens økonomi skal nævnes i OVERSKRIFTEN på ens indlæg. I stedet kunne der jo stå noget relevant, såsom systemets formål, indhold (mærker osv.) eller performance. Er folk "flove" over at de måske ikke har et sæt Mahler med 117 rørforstærkere tilsluttet? Græsset er altid grønnere på den anden side, og der er lykkeligvis masser af eksempler på folk herinde der godt kan rose folks Sony og CV setup selvom de selv har Dali Euphonia MS5 stående i stuen. Og selv dem med Mahler har også engang blot haft et anlæg bestående af hjemmebiksede højttalere og en gammel reciever der stod og samlede støv på forældrenes loft. Rome wasn't built in a day... Altså jeg siger ikke at man ikke kan skrive i sit indlæg at man desværre ikke har projektor da SU'en ikke rækker så langt, men at "døbe" sit setup efter ens økonomi er da blæst  Bare en lille bøn herfra  PS: Overskriften er måske ikke helt stueren, men kunne ikke lige finde på noget bedre der måske kunne få folk til at skrotte janteloven og koncentrere sig om vores allesammens fælles hobby. __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
anderspj Forum Bruger

Bruger siden: 10 April 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 224
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 02:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hm...
Tja, har man ingen kommentarer til folks anlæg, kan man jo altid kommentere deres indlæg...
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 07:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok er jeg ikke lige så irriteret over fænomenet, men det er da synd at nogle folk nedkrediterer deres anlæg på grund af at de ikke har brugt 100.000kr på det.
Den eneste mening der tæller, er jo ens egen. Vi andre skal jo ikke lytte til det, så vi kan være ligeglade, så længe personen er tilfreds.
Desuden er vi jo alle forskellige, og personligt vil jeg hellere have en varm lyd end et decideret HIFI-rigtigt lyd. Andre vil lige det modsatte og køber derfor dele til deres setup, der underbygger deres ønsker.
Vi er altså alle forskellige og vi prioriterer alle forskelligt og man kan, efter min mening, sagtens nyde musik på et denver anlæg!
|
| Til top |
|
| |
Oldred Forum Bruger

Tidl. red.
Bruger siden: 25 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1424
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 08:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rapper skrev:
PS: Overskriften er måske ikke helt stueren, men kunne ikke lige finde på noget bedre der måske kunne få folk til at skrotte janteloven og koncentrere sig om vores allesammens fælles hobby.
|
|
|
Nej - og det ønsker jeg ikke at se igen, så når du ikke selv kan finde på noget, så gør jeg det !! 
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Rapper: Du lider tilsyneladende selv under jantes lov. Du advokerer for synspunktet om vi alle, eller i det mindste dem på SU, skal skrive på en ens måde, de skal ihvertfald undgå at udtrykke deres holdning til anlæggets nuværende stadie.
Du skal da ikke bestemme hvordan andre skal skrive om deres anlæg. Du skriver de er blæste, når de skriver på den måde du ikke kan li.
Hvem er blæst? Dem der viser sine ting frem og samtidigt beskriver deres mål og drømme for anlægget, som de nok ikke har nået endnu grundet deres økonomiske situation, og derfor kommer til at fremstå i dine øjne som tudeindlæg. Eller dig, som ikke kan klare at folk beskriver deres ønsker og udtrykker hvorfor de ikke har nået dem?
Du har måske "bare" ladet dig inspirere af sproget og tonen i rappernes verden, hvor et verbalt angreb altid anses som vejen frem i en samtale?
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg er på på su. jeg er glad for mit anlæg, men jeg tuder naturligvis over at jeg ikke har et 80 kvm lytterum og 2mill om året til at købe nyt udstyr for. men hvem gør inderst inde ikke det? om ikke andet så for at prøve noget nyt...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
når et indlæg ligger under "mit surround udstyr", "mit hifi/stereo udstyr" og "mit DIY projekt" så burde du vide at så vil folk fremvise deres anlæg, og derfor har jeg det sådan, at folk (næsten) frit kan vælge en overskrift. Fordi jeg ved at de vil fremvise et eller andet. Om gutten så er 18år gammel og på SU, eller 27år og på SU er jeg da ligeglad med om de skriver "Su setup" .. også selvom de ligger inde med et anlæg der banker mit mht nypriser..
