Forfatter |
|
Nessumsar Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 70
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 13:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
BjarkeNR skrev:
Skynd dig at få pillet de bøjler af der sidder på dine terminaler! Sæt istedet et kort stykke ht-kabel mellem de to 2 skrueterminaler og så selvfølgelig på med ht-kablet til forstærkeren.
Godt tweak som giver bedre forbindelse i terminalen fremfor standard bøjlerne.
Måske du kunne få glæde af det? 
- BR
|
|
|
Viser lige billedet, så andre kan blive inspireret til at gøre det samme

__________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
|
Til top |
|
|
BjarkeNR Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2671
|
Sendt: 21 November 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Præcis!
Og så er det jo ret billigt 
- BR
|
Til top |
|
|
FreZh Branchemedlem

Ansat hos Dali
Bruger siden: 07 August 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 550
|
Sendt: 23 November 2004 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan er din sub connectet til forstærkeren? Jeg trode kun det kunne lade sig gøre med pre-out, og det har HK675 ikke?
|
Til top |
|
|
Nessumsar Forum Bruger

|
Sendt: 23 November 2004 kl. 20:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
FreZh skrev:
Hvordan er din sub connectet til forstærkeren? Jeg trode kun det kunne lade sig gøre med pre-out, og det har HK675 ikke? |
|
|
Der er nogle højttaler ind og udgange på min sub (tror næsten alle subs har det). Så jeg tager bare kablet fra forstærkeren til sub'en også videre til højtaleren.. Så tager sub'en de informationer den selv skal bruge og forstærker dem.

Og selvom subwooferen er slukket ryger strømmen lige igennem
Mvh __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
|
Til top |
|
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 18:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nessumsar,
Meget fint anlæg du har fået dig der! Jeg kan specielt godt lide kombinationen af den meget velanmeldte HK-forstærker(som sikkert har rigeligt med strøm til at drive de fine højttalere) og System Audio højttalere. Spørgsmålet er om du overhovedet har brug for den sub'en i det lille (??) rum...
Nu er det vigtige spørgsmål bare hvad du hører på anlægget for tiden??
mvh __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
Til top |
|
|
Mr_Tarantino Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1556
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert anlæg! Hvad måtte du gi for dine System Audio 1070? Er de ikke udgået nu???
Har du nogen erfaring med HK CD afspillere?
Og til sidst; Er den forstærker en du kan anbefale, har fundet en til 3000 ,- hvilket jo ikke er dyrt!
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den ser sgui meget lækker ud, du lille HK der. Hvad står den i brugt?
Hvis den spiller lige så godt som den ser ud, så kunne man da ikke gå
helt galt i byen.
Tillykke med den.
|
Til top |
|
|
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu kender jeg ikke din sub....
Men hvis du mangler bas kan det så ikke skyldes at subben "stjæler" det.
Jeg mener ikke sender de dybeste toner videre til dine front højtalere.
Sådan virker en passiv sub der indgår som et system med små satelit højtalere.
Meeen nu kender jeg jo ikke din sub... __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
Til top |
|
|
cst1967 Forum Bruger

Bruger siden: 09 September 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 411
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 20:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, glemte helt at fortælle at jeg synes det er et lækkert setup du har.... __________________ Christian
Mit DIY-Højtaler
|
Til top |
|
|
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 20:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Tarantino skrev:
Og til sidst; Er den forstærker en du kan anbefale, har fundet en til 3000 ,- hvilket jo ikke er dyrt!
|
|
|
Ja, den kan varmt anbefales... Den er et fund til prisen. Syntes faktisk at den har god kontrol over selv store højtalere. Den har også rigtig lækker betjening. Og designet er jo heller ikke så skidt.
Fik også lige set den under låget på billederne på side 1, og det ser jo heller ikke helt tosset ud.
Jeg har selv cd-afspilleren der passer til, som også er rigtig god. Dog skal du være opmærksom på at alle (eller de fleste) af H/K's drev kan høres hvis du skruer helt ned for musikken. Sådan er det bare.
Min H/K cd-afspiller er dog til salg, da jeg har opgraderet og ikke længere bruger den. Hvis du er interesseret er du selvfølgelig velkommen til at skrive en Privat Besked til mig.
Mvh. JBL
|
Til top |
|
|
Nessumsar Forum Bruger

|
Sendt: 15 December 2004 kl. 23:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
NESREDNA skrev:
Hej Nessumsar,
Meget fint anlæg du har fået dig der! Jeg kan specielt godt lide kombinationen af den meget velanmeldte HK-forstærker(som sikkert har rigeligt med strøm til at drive de fine højttalere) og System Audio højttalere. Spørgsmålet er om du overhovedet har brug for den sub'en i det lille (??) rum...
mvh
|
|
|
Hej, og mange tak! Jeg kan også lide min kombination mellem SA og HK Mht til om min sub er overflødig så kan der være lidt om det. Jeg bruger næsten kun sub'en når jeg ser film.. Men for det seneste er jeg begyndt at bruge min sub noget mere til musik. Det er dog kun til de aller dybeste toner jeg har justeret sub'en til. Selvom min ht'ere gør det meget tilfredsstillende i bas området, så går jeg lidt glip af de aller dybeste toner, som gør det hele mere fuldendt. Fx er der nogle toner i Lazyboy's nye CD som kan være noget utydelige uden sub. Det samme gælder for Alicia Keys' Songs in A Minor album som har masser af dybe toner, som jeg ville have lidt svært ved at høre. Disse toner synes jeg min sub klare meget tilfredstillende. Den gør en forskel som gør oplevelsen meget bedre, men den kan godt betegnes som det komponent som jeg godt kan unvære mest .
Mr_Tarantino skrev:
Lækkert anlæg! Hvad måtte du gi for dine System Audio 1070? Er de ikke udgået nu???
|
|
|
Hej! Ja, de udgik vist i 99/00.. Jeg har købt dem brugt til 2500,- igennem hifi4all's brugtmarked En fair pris for et par gode højttalere. Kan skide godt lide SA's design. De slanke og elegante former gør at man aldrig bliver træt af at kigge på dem! Og lyden er iøvrigt også fantastisk
Jeg har desværre ikke erfaring med HK's cd afspillere, men regner stærkt med at købe en HD 750 for at fuldføre designet. Regner med at købe den igennem brugtmarkedet, når der dukker en god pris op!
Mht til min forstærker kan jeg varmt anbefale den! Betalte i sin tid 2890,- hos www.audiosound.dk. Vil gerne påstå at det er en af de bedste stereo forstærkere man kan købe til den pris! Virkelig en gennemført og solid forstærker.
Mr. High Fy skrev:
Den ser sgui meget lækker ud, du lille HK der. Hvad står den i brugt? Hvis den spiller lige så godt som den ser ud, så kunne man da ikke gå helt galt i byen.
Tillykke med den.

|
|
|
Tak! Har set at man kan købe den til ca 2000 kr brugt.. Ja, designet og opbygningen lyver heller ikke! den er fantastisk
cst1967 skrev:
Nu kender jeg ikke din sub....
Men hvis du mangler bas kan det så ikke skyldes at subben "stjæler" det.
Jeg mener ikke sender de dybeste toner videre til dine front højtalere.
Sådan virker en passiv sub der indgår som et system med små satelit højtalere.
Meeen nu kender jeg jo ikke din sub...
|
|
|
Jeg har eksperimenteret om subwooferen tager de frekvenser som ligger under 70 hz eller lign. og kan konkludere at sub'en sender de dybeste toner videre til højttalerne.
cst1967 skrev:
Sorry, glemte helt at fortælle at jeg synes det er et lækkert setup du har.... |
|
|
Tak!
JBL Ti-5000 skrev:
Mr_Tarantino skrev:
|
|
|
Ja, den kan varmt anbefales... Den er et fund til prisen. Syntes faktisk at den har god kontrol over selv store højtalere. Den har også rigtig lækker betjening. Og designet er jo heller ikke så skidt.
Mvh. JBL
|
|
|
Kan kun være enig! Men hvis jeg skal komme på noget negativt om HK 670, så det når man skal skrue op eller ned fra fjernbetjeningen.. Lidt svært at forklare, men når man trykker på volumeknapperne på fjernbetjeningen i et splitsekund rykker volumekontrollen på forstærkeren op i bidder... Fx rykker volumekontrollen på forstærkeren altid ca 10 grader ligemeget hvor kort tid man trykker på volumeknapperne på fjernbetjeningen..
NESREDNA skrev:
mvh
| | |
Ja, musikken er det vigtigste Lige nu lytter jeg mest til kvinder... Alicia Keys, Jewel, Randi Laubek også har jeg lige lånt Diana Krall's Live In Paris. har hørt nogle positive ting om hende herindefra Så skulle jeg lige høre hende. Ellers lytter jeg pt meget til Lazyboy og soundtracket til Matrix Reloaded. Den trommeagtige musik som spiller når de fester under jorden i Zion har den fedeste bas Ellers tripper jeg også lidt over Gladys Knight's sang; License To kill! Efter at have set The Incredibles to gange i biffen køre den meget tit inde i mit hoved. Selvom sangen slet ikke er med i filmen, så tænkte jeg kun på den sang efter at have set The Incredibles første gang __________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
|
Til top |
|
|
Nessumsar Forum Bruger

|
Sendt: 17 December 2004 kl. 16:04 | IP-adresse registreret
|
|
|

__________________ -Rotel RCD 1072 CD-afspiller
-Rotel RC 1070 PRE-AMP
-Rotel RB 1070 POWER AMP
|
Til top |
|
|
iggu Lukket konto

Dobb.prof. JMK74
Bruger siden: 25 Maj 2007 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 96
|
Sendt: 12 August 2007 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Dude
Nu venter jeg bare spændt på at du får sat billeder op af dit nye udstyr.  __________________ -Audioromy 838a FU-13
-Rotel RC-06 Pre-amp
-Rotel RB-06 Power-amp
-Rotel RCD-06 CD-player
-Pioneer PL-8 Turntable
-Xavian Giulietta speakers
-JBL L166 Horizon speakers
|
Til top |
|
|