Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 13:45   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Diges anlæg (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline
Sendt: 08 November 2004 kl. 10:44 | IP-adresse registreret  

Tomt
Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 November 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hej Dige din gamle swinger..... Lidt morsom er du da trods alt!

Nå, men lige lidt faktuelt herfra.

1. Jeg har inden Sonus Faber haft (bla.) følgende højtalere:

Coral, Fostex-westlake studiomonitors (på 400 liter), Magneplanar Tympani & MG 2.5, Sota's reference 2 vejs med keramiske enheder og i perioder dertilhørende sub, Martin Logan: CLS2z, Sequel2, og meget kortvarigt Quest. Så lidt om lydtryk og soundstage ved jeg da.... Nogle af effettrinnene dengang var ML, Krell, Perreaux og det var ikke de mindste i familien.

2. Min forstærker laver pt. fint 108 db med den forstærker bagved - så det er ok for mig. Det er jo ikke (kun) kvantitet det handler om her - selv om du åbenbart selv savner at kunne spille højere end de 102 db din egen Signum max. kan præstere uanset hvor mange tusinde watt du hælder i den!  Er det det der piner dig - eller savner du bare lyden af pap (carbonforstærkede) basmembraner?

3. Jeg har heldigvis ikke været på sprøjten med noget - men det har du tilgengæld selv været...! - Dengang du var mentalt midlertidigt hjernevasket af Linn/Scala-Hifi imperiet, at du så er blevet clean og kommet videre- nærer jeg dog en vis respekt for.. 

Forøvrigt har du jo ikke hørt mine EA2 spille med mit nye nuværende (snart totalt nye) kabel setup så klap lige hesten... 

Det med mindst 200watt er totalt set noget fordrukkent sludder.. feks. er en (rigtig)forstærker på feks. 2x100watt i 4ohm jo på 2X200watt i 8 ohm.

Jeg har selv tidligere (med studiomonitorerne) haft direkte opvarmede triode rør (2A3) monotrin på 007watt (7watt!) - der fik både et sæt brokoblede NAD effektblokke og senere et stort Onkyo effektrin til at lyde totalt inhabile. både med hensyn til lydtryk og dynamik.

Hvad er virkelig højt?.... Højt nok?..... højt nok med hvilken kvalitet?.... Vil du gerne have (mere) fysisk påvirkning - så køb en sub evt. monter den i stolen. (Færdige stole sælges af Pioneer) Du kunne jo også købe et sæt Dali Megaline - de kan bare det der p.. at de så ikke er gode til nogle andre ting er jo en anden sag.

Mine ører kan godt ringe efter en rockplade på mit anlæg og min stue er da trods alt 50m2.

Fortsat go'dag Dige. 

Bent L
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 November 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Jeg bruger forresten ikke Nordost mere (som på billedet)... Der findes noget der er langt-langt bedre og som koster langt-langt mindre.

Må vi ikke høre hvad kabler du har nu, nysgerrigheden kender ingen grænser og bestemt ikke inden for HiFi.

Til top Vis Bent L's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bent L

ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 08 November 2004 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Bent L skrev:
Hans Faber skrev:

Jeg bruger forresten ikke Nordost mere (som på billedet)... Der findes noget der er langt-langt bedre og som koster langt-langt mindre.

Må vi ikke høre hvad kabler du har nu, nysgerrigheden kender ingen grænser og bestent ikke inden for HiFi.

det ville jeg også gerne vide.
del din viden med os andre

HD Medie Center
5.1 B&W DM600 top model(er) s3 serie
SONY Reciever / Aoc LCD Tv
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 08 November 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Okay-så...

Jeg har tænkt lidt over om jeg skulle opremse det som jeg har haft/prøvet inden jeg valgte/fravalgte det bedste fra Cardas og gik over til Nordost - som jeg har brugt med stor fornøjelse i ca. 2år.

Da jeg resolut fravalgte NO fra den ene dag til den anden - gik jeg igang med at prøve de andre alternativer som jeg syntes var interessante mellem 10-30000 kr (pr.del!) Vi snakker her om et sæt HT-kabler og 1 stk. signalkabel.

Alle disse kompetanter har jeg ikke tid pt. til at opremse nu, samt hvad de gjorde "godt og skidt"

MEN - valget på det endelige signalkabel er blevet: V.D.H. The second i nyeste aftapning.  For at gøre det kort - tager dette kabel alt det bedste fra Cardas Golden Cross og blander det med det bedste fra Nordost Quatrofil!

Nypris på Quatrofil er 18500,- og Cardas Golden Cross ligger på 9-12000 kr. afhængig af dollarkurs og supplier.      V.D.H. The second koster ca. 1600 kr...

Jeg bruger foreløbig det nyeste HT-Kabel fra Eichmann med bulletplugs - bla. fordi det gør INTET forkert og det det gør gør det til UG+..   (ca. pris 3000 kr)

Umiddelbart er mine 2 valg kun til anlæg/lyttere der er totalt afklaret med, hvad et liv uden farvninger/forvrængning og imponatoreffekter medfører.  Altså: disse 2 produkter giver intet (læs hjælp/kompansation) til resten af anlægget og indspilningerne, lytterummet osv. 

MEN hvis produkterne virkelig er fundamentalt iorden og lytteren går efter indlevelsen i musikken på indspilningens/anlægets og musikkens præmisser er der en god oplevelse i vente.   Der er pt. audiofiler der har solgt både NO SPM, Valkyrie og Red dawn mk2 HT-kabler, der er endt op med Eichmanns nyeste.

Nå - jeg må videre..

dige
Lukket konto
Lukket konto

Lukket efter egen anmodning fra bruger

Bruger siden: 27 Oktober 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 08 November 2004 kl. 14:55 | IP-adresse registreret  

Tomt
Til top Vis dige's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af dige

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 08 November 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Hej Dige,

Flot anlæg du har dig der! Der må være dømt vellyd så det basker!

Sikke nogle flotte billeder der er taget også -

Du har vel ikke fået hjælp udefra?

Du skriver dine SF er med kevlar-enhed. Var de også det originalt, eller har du foretaget modifikationer i den retning?

Det er lidt sjovt du (ligesom mig) har næsten et rent italiensk setup. Jeg har selv Pathos og Audio Analogue... De er sgu ved at komme efter det nede i Italien, også på andre fronter end lige højttalere. jeg har dog hørt at Audio Analogue er ved at falde af på den, men det er så en anden snak...

Fortsat god aften!

Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Ghammel & Suhr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 08 November 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Halløj hr. Dige!

Det ser jo rimelig fornuftigt ud, og med et let og luftigt visuelt indtryk.

Måske lige bortset fra resonansforstærkeren på vinylfræseren ;-)

Med høvisk hilsen
G&S

Strøm FAQ - lavet af forummet

Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
Til top Vis Ghammel & Suhr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ghammel & Suhr Besøg Ghammel & Suhr's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 November 2004 kl. 23:39 | IP-adresse registreret  

Hej Sonus Faber fans!

Det er dejligt at vi har fået sat gang i debatten. Om det er de nye eller de gamle modeller der styrer ved jeg ikke. Dog vil jeg sige som en af mine venner inden for denne hobby. Han er blind og har et Mark Levinson anlæg (ml 26/25/20,6 og 390s) og naturligvis Sonus Faber højttalere (Extrema) som jeg selv. Han ved hvordan man bruger "ørerne", idet  de jo også er hans øjne. "Sonus Faber lyder helt lyriske". Ikke noget under, at de nye SF højttalere er formet som en lut. Musik kan de i alt fald spille - og det med sjæl.

Et billede eller to! Håber vores klub kan blive til noget!

Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Sendt: 09 November 2004 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Et billede eller to! Håber vores klub kan blive til noget!

Ja, det kunne da være lidt morsomt!

Hvad hører du egentlig af musik? folk, der har SF har ofte en svaghed overfor akustisk musik, jazz, klassisk, synes jeg. Gælder det også dig?

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2004 kl. 22:18 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe, Dige og alle andre Sonus Faber fans.

Ja musik kan de spille disse Sonus Faber højttalere. Jeg lytter til et bredt udsnit af genre. Lige fra klassisk, jazz, filmmusik til rock og pop. Musikken skal bare være i orden. Det vil sige ellers afslører SF højttalerene bare den dårlige indspilning eller genren man lytter til.

På linket neden for vil jeg i aften sætte nogle billeder af resten af anlægget, der skal drive Sonus Faber højttalerne frem. Hos mig går det rigtig godt med amerikansk udstyr. Hvis bare den elektronik, der anvendes er musikalsk går det fint. Det er jeres italienske er jeg sikker på.

Prøv måske at beskrive jeres komponenter.

Morten

PS! Jeg har hørt at SF skulle spiller rigtig godt med rør - er der nogen der kan bekræfte?

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16306&P N=1

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 November 2004 kl. 22:55 | IP-adresse registreret  

dige skrev:

Ja det er jo lige med at huske hvad man skal gøre for at huske!

Jeg skal ellers love for du er ved at få samlet dig nogle skalpe - mærker - det er da gået virkelig stærkt her det sidste halve år, har jeg ret?

Hvordan går man fra privatperson til importør overnight? Det at turde, have pengene, tro på det når det ser træls ud, styre successen når den kommer?

Det er lett nok , man skal bare huske at tænke sig om og ikke bruge mere end man har .

Og for alt i verden så skal det være sjovt .

Jeg har nu også mit job hvor jeg kan komme og gå som jeg vil men for at være ærlig så gider jeg ikke at jobbe

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2004 kl. 08:05 | IP-adresse registreret  

Hej Mr High-end..

Jammen Sonus Faber spiller da også kanon med rør..

Jeg har tidligere haft en Lectron JH50 (El34 rør) effektforstærker og et sæt af de helt store LAaudio rørmonoblokke (KT88super & derefter 6550 rør)spændt på mine tidligere fabers..  Det var rigtig godt - helt sikkert.   Der er virkelig mange i hele verden der bruger rør på Sonus Faber med godt resultat. Begge blev forøvrigt "styret" af min (dengang) Treshold Feet10 forfor.

Vi ved jo alle godt at du er nødt til at have "ret meget" effekt til dine Extremaer, så du skal selvfølgelig have fat i noget meget kraftigt rørgrej... Det findes, men som du nok ved bliver det dyrt - måske for dyrt for dig.  De store Audio Research VT300 osv. vil helt sikkert bringe dig i mål!.   Mit forslag til dig er at købe en rør forfor og en mosfet effektblok - alternativt en af de store kraftige integrerede rørforstærkere fra feks BAT.

Det handler selvfølgelig også om hvad du spiller af musik og IKKE mindst hvor højt du har behov for at spille/få gengivet dine transienter i feks. klassisk musik. Endelig er der jo også lytterummets størrelse at tænke på.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 November 2004 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Mr High-end..

Jammen Sonus Faber spiller da også kanon med rør..

Jeg har tidligere haft en Lectron JH50 (El34 rør) effektforstærker og et sæt af de helt store LAaudio rørmonoblokke (KT88super & derefter 6550 rør)spændt på mine tidligere fabers..  Det var rigtig godt - helt sikkert.   Der er virkelig mange i hele verden der bruger rør på Sonus Faber med godt resultat. Begge blev forøvrigt "styret" af min (dengang) Treshold Feet10 forfor.

Vi ved jo alle godt at du er nødt til at have "ret meget" effekt til dine Extremaer, så du skal selvfølgelig have fat i noget meget kraftigt rørgrej... Det findes, men som du nok ved bliver det dyrt - måske for dyrt for dig.  De store Audio Research VT300 osv. vil helt sikkert bringe dig i mål!.   Mit forslag til dig er at købe en rør forfor og en mosfet effektblok - alternativt en af de store kraftige integrerede rørforstærkere fra feks BAT.

Det handler selvfølgelig også om hvad du spiller af musik og IKKE mindst hvor højt du har behov for at spille/gengivet dine transienter i feks. klassisk musik. Endelig er der jo også lytterummets størrelse at tænke på.

Audio Research VT300 ?

Det er nok M300 du tænker på , der er også VTM200 , men tro ikke man når langt med dem .

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 10 November 2004 kl. 12:33 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen...

Ja-ja - du har ret, men  jeg er heller ikke 100% mester i Audioresearch effekttrin. Beklager "fejlen"  

Har forøvrigt selv haft en AR SP8 & SP9 forfor - en kort overgang (1 md. med hver i tidernes morgen) De var nu ellers udmærkede men kunne trods alt ikke stå distancen over for min Treshold 10'er.

Nu syntes jeg du selv skal udbygge hvorfor man ikke når langt med dem fra Audio Research...?

Der er en del audiofiler i USA der kører med dem på deres effekthungrende HT feks. extremaerne.

Har du selv (haft) en af de "store" fra AR eller er det en af dine venners venners venner der kendte en engang der havde nogle?

Jeg kan se du er branche medlem, så jeg håber ikke det bliver en salgstale til fordel for et af de produkter du evt. selv sælger - der tilfældigvis lige er sagen for de dersens Extremaer.

PS: Alt ovenstående er venligt ment..  

PPS: Hvad med noget højkvalitets klasse D i stil med den nye frække/flotte/flade integrerede fra Jeff Rowland ???  Hvem har prøvet den og på hvad?

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen og Faber!

Om det er for dyrt - det afhænger jo af prisen. Eller med andre ord det gode tilbud.

Med hensyn til klasse D eller icepower, så har jeg prøvet nogle af de nye 500 og 1000 watt´ere. Det er faktisk ikke så dårligt endda. Dog ikke Jeff Rowland - de er jo ikke til at prøve. Og jeg er af den overbevisning, at tingene skal prøves i hjemlige omgivelser. Og indtil videre er det min Proceed hpa 2 der har trukket det længste strå.

Høre gerne om andre forslag.

Lige et billede - Jensen hvad er dette????

Mr Highend

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 November 2004 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Jensen og Faber!

Om det er for dyrt - det afhænger jo af prisen. Eller med andre ord det gode tilbud.

Med hensyn til klasse D eller icepower, så har jeg prøvet nogle af de nye 500 og 1000 watt´ere. Det er faktisk ikke så dårligt endda. Dog ikke Jeff Rowland - de er jo ikke til at prøve. Og jeg er af den overbevisning, at tingene skal prøves i hjemlige omgivelser. Og indtil videre er det min Proceed hpa 2 der har trukket det længste strå.

Høre gerne om andre forslag.

Lige et billede - Jensen hvad er dette????

Mr Highend

er det ikke en sota ?

waggy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 April 2003
Sendt: 10 November 2004 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Dumt spørgsmål Mr. Highend.... Det er da en pladespiller

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 10 November 2004 kl. 17:50 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Jensen...

Ja-ja - du har ret, men  jeg er heller ikke 100% mester i Audioresearch effekttrin. Beklager "fejlen"  

Har forøvrigt selv haft en AR SP8 & SP9 forfor - en kort overgang (1 md. med hver i tidernes morgen) De var nu ellers udmærkede men kunne trods alt ikke stå distancen over for min Treshold 10'er.

Nu syntes jeg du selv skal udbygge hvorfor man ikke når langt med dem fra Audio Research...?

Der er en del audiofiler i USA der kører med dem på deres effekthungrende HT feks. extremaerne.

Har du selv (haft) en af de "store" fra AR eller er det en af dine venners venners venner der kendte en engang der havde nogle?

Jeg kan se du er branche medlem, så jeg håber ikke det bliver en salgstale til fordel for et af de produkter du evt. selv sælger - der tilfældigvis lige er sagen for de dersens Extremaer.

PS: Alt ovenstående er venligt ment..  

PPS: Hvad med noget højkvalitets klasse D i stil med den nye frække/flotte/flade integrerede fra Jeff Rowland ???  Hvem har prøvet den og på hvad?

Om jeg har haft ARC ja mange gange første gang var i 1990

Jeg har haft M300 M300MKII D350 VT100MKII D110 D125 SP9 LS3 LS2 LS15 LS22

Ja ved godt mange siger ARC , men så skal man også op i M300 før det rigtig rykker .

Men det er ikke amps for folk der ikke har forstand på at passe rør smutter der et rør i sådan en så futter det hele af tro mig har prøvet det .

Hvis du tager ders VT200 VTM200 VT130 VT150 Ref 300 de har det også med at stå af .

men det store problem er der findes ikke mange rigtig tunge rør amps der kan æde alle speaker .

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2004 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen med flere!

Ja en pladespiller er det,  men pick up´en? - Nu er du jo brancemedlem med forstand på det meste. Jeg har jo fulgt alle dine anlæg på din hjemmeside.

Men hvad var det nu du så?

Mr. Highend

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum