Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 13:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 21 November 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

jeg har to hurtige....

A. hvor meget vejer de? en plexiplade for ikke at falde igennem.. det var ikke så lidt....

B. nogle der har sf i odense? kt radio har ikke just optimale forhold.... 

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 November 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Hej Kim!

Lidt tunge er de da. 40 kg for selve højttaleren og ca 60 kg for standeren. Det var bare et must at de stod på noget, så spikene ikke gik ned i brædderne.

Med lydhør hilsen Mr. Highend

Et billede af den lille kæmpe.

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 December 2004 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Highend,

Det er virkelig et gennemført setup du har!

Jeg har lige surfet lidt rundt og fandt en anmeldelseaf dine extrama. Du har måske set den før, men hvis ikke vil du nok synes det er spændende læsning.

http://www.hifisentralen.com/Produktomtaler/SonusFaber/Extre ma.html

Jeg blev lidt overrasket over prisen på extrema - pyha

Jeg vil også gerne spørge dig om du kender til Electa Amator 2. Skal den, i lighed med dine extrema, have en masse watt før den åbner op, eller vil du mene de kan drives med 110/220 (Pathos Acoustics) med et fint resultat? Jeg har nemlig et sæt i kikkerten...

Venlig hilsen Malthe  

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 00:52 | IP-adresse registreret  

Hej Malthe!

Tak for linket! Det var jo det der i sin tid startede denne side. Dog vil jeg sige, at jeg har fået meget ud af debatten/skriverierne - mange med samme interesse har jeg talt med - super!

Den sidste jeg talte med var Simon fra KBH - han kom forbi og hørte Extremaen med Proceed HPA2 forstærkeren. Simon købte nemlig for ca. 1 mdr. siden et sæt i Italien, men disse var lidt tamme eller manglede dynamik. Det kan HPA ´erne give dem, så snakken gik livligt om Watt, mærker og i særdeleshed om musik og glæden ved at lytte til musik.

Desuden er flere interesserede i at lave en klub med Sonus Faber som centrum. Det synes jeg er en ide med perspektiver, så lad os få startet det.

Er der hermed nogen, der kan starte dette? Eller der nogen, der vil være med til at lave en hjemmeside hvor interessen kan blomstre? Jeg er med på ideen, men mener vi skal mødes for at sætte tingene rigtigt sammen!

Hvem ejer dette anlæg! Flot! Flot! Fundet på nettet, men kan ikke huske hvor og hvornår - er det den kommende formand?

Mr. Highend

Til top Vis mr highend's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mr highend

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 December 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Hej igen Malthe!

Jeg har hørt Electa Amator 2 hos KT i KBH. Rent faktisk havde jeg kun hørt den inden jeg handlede min egen. Den lyder bare godt. På det tidspunkt var det den bedste 2 vejs jeg havde hørt. Den blev drevet af 200 w Krell (et eller andet) - jeg var imponeret. Det skal siges at jeg hørte Wilson Witt ved siden af og jeg var mest til den lille. Jeg synes nemlig det er lidt svært at integrere store 3 vejs højttalere i vores små rum i Danmark. Så "keep it simple"! 1 vejs eller 2 vejs!

Mr highend

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 04 December 2004 kl. 01:55 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Malthe!

Tak for linket! Det var jo det der i sin tid startede denne side. Dog vil jeg sige, at jeg har fået meget ud af debatten/skriverierne - mange med samme interesse har jeg talt med - super!

Den sidste jeg talte med var Simon fra KBH - han kom forbi og hørte Extremaen med Proceed HPA2 forstærkeren. Simon købte nemlig for ca. 1 mdr. siden et sæt i Italien, men disse var lidt tamme eller manglede dynamik. Det kan HPA ´erne give dem, så snakken gik livligt om Watt, mærker og i særdeleshed om musik og glæden ved at lytte til musik.

Desuden er flere interesserede i at lave en klub med Sonus Faber som centrum. Det synes jeg er en ide med perspektiver, så lad os få startet det.

Er der hermed nogen, der kan starte dette? Eller der nogen, der vil være med til at lave en hjemmeside hvor interessen kan blomstre? Jeg er med på ideen, men mener vi skal mødes for at sætte tingene rigtigt sammen!

Hvem ejer dette anlæg! Flot! Flot! Fundet på nettet, men kan ikke huske hvor og hvornår - er det den kommende formand?

Mr. Highend

Det er King's anlæg som du har fundet, han er -eller har været bruger i dette fora.

PS. Han spiller ikke på SF mere, jeg mener at han faldt for et sæt Avance Super Magnum.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 17:38 | IP-adresse registreret  

Ja en formand kan det knibe med at finde, men mange interesserede har meldt sig på dette forum og ofte i det private forum. Dejligt at vi kan mødes på denne måde. Dette uanset om det bliver i en klub eller bare som enkeltpersoner.

Indtil videre har jeg været i kontakt med 4 Sonus Faber "medspillere" og ikke mindre end 5 Sonus Faber Extrema "medspillere". Alle med den samme interesse - en lille italiensk højttaler.

For at sætte lidt fut i debatten, så sender jeg lige et par billeder der viser hvad jeg har udsat mine Extremaer for den sidste tid. Dette med rigtig rigtig god lyd til følge.

Først Sonus Faber "Musica" - 50 watt for fuld udblæsning.

Og ikke mindst LAMM - med 200 watt (med det hele) for fuld udblæsning. Tak til High End sound.

Med Extrem god lyd

Mr. High End.

Min nye "lille kæmper" Sonus Faber Musica". Se lige skønheden!

Så kom LAMM på besøg. Tjek lige indpakningen. Og størrelsen!!!!!

Lux550 Freak
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2004
Lokalitet: København
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 18:20 | IP-adresse registreret  

Hejsa.. jeg har flere gange faldet over denne tråd - men har ikke rigtigt syntes at mit udstyr og min måde at dyrke musikken på (jeg har en ret snæver musikalsk lytning, selvom det mest er pga. af en slags musikalsk analfabetisme) gjorde, at jeg ville melde mig blandt de "rigtige" entusiaster.
Men der er vel ikke mange måder at få udvidet sin horisont på - så jeg vil da osse gerne være med til at udveksle/høre andres erfaringer med SF og forskelligt udstyr... Måske endda andre musik-genrer - hvem ved..

mvh

Lux550

Til top Vis Lux550 Freak's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lux550 Freak

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2005 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Hej Lux!

Ja sådan har vi det alle sammen - et eller andet sted. For mig er det vigtigste, at det er musik man lytter til. Ikke teknik. Der er bare det problem, at man skal arbejde utrolig meget på at sammensætte for at det hele går op i en højere enhed. Hvis man bruger Sonus Faber synes jeg, man skal prøve flere forskellige forstærkere, idet det er disse der giver liv til de små kasser. Jeg har hørt meget og de 3 jeg har vist her på linket er absolut i den rigtige ende. Meget musik og lytteglæde.

Selvfølgelig er LAMM noget helt vildt - prøv at læse testen i High Fidelity. Jeg har sjælden haft så meget lytteglæde og så store pengesmerter (de er jo hundedyre). Der er et eller andet med MOS fets til Sonus Faber.

Dog vil jeg også sige at Klasse A er noget specielt. Men det ved du jo.

Min musiksmag er: Jazz, klassisk, rock og pop. Gerne små besætninger og akustisk musik. Dog vil jeg sige at LAMM gjorde næsten al musik godt.

Mr. Highend

jensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 14 Januar 2005 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

Så kunne det blive bedre det kan det altid husk det .

Hvordan gik det med de jazz amps du skulle prøve .
Til top Vis jensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jensen

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Januar 2005 kl. 01:01 | IP-adresse registreret  

Hej Jensen!

Jo! Jjazz 500 og 1000 w lyder bare godt. Ikke som LAMM - det slår det meste. Både i ydelse og i pris. Jeg jed ikke hvad jeg skal skrive for LAMM skal høres og føles på kroppen. Hvis man kan lide dem er det sagen. Men det er jo en russer der bygger, så...

Ellers vil jeg sige, at jeg har lyst til at prøve forskelligt andet. Rør??? Måske BAT og helt sikkert mere med MOS fets - de gør bare noget ved disse Extremaer. Den lille Musica kan rent faktisk trække dem med 4 stk mos-fets. Hvorfor 50 watt virker ved jeg ikke, men de må være udviklet sammen. Lidt en skam den ikke har flere kræfter - her fik LAMM højttaleren til at forsvinde. Den spiler jo også med MOS fets.

Mr highend.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 10:23 | IP-adresse registreret  

Hej igen mr highend...

Nu skal du jo ikke tro at der ikke sker noget her på fastlandet

1. Jeg har fået optimeret mit setup med nyt signal og HT-kabel.. Det skulle efter sigende spille ret godt efterhånden...

2. En af de andre på tråden har også opgraderet - købt EA2. Han er en meget happy mand - skulle jeg hilse at sige.

3. Een er gået hifi "kold" og solgt hans Signum. (han besøger dog dagligt dette forum for at læse diverse indlæg!!!)

4. Endnu en ny spiller er på banen - han er nu ved at finde den rigtige forstærker til hans helt nye Cremonaer (store model). Det bliver nok også med Mosfets!

Vi kommer bestemt en tur til Sjælland her i foråret, så hold gerne tråden varm - vi venter blot på at du får købt din(dine) nye endelige effekttrin.

Fortsat god lytning - med fokus på musikken...

Vi ses - SF hilsen fra "De 3 musketerer".

(Du er velkommen til at sende mig en privat mail - så kunne vi jo få en Faber snak pr. telefon - til at starte med)

MaltheK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:12 | IP-adresse registreret  

Hej igen hr. highend

lang tid siden... tillykke med de nye anskaffelser! Du må være en glad mand

Som Hans er inde på sker der også lidt i det jyske. Jeg har efter grundige overvejelser og ikke mindst en god lytteseance hjemme hos Hans, besluttet at opgradere til Electa Amator II.

De kan simpelt hen noget specielt, og jeg er blevet gladere for resten af mit setup efter jeg har fået dem, nu får de forskellige ting virkelig lov til at vise hvad de kan. Lidt i stil med dine Extrema (men nok ikke i samme grad), suger de watt i sig, men min Pathos klarer det faktisk fint - den kan godt levere varen.

Bedste hilsener,

Malthe

Til top Vis MaltheK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MaltheK

Frederik Carøe
Branchemedlem
Branchemedlem
DCA - Duelund Coherent Audio

Bruger siden: 01 December 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Januar 2005 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hej Igen!

Med hensyn spørgsmålet i Diges indlæg. Hvilken "Pick-up"?????

Ja jeg ved det var et svært spørgsmål - det fremgår ikke direkte af forsiden på pickup`en hvor den kommer fra. Det er en Mark Levinson pick up - en jeg har købt brugt.

Er der nogen der kender den?? Så vil jeg gerne spørge om nogle data.

Et kan jeg sige og det er at den spiller rigtig godt. Som resten af Mark Levinson programmet - fast og med autoritet.

Et par billeder:

Morten

http://www.marklev.com/MLC1/index.html

Hjælper det?

Frederik Carøe
Til top Vis Frederik Carøe's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Frederik Carøe Besøg Frederik Carøe's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Januar 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Til Hans!

Det lyder godt - og ser godt ud. Jeg har sendt en personlig mail. Så ringes vi ved i nær fremtid.

Det er godt at du giver Sonus Faber højttaleren megen tid. Det kan være lidt svært at finde den rigtige forstærker og de rigtige kabler - men når det sker så .... Jeg har købt en SF Musica forstærker med Mos Fets - den kan noget med musik og glæde. Der er noget her der er udviklet sammen!!

Til Malthe

Flot ! Til lykke med dem - det var egentlig dem der startede det for mig. Jeg havde slet ikke hørt Extremaen inden. Kun en Amator 2. SUPER Tongue

Så købte jeg Extrema - de ligner hinanden meget. Det bør vi mødes og tale om ved lejlighed. Jeg er ved at samle en flok. Vi må se hvad tiden byder sig. VI må have flere aktive i dette. Hvor skal vi mødes og hvornår skal vi mødes?

Til Frederik C.

Tak for opmærksomheden - rart at man kan få hjælp, når man ikke selv kan finde rundt!

Med mange extreme hilsner

Mr High end

Lige et billede - 250/500 watt skal der til!

piobyte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 18 Januar 2005 kl. 09:01 | IP-adresse registreret  

Hej . Hvad er en realistisk pris på et sæt brugte Sonus Faber Extrema , hvis de da overhovedet er til at opdrive. Den  er bare så flot.  Det er desværre en del år siden jeg hørte den men jeg var meget imponeret husker jeg.  Hvor stor amp. er nødvendigt til denne dejlige spille.

VH Piobyte

Til top Vis piobyte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af piobyte Besøg piobyte's Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 Januar 2005 kl. 10:14 | IP-adresse registreret  

Hej Piobyte.

Dejligt at der er flere der tænker på at købe denne højttaler. Den spille rigtig musik - men er også lidt vanskelig at arbejde med. Det er dog ikke noget problem, idet det jo er det sporten går ud på. Sådan har jeg det i alt fald.

Den kostede i sin tid kr. 40000, pr. stk og ca kr. 8000,- for standerne (2 x 60 kg)

I dag er det lidt afhængig af hvor du finder den. Jeg har set dem til ca. 40000, for et sæt med stander. Og uden til 25.000 - dog mener jeg at man skal have den rigtige stander - så går alt op i en højere enhed.

Med hensyn til klubben, så er vi ved at være  en del: ca 4 med Amator 2 og ca 5 med Extrema. Dog er vi ikke startet med aktiviteter endnu.

Med lydhør hilsen

Mr Highend.

Hans Faber
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 18 November 2003
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej mr Highend

Efter at have mailet lidt med dig privat vil jeg lige vise dig og andre Sonus Faber fans, hvad Fabrikken selv brugte på deres verdensturne med Extremaen i 90erne.

Som du selv har nævnt/erfaret overfor mig er det ikke altid at pris og ydelse/kvalitet følges ad -Heldigvis! - positivt ment..

Feks Kunne en Accuphase A60 effektblok jo som bekendt ikke puste liv/musikglæde i dine Extremaer forleden... Det kunne Lamm'erne så til gengæld!

Der findes unikke produkter som feks. en Musica forstærker på Sonus Faber højtalere - Det den gør med dem og endda med dine Extremaer kan ikke lade sig gøre... Hverken til prisen - lyd - eller watt mæssigt, men ikke desto mindre sker det altså alligvel... Tak for det

Her er imidlertid et bud på hvordan en extrema ultimativt kan styres:

2x50 watt i ren klasse A udviklet og produceret af Sonus Faber selv.

Der er stor audiofil enighed om blandt udenlandske extrema ejere at den HT bare synger med Ren klasse A....

Den mest brugte high-end konstellation i USA er med ML 20,6 monoblokkene (kl A)

Denne "gut" er set på E-bay til en yderst fornuftig pris - hvad slut budet blev ved jeg dog ikke.

Enjoy!

hajen71
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Oktober 2004
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Ved ikke om jeg kan være med her. Jeg er den lykkelige ejer af et sæt sonus faber concerto home. En helt fantastisk højtaler som jeg er meget tilfreds med. Jeg spiller på dem med meridian 557 og 501. Efter min mening en rigtig god kombination...

hilsen hajen71

Til top Vis hajen71's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hajen71

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 19 Januar 2005 kl. 15:06 | IP-adresse registreret  

Ubetinget

og

herfra....