Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 22:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Gammelt og nyt - i byt. (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 18
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 00:31 | IP-adresse registreret  

Hejsa

Tillykke med det lille jubilæum. En ting er sikker - jeg er med HELE vejen.

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 07:31 | IP-adresse registreret  

Ja, jeg er også med fra sidelinien "all the way" og har forresten lige læst artiklen i High Fidelity...
Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 November 2003
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 09:25 | IP-adresse registreret  

Hej Henrik og L.B.

Tak for støtten/de gode indlæg - det er jo det der holder tingene i gang.

Vi må interessere os for andet end vores egne næser/anlæg - vi kan jo kun blive klogere. Hvis man tror man ved det hele om HIFI tror jeg man skal stoppe og finde en anden hobby.

janils
Branchemedlem
Branchemedlem
Pladespilleren.dk

Bruger siden: 02 Januar 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hvis man tror man ved det hele om HIFI tror jeg man skal stoppe og finde en anden hobby.

Hej Morten,

Kloge ord, men de gælder så sandelig alle livets forhold. Jeg fandt denne lille sætning, som nu også er at finde på min hjemmeside:

"You will not be able to imagine, if you believe you're allways right!"

Her siges det på en lidt anden måde, men meningen er den samme. Vi søger alle noget helt umuligt, når det aldrig, men har det rigtigt godt imens. Hvis man pludselig stopper op og siger "umuligt", ja så er man stået af og er ikke længere åben for nye input og anderledes idéer.

I Tyskland hørte jeg nogle runde rør med krystaller - en slags tryllestave. Umiddelbart lignede det ren magi, og det var også hvad man hørte. Den tekniske forklaring var noget sludder, men alle hørte at de virkede. Sådan er der så meget med hifi. Hvorfor virker netkabler som de gør? Hvorfor er der forskel på forstærkere? ...og hvorfor kan vi aldrig blive enige? 
Sådan er der så mange spørgsmål som måske slet ikke SKAL besvares. Så længe vi nyder at lytte til musik og flytte rundt på alle de tunge kasser, så kan vi vel bare acceptere tingenes tilstand og fortsætte vor higen efter noget der er bare en lille smule bedre.

Efter denne filosofering en tak for de mange positive kommentarerer til artiklen i HF. Der skal dog mere end een til at lave en god besøgsartikel. Her har "Mr. Highend" så absolut sin store del af æren.

gli-
Branchemedlem
Branchemedlem
Highend Sound

Bruger siden: 18 April 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 16 Maj 2005 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Det har du ret i Jan. Der er nogle ting der ikke kan forklares, selvom jeg gerne vil forstå hvorfor, ellers skal jeg have mine dyrtkøbte skolepenge tilbage (4 års ingeniør studie), men jeg kan ikke forklare heller f.eks netkabler, det virker - eller de der bybee-purifiers.

Det faktum at vi ikke alle har samme reference har også en del af æren at vi ikke køber de samme produkter, samt at man kan jo ikke sælge alt til alle.

Men når vi kan diskutere og erkende at vi er uenige - er jo også helt OK.

Til top Vis gli-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af gli- Besøg gli-'s Websted

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Maj 2005 kl. 16:27 | IP-adresse registreret  

Hej Jan og Gli!

Rart at vi taler samme sprog og verden ikke er gået i stå endnu - for at nyde skal der jo ydes en helt del.

Meget dyre produkter giver ikke nødvendigvis bedre lyd - her skal der ses til mange sider for at sammensætte. Ikke nok med det - der skal også tales og lyttes en helt del - måske skal der tages nogle chancer. Men frem for alt er det jo en hobby - måske den hobby - som betyder mere end det meste. Vi ofre i alt fald virkelig megen tid på det (bare det at skrive i dette forum) - så lad os inspirere i stedet for at konspirere. 

Hertil synes jeg dette link har været godt - så lad os fortsætte den gode debat og lad os mødes for at se lidt længere tid på sagerne!

Til Jan - jeg har ligeledes været i Tyskland - Berlin - her hørte jeg rør og horn (med ion - diskant - tror jeg det var). Hold da op........!!! Jeg tror jeg skal der ned en dag og høre det igen!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Sendt: 19 Maj 2005 kl. 23:43 | IP-adresse registreret  

Ghost forstærkere

Jeg har med stor interesse læst de forskellige indlæg - med kommentarer om madkasser og lydmæssige udtalelser med ICEpowers diverse mangler.

Som det nok er mange bekendt her i forummet, fra adskillige indlæg og debatter, har jeg lyttet til stort set alle de fabrikater og udgaver der findes af ICEpower forstærkere, ligesom jeg har deltaget i et utal af forsøg og test opstillinger.
Disse mange forsøg, opstillinger og test viser klart at ICEpower forstærkerne i de almindelige udgaver fra AR, Bertram, JJAZ og Embla eller hvad de nu måtte hedde, ikke er den store musikalsek oplevelse, men bedst kan betegnes som en god forstærker til pengene.

Jeg må dog sige  - da jeg blev præsenteret for Bertrams nyeste udvikling inden for ICEpower forstærkere - GHOST, sad jeg og kiggede længe på det flotte design - det er så flot og stilrent når man står over for produktet.
Som jeg opfattede det, kan de fås i forskellige designs, her tænkes på læderbeklædningen. 
Det vil være fast med læder på toppen, derudover kan man vælge farverne brun eller sort læder, hvad angår frontpladerne kan man vælge den med læder frontplade eller en hamrende flot aluminiums front - uden læderbeklædning.
De GHOSTer jeg blev præsenteret for stod med læder på toppen og med de meget flotte aluminiums fronter - hvilket jeg personligt syntes er det flotteste og ualmindeligt smukt. ( Jeg gentager - de designmæssige varianter er som jeg opfattede det, jeg taler ikke på Bertrams vegne).

Men da der blev tændt op for musikken, var jeg for første gang i mit lange Hi-Fi liv ved at falde ud af sofaen, og al kritik af ICEpower lyd inklusiv min egen meget kritiske indstilling til ICE lyden, må med disse nyudviklede GHOSTER klart tilbagevises.
Aldrig har jeg hørt nogen effekt forstærker med så meget kontrol, flot musikalitet og åbent et lydbillede - man oplever det ganske enkelt som om man står foran en fuldstændig naturtro live scene, med de flotteste stemmer. 
Perspektiv og rum samt detaljer flød i en lind strøm. For ikke at glemme bund og bas, det er i fuldstændig kontrol og kan spille dybt ned i kælderen, uden at det bliver for meget eller for lidt - og som sagt med en forrygende præcision og kontrol.

Selv i sammenligning med 2 meget dyre ICEpower mono blokke til 300.000,00 kroner fra Jeff Roland, erfarer man, at man sidder foran nogle GHOST forstærkere, baseret på ICEpower ASP 1000, der lammetæver alt andet ICEpower lyd, og jeg tror for den sags skyld også de fleste meget dyrere forstærkere. 
Dertil skal det så også siges, at det er jo også en anden pris end de sædvanlig lavpris ASP 1000 baserede prisforstærkere - men de er alle pengene værd og meget andet grej er langt dyrere.

Som sagt ovenfor, efter at have lyttet til og testet de mange forskellige ICEpower baserede effektforstærkere igennem det seneste år, så er der ingen tvivl om, at den metode Bertram er nået frem til, er nødvendigt for at få den ægte og rigtige musikalitet frem med ICEpower modulerne - sammenlignet med de tidligere ICEpower forstærkere er forskellen nærmest som dag og nat - ICEpower er i sin oprindelse en analog forstærker og nu spiller den for første gang som en rigtige analog forstærker.

Ja det var noget af en "kamel at sluge" for en hård ICE kritiker. 
Og til den udtalelse jeg så om madkasser - så kan jeg kun sige, at jeg fandt alle mine livretter i madkassen .

Og jeg håber virkelig, at man på et senere tidspunt, her i Hifi4all, vil bringe en test af dem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Maj 2005 kl. 20:17 | IP-adresse registreret  

Hej Toftdahl!

Godt indlæg - godt svar igen!

Som der tit er talt om på dette link er det vigtigt at prøve tingene, lytte og eksperimentere for at være "klog" på hvad der tales om. Det virker som om I har gennemlyttet "spøgelset".

Håber snart, at jeg får lov til et lyt over lidt tid. Det skulle der være en chance for inden for det næste par uger. Så følg med her - så vil jeg sende et par billeder og en vurdering.

Måske kan du overtale Søren til at tage med - bare for at sammenligne oplevelserne.

270961
Lukket konto
Lukket konto
Konto lukket efter anmodning fra bruger

Bruger siden: 05 Juni 2003
Sendt: 21 Maj 2005 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Lyder dødspændende.

Mvh

Til top Vis 270961's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af 270961

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Hej 270961

Tak - jeg skal nok invitere! Men der skal lige være lidt tid - du ved eksamen med mere.

Jeg har ellers prøvet noget nyt fra Holfi - disse her "printplader" - om det virker??? Jeg mærkede intet der var til det bedre - men er der andre der har prøvet vil jeg gerne høre!

Jeg synes måske der var lidt for meget "medicinmand" over det - ellers skal jeg gerne prøve igen. Hvor virker de bedst og hvordan?

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 21 Maj 2005 kl. 21:52 | IP-adresse registreret  

Hej Mr. Highend

Jeg har også prøvet dem....om de virker....tja...måske...måske ikke....jeg tror der er for meget placebo-medicin i dem. Jeg sporede måske lidt bedre sammenhæng i bassen...måske. Men kan snildt leve uden. For at sige det mildt....de rykker ikke en skid.

Mvh

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 00:14 | IP-adresse registreret  

Hej Dr. Lyd!

Helt enig! Hokus pokus og det var de 1000,- kr eller måske var det ikke.

Jeg tror jeg køber et par plader istedet! Lisa Nilsson måske? Eller en anden skøn kvinde.

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Maj 2005 kl. 11:23 | IP-adresse registreret  

mr highend

Tak for de pæne ord.

Ingen tvivl om at vi har lyttet til dem og sammenlignet - og jeg er slet ikke kommet ned på jorden endnu. Og hellerr ingen tvivl om at der vil stå sådan noge GHOSTER i mit setup - jeg har aldrig i mit liv hørt så fed kontrol og unik musikalitet samt åbenhed med et væld af detaljer.

Når de står her og er tilspillet, samt alt er kørt på plads, vil der være åbent hus og demo - andre må/ bør / skal også have den mulighed og glæde at lytte til dem.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 00:20 | IP-adresse registreret  

Hej Toftdahl mfl.

Det bliver spændende at se/høre disse "Spøgelser" i aktion - nu er tiden også ved at være der til igen at lege.

Hvis de er så gode som du siger vil de slå alt det "is" jeg har hørt - men kan det spille op til de dyre forstærkere LAMM og Accuphase? Ja en sammenligning ville da ikke være af vejen.

Ellers vil jeg sige, at min "lille" Proceed HPA2 (250/500w) gør det ganske godt - nu er disse Analyse Power Oval2  Plus netkabler ved at være tilspillede - sikke en blød og musikalsk klang. Lyttevenligheden er kommet i mange mål.

Se bare her

http://www.dynamax.dk/index2.asp

http://www.analysis-plus.com/Pages/powercables.htm

Så "Spøgelse" pas på du ikke møder "Ghostbusters" - så følg med inden for de næste par uger.

270961
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 27 Maj 2005 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

Hej

He he he Glæder mig.

Mvh

Dr. Lyd

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

270961

Jeg har aldrig hørt nogen forstærker spille bedre, og heller ikke noget der spillede / spiller så godt, hvor alting "sad lige i skabet", med en utrolig power og kontrol - det er nok uden sammenligning.

Vi ses og høres lige pludselig.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 31 Maj 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hej Jørgen og Claus!

Så er "tågen" lettet og der skal lyttes lidt. Kontakter Søren Bertram og høre om et passende tidspunkt til et lille lytteforsøg.

Hvis I vil være med så skriv en personlig besked.

mr highend
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Juni 2005 kl. 00:05 | IP-adresse registreret  

Hej!

En lille weekend-beskæftigelse er overstået - spændende og lærerig.

Der har i den senere tid været en del snak om kabler, så dette måtte prøves! Jeg har i den forgangende weekend lånt 2 sæt VDH The Second og højttalerkablet The Inspiration - det skulle høres og ikke bare ses her på linket.

Et par billeder!

19/12 fjernet

Hvad tror I resultatet blev???

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 07:07 | IP-adresse registreret  

MIT kommer til salg

shras
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 06 Juni 2005 kl. 09:08 | IP-adresse registreret  

mr highend skrev:

Hvad tror I resultatet blev???

Jeg ved godt hvad jeg ville vælge...

Husk at lade kablerne være godt tilspillede. Kulkablerne fra VdH er kendt for at yde rigtigt godt 'friske fra kassen', men min egen erfaring er at disse kabler først bliver rigtigt gode efter en 14 dage til 3 uger i setupet. -Så er der til gengæld smæk for skillingen.

Held og lykke med testningen.

Sonus faber Club International
Til top Vis shras's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af shras Besøg shras's Websted

<< Forrige Side af 18 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes