| Forfatter |
|
Popmart Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004
Status: Offline Indlæg: 48
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 09:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa 
Jeg har kastet mig over U2 "HTDAAB" og den bliver spillet døgnet rundt for tiden.
|
| Til top |
|
| |
Brownie Forum Bruger

Bruger siden: 06 Marts 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 45
|
| Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
I øjeblikket:
Nick Warren: Reykjavik #24 fra Global Underground  __________________ Tubbs:"Ever had a standing ovation?"
Crockett:"Not since I got rid of my waterbed."
|
| Til top |
|
| |
LGrau Forum Bruger

Bruger siden: 12 August 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 2201
|
| Sendt: 16 Januar 2005 kl. 00:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige i humør til lidt af det hårde , håber ikke jeg vækker børnene 
Rage against the machine : battle of los angeles.

Primus: Frizzle fry

Rammstein: Mutter

Helmet: meantime

__________________ Mvh Lennart
Nyt DIY system under opbygning...
|
| Til top |
|
| |
Macwerk Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 738
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Zanetti Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 17 Marts 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 1346
|
| Sendt: 17 Januar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
White Lion: Mane Attraction

med danske Mike Tramp... rigtig herlig tung heavy-rock af bedste skuffe!!!
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Der er dømt tung søndag
En plade der absolut gør sig bedst uden for sweet spot. Men hvad den mangler i lydkvalitet opvejes i høj grad af ekstremt tunge guitarriffs og gode sangere med gode melodier.
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pet Shop Boys: Nightlife
Klart en af de bedste de har lavet 
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
S.B.P. Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Weather Report: Heavy Weather
En mesterværk! Zawinul -et musikalsk geni, Pastorius - legendarisk og banebrydende bassist, Acuna - et af mine forbilleder som trommeslager m.fl. Avanceret progressivt jazz, men dog letflydende og -tilgængeligt.
KAN VARMT ANBEFALES 
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 23 Januar 2005 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|

og:

Har jeg snart brugt uhyggelig lang tid på at lytte til!
| Review |
by Thom Jurek |
|
Slide guitarist and songwriter John Campbell was a man driven. Before his untimely death, he had pulled out all the stops to play a music that was full of mystery, pathos, dark energy, and plenty of rock & roll strut 'n' growl; it could be frightening in its intensity. Howlin' Mercy was the last of two recordings for Elektra, and is by far the heavier of the two. As displayed by its opening track, "Ain't Afraid of Midnight," Campbell was a considerable slide guitarist who owed his skill to the bluesmen like Lightnin' Hopkins (from his home state of Texas), Fred McDowell, and a few others. His solos are wrangling, loose, and shambolic; they are undeniably dark and heavy. They cut with elegance across the rhythms and melodies in his songs. This is followed by a version of "When the Levee Breaks" that is a direct counter to and traditional reclamation of the Led Zep version and places it back firmly in the blues canon. As evidenced by "Saddle Up My Pony," Campbell was equally skilled at transmuting the Delta blues and framing them in a very modern context without taking anything away from their chilling, spare power and poetry. And in the modern rock and blues idiom, he was a master, as evidenced by the stomp and roll of "Firin' Line"; "Written in Stone"; and the epic, swamp blues cum overdriven scorcher "Wolf Among the Lambs." This final moment is perhaps Campbell's greatest on record in that it embodies all of his strengths and reveals none of them to be contradictions. Campbell was living and playing in New York at the end of his life, and that city's conflicting energies are reflected in his playing and writing. They needed each other, it seems, and if ever there were a Delta blues record that visited the Texas roadhouse and settled on the streetcorners of NYC, this is it. Awesome.
Hvad kan man forlange mere? Andet end at han skulle ha' haft mange flere år til at skrive god solid bluesrock. Selv Bjørn Berge har stået ganske stille i reolen i lange tider,efter at denne fabuløse bluesmand rykkede ind.
Tak til Thomas Sillesen for hans til tider helt vulgære HiFi-demonstrationer, Jeg havde s'gu nok aldrig opdaget denne fine kunstner uden.. |
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
Bruger siden: 18 Oktober 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1335
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 09:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Modifix skrev:
Hvad kan man forlange mere? Andet end at han skulle ha' haft mange flere år til at skrive god solid bluesrock.
|
|
|
Jeg er natuligvis helt enig!!! Pudsigt som John Campbell dukker op her fra tid til anden. I mange år (indtil jeg blev medlem af dette forum) var der overhovedet ingen respons, når jeg nævnte ham - "det er nok én fra hrmands underlige musiksmag". Tja, lad bare de uvidende bæster håne interessen ... ikke desto mindre - når jeg uden varsel spiller "Saddle up my pony" er der dyb begejstring over den bastante rytme i sangen. Jeg er taknemmelig over, at jeg nåede at opleve ham i Pumpehuset, lige før han forlod denne verden. Men for mig rasler han endnu i sin urne - det er bare SÅ stærke sager!
I øvrigt - jeg blev for nylig anbefalet "A man and his blues", hvor John C. spiller (fortrinsvis) akustisk med Ronnie Earl. Hvis du er til intens blues, hvor nerven er blottet, skal du prøve den: Indspillet live uden dikkedarer - vejrtrækning, anslag på strengene, forstærker der snurrer diskret i baggrunden - kun den tykt hængende røg i baren mangler for at supplere stemningen. Men luk øjnene, så er det næsten som at være der selv. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 244
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 18:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ham Campbell lyder da som et bekendtskab jeg mangler at nyde godt af!
Jeg har har en næsten sygelig trang til Blues'en  __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Chevy skrev:
|
Ham Campbell lyder da som et bekendtskab jeg mangler at nyde godt af!
Jeg har har en næsten sygelig trang til Blues'en 
|
|
|
Jamen du skal være så velkommen - den sygelige trang er genkendt! Skiverne, der er nævnt kan alle fås her: www.crosscut.de
I øvrigt et farligt sted for nogle som du og jeg med omtalte sygelige trang ... __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for linket.
Utroligt nok kender jeg det ikke, men er enddog meget bange for at jeg kommer til det  __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 24 Januar 2005 kl. 22:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det bliver endda meget dyrt at kende til dette link, og god kundeservice har de så sandelig også..
Mvh. Jens/Modifix von DCA -i dybt afhængighedsforhold af den seje og simple kvalitetsblues..
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 25 Januar 2005 kl. 04:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Omkring 18 timer på works.... Damn!
Det bedste middel til at falde på plads igen:
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
hell Forum Bruger

Bruger siden: 23 December 2004 Lokalitet: Sydsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lidt godnat heavy
Dog kun gennem høretelefoner(AKG K-141), tror sku konen blir lidt mopset hvis jeg vækker vores datter 
Dimmu Borgir: Death Cult Armageddon.
__________________ - - A Desire To Go Down In Flames! - -
|
| Til top |
|
| |
vilmann Branchemedlem

Nerds
|
| Sendt: 26 Januar 2005 kl. 01:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er begyndt at holde helt af den.
En blanding af Guns'N Roses og Bosten - frygtelig melodisk sine steder.
Lyden er ikke imponerende, men den er fin at have på når man egentlig bør lave noget andet
/vilmann
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Blues, der trækker lange skygger fra fortiden spiller lige nu: Canned Heat: Friends in the can. Pudsig skive udgivet sidste år, som jeg nærmest faldt over hos Axel Music på Hovedbanen. Endda i en limited udgave med æske af stål i "tobaksdåsekvalitet".
Det lykkes ikke at uploade et billede af skiven, så her er et link, hvor bonus er et review: http://www.artistdirect.com/nad/store/artist/album/0,,256807 6,00.html
Der er bl.a. en genindspilning af den gamle traver Lets Work Together.
Dyrk lige den, Chevy, for du er vel med her?
Nåja, for de der ikke læser linket: Der er gamle kendinge med på skiven, bl.a. Walter Trout, som faktisk også var med dengang det hele begyndte. Og Roy Rogers. Og John Lee Hooker, såmænd. __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |
Chevy Forum Bruger

|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja jeg er da helt med, kender dog ikke denne skive.
Jeg har kun "On The Road Again", men det er god gammel Swamp'et blues. Hvordan er lydkvaliteten på den? __________________ Med venlig hilsen
Chevy
Mit Surround
|
| Til top |
|
| |
hrmand Lukket konto

Eget ønske
|
| Sendt: 27 Januar 2005 kl. 20:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
... fortræffelig swampet blues, der ydes fuld retfærdighed i mine nye lydbamser, så herfra kan jeg kun sige at lyden - og indspilningen som sådan - er tæt og "live i studiet" præget, faktisk lød de også sådan, da jeg hørte dem i Rock Amar' for vel 5 år siden. Nr. 9 på skiven med goe gamle Walter på vokal i Home to you og guitar er blandt de mest swingende, eller i boooooogie som vi kender dem.
Selvom jeg mest er til elektrisk blues, så er jeg alligevel faldet for nr. 5 It don´t matter, her er swing, lidt jazzy a ´la Robben Ford, med en herlig lang harpesolo - der er i øvrigt en del harpe på skiven. Men lyden, som du spørger til, jamen igen: Tæt lyd, bar-præget og sløv-søndags-eftermiddag-solen-går-ned-stemnings-musik.
Men der er spillemig gang i den på resten af skiven. Åh ja - blues! __________________ SONY
TA-DA9000ES amp
TA-N90ES effekt
DVP-NS9100ES cd/dvd/sacd
KEF
4 x Q7 + Q9c
|
| Til top |
|
| |