Forfatter |
|
netbjarne Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 263
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 19:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
tobywan skrev:
Er der nogen speciel årsag til du har valgt et hvidt lærred frem for et gråt til din Z3? |
|
|
Oh, jeg var meget i tvivl om jeg skulle vælge gråt eller hvidt - det blev til hvidt fordi: a) det var billigere, b) jeg ønskede så naturtro farver som muligt, c) Z3'erens kontrast er i forvejen god, og ved total mørkelægning kan man med iris kontrol opnå ganske godt sortniveau, d) Ronni fra AV-connection.com hvor lærredet blev købt, gav mig en demonstration af sit personlige (hvide) lærred i hans dagligstue - jeg tænker, at hvis han mente at det grå var at foretrække, havde han sikkert sådan eet hængende når han nu havde en 5-10 stykker af dem på lager kun 20 meter fra hvor han bor ... På et tidspunkt var jeg faktisk klar til at ombytte lærredet til et gråt, indtil jeg fandt Z3'erens iris kontrol - nu er jeg rigtig godt tilfreds.
__________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 15 December 2004 kl. 21:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du sammenlignet din Z3 med en Z2, på et eller andet tidspunkt?
Har selv en Z2 og netop sort niveauet generer mig lidt i øjeblikket.... __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
Soffe Forum Bruger

Bruger siden: 01 Maj 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 199
|
Sendt: 16 December 2004 kl. 17:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan anbefale Ikea lærrederne, de er gode til prisen.
De glor bare lidt underligt på en, når man spørger hvor de har lærreder til hjemmebiffen 
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 19 December 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
anno1982 skrev:
Har selv en Z2 og netop sort niveauet generer mig lidt i øjeblikket....
|
|
|
Tjoh, det har jeg godtnok, men der var så mange andre faktorer der spillede ind, at man alligevel ikke rigtig kan sammenligne de to - jeg har hvidt lærred og en problematisk DVD afspiller, Z2'eren jeg så, var tilsluttet en highend DVD afspiller med HDMI og viste billedet på et gråt lærred.
Men jeg kan ihvertfald uden at lyve sige at vertical banding er kraftigt forbedret på Z3'eren, det er næsten ikke eksisterende, hvor jeg fandt det ret tydeligt på Z2'eren --- men det svarer selvfølgelig ikke på dit spørgsmål omkring sortniveau. Min egen subjektive mening er dog at under ordnede forhold og efter nogle timers kalibrering/tuning af projektoren, er sortniveau ganske tilfredsstillende...
Venligst Bjarne __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
Filmtossen Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 2022
|
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 21:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
anno1982 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline Indlæg: 492
|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
anno1982 skrev:
Har selv en Z2 og netop sort niveauet generer mig lidt i øjeblikket....
|
|
|
Tjoh, det har jeg godtnok, men der var så mange andre faktorer der spillede ind, at man alligevel ikke rigtig kan sammenligne de to - jeg har hvidt lærred og en problematisk DVD afspiller, Z2'eren jeg så, var tilsluttet en highend DVD afspiller med HDMI og viste billedet på et gråt lærred.
Men jeg kan ihvertfald uden at lyve sige at vertical banding er kraftigt forbedret på Z3'eren, det er næsten ikke eksisterende, hvor jeg fandt det ret tydeligt på Z2'eren --- men det svarer selvfølgelig ikke på dit spørgsmål omkring sortniveau. Min egen subjektive mening er dog at under ordnede forhold og efter nogle timers kalibrering/tuning af projektoren, er sortniveau ganske tilfredsstillende...
Venligst Bjarne
|
|
|
Jeg har gråtonet mit DIY lærred i forsøget på bedre sortniveau. - Og det er efter min mening lykkedes ganske tilfredsstillende.
- Jeg ved ikke om de samme forbedringer kan opås med Z3'eren, men du har (måske) undersøgt markedet inden du købte lærred? __________________ Alle mennesker er nørder indenfor deres eget interesseområde.
Min Bio
|
Til top |
|
|
denon avr-1804 Forum Bruger

Konto lukket efter ønske fra bruger
Bruger siden: 01 Juli 2004 Lokalitet: Fyn Syd
Status: Offline Indlæg: 205
|
Sendt: 26 Januar 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
spiller Micropod lige så godt som de ser ud.....??
hvis ja så må det sku siges at være et godt køb!
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2005 kl. 06:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
denon avr-1804 skrev:
spiller Micropod lige så godt som de ser ud.....??
hvis ja så må det sku siges at være et godt køb!
|
|
|
Well, det er jo svært at svare på, idet både udseende og lyd er en smagssag. Personlig er jeg rigtig godt tilfreds. Jeg kan sammenligne med mine Dali Scepter højttalere til 3000 kr stykket, og det er selvfølgelig ikke det samme, men til micropodens pris og med deres "ikke sølvgrå cigaræske" design, så synes jeg de er et rigtig godt køb..
Her er et par anmeldelser:
http://www.podspeakers.com/reviews/uk/TimesonlineText.jpg
http://www.pocket-lint.co.uk/review.php?reviewId=495
http://www.podspeakers.com/reviews/uk/EHC32Text.jpg
Skulle jeg personligt vælge at opgradere sættet, ville jeg udskifte centeren med en større model, men det er da kun hvis jeg har et par k jeg ikke ved hvad jeg skal bruge til..
__________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
Olsen Forum Bruger

Bruger siden: 21 Februar 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 884
|
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
Venligst Bjarne
|
|
|
Et hurtigt spørgsmål: Hvad er vertical banding? __________________ Venlig hilsen
Olsen
|
Til top |
|
|
eltojo Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 23
|
Sendt: 09 Februar 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
netbjarne skrev:
- en Sanyo PLV-Z3
- 2 meter hvid voksdug fra jysk hængt op mellem to gardinstæner
 |
|
|
Hvordan var billede med voksdug i forhold til din nye "rigtige" lærred? (Har selv lige købt voksdug fra Jysk og skal snart bestille PLV Z3 eller Pana 700)
|
Til top |
|
|
netbjarne Forum Bruger

|
Sendt: 07 Marts 2005 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nå! - det var pudsigt. Jeg er ikke blevet notificeret vedr de sidste par indlæg i "min" tråd... Nå men, for lige at svare på et par spørgsmål:
Vertical Banding: Download romabio's screenshots hér: http://romabio.dk/default.asp?id=0&ACT=19
Hvid voksdug: Tjah, jeg ville jo gerne have sagt at mit projecta lærred var VILDT meget bedre end voksdugen, men nu har jeg lært ikke at lyve. Voksdugen folder og buler helt vildt og ser kikset ud, projecta lærredet er nemt at rulle op og ned efter behov, men, kommer til til lysreflektion og farvegengivelse er der faktisk kun en beskeden forskel at se . Ikke at jeg har fortrudt mit projecta lærred, slet ikke, det var bare ikke den store åbenbaring som jeg måske havde troet... Jeg antager at der er en årsag til at nogle lærreder koster 5x så meget som projecta'en... __________________ Med venlig hilsen
Bjarne
|
Til top |
|
|
christopher G Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
Sendt: 02 September 2005 kl. 23:49 | IP-adresse registreret
|
|