Forfatter |
|
rasmus_bt Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 376
|
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Grandmuul: Tak for din ærlighed! Jeg glæder mig meget til jeg engang får en ny reciever, da jeg aldrig rigtig har hørt andet end denne sony reciever! Min fætters reciever er samme model som min, så ingen forandring der!
Når jeg engang skifter reciever har jeg tænkt på enten en Yamaha RX-V 740 (eller 640) eller en Marantz 5400.
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus
Jeg har en RX-V640 og jeg er rigitg glad for den. Som surroundforstærker er den helt klart et godt bud, specielt til prisen. Og den er faktisk heller ikke helt tosset til stereo.
Vh
Flemming
|
Til top |
|
|
flemming38 Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juli 2003 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 224
|
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Rasmus
Jeg har en RX-V640 og jeg er rigtig glad for den. Som surroundforstærker er den helt klart et godt bud, specielt til prisen. Og den er faktisk heller ikke helt tosset til stereo.
Vh
Flemming
|
Til top |
|
|
afm| Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 286
|
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmus_bt skrev:
Rasmus_bt's HJEMMEBIO
Her er så min version af en hjemmebio:
Subwoofer: YAMAHA YST-SW 32

Center speaker
'
- Close up af enhederne!
|
|
|
Hey
hmm
okay
_Jeg vil lige høre om hvaf du syns om din Yamaha sub, hvor har du købt den? hvor meget måtte du gi?
Jeg spørger dig fordi jeg selv har kigget længe på den samme model
Og så er der den fantastiske center, Hvor meget yder den? hvor har du købt den? og hvor har du givet? vil du anbefale den til andre? __________________ Søren
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 12 Oktober 2003 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Søren:
1. Min sub gør det glimragendes til film. Her er der virkelig gang i de dybe hz! Den har dog sine begrænsninger, men så er vi også oppe hvor væggene ryster. Når alt kommer til alt har jeg ikke fortrudt mit valg af sub!
2. Jeg byttede lige over med min gamle yst-sw 800 da den var for dominerende i mit lille værelse! Den (320'eren) står i dag til ca. 4000 kr, men kan købes billigt fra tyskland:
http://www.preissuchmaschine.de/psm_frontend/main.asp?produkt=45054.
Her koster den i danske kr.: 2.265 ,-!!!!!!
3. Tak for de pæne ord om centeren! Den kan yde helt op til 350 WATT! Jeg har fået den bygget af en kammerat. Jeg måtte slippe 1600 kr.!
Den er helt sikkert anbefalelses værdig, men da den er hjemmelavet kan den ikke købes i butikkerne... 
Min kammerat der har bygget den har desværre ikke Internet, men jeg smider lige hans hjemmebio herind under mit brugernavn.
Hvis du er interesseret kan du sende en privat besked til mig...
Håber det var svar nok...
|
Til top |
|
|
HIFI_n00b Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juni 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 157
|
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sq godt ud rasmus  __________________ Mvh Casper.
www.gamersforum.dk
|
Til top |
|
|
Jannik Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 595
|
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kim F. skrev:
Nice setup! MEN, du skal helt klart have nogle nye fronthøjtalere (6006)!!!! Ja puuuha, de skal helt klart udskiftes hurtigst muligt, ja faktisk aller helst idag! At vente længere ville jo være forfærdeligt, så skynd dig at få fat i nogle nye! (6006)
http://www.hifi4all.dk/markedsplads/annonce.asp?ad_id=3757
OG, tilfældigvis faldt jeg lige over en annonce på brugtmarkedet herinde, hvor der sør'me er en gut som sælger sine Dali 6006. Nøøøjj.. Der synes jeg du skulle slå til! Gå ind og læs annoncen, og skriv/ring og hør nærmere. Jeg ved han er en flink ung mand, med en Denon avr 3802, så højtalerne er ikke blevet underfodret, hverken effekt-mæssigt eller kvalitetmæssigt, og de spiller dæl'me godt!
Og der mangler i hvert fald ikke noget på bas-siden!
Hvad man dog ikke gør for at sælge sine højtalere.... 
|
|
|
Det kunne du godt tænke dig hva..?
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 20 Oktober 2003 kl. 20:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange tak !!!
Det har også kostede nogle knaster, men er intet sammenlignet med nogle af de andre hjemmebio'er herinde, men man skal jo først og fremmest være glad for sit eget hvilket jeg også er...
|
Til top |
|
|
Skov Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 139
|
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej fin hjemme bio du har fået bixet sammen :D
jeg ville nok ha valgt at købe en dali center istedet for den hjemmebygget du har købt du kan jo finde en dali c1000 til samme pris eller mindre på dba.dk og den passer jo sammen med dine baghøjttalere den ville jo være et meget bedre valg hvis du tænker på at købe dali 5005/6006 til front
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 21 Oktober 2003 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Skov: Mange tak... Når mine JAMO fronthøjtalere en gang står for udskiftning bliver det med nogle gulvhøjtalere bygget med samme enheder som min center. Derfor valget... 
Andre fremtidsplaner:
Udskiftning af min nuværende reciever med en Harman Kardon 4550!
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre fra nogen der har denne eller har haft erfaringer med denne reciever.
Næst efter det, bliver det vel min dvd der skal udskiftes med en Harman Kardon DVD 25...
Det værste ved mig er at jeg ustandseligt skifter mening mellem hvilke mærker jeg hælder til. Nu tror jeg for en gangs skyld at jeg er fast besluttet. Så må der sgu bare spares da mine andre alternativer har været en tak billigere.
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 02:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der kommet nyt "design" og beskrivelser... samt billeder...
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 09:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
rasmus_bt skrev:
Jeg har aldrig hørt andre recievere (hvilket er en skam ) men har alligevel udset mig mit fremtidige reciever-køb som består af en Harman Kardon 4550. Tilbage til Sony'en: Lyden er ikke så klar og præcis (hvad kan man også forvente i denne prisklasse??), men den kan det den skal og ikke mere. Den er på ingen måde en imponerende oplevelse, men skal dog siges til dens forsvar at den har gjort det godt i de 2 år jeg har haft den. Men som man lærer andre mærker at kende, bliver man jo straks købelysten.
|
|
|
Du kan roligt begynde at glæde dig...! Jeg havde selv en Sony STR-DB825 QS i 4 år, inden jeg købte min seneste Receiver (Marantz SR-7300 ). OG HVILKEN FORSKEL!!! Det er en helt anden verden... Den kostede dog også det dobbelte af hvad Sonyen gjorde. Hele lydbilledet blev strammet op, og man kan pludselig hører mange flere detaljer end tidligere.
Marantz og Harman Kardon "læner" sig op af den samme lydfilosofi, så vist du fastholder dig på at anskaffe en HK receiver, kan du begynde at glæde dig nu!!!
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 23 Oktober 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hehe... Det lyder fandeme godt! Så er der jo ikke andet for end at begynde at ligge til side, men først nyere TV og gulvhøjtalere.
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 14 November 2003 kl. 23:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Billeder er landet af det nye TV i stedet for det grusomme Lumatron!
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 07 December 2003 kl. 23:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er enhederne bestilt til mine gulvhøjtalere. Skal til Århus i morgen for at købe nogle delfiltere. Enhederne er flg.:
2 stk. VIFA DX25TG05-04
2 x 3 stk. Peerless 6,5" bas/mellem 830657
Glæder mig til at høre dem... Diskanterne kommer på tirsdag, men der går ca. en 2 til 3 uger inden peerlesserne kommer.
|
Til top |
|
|
omegasteffy Forum Bruger

Bruger siden: 21 September 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 482
|
Sendt: 08 December 2003 kl. 02:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Enhederne til front højtalerne lyder lovende.
Zomax enheder har så vidt jeg ved ikke ry for at være super gode, men genske ok til prisen og kan huske at der var noget disko firma som lavede nogen billige disko byg selv højtalere konstruktioner i den helt billige ende. Take Off og lign. navne.
Prøv at ring til tapeconnection og hør dem til Marentz recivere de, jeg ringede lige for at høre dem til Yamahas nye 2400 og jeg blev anbefalet at kigge lidt på marantz nye 5400 (tror det var det den hed) som også skulle være på vej i en OSE udgave (optimeret udgave til merpris)
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 23 Januar 2004 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Efter at have ventet i hvade der følges som hundrede år, siger de hos Q Sound at mine Peerless enheder skulle komme på mandag. Grunden til den lange ventetid har været at de er i restordre. Jeg er sommænd bare ved at være SINDSYG af at vente i så lang tid!
Jeg blev lovet, i slutningen af december, at de ville komme d. 12 januar... men desværre... sidst i denne uge er jeg blevet lovet, så nu håber jeg bare at det passer. Kabinetterne har været færdige i en lille måned! 
Jeg skal selvfølgelig nok komme med nogle billeder, når de (engang) kommer!
|
Til top |
|
|
rasmus_bt Forum Bruger

|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Endelig er mine nye front højtalere kommet hjem at stå! Tjek dem lige ud!!!!! De spiller skide godt...
|
Til top |
|
|
OceanMan Forum Bruger

Bruger siden: 28 April 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 516
|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 14:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Heyza Rasmus... De ser sgu meget godt ud, ligner færdigkøbte højtalere! Hvordan er kabinettet lavet? Er de finerede eller malede? Har du nogle billeder af selve processen med at samle højtalerne? Men som skrevet: Det ser sgu meget godt ud! Håber de lyder ligeså godt - men det skriver du jo egentlig selv de gør
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 30 Januar 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lækkert. 
Første øjekast tænkte jeg System Audio, meget detaljeret. Måske er skruerne lidt opsigtsvækkende, men det er jo næsten ligemeget. __________________ MVH Jannick Petersen
|
Til top |
|
|