| Forfatter |
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:
Haugaard skrev:
|

Føj hvor er den svedig. Tak til vedkommende der anbefalede den i Blues tråden
Haugaard
|
|
|
Kender ikke lige den pågældende skive, men musikerne er jeg godt bekendt med.
Har utallige Robben Ford og et par Witherspoon skiver i reolen.
Er den lidt Jazz'et eller hvilken stil er det?
|
|
|
Da jeg skrev indlægget var jeg nået til track 6 og det var altsammen fede blues numre. Jeg blev dog lidt overasket over track 9 som er en mindre heldig version af "Wonderful world"
Hvad kan du ellers anbefale med Ford og Witherspoon? Dette er min første skive med dem.
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
|
Da jeg skrev indlægget var jeg nået til track 6 og det var altsammen fede blues numre. Jeg blev dog lidt overasket over track 9 som er en mindre heldig version af "Wonderful world"
Hvad kan du ellers anbefale med Ford og Witherspoon? Dette er min første skive med dem.
Haugaard
|
|
|
Med hensyn til Robben Ford ville jeg helt sikkert anbefale Talk To Your Daughter(1988), som er noget af hans første, ellers kunne det være The Authorized Bootleg som er et noget senere værk(1998).
Hvad Witherspoon angår kan jeg ikke lige huske nogen titler i hovedet, og hans cd'er er blandt dem der stadig står i papkasser __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
Zorglub Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2460
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rage - Trapped

Fantastisk melodisk tysk power metal, kan varmt anbefales hvis man er til den slags.
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fantastisk live musik...

Dejligt på sådanne en feriedag 
|
| Til top |
|
| |
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enig L.B. - den skive er fantastisk, og så gør det jo ikke noget, at den også er yderst velproduceret oven i købet
Er der nogen der har hørt Roger Waters´ nye soloudspil, det skulle være en opera??
MVH __________________ Audia Flight CD TWO
VdH the Second XLR
Pass Labs INT-150
VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1374
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
"I Anton A. Newcombe do solemly swear that the ghost of Brian Jones
came to me in the studio and asked me to make this record. P.S. He also
asked that I should kick the sh*t out of old Mick & Keith for
ripping off his band, girl and money, having him murdered, being glad
he's dead, and for not being very nice people."
__________________ Med venlig hilsen
"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
zaka skrev:
"I Anton A. Newcombe do solemly swear that the ghost of Brian Jones came to me in the studio and asked me to make this record. P.S. He also asked that I should kick the sh*t out of old Mick & Keith for ripping off his band, girl and money, having him murdered, being glad he's dead, and for not being very nice people."
|
|
|
Av for den en melding hva´?
|
| Til top |
|
| |
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
| Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis han sværger, så tror jeg på det!
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vinterferie ... ahhh, en hel uge til jagt efter gemt og glemt på hylderne. Der skal skam også udføres lidt praktisk i huset, men en perfekt anledning til at hylde det gamle mundheld: Musik til arbejdet!

10CC, Deceptive Bends: Band fra 70´erne, som var rigtig hotte, var til alle koncerterne i København dengang. Denne skive er lidt blandet stilmæssigt, men jer der kender dem husker vel Good Morning Judge og Feel The Benefit (Parts 1, 2 and 3)? Jeg har ikke rigtig fulgt med i, hvad bandets medlemmer har (og om de har) lavet noget siden 10CC blev opløst. Men det var vist lidt poppet, det jeg husker. Hmmm ... checker lige på nettet. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Her har formiddagen gået med Nils Lofgren - Acoustic Live, Joe Beard - For Real, Robert Lucas - Luke And The Locomotives & lige nu roterer The Eagles - Hotel California.
Hvilken morgen  __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Silvana Deluigi live fra Jazz House torsdag den 7. juli 2005.
Jeg snuppede koncerten fra DR P2 Jazzlive forleden, så nu kan jeg genopleve den fremragende koncert igen og igen.
Optagelsen holder, det er selvfølgelig ikke helt som at være der selv
men de gode teknikere og producere fra DR formår på glimrende vis at
fange intensiteten...
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |
SES. Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 1499
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Øv Zaka - den overså jeg - hørte skiven i nat, men koncerten ville jeg gerne have hørt.
Nå her en ordenlig stribe - mødte jo Pladekisten lørdag eftermiddag:
Mr. Music, slår til igen!
Christian fra Pladekisten i Aarhus har en stor stjerne hos wifi og mig. En mand der sælger plader findes der en del af, men han Mr. Music elsker musik. Udover at pleje kvaliteten i butikkens reportoire – og ja du finder tit den skive du ikke kan få andre steder i kisten, fordi at en god skive ikke bør udgå, og han får fat i dem så længe det er muligt.
Han er en stor inspirator – og han får hver gang lov til at vælge en plade jeg bør kende, og som jeg gerne køber uhørt – og så hjem i stolen og lukke op før ørerne.
.
Her er et nyt mærke Pladekisten har taget til sig:CCR (Crosscut Records). Følgende 5 blusier kom i posen i lørdags.
11083: Doug Jay & the blue Jays: Jackpot
11086: Terry Evans: Fire in the feeling
11081: Down home super trio: In the house
11058: Mighty Sam Mcclain: Joy and pain
12009: Hank Shizzoe: Out and about
Denne Christian Willisohn “Hold On” kom i posen for anden gang (til en der snart har fødseldag).
Og til sidst og ikke mindst 2 nye plader som Pladekisten udgiver – og som berettet til titlen Mr. Music.
Jacob Bro: Meget smuk jazz til tider tilsat rette doser elektroniske virkemidler. Dejlig mediterende og insisterende musik. God skive +++++.
Tenderones – en ny pragtplade med dansk rock. Navnene er ukendte for mig (Mads Bloch, er hovedpersonen som sang og musikskriver). Genre? Henad en vis Paul McCartny, dvs. gode melodier, gode arrangementer. Der bliver spillet eminent fra sart til saftig rock. God skive +++++
Jeg har tidligere omtalt en udgivelse fra Mr. Music – så han er nu oppe på 3 udgivelser af væsentlig dansk musik i år. Der nogle der gør en forskel.
|
| Til top |
|
| |
zaka Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
zaka skrev:
"I Anton A. Newcombe do
solemly swear that the ghost of Brian Jones came to me in the studio
and asked me to make this record. P.S. He also asked that I should kick
the sh*t out of old Mick & Keith for ripping off his band, girl and
money, having him murdered, being glad he's dead, and for not being
very nice people."
|
|
|
Av for den en melding hva´?
|
|
|
Glemte lige at kommentere denne  . Jeg er også et skarn at citere helt uden for kontekst  . Jeg er sikker på at ovenstående liner notes er skrevet med et glimt i øjet og noget hvidt pulver i næsen...
Brian Jonestown Massacre er Stones fans, men så vidt jeg kan vurdere
mener de selv ganske skamløst at de gør det bedre end deres idoler - og
jeg er tilbøjelig til at give dem ret  . Man skal i al fald langt tilbage i Stones kataloget for at finde noget der er bedre...
- Frank Zappa
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
|
Vinterferie ... ahhh, en hel uge til jagt efter gemt og glemt på hylderne. Der skal skam også udføres lidt praktisk i huset, men en perfekt anledning til at hylde det gamle mundheld: Musik til arbejdet!

10CC, Deceptive Bends: Band fra 70´erne, som var rigtig hotte, var til alle koncerterne i København dengang. Denne skive er lidt blandet stilmæssigt, men jer der kender dem husker vel Good Morning Judge og Feel The Benefit (Parts 1, 2 and 3)? Jeg har ikke rigtig fulgt med i, hvad bandets medlemmer har (og om de har) lavet noget siden 10CC blev opløst. Men det var vist lidt poppet, det jeg husker. Hmmm ... checker lige på nettet. |
|
|
Den skive er bare en af de bedste 10CC nogensinde har begået. Glemmer man den - så: "you won´t feel the benefit" Flipper helt ud lige nu - den må jeg genanskaffe (vinyl er udgået her på adressen - desværre)
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Den skive er bare en af de bedste 10CC nogensinde har begået. Glemmer man den - så: "you won´t feel the benefit"
Flipper helt ud lige nu - den må jeg genanskaffe (vinyl er udgået her på adressen - desværre) |
|
|
Jamen dog hr. Oktanafbrænder, omsider krydses vores veje her i forumet, jeg har indsnust din udstødning på afstand i andre tråde, da de til tider geniale tekniske debatter er for meget for mit tekniske kunnen - eller fraværet af den.
Men jeg er enig - dette udslip ER det bedste. Når jeg falder over dem, har jeg tænkt mig at supplere med albums, hvor numre som Rubber Bullets, Donna, Wall Street Shuffle og I´m Not In Love findes på. Jeg har haft Bloody Tourist, da jeg var på LP´er, kan huske jeg ikke var særlig begejstret for den - for poppet i forhold til tidligere materiale, og det gjaldt også de følgende udgivelser. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |

|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
hrmand skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Den skive er bare en af de bedste 10CC nogensinde har begået. Glemmer man den - så: "you won´t feel the benefit"
Flipper helt ud lige nu - den må jeg genanskaffe (vinyl er udgået her på adressen - desværre) |
|
|
Jamen dog hr. Oktanafbrænder, omsider krydses vores veje her i forumet, jeg har indsnust din udstødning på afstand i andre tråde, da de til tider geniale tekniske debatter er for meget for mit tekniske kunnen - eller fraværet af den.
Men jeg er enig - dette udslip ER det bedste. Når jeg falder over dem, har jeg tænkt mig at supplere med albums, hvor numre som Rubber Bullets, Donna, Wall Street Shuffle og I´m Not In Love findes på. Jeg har haft Bloody Tourist, da jeg var på LP´er, kan huske jeg ikke var særlig begejstret for den - for poppet i forhold til tidligere materiale, og det gjaldt også de følgende udgivelser. |
|
|
JÆB! Part 3 af "You won´t feel the benefit" er i særklasse med guitarfræs og det hele. Det er næsten som at høre en veljusteret Tomos blive gasset op i omdrejninger ude foran grillbaren i Nr. Væmmelse en dejlig klar sommeraften med masser af pansere "in orbit" klar til at blive kørt bagud  . Wall street shuffle er et dejlig nummer - I´m not in love er en klassiker og så er der så mange andre OG SÅ Deceptive Bends, som er enestående. Og når enestående albums/præstationer nu skal nævnes, så check lige Three Guitars - Chesky records JD248. Kieth Jarrett Radiance ECM 1960/61 9869818 Nice music to own  . Kristian i pladekisten enten har eller skaffer sagerne www.pladekisten.dk
|
| Til top |
|
| |
Von Hinten Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 142
|
| Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Som i går, endnu en arbejdsdag i huset, ledsaget af bl.a.

Merzy: Blues rock på den ZZTop-agtige måde. Bandets guitarist Tim André har desværre forladt denne planet, men Rock The Blues er en langtidsholdbar ener.

Diamond Dogs med Bowie - den med Rebel Rebel, blev også luftet.

Lonnie Mack og Stevie Ray Vaughan i skøn forening på Strike Like Lightning. En perle at finde frem efter den har været langtidsparkeret på hylden.
Arbejdet i entreen er færdigt - Chainsaw Boogie med det danske band Sharing Patrol ser dagens lys, virkelig længe siden sidst. Har forgæves søgt efter cover at sætte ind her, men er nu om dage kun omtalt som udlån på bibliotekerne. Så den er vel ... sjælden? __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
| Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|

Kan man kun blive i godt humør af!
Haugaard
|
| Til top |
|
| |
T h o m a s Forum Bruger

Thomas!!!
Bruger siden: 25 Juli 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 447
|
| Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige nu Dream Dance Vol. 24. Nærmere betegnet "Wa Are All Made Of Stars" med Moby i DJ Tisto's Full Vocal Remix-Edit, på CD 2. Fed nummer.

__________________ Hvorfor gå på arbejde ?. Når man kan spise sin madpakke derhjemme.
|
| Til top |
|
| |