Jeg forstår ikke hvorfor du skal brokke dig over deres overskrifter, istedet er der nogle der burde tage sig sammen og skrive lidt mere tekst om deres indlæg, istedet for bare at poste 10 billeder..
mht overskrifter, så retter jeg til tider i nogle af dem der ligger under de resterende fora, og det er af den simple årsag, at vores søgefunktion pt kun kan søge på overskrifter (og brugernavne), så hvis nogen spørger efter hjælp til en Denon DVD 1910, så nytter det ikke noget at deres overskrift hedder "hjæææææælp" vel?
|
| Til top |
|
| |
Jeffen Forum Bruger

Bruger siden: 04 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 151
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Rapper misundelse er en grim ting
Jeg har kaldt mit indlæg for su bio.
Det har jeg gjort af den simple grund at de fleste kan forholde sig til
hvor svært det er at få råd til noget som helst på en su.
Det kan godt være at det er pral, men jeg synes jeg har lov til at prale over det jeg har skrabet sammen med hensyn til min su.
Dine udtalelser om jantelov er da fuldstændig forskruede, det er vidst dig selv der er indbegrebet af den.
__________________ Dyrk mit grej
A wise man once said, forgiveness is divine, but never pay full price for late pizza
|
| Til top |
|
| |
Ingeniøren Forum Bruger

Bruger siden: 18 Februar 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1258
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
Jeg forstår ikke hvorfor du skal brokke dig over deres overskrifter, istedet er der nogle der burde tage sig sammen og skrive lidt mere tekst om deres indlæg, istedet for bare at poste 10 billeder..
|
|
|
Enig!, overstående er da et mere 'seriøst' problem  __________________ Se min tidligere HD bio-kælder her!
|
| Til top |
|
| |
Fournais Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 846
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kan godt forstå dit indlæg Rapper, og har selv tænkt det samme. Min undren over disse overskrifter er dog lidt en anden. Jeg er også studerende på SU, men uden erhversarbejde ved siden af havde jeg aldrig siddet med det anlæg jeg har i dag. 20k er altså svært at skrabe sammen af en SU Derfor har jeg aldrig forstået hvordan folk kan kalde deres anlæg et "SU-anlæg", for jeg kan kun forestille mig, at der i langt de flestes tilfælde er tale om penge tjent ved arbejde, hvor SU'en så kommer som et supplement.
__________________ "If music is the fruit of love, give me access."
William H. Shakespeare.
Mit stereo
|
| Til top |
|
| |
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
|
|
|
|
Husk at et billede fortæller mere end 1000 ord.
Hvad er det lige man skal skrive? "min cd-afspiller lyder også godt..."?
Under mit eget anlæg, har jeg jo kommenteret, når folk har spurgt nærmere ind til ens sager. Men ok, jeg forstår godt hvad du mener..
Ang. det med SU'en. Jeg er selv på SU, og jeg må da indrømme at jeg er lidt trær af at jeg ikke kan gå ned i morgen og bestille et sæt SF amati homage hjem, men på den anden side er der jo noget at glæde sig til 
Jeg synes folk skal have lov til at skrive at de er på SU, og at de ville ønske de havde lidt flere midler til hobbyen. Sådan har jeg det da selv, det skal ikke være nogen hemmelighed.
|
| Til top |
|
| |
dige Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger
Bruger siden: 27 Oktober 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 404
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil vove den påstand at jeg havde flere penge til mig selv da jeg var på SU med studielån og erhvervsarbejde ved siden af. Dengang havde jeg ingen børn, hus, bil(er), forsikringer, ejendomsskatter, og hvad ved jeg, og afdrog ikke på de lån jeg optog.
Idag tjener jeg godt men har mindre tilbage når alt er betalt. Hvis jeg ikke skulle betale alt det tjans hver måned (17K netto) havde jeg et kanonanlæg!
Jeg har INGEN medlidenhed med de typiske studerende af idag. Jeg læser med jævne mellemrum om deres økonomi som er helt på linie med en normal dansk arbejderklasse indkomst og helt ærligt det er da forlangt ude!
Nå, nu glider vi af tråden, men kunne ikke helt lade være
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
| Jeg vil vove den påstand at jeg havde flere penge til mig selv da jeg var på SU med studielån og erhvervsarbejde ved siden af. Dengang havde jeg ingen børn, hus, bil(er), forsikringer, ejendomsskatter, og hvad ved jeg, og afdrog ikke på de lån jeg optog.
Idag tjener jeg godt men har mindre tilbage når alt er betalt. Hvis jeg ikke skulle betale alt det tjans hver måned (17K netto) havde jeg et kanonanlæg!
Jeg har INGEN medlidenhed med de typiske studerende af idag. Jeg læser med jævne mellemrum om deres økonomi som er helt på linie med en normal dansk arbejderklasse indkomst og helt ærligt det er da forlangt ude!
Nå, nu glider vi af tråden, men kunne ikke helt lade være |
|
|
Mange af de udgifter man har her i livet er nogle man selv er herre over. F.eks. er nogle af dine forsikringer ikke påkrævede, og børn er der heller ingen der har tvunget dig til at lave, desuden er der ingen der siger at man skal have en stor bil og stort hus. Alle disse ting kunne du, og andre, hvis De ville undvære! Så at de månedelige udgifter er store er i store træk ens egen skyld.
Derudover er der mange på SU der bor i storbyer på grund af deres studier, og at bo i f.eks. København, Odense, Aarhus, Aalborg er altså ret meget dyere end at bo i resten af landet. København er f.eks. europas dyreste by!
Så ikke alle studerende har lige mange penge til diverse ting.
Jeg bor sammen med min kæreste og jeg har ca. 400-500kr til mig selv om måneden når alt er betalt. Dette er dog ikke meget, hvis der ligepludselig kommer en uforudset regning. Så jeg er glad for at jeg er ikke-ryger og at jeg kun sjældent går i byen. Jeg har valgt at spare i stedetfor at søge om SU-lån og derfor har jeg ikke råd til det vilde hifi.
Selvfølgelig kunne jeg lige tage at få noget fritidsarbejde ved siden af studierne,hvilket jeg også gerne ville, men arbejde hænger ikke på træerne. Ikke her i det mørke jylland!
Så når jeg skal have nyt HIFI, så er det noget der skal planlægges i lang tid og som ofte må jeg gå lidt på kompromis med det jeg køber. Simpelthen fordi der ikke er råd til det helt vilde.
Nu skal det ikke gå hen og blive en tudescene, for jeg er selv herre over mit liv, men ville bare gøre opmærksom på at ikke alle har lige mange penge til rådighed!
|
| Til top |
|
| |
Rizzo Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 482
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som hjemmeboene studerende, som ENDNU IKKE FÅR SU!! kan økonomien godt være stram hvis man ønsker det bedste af det bedste - men sagen er jo, at hvis en hjemmeboene teenager fra et middelklassehjem i dagens Danmark havde råd til det vildeste ML, ville verden jo simpelthen være af lave. 
Dette er vores hobby, og det må træde i anden række efter vores levebrød - for mit vedkommende kommer dette levebrød stadig fra familien - så jeg ville da være et skarn at brokke mig over et lille stereoanlæg. Til gengæld er der da intet galt i at have drømme, og der er intet galt i at fortælle andre, at disse drømme ikke kan udleves med smal økonomi.!
Glade julehilsner til alle herinde 
Claus C.
__________________ AV M3 Avantgarde
Densen B-100 mKv + B-400 Black
Samsung LE32M51
Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
|
| Til top |
|
| |
JJAZ Branchemedlem

JJAZ
Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 806
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ahhh... Så er det altså heller ikke værre i Kbh. området..
De unge af idag er blevet så forkælede at de ikke længere "gider bo på kollegie". Resultatet er at vi ser det ene forældrekøb efter det andet på ejerlejligheder i Kbh. og en MASSE kollegieværelser står tomme.
Hvis de studerendes økonomi og kår var så trange tror jeg ikke ovenstående var tilfældet.
Jeg har selv læst og boet i Kbh. (på kollegie) under hele min studietid. Mit rådighedsbeløb dengang var mindst lige så stort som det er idag.
Derudover synes jeg da at folk skal tænke over hvordan de vælger deres overskrift.
Hygge JJ __________________ JJAZ
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
JJAZ skrev:
| Ahhh... Så er det altså heller ikke værre i Kbh. området..
De unge af idag er blevet så forkælede at de ikke længere "gider bo på kollegie". Resultatet er at vi ser det ene forældrekøb efter det andet på ejerlejligheder i Kbh. og en MASSE kollegieværelser står tomme.
Hvis de studerendes økonomi og kår var så trange tror jeg ikke ovenstående var tilfældet.
Jeg har selv læst og boet i Kbh. (på kollegie) under hele min studietid. Mit rådighedsbeløb dengang var mindst lige så stort som det er idag.
Derudover synes jeg da at folk skal tænke over hvordan de vælger deres overskrift.
Hygge JJ |
|
|
Det er ikke alle steder der har kollegieboliger til rådighed og slet ikke hvis man vil have en dobbeltværelse. for man må ikke bo to på et et-værelset!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 15:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dem der er på SU har ofte os en indtægt ved siden af, samtidig med de ik har unger eller kone at skulle forsørge.. sprut, smøger, mad, kvinder en lille husleje og HIFI sådan er livet for nogle af os og jeg skal ikke klage 
kan nu ik helt se at det kan støde folk, hvis der er nogen der skriver de er på SU.. så vil jeg have ret til at brokke mig over alle der skriver Holfi men selvfølgelig er det mere interessant hvad folk har end hvad hvor og hvordan det er betalt, men hvis der står Anlæg købt på SU, er det vel en ok beskrivelse, man ved da hvad man kan vente sig.. enten er det et tusse gammelt sæt cv på en endnu ældre kenwood forstærker med en aiwa cd spille, ellers er det et kæmpe setup med Mark Levinson, dali ms5 og Kurt Cobain som fast månedlig Live performer
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er helt fint at folk skriver noget med SU i titlen. Så kan man undgå at bruge tid de mest skrabede anlæg, der sjældent afviger meget fra hinanden alligevel.
|
| Til top |
|
| |
Rapper Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 706
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 20:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay...
At jeg nævnte janteloven i mit PS og desuden overskriften (sorry, Redaktør!) var nok at gå en lille smule over gevind, det var egentlig heller ikke meningen med indlægget. Havde nok noget med tidspunktet i døgnet jeg skrev indlægget at gøre (ikke at det er nogen undskyldning). Det har faktisk intet med janteloven at gøre, syntes bare at der var for mange overskifter der hed "SU setup" eller lignende og savnede nogle mere personlige...
Tråden har udviklet sig til noget som jeg ikke lige havde tænkt mig at den skulle. Og havde heller ikke lige forestillet mig at folk skulle komme med personlige angreb mod mig. Desuden, dige, mit nick kommer af mit IRL navn Rasmus, og det har intet med rapmusik at gøre...
I hvert fald Live21, Fournais og JJaz har fanget min pointe. Bl.a. at dem på SU tit også har en ekstra indkomst i form af et fritidsjob (som mig selv) og knapt så mange øvrige udgifter. Men som sådan synes jeg ikke at det her skal være en diskussion om SU forholdende i Danmark, ville bare skrive en lille opfordring for at få folk til at lave nogle mere relevante og personlige overskrifter 
Svend P: Hvis du mener at de "SU setups" vi har herinde er skrabede er det fordi du ikke har tjekket dem 
anderspj: Har da kommenteret masser af folks anlæg, også netop derfor jeg er stødt på mange af disse overskrifter...
Witzel: Du har ret I at folk der laver "tomme" indlæg er et større problem. Nu stødte jeg bare på et par "SU setup" overskrifter i de sene nattetimer, og oprettede spontant dette indlæg. Men ja, man savner ofte lidt flere beskrivelser osv. i folks indlæg. Ville måske gerne nævne mit eget indlæg som et godt eksempel, men tror bare jeg dropper det da der nok er fare for at blive beskyldt for at være egoistisk, at spamme osv. 
Men det er nok bare mig der har en tendens til at overdrive for at få folk til at fange budskabet. Troede det var tydeligt nok med mine ekstreme eksempler, men det var åbenbart ikke tilfældet.
Anyways, my apologies... __________________ Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 01 December 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg vil godt lige tilføje at man på nogle studier, eks ha(jur), medicin m.v. nemt kan stå med bogudgifter på 6-8000 per semester, eller op til 16k pro anno.
der er 4200 til at leve for, minus bøger og husleje og forsikring
kollegier er ikke så billige som de har været, da man er tvunget til at have bredbånd og en stor tv pakke man ikke bruger alligevel.
så skal der også betales forsikringer, vand varme og el, samt være penge til lidt mad.
så er der pludselig ikke meget tilbage..... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |