Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2025 | 06:58   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Rasmus_bt’s (nye) Hjemmebio! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 7
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 Januar 2005 kl. 16:58 | IP-adresse registreret  

Micker skrev:

Jeg bruger JJAZ fødder under min sub. Bare husk det med vægten, selv har jeg fundet en kombination der passer fint til min sub (28 kg).

JJAz fødderne er rimelig bløde og derfor hjælper de rimelig godt efter min mening, dog er jeg ikke helt tilfreds med dem jeg har under mine fronthøjttalere selvom det kun er "små" enheder der sidder i dem.

Kanon! Tak for svaret... Hvor kan man købe sådan nogle henne? Spørgsmålet er så bare, om jeg kan få nogen, som er tilpas høje, sådan at basenheden ikke kommer for tæt på gulvet.

Til top Vis rasmus_bt's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rasmus_bt

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Januar 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret  

Efterhånden som min frustration over mine elendige spikes til suben, har vokset sig større og større, har jeg bestilt en 10" Peerless SLS enhed, som gerne skulle komme i løbet af i næste uge.

Jeg vil så fjerne enheden i bunden af suben, og dække hullet til. Derefter vil jeg fjerne XLS'eren og indsætte den nykøbte SLS enhed i stedet, og lave suben om til en basrefleks.

Ergo står jeg med 2 stk. 10" Peerless XLS, som jeg ikke skal bruge til noget, så hvis der er nogen derude, som skulle være interesseret, så kom med et bud.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Januar 2005 kl. 12:00 | IP-adresse registreret  

JA JA JA DA!! 

Idag kommer min subwoofer hjem igen, og der skal nok komme billeder af den. Bliver spændende, om lyden er blevet til den bedre side. Man siger jo at basrefleks-systemet egner sig bedst til hjemmebio, så nu må vi se, hvordan det bliver.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2005 kl. 17:04 | IP-adresse registreret  

Jeg har fået solgt min projektor Sanyo Z1 og fået købt mig et TV i stedet. Da jeg flytter på kollegie til efteråret, er det ikke muligt med sådan et stort billede. Det gør mig egentlig ikke noget, da jeg nok hele tiden har haft en slags bare-pæren-ikke-går-i-stykker-og-bare-der-ikke-kommer -støv-på-linsen-følelse konstant. 

Det er som om jeg har det meget bedre med at have et TV i stedet. Ja det lyder måske mærkeligt, men sådan ligger landet. Ved ikke om det kun er mig der har det på den måde, men anyways er her nogle billeder af den nye hjemmebio.

Nu må jeg også snart få købt mig nogle Jjaz-fødder, da jeg er ved at være godt træt af de forbandede mursten under fronterne og suben. Det må blive i næste uge. Basta.

Mit nye TV: Panasonic TX-28PS2. Er ganske godt tilfreds med billedet. Dejligt med en helt fald skærm. Fik det til en god pris, så jeg har det fint med, at det engang blivver skiftet ud med et x antal "'er LCD TV. Det ville jo være super, meeeen én ting ad gangen.

MagnusHolm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juli 2004
Lokalitet: Fyn Øst
Sendt: 11 April 2005 kl. 01:45 | IP-adresse registreret  

hvad kostede tv'et og hvor ? og kunne du ikke lige tænde det, nu du alligevel tager billeder af det ?
Til top Vis MagnusHolm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MagnusHolm Besøg MagnusHolm's Websted

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 April 2005 kl. 10:41 | IP-adresse registreret  

TV'et fik jeg til en god personalepris, da jeg lige pt arbejder i Kvickly. Det kostede mig 3500 kr, men står til 4500 kr på Nettorvet.

Skal nok lige poste et par billeder med et tændt TV, selvom det nok vil være svært at bedømme billedekvalliteten ud fra det.

Guffe86
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juli 2005
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 00:43 | IP-adresse registreret  

et godt råd mod ikke magnetisk afskærmede højtalere: jeg har en dali sc-5 center som af en eller anden f**ked up grund ikke er afskærmet, men jeg fik dette råd: sæt din højtaler som den skal stå og hiv dernæst stikket ud i 15 min, plug det til igen og misfarven på skærmen er væk. Ved ikke om polerne vender men det virker squ! 

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 00:46 | IP-adresse registreret  

Min Pioneer er blevet skiftet ud med denne MARANTZ SR4500...

Jeg er på jagt efter nogle gode højtalerkabler (ca 150 kr pr m)... Mine fronter taget i betrgtning og den nye reciever, er der så nogen derude der kan anbefale mig en bestemt slags kabel?

wamba
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 August 2005 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

blue biwire fås til nogen gode penge, godt kabel efter min mening/erfaring.

Til top Vis wamba's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wamba

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2006 kl. 16:01 | IP-adresse registreret  

Rasmus_bt's hjemmebio anno 2006:

DVD:
NAD T513 kodefri

Reciever: Marantz SR 4500

TV: Panasonic 28" 16:9 Widescreen

Front: Bygget ved hjælp fra Frequence.dk. Enheder er af Peerless og VIFA.

Center: Bygget ved hjælp fra Frequence.dk. Enheder er af Peerless og VIFA.

Bag: DALI 2002

Sub: SD 10 Active fra Frequence.dk m. Tommessen 1.4 forstærker. 10" enhed fra Peerless.

Aller aller øverst på min ønskeliste står der er et Sony 42" 3LCD 16:9 Bagprojektions TV. Selvom det er et lille luset kollegieværelse, kan det sagtens lade sig gøre...

Det så min kedelige bagvæg med mine to DALI'er.

Her er så nogle af mine film. Har min lille samling af bokse til at stå andet steds.

Det er helt sikkert blevet noget kompakt siden de gode gamle dage. Det er prisen man må betale når man bor på kollegie. Men synes det var tid til en lille opdatering af min nye mini-bio... Hygge derude...

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:15 | IP-adresse registreret  

Næste ønske er at få mig en ny reciever i stedet for nyt TV. Det må vente lidt. Har besluttet mig, efter en milliard timers research, at anskaffe mig en Harman Kardon AVR-240.

Derfor skal jeg af med min Marantz SR 4500... Har aldrig ejet en Harman/Kardon før, så det glæder jeg mig da til at stifte bekendstskab med.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005
Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:22 | IP-adresse registreret  

Hej Rasmus.
Hvorfor vil du af med Marantz'en? Overvejer nemlig at købe SR4600'eren, så ville godt høre hvorfor du skifter den.

Ellers en fed bio du har. Fede højttalere og fed sub
Til top Vis Krog's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Krog

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret  

Krog skrev:
Hej Rasmus.
Hvorfor vil du af med Marantz'en? Overvejer nemlig at købe SR4600'eren, så ville godt høre hvorfor du skifter den.

Ellers en fed bio du har. Fede højttalere og fed sub

Tak for de pæne ord.

Gennem de sidste par år har jeg skiftet alverdens ting ud i min hjemmebio. Det er som om at jeg hele tiden har behov for at skifte ud og prøve nyt hifi. Købte min Marantz i Juli måned sidste år og føler nu har det er tid til at prøve noget nye.

Jeg har været 100% tilfreds med den, og den lyder rigtig godt til både film og musik, så jeg kan ikke en gang sige noget negativt om den. Det bare mig der er småskør og hele tiden vil prøve noget nyt.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 18:23 | IP-adresse registreret  

Okay  Skal der også være plads til. Jeg har det lidt på samme måde, har fx skiftet stereoforstærker 3 gange siden oktober. Det er dog blevet bedre.

Kan du pege på noget som helst negativt ved receiveren?

Forresten kunne jeg være interresseret i at købe den. Smid mig en PM.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Den er desværre allerede blevet lovet væk til anden side. Snakkede lige med en klassekammerat over Messenger og vupti var den solgt... 

Men kan sige at du ikke går galt i byen med en Marantz. I den tid jeg har haft den, har jeg ikke haft nogen problemer eller irritationsmomenter med den.

Krog
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret  

Det var ærgerligt. Men ville nu også helst have den i sort. 

Hvor meget skal han give (af ren nysgerrighed, hvis jeg nu selv vælger at købe brugt).

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 20:02 | IP-adresse registreret  

Vi blev enige om 2000 kr. Købte den i Juli sidste år til 2800 kr. i Tape Connection.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Da jeg har sat mine højtalere til salg, er jeg begyndt at kigge mig omkring efter et nyt setup. Det jeg sigter efter er reolhøjtalere som fronter i stedet for gulvhøjtalere. Pengene taget i betragtning har jeg fundet frem til to løsninger. Den ene er en B&W løsning og den anden en Audio Pro løsning. Lad os starte i alfabetisk rækkefølge. Det skal lige siges at subwoofer ikke er taget med, da jeg beholder den jeg har lidt endnu.

AUDIO PRO

Front:

Center:

Bag:

B&W

Front:

Center:

Bag:

Pris:
AUDIO PRO: 6695 kr.
B&W: 9595 kr.

Har egentlig aldrig hørt B&W, men har læst en masse positive ting om dem. Det har jeg for den sags skyld også om Audio Pro. Audio Pro har jeg heller ikke rigtig stiftet bekendtskab med. Har kun hørt Image 22 som bagkanaler, hvilket de gjorde ganske udmærket. Men når alt kommer til alt må det komme an på et lyt. Den lille faktor som penge spiller også en smule ind, da der jo er 3000 kr. i difference mellem de to sæt.

Men faktum er at det bliver ét af de to mærker som vinder!

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Marts 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg efterhånden haft mine nuværende højtalere sat til salg i snart 14 dage rundt omkring på Nettet, men uden held. 

Derfor er der desværre ikke andet for, end at beholde dem lidt endnu... Troede ellers det var muligt at få dem solgt, men man kan ikke være lige heldig hver gang.

rasmus_bt
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Marts 2006 kl. 13:54 | IP-adresse registreret  

DENON 2106
Så kom jeg af med min Marantz SR 5400 og købte igår ovenstående reciever. Det første jeg lod mærke til var den forberedede stereolyd, når jeg spiller musik fra computeren. Jeg kører med et coaxial-kabel fra PC --> Reciever. Det blev jeg meget overrasket over hvor meget bedre det er kommet til at lyde. Nu det lige før jeg ikke kan høre forskel fra CD til Mp3. Ret vildt... Nå... Jeg har ikke rigtig fået set en hel film endnu. Spolede lidt frem og tilbage i Løvernes Konge og blev ikke skuffet. Der er kommet mere diskant på lyden og det hele er blevet løftet et hak. Bassen er også langt mere under kontrol til min smag. Fik næsten gåsehud i scenen hvor MUFASA brøler af de tre hyæner inde i grotten, hvor SIMBA og NALA er trukket op i en krog. Fremragende lyd!

I skal selvfølgelig heller ikke snydes for lidt billeder:

<< Forrige Side af 7 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum