Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 02:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kabel til SiriuS og Rotel smidt i hjørnet, Rotel'en har fået det fra Cayin'en (det er en kraftig kineser fætter) og Cayin samt SiriuS har fået nyt netkabel.
mine umiddelbare erfaringer er som følger:
der er kommet en smule mere ud af kassen, en smule mere drive i mellemtonen, og generelt mere frigjort. det er små, men virkningsfulde ændringer.
desuden er der langt flere indspilninger der helt "kommer ud" af højttaleren, således at man ikke fornemmer at lyden kommer fra højttalerne, men fra et sted imellem dem.
desuden er perspektivet rykket en halv meters penge ind til naboen. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 20 Januar 2005 kl. 09:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er også min oplevelse at lyden bliver lidt mere dynamisk og frigjort med dette netkabel, så det glæder mig selvfølgelig, at du også har fået denne forbedring, selv om du bestilte netkablet uden jord.
Hvis du holder netkabelaften på et tidspunkt, må du gerne låne et netkabel der er monteret med jord, så du kan sammenligne kablet med og uden jord/jordet skærm.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 24 Januar 2005 kl. 01:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja, så er det blevet tid til en lille opgraderingsliste, horisonten er lang, både pga af økonomi og tid.
Kabler: alt undtagen mit Audioquest og Kimber skal skiftes. flere netkabler fra GMsound.
Cdafspiller: AudioAero Prima
Basforstærker: Densen Beat 300XS, eAr1001 eller noget pwm diy, sandsynligvis Zappulse. jeg har netop fået kabinettet, men mit store problem er alu pladen til køling, umiddelbart kender jeg kun www.RS-components.dk men de er ikke online, så jeg kan ikke se dreres udbud....
hvis nogle kender en lignende forretning eller en pladesmed i odense må de gerne råbe højt....
Forforstærker: ???? Den skal være variabel som nad'en.... forslag modtages meget gerne...
Rumoptimering: måske noget thx skum? jeg ved det ikke endnu.... ronins forslag er godt, men desværre er pladerne for tunge.. jeg skal nok bare prøve mig frem.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lille opdatering.....
jeg har nu leget med de der skum plader... og det er virkelig noget der dur! de absorberer uønskede reflektioner uden at "æde" hele lyden som min sofa har tendens til....
pt har jeg "lavet" mit eget biwire kabel ved at slutte bananerne til hinanden. de er så sat til powertech'en, og resultatet er absolut prisværdigt....
så har jeg eksperimenteret lidt med eq/kompression, ikke noget fancy, bla. izotope fra winamp's hjemmeside, det er ret underholdende hvad man kan lave om og især tilføje på sine ynglingsnumre.
jeg må indrømme at crown'en spiller anderledes end meget andet jeg har hørt, mere dynamisk, som om at dynamik området er blevet udvidet (eller dekomprimeret...) således at de små detaljer og transienter ikke længere stikker uden for lydbilledet, men er en del af det.
især gamle Hendrix optagelser har nydt godt af dette, og perspektivet er lige pludselig blevet noget mere fast. desværre er og bliver crown rent bruger/betjeningsmæssigt noget poff halløj, hvilket terminalerne osv bær tydeligt præg af, der er ikke tænkt på alm, men kun proff tilslutninger til højttalere...og jeg har måtte lave lidt hjemmefusk af en kortslutningssikring (bestående af noget pap og coveret til en dvd...).
men forcen er helt klart den måde detaljerne fremtræder på. for på trods af at de er en del af det alm lydbillede formår de stadigvæk at fremtræde langt mere levende end med de fleste andre forstærkere jeg har hørt, og holder bassen i et stramt greb så den ikke løber. desuden har jeg lagt mærke til en utrolig frigjort mellemtone jeg ikke ligefrem havde forventet af studio grej. faktisk fremstår indspilningerne, og især rummet meget mere "rigtigt" end i mange andre tilfælde....
jeg har endda formastet mig til at finde en indspilning frem jeg selv har været med til at lave engang, og jeg har aldrig oplevet "billedet" så klart og præcist... især når man ved hvor der er fejl, hvor musikerne skal stå (takket være trommeslageren der klokkede i det så hele rytme sektionen måtte laves om....). ingen tvivl om at ingen anden forstærker endnu har formået at få mig til at genopleve det, tvætimod er fornemelsen ofte at dynamikken og det drive der er i sangen bliver gemt lidt af vejen til fordel for en fremhævning af lead guitaren og stemmerne.
nå men musikken spiller, jeg er i fuld gang med at rode musiksamlingen for at spille noget mere igennem, lydtrykket har fået en ordentlig tak opad og naboen vil (på trods af de mange dæmpeplader) nok hade mig endnu mere de næste par måneder...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Clifton Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Erhm, udskiftning af antennen på dab'en burde måske også nævnes, efter den fine guide jeg lavede på din opfordring __________________ Chuck Norris is the reason why Waldo is hiding.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha ha.. ja det er rigtigt, de pædagogiske tegninger er jeg også ret begjestret for....
desværre er der er ingen antenne i bygningen jeg kan tilslutte, så jeg bliver nød til at modificerer lidt....
pt står det hele dog adskilt, da jeg lige nu mest bare "leger" med lyden, og her passer dabben ikke rigtig ind.... men jeg sætter den nok til igen i løbet af weekenden. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
pt står det hele dog adskilt, da jeg lige nu mest bare "leger" med lyden, og her passer dabben ikke rigtig ind.... men jeg sætter den nok til igen i løbet af weekenden.
|
|
|
du skal ikke holde dig tilbage fra at sende DABen ind til mig. jeg kan godt finde plads til den.. jeg har ikke haft radio hjemme i snart 8md .. jeg er lige ved at sætte min mp3afspiller til anlægget, så meget hungrer jeg efter radio.. men hver gang jeg har penge til nyt, bliver de brugt på andet end en DAB .. måske man skulle købe en billig brugt AM/FM tuner på brugtmarkedet
|
Til top |
|
|
mester jac Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2004
Status: Offline Indlæg: 9
|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Syntes det virker meget underligt at sådan et netkabel skulle kunne give nogle forbedringer. Det er jo kun 50cm man skifter, hvad så med resten helt ud til tavlen, her snakker vi måske om 20m tyndt standart kabel. Dette kabel forsyner sikkert både lamper, fjernsyn, og lign. på vejen.
Kan simpelhent ikke se hvad man så skulle kunne opnå ved at skifte de sidste 50cm. Men hvis man trak et helt nyt selvstændigt kabel fra tavlen og ind til sit hifi, kan jeg måske se at man ville kunne få en forbedring, idet strømmen ikke bliver "forurenet" af andre elektriske apperater.
Hvad siger i? Det er da noget der er værd at få en diskusion om
Og én ting er sikkert, alle har vær deres mening.
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
mester jac skrev:
Syntes det virker meget underligt at sådan et netkabel skulle kunne give nogle forbedringer. Det er jo kun 50cm man skifter, hvad så med resten helt ud til tavlen, her snakker vi måske om 20m tyndt standart kabel. Dette kabel forsyner sikkert både lamper, fjernsyn, og lign. på vejen.
Kan simpelhent ikke se hvad man så skulle kunne opnå ved at skifte de sidste 50cm. Men hvis man trak et helt nyt selvstændigt kabel fra tavlen og ind til sit hifi, kan jeg måske se at man ville kunne få en forbedring, idet strømmen ikke bliver "forurenet" af andre elektriske apperater.
Hvad siger i? Det er da noget der er værd at få en diskusion om
Og én ting er sikkert, alle har vær deres mening.
|
|
|
Prøv eks. et Jorma, der er 14 dages returret.......og du beholder det med garanti  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 18:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 12 Februar 2005 kl. 20:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu er det jo også en hel meter 
nej, spøg til side, jeg har selv været meget kritisk over for hifi voodoo, og forskellene er da også minimale, men jeg vil gerne betale for den slags minimale forskelle, for de afgører hvornår man er glad for sit system, og hvornår man er lykkelig.
men som alle andre skal du være velkommen til at kigge forbi til en lytter og en bette hifi snak. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 16 Februar 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
nå.. så kom tmc til det lille hus på prærien (lars t.s. marker?)
lige fra pakken er der to ting.....
Detaljer og Dynamik. de fleste kabler jeg har prøvet på crownen dæmper dynamikken, især i mellemtonen, men tmc formår på forunderligste vis at spille flyden musikalsk, med dynamik, detaljer og et hogent lydbillede, at de samtidig er transperante med et klippefast perspektiv gør det jo ikke dårligere...
dog har de en enkelt mangel.. det er det stiveste kabel jeg nogensinde har været i nærheden af, det skal nærmest formes med en hammer over en armbolt.... men det går lige, måske de kan sælge det som et styrketræningsredskab?
dog har de en herlig effekt.... nu er der mavepunch bas i mine sa  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
dog har de en herlig effekt.... nu er der mavepunch bas i mine sa 
|
|
|
....det må jeg forbi og opleve en dag.....det er jo nærmest en sensation at en SA'er kan det - nu har du vel koblet subben af, ikke ? 
__________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
Til top |
|
|
lorx Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 700
|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke skumplader er der tale om?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 17 Februar 2005 kl. 14:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer, du skal være så hjerteligt velkommen , og nej der er ingen sub, eftersom min hk reciever med subudgang er udlånt..
lorx, det er noget thx dæmpeplade/måtte ting vist nok til studiebrug jeg har lånt af en bekendt, så det er desværre ikke noget man lige kan smutte ned i fakta efter . faktisk tror jeg at det nærmeste man kan komme det er de ecchobustes hos www.studiosound.dk __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 30 Marts 2005 kl. 21:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok, en opdatering....
der er kommet pladespiller i huset, en thorens 290 mkII, Stanton 500 mkII pu
desværre ingen billeder pt, da kameraet ikke er hjemme.
men imens et enkelt af audia flightone der gæstede i søndags.

__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2005 kl. 11:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
her er de lovede billeder af min ydmyge plov....

|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr. Olsen,
Den ser sku da lækker nok ud den plov - hvordan lyder den?
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 01 April 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg kan ikke klage, bunden er stram og veldefineret, ortofon pickup'en gør et godt job, den er måske en smule rund og lidt for varm, men en herlig musikalsk oplevelse. mellemtonen er lidt tilbagetrukket, men alt i alt er der ikke meget at udsætte nivaeuet taget i betragtning.
jeg er allerede begyndt på mit første tweak, gunmmibånd i samme farve som remmen, for at få pladetallerkenen til at køre bedre.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 07 April 2005 kl. 22:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
lige et stemningsbillede.....
jeg har lige opdaget at vinyl har en bagside, det koster... vinyl er en dyr hobby, men det er det værd

|
Til top |
|
|