Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2026 | 14:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: Hvad har du i spillen (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 73
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Chevy skrev:
Haugaard skrev:

Føj hvor er den svedig. Tak til vedkommende der anbefalede den i Blues tråden

Haugaard

Kender ikke lige den pågældende skive, men musikerne er jeg godt bekendt med.

Har utallige Robben Ford og et par Witherspoon skiver i reolen.

Er den lidt Jazz'et eller hvilken stil er det?

Da jeg skrev indlægget var jeg nået til track 6 og det var altsammen fede blues numre. Jeg blev dog lidt overasket over track 9 som er en mindre heldig version af "Wonderful world"

Hvad kan du ellers anbefale med Ford og Witherspoon? Dette er min første skive med dem.

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Oktober 2005 kl. 22:34 | IP-adresse registreret  

Haugaard skrev:

Da jeg skrev indlægget var jeg nået til track 6 og det var altsammen fede blues numre. Jeg blev dog lidt overasket over track 9 som er en mindre heldig version af "Wonderful world"

Hvad kan du ellers anbefale med Ford og Witherspoon? Dette er min første skive med dem.

Haugaard

Med hensyn til Robben Ford ville jeg helt sikkert anbefale Talk To Your Daughter(1988), som er noget af hans første, ellers kunne det være The Authorized Bootleg som er et noget senere værk(1998).

Hvad Witherspoon angår kan jeg ikke lige huske nogen titler i hovedet, og hans cd'er er blandt dem der stadig står i papkasser

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

Zorglub
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 12 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Rage - Trapped

Fantastisk melodisk tysk power metal, kan varmt anbefales hvis man er til den slags.

Til top Vis Zorglub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Zorglub Besøg Zorglub's Websted

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 11:24 | IP-adresse registreret  

Fantastisk live musik...

Dejligt på sådanne en feriedag

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Dejen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret  

Enig L.B. - den skive er fantastisk, og så gør det jo ikke noget, at den også er yderst velproduceret oven i købet

Er der nogen der har hørt Roger Waters´ nye soloudspil, det skulle være en opera??

MVH

VdH the Revelation Hybrid
Von Schweikert VR2
Strøm: de RØDE hospitalskabler, Eichmann stikdåse
Til top Vis Dejen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dejen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 14:14 | IP-adresse registreret  

"I Anton A. Newcombe do solemly swear that the ghost of Brian Jones came to me in the studio and asked me to make this record. P.S. He also asked that I should kick the sh*t out of old Mick & Keith for ripping off his band, girl and money, having him murdered, being glad he's dead, and for not being very nice people."

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:

"I Anton A. Newcombe do solemly swear that the ghost of Brian Jones came to me in the studio and asked me to make this record. P.S. He also asked that I should kick the sh*t out of old Mick & Keith for ripping off his band, girl and money, having him murdered, being glad he's dead, and for not being very nice people."

Av for den en melding hva´?
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003
Sendt: 18 Oktober 2005 kl. 16:34 | IP-adresse registreret  

Hvis han sværger, så tror jeg på det!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Bruger siden: 18 Oktober 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 11:52 | IP-adresse registreret  

Vinterferie ... ahhh, en hel uge til jagt efter gemt og glemt på hylderne. Der skal skam også udføres lidt praktisk i huset, men en perfekt anledning til at hylde det gamle mundheld: Musik til arbejdet!

10CC, Deceptive Bends: Band fra 70´erne, som var rigtig hotte, var til alle koncerterne i København dengang. Denne skive er lidt blandet stilmæssigt, men jer der kender dem husker vel Good Morning Judge og Feel The Benefit (Parts 1, 2 and 3)? Jeg har ikke rigtig fulgt med i, hvad bandets medlemmer har (og om de har) lavet noget siden 10CC blev opløst. Men det var vist lidt poppet, det jeg husker. Hmmm ... checker lige på nettet.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c
Til top Vis hrmand's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hrmand

Chevy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret  

Her har formiddagen gået med Nils Lofgren - Acoustic Live, Joe Beard - For Real, Robert Lucas - Luke And The Locomotives & lige nu roterer The Eagles - Hotel California.

Hvilken morgen

Chevy

Mit Surround
Til top Vis Chevy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chevy Besøg Chevy's Websted

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Silvana Deluigi live fra Jazz House torsdag den 7. juli 2005.

Jeg snuppede koncerten fra DR P2 Jazzlive forleden, så nu kan jeg genopleve den fremragende koncert igen og igen.
Optagelsen holder, det er selvfølgelig ikke helt som at være der selv men de gode teknikere og producere fra DR formår på glimrende vis at fange intensiteten...

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret  

Øv Zaka - den overså jeg - hørte skiven i nat, men koncerten ville jeg gerne have hørt.

Nå her en ordenlig stribe - mødte jo Pladekisten lørdag eftermiddag:

Mr. Music, slår til igen!

Christian fra Pladekisten i Aarhus har en stor stjerne hos wifi og mig. En mand der sælger plader findes der en del af, men han Mr. Music elsker musik. Udover at pleje kvaliteten i butikkens reportoire – og ja du finder tit den skive du ikke kan få andre steder i kisten, fordi at en god skive ikke bør udgå, og han får fat i dem så længe det er muligt.

Han er en stor inspirator – og han får hver gang lov til at vælge en plade jeg bør kende, og som jeg gerne køber uhørt – og så hjem i stolen og lukke op før ørerne.

.

Her er et nyt mærke Pladekisten har taget til sig:CCR (Crosscut Records). Følgende 5 blusier kom i posen i lørdags.

11083: Doug Jay & the blue Jays: Jackpot

11086: Terry Evans: Fire in the feeling

11081: Down home super trio: In the house

11058: Mighty Sam Mcclain: Joy and pain

12009: Hank Shizzoe: Out and about

Denne Christian Willisohn “Hold On” kom i posen for anden gang (til en der snart har fødseldag).

Og til sidst og ikke mindst 2 nye plader som Pladekisten udgiver – og som berettet til titlen Mr. Music.

Jacob Bro: Meget smuk jazz til tider tilsat rette doser elektroniske virkemidler. Dejlig mediterende og insisterende musik. God skive +++++.

Tenderones – en ny pragtplade med dansk rock. Navnene er ukendte for mig (Mads Bloch, er hovedpersonen som sang og musikskriver). Genre? Henad en vis Paul McCartny, dvs. gode melodier, gode arrangementer. Der bliver spillet eminent fra sart til saftig rock. God skive +++++

Jeg har tidligere omtalt en udgivelse fra Mr. Music – så han er nu oppe på 3 udgivelser af væsentlig dansk musik i år. Der nogle der gør en forskel.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 17:15 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
zaka skrev:

Av for den en melding hva´?

Glemte lige at kommentere denne . Jeg er også et skarn at citere helt uden for kontekst . Jeg er sikker på at ovenstående liner notes er skrevet med et glimt i øjet og noget hvidt pulver i næsen...
Brian Jonestown Massacre er Stones fans, men så vidt jeg kan vurdere mener de selv ganske skamløst at de gør det bedre end deres idoler - og jeg er tilbøjelig til at give dem ret . Man skal i al fald langt tilbage i Stones kataloget for at finde noget der er bedre...

- Frank Zappa

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Vinterferie ... ahhh, en hel uge til jagt efter gemt og glemt på hylderne. Der skal skam også udføres lidt praktisk i huset, men en perfekt anledning til at hylde det gamle mundheld: Musik til arbejdet!

10CC, Deceptive Bends: Band fra 70´erne, som var rigtig hotte, var til alle koncerterne i København dengang. Denne skive er lidt blandet stilmæssigt, men jer der kender dem husker vel Good Morning Judge og Feel The Benefit (Parts 1, 2 and 3)? Jeg har ikke rigtig fulgt med i, hvad bandets medlemmer har (og om de har) lavet noget siden 10CC blev opløst. Men det var vist lidt poppet, det jeg husker. Hmmm ... checker lige på nettet.

Den skive er bare en af de bedste 10CC nogensinde har begået.
Glemmer man den - så: "you won´t feel the benefit"

Flipper helt ud lige nu - den må jeg genanskaffe (vinyl er udgået her på adressen - desværre)
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Den skive er bare en af de bedste 10CC nogensinde har begået. Glemmer man den - så: "you won´t feel the benefit"

Flipper helt ud lige nu - den må jeg genanskaffe (vinyl er udgået her på adressen - desværre)

Jamen dog hr. Oktanafbrænder, omsider krydses vores veje her i forumet, jeg har indsnust din udstødning på afstand i andre tråde, da de til tider geniale tekniske debatter er for meget for mit tekniske kunnen - eller fraværet af den.

Men jeg er enig - dette udslip ER det bedste. Når jeg falder over dem, har jeg tænkt mig at supplere med albums, hvor numre som Rubber Bullets, Donna, Wall Street Shuffle og I´m Not In Love findes på. Jeg har haft Bloody Tourist, da jeg var på LP´er, kan huske jeg ikke var særlig begejstret for den - for poppet i forhold til tidligere materiale, og det gjaldt også de følgende udgivelser.

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

hrmand skrev:

Kurt von Kubik skrev:
Den skive er bare en af de bedste 10CC nogensinde har begået. Glemmer man den - så: "you won´t feel the benefit"

Jamen dog hr. Oktanafbrænder, omsider krydses vores veje her i forumet, jeg har indsnust din udstødning på afstand i andre tråde, da de til tider geniale tekniske debatter er for meget for mit tekniske kunnen - eller fraværet af den.

Men jeg er enig - dette udslip ER det bedste. Når jeg falder over dem, har jeg tænkt mig at supplere med albums, hvor numre som Rubber Bullets, Donna, Wall Street Shuffle og I´m Not In Love findes på. Jeg har haft Bloody Tourist, da jeg var på LP´er, kan huske jeg ikke var særlig begejstret for den - for poppet i forhold til tidligere materiale, og det gjaldt også de følgende udgivelser.

JÆB!

Part 3 af "You won´t feel the benefit" er i særklasse med guitarfræs og det hele. Det er næsten som at høre en veljusteret Tomos blive gasset op i omdrejninger ude foran grillbaren i Nr. Væmmelse en dejlig klar sommeraften med masser af pansere "in orbit" klar til at blive kørt bagud.
Wall street shuffle er et dejlig nummer - I´m not in love er en klassiker og så er der så mange andre OG SÅ Deceptive Bends, som er enestående.

Og når enestående albums/præstationer nu skal nævnes, så check lige Three Guitars - Chesky records  JD248.
Kieth Jarrett Radiance ECM 1960/61 9869818
Nice music to own.
Kristian i pladekisten enten har eller skaffer sagerne www.pladekisten.dk

Von Hinten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Januar 2004
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 23 Oktober 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Lækkert stemningsfuldt musik!! sådan en søndag aften

hrmand
Lukket konto
Lukket konto
Eget ønske

Sendt: 24 Oktober 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Som i går, endnu en arbejdsdag i huset, ledsaget af bl.a.

Merzy: Blues rock på den ZZTop-agtige måde. Bandets guitarist Tim André har desværre forladt denne planet, men Rock The Blues er en langtidsholdbar ener.

Diamond Dogs med Bowie - den med Rebel Rebel, blev også luftet.

Lonnie Mack og Stevie Ray Vaughan i skøn forening på Strike Like Lightning. En perle at finde frem efter den har været langtidsparkeret på hylden.

Arbejdet i entreen er færdigt - Chainsaw Boogie med det danske band Sharing Patrol ser dagens lys, virkelig længe siden sidst. Har forgæves søgt efter cover at sætte ind her, men er nu om dage kun omtalt som udlån på bibliotekerne. Så den er vel ... sjælden?

DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd

KEF
4 x Q7 + Q9c

Haugaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005
Sendt: 26 Oktober 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

Kan man kun blive i godt humør af!

Haugaard

Til top Vis Haugaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Haugaard Besøg Haugaard's Websted

T h o m a s
Forum Bruger
Forum Bruger
Thomas!!!

Bruger siden: 25 Juli 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 28 Oktober 2005 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

Lige nu Dream Dance Vol. 24. Nærmere betegnet "Wa Are All Made Of Stars" med Moby i DJ Tisto's Full Vocal Remix-Edit, på CD 2. Fed nummer.

<< Forrige Side af 73 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes