Forfatter |
|
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
jo... jeg spiller ht'erne til pt, men der skal eksperimenteres lidt når det er forbi....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
fastwrite Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 7
|
Sendt: 10 November 2004 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Da jeg så det første billede - troede jeg at jeg var kommet ind i "Se mit barskab"-forummet ;o)
__________________ Gentoo Linux - OS'ernes HIFI.
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 11 November 2004 kl. 15:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
det går jo nok.... jeg kan se at du med dit valg af OS er en ganske intelligent person  __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
pstkk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 18 November 2004 kl. 23:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
ht, sa 1750, forbundet med 4x5,2 meter kimber8tc |
|
|
Hvordan har du ordnet enderne?
Jeg har selv haft store problemer med at terminere Kimber 8PR
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 November 2004 kl. 23:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg har købt nogle bananstik med skrue der kan gabe over dem....
men føj hvor har jeg blødt for at få kabel på..
jeg har prøvet uden også, altså "ren" kabel direkte i terminalen.... det er nu ikke den store forskel... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
en lille opdatering.
der er kommet sand i ht'erne, Gorm gæstede hytten i går, og havde bl.a. sand med. vi fik også testet hans kineser kabel, med et ganske imponerende resultat- cd afspilleren fra eastsound var nu heller ike så ringe
der er indkøbt noget mere "forsikring", noget af det er kommet, andet lader vente på sig. jeg skal lige have købt et nyt kamera så der kan komme billeder...
Der kommer en amerikaner, en Khartago på besøg inden for de næste par dage... det skal nok blive sjovt.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
du siger bare til hvis du vil låne et kamera.. og jeg glæder mig til mere om den khartago
|
Til top |
|
|
Bisgaard Forum Bruger

Bruger siden: 09 December 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 19:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ser sku godt nok ud.....med at den sprut :P
|
Til top |
|
|
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
Sendt: 13 December 2004 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja tak for sidst Kim, et ganske vellydende setup du der har fået sat op. Selv om jeg havde lidt propper i ørerne efter Julefrokosten, så kunne jeg godt høre at der var godt med detalier og god lyd i dit setup, samt at der var et godt potentiale i perspektivet hvis højttalerne blev pladseret/vinklet korrekt. Men jeg kan godt se det er svært, at have HT'erne til at stå fremme i lytteposition, på grund af størrelsen på rummet, men så må du have lavet nogle kodyle mærker i gulvet, så du ved hvor HT'erne skal stå, når der skal lyttes.
mvh Gorm
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 13 December 2004 kl. 21:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
ja det var ret hyggeligt
har fundet det, 15 cm ud fra Glen Edwards og 13 cm ud fra Sherry No 6
strereoperspektivet er egentlig acceptabelt inde i hjørnerne, men ud fa væggen, og med mindre vinkling opstår dybden, og som sådan også en bedre brede.
jeg er dog blevet advaret om at jeg nok vil ændre opstilling en måneds tid endnu inden den rigtige er fundet. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 18 December 2004 kl. 15:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom der lidt nyt lege tøj.....
en Khartago fra Odyssey.....
også en Crown Powertech 2.1 har fundet vej til det sydøstligste Odense. billeder må man dag vente med til søndag aften.
men her er lidt foreløbigt....

jeg regner med at skrive en brugeranmelse af khartagoen på et eller andet tidspunkt..... men indtil videre skal der lyttes til herlighederne.... __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
syska Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juli 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 493
|
Sendt: 18 December 2004 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ny eller brugt khartagoen? og hvad måtte du slippe for sådan en fætter, design er jo meget imponerende synes jeg..... hvad specs har sådan en?
Glæder mig meget til et lille review af den.
// ouT
|
Til top |
|
|
NESREDNA Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 259
|
Sendt: 18 December 2004 kl. 19:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
morden skrev:
MHP74 skrev:
Hejsa
Giver du en tår af din Laphroaig, din highland park må du gerne beholde
|
|
|
Hov hov, en Highland Park er nu en ganske udemærket blanding - 18 års har f.eks. masse af struktur, fylde finesse og alle de andre tillægsord :)
Men ja, leder man efter bålsmag og høj phenolværdi så skal man kigge andre steder.
|
|
|
Obs: Off topic indlæg på vej 
Ja Highland Park er en ganske udmærket whisky, jeg mener dog at 12 års aftapningen har lidt mere bid (og en hel masse tillægsord) end 18 års aftapningen, som virker lidt mere afdæmpet. I øvrigt er Laphroaig'en en ganske udmærket whisky, som man dog nok skal drikke som den sidste, hvis man drikker flere på samme aften... Med hensyn til Jack D'en så er der vist blevet sagt det der skulle siges
Mit indlæg er nu ikke helt off topic, da whisky er den billigste måde at forbedre sit anlæg på! Faktisk lyder mit anlæg meget bedre efter et par glas af den gode Highland Park! Mellemtonen kommer ligesom bedre fri af højttalerne, diskanten lyder mere afslappet og bassen [en hel masse tillægsord] 
Herudover må jeg sige det er et meget imponerende anlæg du har dig der!
mvh __________________ Hjemme: Cowon D2 > X-Can V3 > AKG K701
Undervejs: Cowon D2 > Ety4P
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 06:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nesredna, mange tak... det er faktisk ikke spor off-topic, stemningsfaktoren har fakstisk en del at sige....
syska, hverken eller... det er en låner..... mener den ligger på 7k afhængig af dollarkursen, og cirka 110 watt per kanal i 8 ohm. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Skoust Forum Bruger

Bruger siden: 01 September 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 301
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 11:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den anmeldelse glæder vi os meget til at læse, for det er jo en forstærker i en prisklasse hvor selv fattigrøve som mig, kan være med. Lækkert setup du har K.O. men jeg er jo også selv SA fan.
Lidt krtik skal der også til: Dine kabler roder, især dit 8TC, så skulle jeg ikke købe nogle meter af det, så du kan få ryddet op? *GGG*
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
ha, nej der faktisk for lidt, 5,23 meter per stk rækker ikke langt når man skal eksperimenterer med opstillinger....
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Kedde Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 789
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mht. Crown powertech:
Hvaaaaa er det der Crown så godt som ham hasselhoff, så hårdnakket påstår ???
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 21:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he.....
det er jeg nok ikke den rette til at afgører... men folk skal da velkommende til at kigge forbi her og hører.... ellers ved jeg at han gerne låner ud....
jeg skulle egentlig have lånt en reference, men den var ikke spillet til.
men... det er ærgeligt de er så grimme og tilslutningerne til ht er så elendigt placeret, for den har absolut nogle kvaliteter mange hardcore hifi entusiater vil have glæde af. __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
Til top |
|
|
Dejen Forum Bruger

Bruger siden: 02 September 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 19 December 2004 kl. 21:11 | IP-adresse registreret
|
|
|
YEAH!
ROCK-højttalere som de skal være, ROCK-vinyl med Metallica og ´on the ROCKS ad libitum!!
Respekt for et fULDstændigt gennemført setup. WAF-faktoren gøres til skamme som jeg kun kan drømme om
MVH Jesper
|
Til top |
|
|
kim olsen Forum Bruger

|
Sendt: 23 December 2004 kl. 15:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
endelig kom min DAB..... den er faktisk ret diskret, og lyden er faktisk acceotabel, men ok, efter to måneder uden radio er alt acceptabelt 
betjeningen og tilslutning kræver ikke ligefrem en diplomingeniør, så det er jo bare ti-fire. den er nem og overskuelig.... dog er signalet lidt mere følsomt end jeg kan lide det man skal helt ikke gå ind foran signalet's "bane" (fra mit vindue harjeg fundet ud af..)
så er der som lovet lidt billeder af mit test setup...
der er list rodet, og en del er sat ud til siden, men det skyldes at her ikke er så meget plads
selve teststup'et:

et dårligt nærbillede af Crown: de to drejeknapper er til at styre spændingen (niveauet) og imemmel er to små paneler der lyser grønt, alt efter intensiteten af den spænding der forekommer. det skulle kunne lade sig gøre at få dem til at lyse både orange og rødt, men det er vist ikke et særligt sundt tegn

så er der min "forsikring": et stumpt slagvåben man aldrig vil blive dømt for at have benyttet (det er simpelthen for usandsynligt....)

og til sidst mit sikkerhedsmoment: hvad skal jeg sige? jeg bor i et hårdt kvarter...

|
Til top |
|
|