Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 11:50   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Tobywans laserdisc bio (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 06 December 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:


Jov, jeg skal nok have et eller andet op. Har kun lige boet her i en måned, så mangler lige lidt småting endnu - men er da ellers ved at falde på plads


Ok - men var bare nysgerrig om der var plads til at have noget hængende bag lærredet uden at det "bulede" ud.


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
anno1982
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 10 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 492
Sendt: 06 December 2004 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

tonyax skrev:

har du prøvet at løfte en DS6??? den vejer NADA. Ville nok overveje en 601 eller 602 istedet eller en CM standerht hvis du går op i det skal være samme serie hele vejen rundt.

Min kammi købte hele B&Ws THX sæt (5.1) og der fulgte 2 DS6ere med (han havde 7.1) og de er altså for klejne synes jeg, ALT for meget plast som får dem til at virke større end de er har dog ikke hørt dem i aktion, så derfor vil jeg anbefalde at gi dem et lyt imod en 601/602/CM, måske er de det værd!

Der er både fordele og ulemper ved DS6

Ulemper:

  • Byggekvaliteten (plastic kabinet)
  • Fesne HT terminaler
  • Den "gamle THX standart" - topper ved 8000khz dvs ingen "lys" diskant

Fordele:

  • Diskret, lille - derfor nem at integrere
  • Meget diffus lyd (fordel i 90% af mine film) - kanon film i det hele taget
  • Relativt billig (brugt)

Jeg kan som ejer af 4 DS6 godt anbefale højtaleren. - De er så afgjort  et godt køb til omkring 2000 - 2500 / sæt, men hvis jeg skulle købe nyebagHT i dag, ville jeg nok gå efter DS6S3 - de har de samme lydkarakteristika som DS6 + fuld diskant samt mulighed for ikke at spille dipol.

- Men som tonyax også konkluderer: Lån skidtet med hjem og lyt på det! 



__________________
Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.

Min Bio
Til top Vis anno1982's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af anno1982
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 06 December 2004 kl. 22:14 | IP-adresse registreret  

Rapper skrev:

Ok - men var bare nysgerrig om der var plads til at have noget hængende bag lærredet uden at det "bulede" ud.


Jamen det er der


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 06 December 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

anno1982 skrev:

Der er både fordele og ulemper ved DS6

Ulemper:

  • Byggekvaliteten (plastic kabinet)
  • Fesne HT terminaler
  • Den "gamle THX standart" - topper ved 8000khz dvs ingen "lys" diskant

Fordele:

  • Diskret, lille - derfor nem at integrere
  • Meget diffus lyd (fordel i 90% af mine film) - kanon film i det hele taget
  • Relativt billig (brugt)

Jeg kan som ejer af 4 DS6 godt anbefale højtaleren. - De er så afgjort  et godt køb til omkring 2000 - 2500 / sæt, men hvis jeg skulle købe nyebagHT i dag, ville jeg nok gå efter DS6S3 - de har de samme lydkarakteristika som DS6 + fuld diskant samt mulighed for ikke at spille dipol.

- Men som tonyax også konkluderer: Lån skidtet med hjem og lyt på det! 



Jeg ser lige at jeg i den første post har skrevet at det var DS6'ere jeg gerne ville bare - bare lige for at understrege det(og det er rettet nu) så var det altså S3 udgaven jeg i sin tid havde tænkte mig

Ellers tak for input til jer alle


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 07 December 2004 kl. 04:37 | IP-adresse registreret  

tobywan skrev:


Jamen det er der


Lækkert, så burde det kunne lade sig gøre at lave en stue med projektor uden at det kommer til at ligne en biograf alt for meget

Hvad kostede det lærred?

Godnat (nok 3.g opgave for i dag).


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 
KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 567
Sendt: 07 December 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

Jeg må sige jeg synes det ser godt ud.

Jeg overvejer selv lidt at sælge mit 32PW9509 og hoppe på en projektor i stedet for.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP
 
ralle
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 August 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 235
Sendt: 07 December 2004 kl. 11:06 | IP-adresse registreret  

ser rigtig fedt ud, det er også nogle fede billeder du har taget af din hjemmebio.

Rasmus



__________________
Film skal ses i hjemmebio.

Rasmus Erichsen
www.hifi4all.dk
Til top Vis ralle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ralle
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Hej

Virkeligt lækkert setup må jeg sige er du glad for din 3805 og syntes du den trækker dine B&W ordentligt, har nemlig selv sådan en spændt for nogle DM603 S3 og der kan den godt miste pusten lidt ved høje lydtryk ved musiklytning, det lyder lidt som om det bliver "komprimeret" men det først oppe ved 07-08 på volumen.

Lige en anden ting hvor har du købt dine banan stik bag på 3805ern

Peter



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Hej

Virkeligt lækkert setup må jeg sige er du glad for din 3805 og syntes du den trækker dine B&W ordentligt, har nemlig selv sådan en spændt for nogle DM603 S3 og der kan den godt miste pusten lidt ved høje lydtryk ved musiklytning, det lyder lidt som om det bliver "komprimeret" men det først oppe ved 07-08 på volumen.


Hejsa, jeg har ikke oplevet problemer, men hører også sjældent ved så høj volumen af hensyn til naborne    Kan da godt prøve at teste lidt på et tidspunkt, men bliver ikke lige nu hehe.

Peter VTEC skrev:

Lige en anden ting hvor har du købt dine banan stik bag på 3805ern



De er købt i hifiklubben til 25,- per styk (altså 150,- per ht ved bi-wirering)  Men jeg vil ikke anbefale dem, hvis du har noget kabel af samme tykkelse som Dali python/Blue wave på. Det går udemærket til højtalerne hvor der er 4 ledere, men til recieveren med 2 ledere er det virkelig svært at få presset skidtet på plads.


__________________
Min Hjemmebio

Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:28 | IP-adresse registreret  

Hehe det da ikke højt  men hvis du har mulighed for at prøve det en dag må du da godt lige skrive din mening.

Grunden til at jeg spurgte var at mine nuværende bananstik der sætter man kablet fast (I mit tilfælde Taralabs Bi-Wire) i siden på banan stikket og når terminalerne sidder så tæt som de gør på 3805ern og har nogle tykke kabler er det rent helved at sætte det uden kablerne falder ud af stikket. Syntes det var smart at dine kabler sættes fast bag i bananstikket og det ville klart gøre det nemmere for mig.

Hvor længe siden er det du har købt dine stik for jeg var i Hifi Klubben igår og de havde ikke andre stik end dali

Peter   



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:30 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Hvor længe siden er det du har købt dine stik for jeg var i Hifi Klubben igår og de havde ikke andre stik end dali



Det er ikke andet end et par måneder vil jeg tro. Har købt dem af 2 omgange og ingen af gangene har de haft udsolgt eller noget. Det var i øvrigt butikken i Nørre Alle, Århus.

Sjovt nok er modellen heller ikke på deres hjemmeside - men ellers kan du jo prøve at ringe direkte til butikken, det kan jo være de vil sende nogle til dig.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:33 | IP-adresse registreret  

Tja det vil da være værd at prøve ihvertfald og til 25 kr er det jo ikke den store skade der sker hvis de ikke dur 

Peter



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
Peter VTEC
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Oktober 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 439
Sendt: 09 December 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Lige en anden ting så lige du havde en B&W ASW 600 Sub, er du glad for den skal nemlig selv købe mig sådan en efter jul er det en du kan anbefale??

Peter



__________________
Mmmm VTEC!
Til top Vis Peter VTEC's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter VTEC Besøg Peter VTEC's Websted
 
biojensen
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Installation/RoomAV

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 571
Sendt: 09 December 2004 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Fedt setup. Det er nogle rigtige gode screenshots du har fået taget flere tak
Til top Vis biojensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af biojensen Besøg biojensen's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 10 December 2004 kl. 12:11 | IP-adresse registreret  

Peter VTEC skrev:

Lige en anden ting så lige du havde en B&W ASW 600 Sub, er du glad for den skal nemlig selv købe mig sådan en efter jul er det en du kan anbefale??

Peter



Den stammer egentlig fra mit gamle setup med et par DM603 S2, hvor jeg synes den var glimrende. Model 650 ville jeg hellere have haft, men synes den rent størrelsesmæssigt var lidt for voldsom og 675 som ville være optimal til CM serien(og endda endnu mindre end model 600) koster 8000,- Så den står ret langt nede på opgraderingslisten hehe.

Jeg tror nu umiddelbart den vil gøre sig fint til dine 603 S3, men måske en 650 ville være bedre, hvis ikke du synes den er for stor - det er jo lidt en smagsag


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 18:16 | IP-adresse registreret  

Update: så handlen om en H/K sig. 1.3 næsten afsluttet. Den skal bruges til at trække mine fronter + center. Billeder tilgår engang i næste uge, når den forhåbenligt er i hus.

Jeg har deudover fået flyttet lidt flere møbler ind, dels så vi er flere der kan se film på samme tid og det har da også hjulpet betragteligt på lyden, da der var en kende bart i rummet tidligere.

Hvis der er nogle der har lidt input til hvilke kabler jeg skal vælge fra preout til effektforstærkeren hører jeg gerne nærmere, da jeg er en smule i tvivl på dette område.


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 November 2004
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 2022
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Det ser rigtigt lækkert ud! God ide med en effekt, det giver efter min mening en hørbar forskel....

Mht. kabler så er det jo ofte en smagssag, jeg selv anvender Taralabs Prism 3300i/2200i, og jeg synes der rigtigt gode..



__________________

*Mit setup*

*Mit gamle setup*


Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 20:05 | IP-adresse registreret  

Så er der købt kabler. Det endte med 3stk Black Rhodium Harmony.

Billeder tilgår lidt senere på ugen :)


__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
tobywan
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 10 Maj 2004
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 465
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 13:32 | IP-adresse registreret  

Så er den nye H/K signature 1.3 installeret. Det har givet en væsentlig forbedring af lyden imo. B&Werne kommer virkelig til sin ret set i sammenligning med den rene Denon/B&W kombination.

Har taget et par hurtige billeder med min mobil - derfor den dårlige kvalitet. Når jeg lige har fundet en løsning på hvordan tingene skal stå, napper jeg et par bedre billeder med et rigtigt kamera.





Her er den så: :)



Mine Black Rhodium kabler. Tak til Tapeconnection for at kunne finde 3 kabler til en fordelagtig pris. Synes det var lidt tåbeligt at skulle inverstere i 2 sæt for bare at have det sidste kabel til at ligge.





__________________
Min Hjemmebio
Til top Vis tobywan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tobywan Besøg tobywan's Websted
 
Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 706
Sendt: 04 Juni 2005 kl. 16:41 | IP-adresse registreret  

Lækkert lækkert 

Dejlig satan sådan en Signature - må skrabe kistebunden en dag og få en selv

Men hvad laver det frontstof på højttalerne - de er meget pænere uden. Fy

Du er vist snart tvunget til at købe dig et rack til alt det gøgl, hehe...


__________________
Mvh Rasmus
www.therasmus.dk
Friends are the family we choose for ourselves.
Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted
 

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes