Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2025 | 04:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Til Jensen!

Tak for roserne! Dejligt at du vil være med i klubben. De store SF skulle også være rigtig gode. Lad os høre om din mening, når du har fået prøvetyttet.

Her et par links:

http://www.sonusfaber.com/

http://www.hifi-notes.com/sonusfaberamatifabrikage-nl.htm

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Til Jensen!

Tak for roserne! Dejligt at du vil være med i klubben. De store SF skulle også være rigtig gode. Lad os høre om din mening, når du har fået prøvetyttet.

Her et par links:

http://www.sonusfaber.com/

Jeg prøver dem ikke nå der er penge til dem skal de hjem .

og skal nok råbe højt når de kommer , men føj der skal lige sparres lidt endnu , håber det bliver efter sommer .

Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 23:53 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen...

Nu har jeg læst dine indlæg fra iaften... Det er altså ikke noget der hverken klæder HIFI4all, denne - Sonus Faber enthusiasternes tråd, samt ikke at forglemme Det danske sprog.

Jeg (vi) forstår heller ikke at du bliver ved med at opføre dig som en elefant i glasbutik i det indre Venedig på dette debat forum...?

Jeg er helt sikker på - at du gør klart mere skade end gavn for din egen lille forretning - som du nu i rigtigt manges øjne - med meget dårligt held - prøver at afsætte varer fra inde på dette forum. Må man det ADMIN?

Jeg vil dog trods alt håbe for dig at det går bedre med dine forretninger - end det du præsterer på denne tråd - for det må da føre til en konkurs med den mangel på ord og gefühl som du har præsteret på det sidste.

Du har efterhånden kørt din stil så langt og usagligt ud på marken, at vi er flere der mener at ADMIN bør få en snak (det med det skriftlige går jo nok ikke...) med dig om din fortsatte optræden her og der og alle vegne på dette ellers fremragende forum for positive og konstruktive enthusiaster som feks. os fra den nu igangsatte Sonus Faber klub.

Slutteligt kom jeg til at tænke på de nu hedengangne John & Åge - når jeg forestiller mig Dig og Alex  i en debat om HIFI på jeres præmisser og den muligvise økonomiske afhængighed af bestemte mærker for den ene af jer, eller måske begge?.

PS: Det var faktisk ret uhøfligt af dig at du ikke lavede den rettelse tidligere idag, som jeg høfligt bad dig om, da du citerede noget jeg havde skrevet.

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Fordi i er nogle enthusiaster som har samme passion ang. Sonus Faber - udelukker da ikke andre i denne tråd for at kommentere både negativ som positivt, det nemmeste i verden er at være enige og klappe hinanden på skulderen og bekræfte hinanden i at man har valgt rigtigt, men så er det nok en god idé at starte en hjemmeside op for Sonus Faber enthusiaster.

Ang. dine forestillinger om afhængighedsforhold mellem René og undertegnet er i den grad et søgt eksempel på dårlig humor, du ser sgu for meget video med John & Åge.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 00:07 | IP-adresse registreret  

hmm... sonus faber klubben er en glimrende ide, især da div.. setups hos forhandlerne er så ringe som de er, interesserede kunne få et mere fair indtryk af deres kvaliteter....

men at gå over til at lave en "klip jensen for ham kan vi ikke lide" tråd er nu for meget.

jensen siger tingene ligeud og er ikke spor diplomatisk. det kan der ikke ændres på, men jeg har nu ikke oplevet ham bevidst forsøge at sælge fra forummet som eks. peter AR og Gli gør/gjorde det.

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret  

nu hvor I er ved at ødelægge Mr Highends tråd om sit lækre anlæg, synes jeg I bør stoppe HER!

Er der nogen der har problemer med andre brugere, så er det klart det letteste at gøre et, eller flere, af følgende:

- Skrive en privat besked til pågældende, og få ordnet jeres problemer den vej.
- Skrive en rapportering på det indlæg I er utilfreds med.
- Skrive en mail direkte til Administrator på admin@hifi4all.dk

Hvis jeg ser flere indlæg der ikke er relevant for tråden, bliver de slettet. ER det til at forstå!?

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Järven
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 06:26 | IP-adresse registreret  

Kære Hans Faber

Hvor er det rart at se et sprogligt korrekt, akademisk indlæg selvom det fuldstændig fjerner fokus fra emnet.
Musik, her i den form der hedder hi-fi, er en passion - en lidenskab, der handler om hjerte og følelser,  det vi mænd har det så svært med...
Du har desværre misforstået det hele. Det her handler ikke om profit og perfekt sprogbrug. Jensen har ikke brug for at skrive i proofittens navn. Han lever ikke af hi-fi men for hi-fi. Han anbefaler dig gerne produkter han ikke sælger, for at du kan komme nærmere dit hi-fi nirvana.

"En elefant i en glasbutik"? Dit "mr. Perfekt" indlæg er meget værre. At genere folk fordi de ikke behersker et perfekt skriftsprog er fuldstændig usmageligt. At bruge sprogracisme til at forsøge at få sine argumenter igennem med, hører absolut ikke hjemme her -  og kunne vi så lige komme tilbage til tråden igen?

MVH

PS læs evt. også lige Witzels indlæg en gang til

Til top Vis Järven's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Järven

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 26 Februar 2005 kl. 08:39 | IP-adresse registreret  

Til Jensen,

Jeg tror ikke Sonus faber er noget for dig  

Det Sonus faber gør, det er at spiller musik som man aldrig har hørt det før - næsten uanset stuens eller anlæggets størrelse. Men det kan jo være du får dig en slem overraskelse når du hører hvordan det kan lyde.

Desværre så tvivler jeg på at du har de rette evner og kvalifikationer til at blive "impotør" af Sonus faber... Jeg tør ikke tænke på hvordan du staver på italiensk

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret  

Hans Faber skrev:

Hej Jensen...

Nu har jeg læst dine indlæg fra iaften... Det er altså ikke noget der hverken klæder HIFI4all, denne - Sonus Faber enthusiasternes tråd, samt ikke at forglemme Det danske sprog.

Jeg (vi) forstår heller ikke at du bliver ved med at opføre dig som en elefant i glasbutik i det indre Venedig på dette debat forum...?

Jeg er helt sikker på - at du gør klart mere skade end gavn for din egen lille forretning - som du nu i rigtigt manges øjne - med meget dårligt held - prøver at afsætte varer fra inde på dette forum. Må man det ADMIN?

Jeg vil dog trods alt håbe for dig at det går bedre med dine forretninger - end det du præsterer på denne tråd - for det må da føre til en konkurs med den mangel på ord og gefühl som du har præsteret på det sidste.

Du har efterhånden kørt din stil så langt og usagligt ud på marken, at vi er flere der mener at ADMIN bør få en snak (det med det skriftlige går jo nok ikke...) med dig om din fortsatte optræden her og der og alle vegne på dette ellers fremragende forum for positive og konstruktive enthusiaster som feks. os fra den nu igangsatte Sonus Faber klub.

Slutteligt kom jeg til at tænke på de nu hedengangne John & Åge - når jeg forestiller mig Dig og Alex  i en debat om HIFI på jeres præmisser og den muligvise økonomiske afhængighed af bestemte mærker for den ene af jer, eller måske begge?.

PS: Det var faktisk ret uhøfligt af dig at du ikke lavede den rettelse tidligere idag, som jeg høfligt bad dig om, da du citerede noget jeg havde skrevet.

Det er skam intet ondt i mig og Alex , hvor har du det fra .

Og ja jeg kunne meget let skrive pæner men ser ikke en grund til det jeg skriver hvad det passer mig om Lyd og Hifi og hvad jeg mener.

Hvorfor skulle jeg lige rette det indlæg (forbi du siger det ?
)

Og nej jeg bruger ikke dette forum til salg hvor har du set det ? , hvis du tænker på det indlæg fra Alex om R-audio så kom fra Alex.

Så fald ned igen , jeg synes det er en fed ide med en SF klub , som jeg skrev når det par jeg vil have lander her så kan du komme og høre hvordan SF kan spille .

ps

Jeg har skrevet sammen med High-end , og når de amp jeg vil have lander skal han også prøve dem , det er ikke nogle jeg sælger da jeg selv har svart ved at skaffe dem til en pris jeg synes om men derfor skal det ikke afholde mig for at låne dem ud , mener jeg også jeg skrev .

Det er VK150SE .

Men jeg vil gerne have dig til at finde de indlæg hvor jeg laver salg TAK poster tlf nummer og poster min side .

En anden ting , jeg har set fotos at jers setup og er næsten faldet over det samme hvergang , jers setup står i rum med bare gulve og væge kun Mr. high-ends rum ser udtil at være ok .

Har tænk på at skrive et indlæg om hvorfor gør i ikke noget ved rummet da et par SF kommer slet ikke til sin ret i sådanne rum , men har hold mig fra det og hvorfor ?.

Og jeg ser også du udtaler dig om At R-Audio kan komme til at spille bedre med andre rør (har du prøvet det ? og du skriver også et rør skift er dyrt ? hvor ved du det fra )

Udtal dig ikke om noget du ikke ved noget om som mange gør .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 09:47 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

Til Jensen,

Det Sonus faber gør, det er at spiller musik som man aldrig har hørt det før - næsten uanset stuens eller anlæggets størrelse. Men det kan jo være du får dig en slem overraskelse når du hører hvordan det kan lyde.

Desværre så tvivler jeg på at du har de rette evner og kvalifikationer til at blive "impotør" af Sonus faber... Jeg tør ikke tænke på hvordan du staver på italiensk

Se det er et godt inlæg

Jeg har skam haft en del faber her i huset også det hus før , tro jeg havde det første par i 1993 .

Jo EA2 og 2 par Cremona samt Grand Piano har skam været i min stue , det er nemt at få dem til at spille godt, nogle af dem spiller musik især EA2 som er den bedste SF hvis man behandler dem rigitg som jeg ikke har set nogle gør herinde .

Og hvorfor skulle jeg ville have importen på SF der er alt for meget snop i det mærke det tager jeg stor afstand fra og de er alt for dyre i forhold til hvad man får lidt som wilson.

Hvis man ville have det er det bare et ? om penge tro mig de er sulten alle sammen kik rundt i omkring der kan du finde mange gode deals på SF .

Næ jeg kan ikke italiensk eller kan jeg , det lære man hurtigt når man næsten dagligt snakker med dem , jeg har flere venner dernede , så en dag kan man det sporg bedre end dansk .

Må man høre hvorfor gør du ikke mere ved dit rum når du har så gode højttaler ? nu har du slettet dit foto så det er lidt svært at se det , men kan godt huske det .

Var det ikke dig der ville have vienna hvor jeg skulle tage dine SF ibytte , jo mener jeg har dine mails endnu

Så du er jo ikke SF mand helevejen .

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:12 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:
MaltheK skrev:

Til Jensen,

Se det er et godt inlæg

Jeg har skam haft en del faber her i huset også det hus før , tro jeg havde det første par i 1993 .

Jo EA2 og 2 par Cremona samt Grand Piano har skam været i min stue , det er nemt at få dem til at spille godt, nogle af dem spiller musik især EA2 som er den bedste SF hvis man behandler dem rigitg som jeg ikke har set nogle gør herinde .

Og hvorfor skulle jeg ville have importen på SF der er alt for meget snop i det mærke det tager jeg stor afstand fra og de er alt for dyre i forhold til hvad man får lidt som wilson.

Hvis man ville have det er det bare et ? om penge tro mig de er sulten alle sammen kik rundt i omkring der kan du finde mange gode deals på SF .

Næ jeg kan ikke italiensk eller kan jeg , det lære man hurtigt når man næsten dagligt snakker med dem , jeg har flere venner dernede , så en dag kan man det sporg bedre end dansk .

Må man høre hvorfor gør du ikke mere ved dit rum når du har så gode højttaler ? nu har du slettet dit foto så det er lidt svært at se det , men kan godt huske det .

Var det ikke dig der ville have vienna hvor jeg skulle tage dine SF ibytte , jo mener jeg har dine mails endnu

Så du er jo ikke SF mand helevejen .

Man har jo lov til at blive klogere. Jeg var ikke super tilfreds med mine grand piano - det er jeg til gengæld blevet nu med EA2. Og jo, jeg har faktisk fået den til at spille ret godt. bl.a. takket være Hans Faber, som har hjulpet mig godt på vej. Det er for øvrigt helt bevidst at jeg har taget billederne af min side.

Du må da være noget desperat for at komme af med de vienna, siden du stadig gemmer den mail jeg sende dig sidste år, eller hvornår det var  Til din orientering kan jeg sige, at du nok ikke skal regne med at jeg lægger penge i din butik.

Forøvrigt har jeg læst nogle af de private mails du har sendt til Morten (mr highend) Jeg er nødt til at sige at jeg er rystet over, hvad du kan finde på at sige - tænkt at du tager dig selv alvorligt? Du er ikke en rigtig hifi-entusiast i mine øjne...

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:
jensen skrev:
MaltheK skrev:

Til Jensen,

Se det er et godt inlæg Jeg har skam haft en del faber her i huset også det hus før , tro jeg havde det første par i 1993 . Jo EA2 og 2 par Cremona samt Grand Piano har skam været i min stue , det er nemt at få dem til at spille godt, nogle af dem spiller musik især EA2 som er den bedste SF hvis man behandler dem rigitg som jeg ikke har set nogle gør herinde . Og hvorfor skulle jeg ville have importen på SF der er alt for meget snop i det mærke det tager jeg stor afstand fra og de er alt for dyre i forhold til hvad man får lidt som wilson. Hvis man ville have det er det bare et ? om penge tro mig de er sulten alle sammen kik rundt i omkring der kan du finde mange gode deals på SF . Næ jeg kan ikke italiensk eller kan jeg , det lære man hurtigt når man næsten dagligt snakker med dem , jeg har flere venner dernede , så en dag kan man det sporg bedre end dansk . Må man høre hvorfor gør du ikke mere ved dit rum når du har så gode højttaler ? nu har du slettet dit foto så det er lidt svært at se det , men kan godt huske det . Var det ikke dig der ville have vienna hvor jeg skulle tage dine SF ibytte , jo mener jeg har dine mails endnu Så du er jo ikke SF mand helevejen .

Man har jo lov til at blive klogere. Jeg var ikke super tilfreds med mine grand piano - det er jeg til gengæld blevet nu med EA2. Og jo, jeg har faktisk fået den til at spille ret godt. bl.a. takket være Hans Faber, som har hjulpet mig godt på vej. Det er for øvrigt helt bevidst at jeg har taget billederne af min side.

Du må da være noget desperat for at komme af med de vienna, siden du stadig gemmer den mail jeg sende dig sidste år, eller hvornår det var  Til din orientering kan jeg sige, at du nok ikke skal regne med at jeg lægger penge i din butik.

Forøvrigt har jeg læst nogle af de private mails du har sendt til Morten (mr highend) Jeg er nødt til at sige at jeg er rystet over, hvad du kan finde på at sige - tænkt at du tager dig selv alvorligt? Du er ikke en rigtig hifi-entusiast i mine øjne...

Jeg tager skam mig selv meget alvorligt , skrev til morten han skulle tage den med ro og hørt ham af om han ville lytte på noget for mig for at får andre mening .

Og hvis jeg havde sagt ja til lige byttte så havde der nok stået Vienna ved dig idag .

Jeg gemmer alle mails og har gjort det i 4 år nu .

Vienna er skam lette at komme af med der er intet snop i dem .

Og om du ligger penge her er jeg sådan totalt ligeglad med , det overlever jeg nok .

Og ja man bliver kloger , men det gøres kun ved at høre lidt efter hvad andre siger og tage ders forslag alvorligt .

Se du kan ikke engang svare på hvorfor du ikke gør noget ved dit rum , du ved vel ikke selv hvorfor ?

Du kan bare se hvordan det gik ham der havde et par SF E tilsalg i SE han bliv udstillet som svingler bare forbi han satte sine SF tilsalg og den person der gjore det er fra DK så i SF folk er sgu noget for sig .

Så prøv at opfør jer som vosken mennsker og ikke som små børn man tage slik fra .

Bare se det indlæg fra Faber til Alex det er så nedladende som det kan blive .

Ikke nok med kæfter han op om han ved lige hvad rør og hvad de koster i noget han aldrig har hørt .

Og hvad angår alvorligt hvor kan du høre SF topmodeller i dk andet du skal købe dem og det er ikke kun SF men mange andre mærker hvis det er lidt dyrt skal man købe det for at høre det og man kan aldrig låne det med hjem .

Men det jeg sælge kan man forbi jeg tager det alvorligt meget mere end du tro .

Slut herfra i denne lille SF tråd , som er synd for SF at de har sådanne dårlige eger at de ikke kommer til ders ret .

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:00 | IP-adresse registreret  

jensen skrev:

Slut herfra i denne lille SF tråd , som er synd for SF at de har sådanne dårlige eger at de ikke kommer til ders ret .

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Hej alle sammen!

Tak for sangen - ikke alt der er skønsang!

Når jeg skriver generelt er det ikke, fordi jeg ikke læsere alt det der står. Nej slet ikke. Noget forstår jeg og andet går over min fatteevne. '¨

Dette med hi fi er jo en hobby - på linie med at gå i en idrætsklub. Man vælger selv idrætsgren og dyrker det, fordi men kan lide det. Det passer til ens temperament, fysik og taktiske fatteevne m.m. Desuden bruger man en masse timer på det - det giver indsigt og indlevelsesevne. Man forstår idrætsgrenen - fordi man har prøvet den. Alle de andre idrætsgrene har man måske kun prøvet på overfladen og nogle har man kun set i fjernsynet.

Er det ikke det vi taler om her?????

Der er mange årsager til at man dyrker hi fi. Det kunne være musikken, teknikken, udseendet, ejeglæden, fællesskabet med andre hifi folk og meget meget mere. Alle har deres egen indgangsvinkel til "sporten" - prøv at se lidt indad inden I angriber udadtil.

For mig er det glæden ved musikken - altså den musik jeg spiller.

Jeg holder af at stille tingene op og går ikke på kompromis med lyden i rummet (det er ikke en stue, men et lytterum jeg har - det giver noget frihed).

Jeg bruger komponenter jeg tror på - derfor prøves meget også (- dette ikke for at "blære" mig, men af oprigtig interesse - men "Janteloven" lever jo).

Mit udgangspunkt har været bånd (1-2 vejs) og små højttalere (2 vejs - det har været lettest at opstille med en smule rumtilpasning). Jeg har ikke dyrket de store 3 vejs og subwoofers - det er ikke mig, idet mit rum ikke ligger op til det.

Ellers kan jeg godt lide nostalgi og at ting godt må holde en tid inden de skiftes. Vi lever jo i en "smid væk kultur" - ofte kommer man til at skifte og kort tid efter fortryder man. Derfor beholder jeg også og arbejder - det er for mig sport!

Se disse to gamle og de kan spille.

Til sidst kan jeg godt lide når man kender lidt til produkterne - altså den måde der er lavet på - hvis det passe mig så.....

Lige et link - prøv at se på produktionen af SF - prøv at forestil dig, hvad dette gør ved den entusiast, der har købt højttaleren????

Prøv istedet at skrive lidt om jer selv og Jeres indgang til Hi Fi - måske kunne det løse noget.

Til Rene Jensen. Jeg glæder mig til at du får BAT og nogle af de andre forstærkere hjem - send en mail og jeg vil kontakte dig. Jeg har ikke afskrevet dine forstærkere.

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:19 | IP-adresse registreret  

MaltheK skrev:

jensen skrev:

Ja men dette kunne gøre dig glad ikke

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:21 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej alle sammen!

Når jeg skriver generelt er det ikke, fordi jeg ikke læsere alt det der står. Nej slet ikke. Noget forstår jeg og andet går over min fatteevne. '¨

Dette med hi fi er jo en hobby - på linie med at gå i en idrætsklub. Man vælger selv idrætsgren og dyrker det, fordi men kan lide det. Det passer til ens temperament, fysik og taktiske fatteevne m.m. Desuden bruger man en masse timer på det - det giver indsigt og indlevelsesevne. Man forstår idrætsgrenen - fordi man har prøvet den. Alle de andre idrætsgrene har man måske kun prøvet på overfladen og nogle har man kun set i fjernsynet.

Der er mange årsager til at man dyrker hi fi. Det kunne være musikken, teknikken, udseendet, ejeglæden, fællesskabet med andre hifi folk og meget meget mere. Alle har deres egen indgangsvinkel til "sporten" - prøv at se lidt indad inden I angriber udadtil.

Jeg holder af at stille tingene op og går ikke på kompromis med lyden i rummet (det er ikke en stue, men et lytterum jeg har - det giver noget frihed).

Jeg bruger komponenter jeg tror på - derfor prøves meget også (- dette ikke for at "blære" mig, men af oprigtig interesse - men "Janteloven" lever jo).

Mit udgangspunkt har været bånd (1-2 vejs) og små højttalere (2 vejs - det har været lettest at opstille med en smule rumtilpasning). Jeg har ikke dyrket de store 3 vejs og subwoofers - det er ikke mig, idet mit rum ikke ligger op til det.

Ellers kan jeg godt lide nostalgi og at ting godt må holde en tid inden de skiftes. Vi lever jo i en "smid væk kultur" - ofte kommer man til at skifte og kort tid efter fortryder man. Derfor beholder jeg også og arbejder - det er for mig sport!

Til sidst kan jeg godt lide når man kender lidt til produkterne - altså den måde der er lavet på - hvis det passe mig så.....

Lige et link - prøv at se på produktionen af SF - prøv at forestil dig, hvad dette gør ved den entusiast, der har købt højttaleren????

Prøv istedet at skrive lidt om jer selv og Jeres indgang til Hi Fi - måske kunne det løse noget.

Til Rene Jensen. Jeg glæder mig til at du får BAT og nogle af de andre forstærkere hjem - send en mail og jeg vil kontakte dig. Jeg har ikke afskrevet dine forstærkere.

Se det er et kanon indlæg .

Og som jeg skrev morten så sender jeg en PM når de er klar , for det er altid sundt med andres mening .

PS
Glæder mig vildt til at læse om det hjemme besøg du havde , man kunne næsten ønske sig der kun var et blad til det .

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 11:43 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Fordi i er nogle enthusiaster som har samme passion ang. Sonus Faber - udelukker da ikke andre i denne tråd for at kommentere både negativ som positivt, det nemmeste i verden er at være enige og klappe hinanden på skulderen og bekræfte hinanden i at man har valgt rigtigt, men så er det nok en god idé at starte en hjemmeside op for Sonus Faber enthusiaster.

Ang. dine forestillinger om afhængighedsforhold mellem René og undertegnet er i den grad et søgt eksempel på dårlig humor, du ser sgu for meget video med John & Åge.

Her har i en ide til at lave en side der hurtig kan blive kendt ude i den store verden .

Hvis en af jer vil lave siden skal jeg med glæde købe det domæne til jer for der er mange i østen der kan komme med fede indlæg og ider til jer .

Sonus-faberclub.com er ledigt .

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2005 kl. 15:23 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej alle sammen!

Hej Morten

Det har du ret i - enighed er ikke ultimativt krav for at deltage på dette fora.

Der er naturligvis forskellige indfaldsvinkler og meninger til denne hobby.

Det handler om at have en passion for en hobby -om det er sport, frimærker, mønter eller hifi -og naturligvis skal man "rundt om blokken" nogle gange før man har fundet sin egen nice.

Jo.

Jeg er ening i at vi har forskellige vinkler på hobby'en - og lydidealer er også forskellige - så alt andet lige vil der opstå en uenighed om hvad der spiller og hvad der ikke gør.

Jeg synes ikke der er tendens til angreb bare for at så malurt i bærgeret - mht. denne tråd har alle vist været lidt fremme i skoene.

Musikken er naturligvis drivkræften, det er der ingen tvivl om.

Ja, et lytterum er langt at foretrække - og afligevel har dit rum sin begrænsning i form at størrelse - som du selv tidligere var inde på faldt dit valg på en 2 vejs standerhøjttaler - vi husker alle hvorledes Revel F50 tog sig ud i rummet.

Extrema kunne sikkert får gavn af mere albuerum -og sikkert også andre højttalere, inkl. mine egne - rummet er ofte den største hindring for god lyd.

Det er kanon når man har et mål men det må ikke afskære én fra at være objektiv om verden udenfor. Janteloven findes - jeg har selv oplevet den på egen krop.

Respekt for det, det giver en ro om tingene -og man kan evt. fuldende det man har startet - nogle gange er det dog nødvendigt at sætte noget på pension da det kan være en flaskehals for de andre komponenter.

Det må siges at være nostalgi, måske en tidelig Musica

De brugere som benytter dette fora er alt andet lige nogle "gamle drenge -som ofte har tilkendegivet deres meninger, holdninger o.lig - der er masser af guldkorn at finde i den retning på andre tråde - de gamle bruger har et ret godt "personkendskab" til hinanden - men det skal naturligvis ikke afhold os fra at komme med flere indfaldsvinkler til samme sag.

Timbre bruger bla. BAT-rør

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Hej!

Ja så kom der låg på! Stemningen blev mere "Hi end`sk". Hvad er rigtigt og hvad er forkert - et eller andet sted må det jo ligge hos den enkelte.

For mig bliver det "det enkelte" - som åbenbart ikke altid er så enkelt endda. Se bare dette rend af forstærkere. Alle gode - endda supergode, men ikke altid det rigtige match. Og ørene - tør man bruge dem, når alle de her "nørder" ved bedre. Ja man kan godt nok blive forvirret. Måske er det, det der skal til for at drive denne hobby frem???? For der skal arbejdes med tingene.

Min Extrema - er for mig det enkle. 2 vejs, tung, afkoblet fra gulvet m.m. - Sådan har jeg ligeledes prøvet det med 1 vejs - (bånd/Quad). Også supergodt. Men musiksmagen og temperamentet skifter. Så SF er i stuen for øjeblikket. Dette sammen med dette (Musica) lille vidunder -  og der er musik - "ud over det hele" - synergi??????

Og det idag med nye kabler - Analyse Plus Oval fra Dynamax i Slagelse. Det er bare i et godt match.

Husk disse Links

http://www.soundimage.dk/ - Jan Nielsens hjemmeside!

http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =1351  -  Svensk debat!

http://www.highend-sound.com/  - Highend Sounds hjemmeside!

http://www.dynamax.dk/index2.asp  -  Dynamax´ hjemmeside!

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2005 kl. 16:16 | IP-adresse registreret  

Du kommer langt rundt omkring, én musikalsk italiener "Musica" - Amerikanske Lamm og Japanske Accuphase - er der en rød tråd ?

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes