Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 17:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: What are you spinning right now? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 20:31 | IP-adresse registreret  

Netop anskaffet. I fin US-presning:

Den er god.

Hvor finder man en komplet liste over de MTV Unplugged koncerter der er kommet vinyl ud af?

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

soul/funk:

The Pharaohs - Awakening fra 1971. Her i et kanon genoptryk fra 1996 på Luv N' Haight. Det er lang tid siden jeg har stået med så lækker vinyl i hånden. allmusic.com skriver:
"Absolutely one of the finest funk albums of the early '70s, and one of the most unfairly neglected, 1971's Awakening is as important and exciting as any of Funkadelic's early albums from the same period. It doesn't have the mordant humor of George Clinton's best work, but these seven lengthy tracks are as powerful as early funk gets. A Chicago-based 11-piece ensemble (many members of which would go on to found Earth, Wind & Fire with Maurice White), the Pharaohs were led by their five-man-strong drum section, which included future world jazz pioneer Derf Reklaw and two percussionists specializing in African drumming. "
En fremragende skive.

Ann Peebles - Is This Heaven på Hi Records fra 1977. Legendariske Willie Mitchell har produceret. Mitchell fandt Al Green og producerede for Green på de dejlige Hi skiver fra starten af 70'erne. Ann Peebles er en stærk deep southern soul sanger.

Lou Rawls - All Things In Time fra 1976 på Philadelphia International. allmusic.com kalder ham et mix af Sam Cooke og Nat King Cole og det er jo ikke ringe...

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 29 Juli 2005 kl. 21:49 | IP-adresse registreret  

Lige nu er det Thin Lizzy - Black Rose.

>vilmann< Rigtig godt stykke vinyl, men synes bedre om min Bootleg cd fra samme koncert.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

Hard bop aften:

Kenny Drew med Thad Jones fra 1977. Jeg er ligeså stille ved at bevæge mig ind på livet af Thad Jones - det er en fornøjelse. Og Kenny Drew - ikke at forglemme - var en pianist med et stort talent.

Dagens loppefund (billedet er sakset fra ebay, men min er samme udgave i ca samme stand). Tror jeg reddede den fra druknedøden, en halv time mere så havde den være ødelagt pga. regnvejret.
En dejlig original mono Riverside fra 1960 med Paul Serrano Quintet. Pete La Roca spiller trommer. La Roca spillede med bl.a. Rollins og Coltrane indtil han i 1968 ikke gad det mere og blev advokat?!
En anden lidt sjov ting ved den er at det er en "A Cannonball Adderly Presentation". I følge cover noterne betyder det at albummet er "conceived, organized and supervised by Cannonball Adderly". Han har sørme også produceret den. Super lyd.

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Mortus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juli 2005
Lokalitet: København
Sendt: 30 Juli 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Lige nu:
 The The: Mind Bomb

Fantastisk album!!

Coming up:
Tindersticks: Curtains.

Netop nyindkøbt fra Ebay til den nette sum af 322 kr..! Det er også en lægger 180 grams sag i perfekt stand..
Til top Vis Mortus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mortus

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 August 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Mine ører er rød-glødende efter en aften med disse to herrer:

Julius Hemphill - Raw Materials & Residuals 1977 på Black Saint. Hemphill på sax, Abdul Wadud på cello og hold så fast...Dougoufana Famoudou Moyé på percussion.

Threadgill's første fra 1977 på Novus. En nonet med 4 bassister, 4 horn og en vokal .

Begge er free/avantgarde jazz af bedste (eller værste?) skuffe. Især Hemphill imponerer.

- Frank Zappa

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 03 August 2005 kl. 19:29 | IP-adresse registreret  

Sam Jones -  og rigtig gode musik. En fin plade hvis man har lidt man vil skrive om i dynamite tråden. Og så lige en stor hilsen til inspirator MacWerk - Sam har fået en stor plads. Og han jo osse med på blues plade no 1 - Back to Back. Uha har stress skal spille mange plader inden fodbold begynder - wifi sætter bold over musik.
Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 August 2005 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Håber de spinner derude...

Musikalsk fuldkommen urørligt...

Et fantastisk lineup: Jansch og Renbourn på guitar, Danny Thompson på bund, T. Cox på drums + Jacqui McShee vokal.
Har man den mindste svaghed for den gode melodi, lidt folk-toner og ellers bare hensættelse, er der ingen vej udenom...

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem

Sendt: 05 August 2005 kl. 18:55 | IP-adresse registreret  

Janne Schaffer: "Earmeal".
Fundet for 5.- på loppen. Har efterhånden flere med ham - han er eminent på guit. En art "funky-fusions-progressiv-rock- cocktail".....

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 06 August 2005 kl. 23:06 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den er bedre end Allmusic's review giver udtryk for.
Og i hvert fald swinger det godt.

Elvis kom jeg til at købe en gang den var på tilbud. Og den vækker jubel hos det meste af familien hver gang den er på

/vilmann

Vandreren
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 April 2005
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 07 August 2005 kl. 00:15 | IP-adresse registreret  

Lige i øjeblikket er det Moody Blues "every good boy deserves faour" fra dengang man var ung, smuk og sirlig. Bagefter bliver det Eurytmics "touch" bare komme over i en anden boldgade, og hvis jeg ikke er søvnig endnu Roxy Music " Avalon" som en af mine venner ikke kan forstå lyder bedre på vinyl.

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Lokalitet: Fyn
Sendt: 07 August 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret  

Har hygget lidt om mine Liszt lp’er, gravet skidt op af rillerne og poleret dem. Har 3 udgaver af de 2 klaverkoncerter og hørte dem efter renoveringen.

Brendel/Haitink, LPO Philips 6500 374

Richter/Kondrashin, LSO Philips 835474 AY

Berman/Giulini, VSO DGG 2530770

De er meget forskellige, den legendariske Richter, den audiophile Brendel og maskuline Berman. Faktisk er buketten så fuldkommen at jeg endnu ikke har været fristet til en nyere CD udgave, jeg har dog suppleret Richter med livekoncerten som optaget af BBC på samme tidspunkt som pladeoptagelsen.

Billederne er desvrre CD. Men de kan jo også være gode.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

tub61
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 November 2003
Lokalitet: Ikke angivet
Sendt: 07 August 2005 kl. 21:43 | IP-adresse registreret  

Hej

Ligenu er det "brave belt" med "beave belt ll" En udemærket plade fra 1972, gruppen er forløberen for de sidenhen så kendte "B.T.O."   - den bestod af C.F.Turner , Randy Bachman , Rob Bachman og Chad Allan.

Til top Vis tub61's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af tub61

Claus.petersen
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter eget ønske!

Bruger siden: 25 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 08 August 2005 kl. 21:32 | IP-adresse registreret  

Hej!

Genesis: Seconds out. Et af rock-musikkens bedste live-albums.

Til top Vis Claus.petersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Claus.petersen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 August 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Hej,

Kom i dag forbi Beat Bop i Gothersgade på det helt rigtige tidspunkt, til at kunne tage denne "lost gem" med hjem.

Dennis Wilson - Pacific Ocean Blue fra 1977. Original US på Baribou Records.

Lige nu synes jeg den er lysår bedre end alt det andet der er kommet fra Wilson klanen, Smile og Pet Sounds inkl.

Produktionen er i særklasse god. Der er ca. en milliard instrumenter og stemmer men alligevel står alt klart og man mister ikke overblikket.

Det bliver helt sikkert en af mine "øde-ø"-skiver.

Det er en gåde hvorfor den ikke er i genoptryk. Den har været ude på det unævnelige format, men forsvandt hurtigt igen. I dag kan man købe den brugt på ceeedeeee på amazon.co.uk til £150-£300..... Vinyl udgaven er dog noget billigere på f.eks. ebay.com...

Fra allmusic: "...This album is a classic, blissed-out, coked-up slice of '70s rock and pop..."

- Frank Zappa

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 09 August 2005 kl. 22:25 | IP-adresse registreret  

Soul Asylum toppede rent musikalsk med Hang Time. Lige inden de blev kendt i hele verden.
Jeg husker en koncert på Barbue i København.Marshall amps blev brændt af på stribe, og alligevel var det en fantastisk koncert. Helt amok og samtidig meget smuk.
Med Hang Time fangede de denne energi, og jeg synes ikke de er kommet bare tilnærmelsesvis tæt på siden da.

Højst anbefalelsesværdig skive.

/vilmann

CLIX
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 August 2005 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Er lige kommet hjem med Jennifer Warnes - The Well, så den skal lige høres et par gange, håber den opfylder forventningerne efter 9 års ventetid.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 August 2005 kl. 23:14 | IP-adresse registreret  

Mint sen-60er Blue Note reissue originalt udgivet i 1958 - hjemhentet fra marked i dag. Den havde ikke noget cover, bortset fra en hvid inderpose. Det betyder intet når bare musikken spiller, og det gør den skal jeg love for . Check lige medspillerne!!

- Frank Zappa

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Sendt: 14 August 2005 kl. 00:21 | IP-adresse registreret  

Det har taget mig et stykke tid at finde den på vinyl. Kvaliteten af den skive jeg endelig fandt kan nok diskuteres, men for pokker....   det er ligegyldigt.
Den er bare rasende god!
Etnisk feeling og gedigen bluesrock. Og rockens bedste stemme.
Kan det blive bedre?

Så vidt jeg kan forstå er Strange Sensation sammensat af Robert Plant selv. Og han ved godt hvad han vil have!
Resultatet er et band der bevæger sig mellem genrerne så let som ingenting. Her er rock, folk og elektronica. Og en god del af det har den fede etniske snert der bare rykker.
Her er ingen oplagte radiohits.De fede omkvæd og hooklines omgives af rolige (men sejt gyngende) rytmer, der ikke er egnet til radio anno 2005. Synd for radiolytterne.

Ved koncerten i Vega fungerede guitarist Justin Adams mere eller mindre som kapelmester, og det er mit indtryk at hans aftryk på denne plade er større end man umiddelbart tror.

Han er mester i arabisk og nordafrikansk musik og kendt fra sit samarbejde med Jah Wobble i Invaders of the Heart og han har været involveret i et hav af udgivelser. Der i blandt Tinariwen og Sinead O'Connor.

Robert Plant solo har aldrig mindet om Zeppelin. Han har altid prøvet noget andet. Eksperimenteret,men stadig været tro mod sine rødder.

Mighty Rearranger er en god plade. Jeg tror den er temmelig langtidsholbar, og jeg vil nok høre den i morgen igen

/vilmann

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum