Forfatter |
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 21:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr High end
Glæder mig til at læse artiklen.
Mvh
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6645
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice
Hvornår kommer den i tryk
|
Til top |
|
|
Alex E Nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2051
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj i snéen hr. høj-ende 
Spændende projekt du der har gang i - har du helt udelukket brugen af rør ?
PS. Jeg ved godt at der sidder nogle trioder i LAMM 
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 449
|
Sendt: 23 Februar 2005 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 09:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Halløj Hr. høj-ende
Det siges at Extrema er udviklet på rør, ville det ikke være oplagt at prøve en kraftkarl som Rouge Zeus ?
Jeg fik et lyn-lyt på denne og den har virkelig potentiale.
NB. Den vejer hele 90 kg. så du skal nok have lidt hjælp til at flytte rundt på den.
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Alex E Nielsen!
Hvis du læser hele denne tråd vil du i mit indlæg på side 2 kunne se den forstærker som Extremaen er udviklet på hjemme ved Sonus Faber!
Man brugte også de bedste (solid state) effektblokke fra Spectral dengang under udviklings arbejdet. Jeg har også engang læst at Goldmunds forstærkere var inde over sættet, dog ikke med samme succes som Spectral.
Ellers har du ret i Rouge Audio er spændende - dog kan man med stor succes opgradere dens udgangs rør, selv om det vil blive svinedyrt - med det antal den er født med
Den kommer dog i en helt anden klasse (ren high-end) med de bedste (nyere) udgangsrør på markedet. Hvis du vil vide mere om de rør så send mig en privat mail.
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Hans Faber]
Hvis du læser hele denne tråd vil du i mit indlæg på side 2 kunne se den forstærker som Extremaen er udviklet på hjemme ved Sonus Faber!
Man brugte også de bedste (solid state) effektblokke fra Spectral dengang under udviklings arbejdet. Jeg har også engang læst at Goldmunds forstærkere var inde over sættet, dog ikke med samme succes som Spectral.
Ellers har du ret i Rouge Audio er spændende - dog kan man med stor succes opgradere dens udgangs rør, selv om det vil blive svinedyrt - med det antal den er født med
jensen
Dem jeg får hjem sidder der 6550 i og det er bedre end KT88 . Et rør skift koster ikke meget i sådan en omkring 3000kr det er max .
Retter for Faber skyld .
|
Til top |
|
|
Hans Faber Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 236
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 11:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Jensen!
Når du Qouter mig så lad være med at skrive dine kommentarer i forlængelse af min hovedtext (ligesom du har gjort i det ovenstående)
Det må du vist lige øve dig lidt på 
PS: Du er velkommen til at få det rettet!
PPS: Nu var det jo for mig underforstået at det var de helt store Rouge Audioblokke vi snakker om...
PPPS: De allernyeste og bedste KT88'ere er bedre end de bedste 6550 der findes på markedet nu!
Jeg har selv tidligere brugt 6550 både fra Svetlana og GEC - som ganske rigtigt var KT88/KT 88super overlegent - men nu er tingenes tilstand altså en anden.
__________________ Mvh Hans...
|
Til top |
|
|
brian Branchemedlem

Odyssey Audio Danmark
Bruger siden: 03 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 360
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=Hans Faber] Hej Jensen!
Når du Qouter mig så lad være med at skrive dine kommentarer i forlængelse af min hovedtext (ligesom du har gjort i det ovenstående)
Det må du vist lige øve dig lidt på 
PS: Du er velkommen til at få det rettet!
PPS: Nu var det jo for mig underforstået at det var de helt store Rouge Audioblokke vi snakker om...
PPPS: De allernyeste og bedste KT88'ere er bedre end de bedste 6550 der findes på markedet nu!
Det var Zeus vi snakker om .
Om de nye KT88 er bedre er op til dem der lytter .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 12:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hans Faber skrev:
Hej Alex E Nielsen!
Dav du !
-det er hermed gjort !
Se René Jensen's indlæg.
Den kommer dog i en helt anden klasse (ren high-end) med de bedste (nyere) udgangsrør på markedet. Hvis du vil vide mere om de rør så send mig en privat mail.
Rouge Zeus kan udemærket være den rette følgesvend - også den forkerte, det skal naturligvis prøves før man kan vurdere en sådan konstalation.
Tak for din opfordring til viden om rør, men de eneste rør jeg pt. bruger er vandrør, jeg har dog haft rør og det bliver sikkert ikke sidste gang.

Musica
|
|
|
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen alle sammen!
Tak for Jeres store opmæksomhed. Rart at det der bliver skrevet bliver læst. Dog er det vigtigt, at det bliver læst rigtigt. Når det er på skrift, er der altid den mulighed, at der bliver talt forbi.
2 ting.
Prøv at læse på dette link, samt det link Brian har sendt med. Her er det mennesker, der har prøvet noget. Og ikke bare hørt noget om/læst noget om.
http://www.euphonia-audioforum.se/forums/index.php?showtopic =1351
http://forum.audiogon.com/cgi-bin/fr.pl?cspkr&1105128724 &read&keyw&zzextrema
Disse Rouge Audioblokke - Zeus - har jeg da hørt om, men derfra og til at have hørt dem er der langt. Hvor opstå denne mulighed? Hvor kan den høres? Hvor kan den lånes? Før kan den ikke bedømmes.
Dette var jo det, der var det sjove med A60 og LAMM - de blev hørt. Endda sammen med High Fidelity´s Jan Nielsen. 1stk. A60 er ikke nok, men 2 stk. virker - hvem skulle have troet det? Lidt voldsomt, men sandt.
__________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
[QUOTE=mr highend] Hej igen alle sammen!
Tak for Jeres store opmæksomhed. Rart at det der bliver skrevet bliver læst. Dog er det vigtigt, at det bliver læst rigtigt. Når det er på skrift, er der altid den mulighed, at der bliver talt forbi.
2 ting.
Prøv at læse på dette link, samt det link Brian har sendt med. Her er det mennesker, der har prøvet noget. Og ikke bare hørt noget om/læst noget om.
Disse Rouge Audioblokke - Zeus - har jeg da hørt om, men derfra og til at have hørt dem er der langt. Hvor opstå denne mulighed? Hvor kan den høres? Hvor kan den lånes? Før kan den ikke bedømmes.
Ja den kommer ikke af sig selv .
Men der er da 3 stk ude nu på demo tur .
Men et par blokke på 500w er nok ikke noget for dig , de sluger strøm og kan meget lett varme et lille lytte rum.
Og den mulighed opstår ved at tage kontakt eller ? .
De har dem ikke i bilka .
Og ja der er en del gode herre i sverige der har hørt en del , og en del af dem køber når de vil høre det sådan skal det være .
For et lyt over en dag er ikke nok , hifi er en sjov ting for nogle heldigvis for det .
Folk der låner her får det altid på prøve over en uge , har prøvet med mindre det dur bare ikke .
ps
Har du prøvet andre speaker , måske F50 eller Revel GEM kunne jo være det var bedre .
Der er da nogle tilsalg til godt ½ pris .
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 15:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hej igen alle sammen!
Hej hr. høj-ende
Jamen selv tak 
2 ting.
Yep, de har været rundet om blokken mere end et par gange - Jeg høre nu til dem som lytter og udtaler mig på baggrund der af.
Disse Rouge Audioblokke - Zeus - har jeg da hørt om, men derfra og til at have hørt dem er der langt.
Du skal bare over broen 
Hvor opstå denne mulighed? Hmm, finde importøreren Hvor kan den høres? Over på den anden side af broen -og sikkert også hjemme, hvis du spørger Hvor kan den lånes? På den anden side af broen Før kan den ikke bedømmes. Tja, det har du ret i 
Dette var jo det, der var det sjove med A60 og LAMM - de blev hørt. Endda sammen med High Fidelity´s Jan Nielsen. Ja, du er lykkens pamfilius 1stk. A60 er ikke nok, men 2 stk. virker 60 watt er nu 60 watt, brokoblingen hjælper på det- hvem skulle have troet det? Tjaa ? Lidt voldsomt, men sandt. Det kan man da godt mene.
|
|
|
|
Til top |
|
|
mr highend Forum Bruger

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 19:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Jensen og Alex - Dupont og Dupond.
Hvad fik jeg trådt på???
Til Jensen - de højttalere jeg har er dem jeg gerne vil have. Og netop de to højttalere du taler om, ved du jo godt har været hos mig. De spiller godt, men jeg foretrak Extremaen. __________________ vh Mr. High End
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Hvad fik jeg trådt på???
Til Jensen - de højttalere jeg har er dem jeg gerne vil have. Og netop de to højttalere du taler om, ved du jo godt har været hos mig. De spiller godt, men jeg foretrak Extremaen. |
|
|
Næ det vidste jeg ikke
Morten driller dig kun .
Men nice at se nogle prøver løs
|
Til top |
|
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
jensen skrev:
mr highend skrev:
Hvad fik jeg trådt på???
Til Jensen - de højttalere jeg har er dem jeg gerne vil have. Og netop de to højttalere du taler om, ved du jo godt har været hos mig. De spiller godt, men jeg foretrak Extremaen.
|
|
|
Næ det vidste jeg ikke
Morten driller dig kun .
|
|
|
Jeg tror Rene er lidt misundelig på dit flotte setup, Mr Highend. Du stoler på dine ører, og lader dig ikke påvirke af havd andre siger du skal. bliv endelig ved med det
Det er meget nemt at gennemskue hvordan Jensens dagsorden er skruet sammen. Så snart der sker noget i en af Sonus faber trådene er han lige inde og smide en dårlig kommentar. Det er mig en gåde, hvorfor sitets administratorer gang på gang lader ham køre den dårlige stil herinde. Det meste af det Jensen foretager sig herinde handler om at komme med en negativ kommentar til de produkter, han ikke sælger hjemme fra sin stue. Hvad Alex Nielsen er blevet fornærmet over har jeg lidt svært ved at se. 
Hvorfor er det så svært at glæde sig på andres vejne, Jensen? Men det er måske heller ikke det, det handler om? 
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
mr highend skrev:
Til Jensen og Alex - Dupont og Dupond. Er det ikke fra Tin Tin ?
Hvad fik jeg trådt på??? Du har skam ikke trådt på noget
Til Jensen - de højttalere jeg har er dem jeg gerne vil have. Og netop de to højttalere du taler om, ved du jo godt har været hos mig. De spiller godt, men jeg foretrak Extremaen.
|
|
|
- og ganske spændede at du forsøger dig i nye retninger mht. forstærkning - jeg håber og ser frem til dit endelig valg så du igen finder synagien.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 20:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
jensen skrev:
mr highend skrev:
Hvad fik jeg trådt på???
|
|
|
Næ det vidste jeg ikke
Morten driller dig kun .
|
|
|
Jeg tror Rene er lidt misundelig på dit flotte setup, Mr Highend. Du stoler på dine ører, og lader dig ikke påvirke af havd andre siger du skal. bliv endelig ved med det
Det er meget nemt at gennemskue hvordan Jensens dagsorden er skruet sammen. Så snart der sker noget i en af Sonus faber trådene er han lige inde og smide en dårlig kommentar. Det er mig en gåde, hvorfor sitets administratorer gang på gang lader ham køre den dårlige stil herinde. Det meste af det Jensen foretager sig herinde handler om at komme med en negativ kommentar til de produkter, han ikke sælger hjemme fra sin stue. Hvad Alex Nielsen er blevet fornærmet over har jeg lidt svært ved at se. 
mr. høj-ende og jeg kender hinanden privat, så han ved godt at jeg ikke bliver så let fornærmet - jeg har iøvrigt lyttet adskillige gange på høj-ende's anlæg.
Hvorfor er det så svært at glæde sig på andres vejne, Jensen? Men det er måske heller ikke det, det handler om?  |
|
|
|
Til top |
|
|
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
|
Sendt: 25 Februar 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
MaltheK skrev:
jensen skrev:
mr highend skrev:
Hvad fik jeg trådt på???
|
|
|
Næ det vidste jeg ikke Morten driller dig kun . Men nice at se nogle prøver løs |
|
|
Hvorfor er det så svært at glæde sig på andres vejne, Jensen? Men det er måske heller ikke det, det handler om?  |
|
|
misundelig næ du , hvis der er noget jeg vil have/høre køber jeg det .
Jeg har skam haft de SF jeg ville høre .
Men jeg skal da købe et par så kan i lærre noget om hvordan de kan komme til at lyde
Vent nu bare inden dette år er omme står der et par af ders topmodeller her
Og snart en Linn
|
Til top |
|
|