Tilbage til HIFI4ALL.DK 14. juni 2026 | 01:23   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: What are you spinning right now? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 08:18 | IP-adresse registreret  

Hej zaka, sommerferie uden musik lyder som en god ide. Batterierne skal lades op
engang imellem. Jeg holdt JazzSpecial da det begyndte at udkomme og har også
godt bemærket SES har anbefalet det meget på det seneste. Når du så også
fortæller at det nærmest er gratis og kan købes for 199,- så vil jeg også være med.
Men, hvordan har du fået det til den pris? SES ?

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 08:58 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt det i løs til en 50kr. I hvert blad er der et  te'bu' på et abo +4 unævnelige til 199kr. Man bør holde det - der er en masse læsestof af det gode. Det er dog "dyrt" da man bliver nødt til at afprøve de heftige anbefalinger.

Bladet i sig selv er meget høj kvalitet - det burde koste 200kr stykket.

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 10:34 | IP-adresse registreret  

Jazzspecial er slet ikke dumt. Og en gang i mellem har de endda både vinyl og rock'n roll i butikken.
Og hovedparten af skribenterne kan skrive så man får lyst til at købe plader......   

Her er det ikke jazz, men såmænd bare sidste skud til Neil Young samlingen. On the Beach. Netop ankommet for den nette sum af 27 USD.
Billedet har vi vist set fornylig, så det springer vi over, men den er rigtig go'

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 09 Juli 2005 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Det jazzspecial tilbud jeg nævner er et jazz festival tilbud. Du/i kunne evt. prøve at ringe til Jazz Kælderen for at høre ad - eller håbe på at Århus får et lignende tilbud ifm. jazz festivalen i næste uge...

Nu spiller Pierre Fournier ganske smukt på sin cello flot hjulpet af Karl Münchninger og Stuttgart Chamber Orch. på en Decca LXT (musik af Vivaldi/Couperin/Boccherini):

Senere i aften - hvis varmen ikke klemmer den sidste energi ud af mig:

Harnoncourt x 2 og 6 violinkoncerter af Bach

og Bruckner's 4. symfoni med Otto Klemperer ved roret.

I går blev Mulligan fulgt op af disse to fine gamle ting:

Især Erroll Garner imponerede.

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Lokalitet: København
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

zaka skrev:
Senere i aften - hvis varmen ikke klemmer den sidste energi ud af mig......

Vivaldi er noget af det eneste der duer i varmen. For en uges tid siden fik jeg min forstærker igen (nye rør) og hev alt det store tunge skydts frem. Meget godt til check af forstærkerens nye lyd, men næsten ikke til at holde ud stemnings mæssigt.

Fra afdelingen for 10" (en de mere spillede):

micjac skrev:
Så snurres der igen.

Kender i det her musik. Vivaldi fagot koncerter. Her
en LP med Frantisek Herman på Supraphon. LPen
ser kedelig ud. Havde haft den liggende et stykke tid
og skulle nu lige høre hvad det var for noget. Alt andet
end  kedeligt må jeg sige. Lige før der headbanges. Der
er altså drøn på. Imponerende hurtige løb og den ene
melodi efter den anden.

Super godnat plade.

mvh

Jeg tror vi alle har en der minder om det. Min ser sådan her ud (og bliver faktisk sat på i ny og næ):

Lige P.T. spinder Mendelssohns violinkonsert op.64:

Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2005 kl. 10:56 | IP-adresse registreret  

Macwerk skrev:

zaka skrev:
Senere i aften - hvis varmen ikke klemmer den sidste energi ud af mig......

Vivaldi er noget af det eneste der duer i varmen. For en uges tid siden fik jeg min forstærker igen (nye rør) og hev alt det store tunge skydts frem. Meget godt til check af forstærkerens nye lyd, men næsten ikke til at holde ud stemnings mæssigt.

...

du har helt ret. Bruckner kom på men det blev hurtigt klart at han måtte vente til en anden gang. Fournier fik flere ture på Spacedeck'en - din 10" Decca må da iøvrigt indeholde de samme indspilninger som min  12" Decca, lige bortset fra at min også har et stykke med Boccherini. Fremragende musik...
Charlie Parker kunne også modstå varmen - nogle gamle Savoy optagelser med bla.  Gillespie, Miles Davis, Max Roach og Bud Powell.

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

Macwerk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Parker og en god sommernat i en af vennernes have  
Til top Vis Macwerk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Macwerk

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 15:33 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Er man til brit-pop, er denne her naturligvis et must, og det bliver man jo i godt humør af:

Kan du sige lidt mere om dette album? Jeg har overvejet at købe det (CD-wow har det jo til 6,99£ ) - hvordan er det ift. (What's the Story) Morning Glory? Det er nemlig min Oasis favorit (og mange andres)

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 10 Juli 2005 kl. 22:28 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
Hej zaka, sommerferie uden musik lyder som en god ide. Batterierne skal lades op
engang imellem. Jeg holdt JazzSpecial da det begyndte at udkomme og har også
godt bemærket SES har anbefalet det meget på det seneste. Når du så også
fortæller at det nærmest er gratis og kan købes for 199,- så vil jeg også være med.
Men, hvordan har du fået det til den pris? SES ?

mvh

Du sender en mail til jazzklubben@jazzklubben.dk og melder dig ind. De 4 første cd'er + 1 års abonnement på bladet jazzspecial for 199,- Abonnementet koster pt. 180,- pr. år men besparelsen er selvfølgelig større hvis du sammenligner med løsbladsprisen.

Hvis man ser bort fra "månedens cd" så skal du kun melde dig ind for bladets skyld, men det er og så billigt. 6 årlige numre for 180,-

Begrebet "klub" skal tages med et vognlæs salt, det er en magasin/pladeselskab kontruktion (Sundance)

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 11 Juli 2005 kl. 23:54 | IP-adresse registreret  

Sikke farver.

Æv, jeg har ikke noget med Fournier.

@macwerk (og i andre): Hvordan er lyden på de der Musidisc sådan generelt ?

Ps. Ok. I got it. Har skaffet mig et løssalgsnummer. Tak for hjælpen.

mvh

Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret  

Zaka’s klassiske scoringer får bifald fra Fyn. Til MicJac – ja det er øv hvis du ikke har Fournier. Det må du gøre noget ved – det skulle ikke være svært at finde 5lp æsken ”In Memoriam”, og uanset hvor mange udgaver man har af Dvorak’s cellokoncert skal man have Fournier/Szell. Speakers Corner har lavet en lækker reissue. Så behøver man ikke at spekulere på om den originale til alt for mange penge nu også er NM. Køber man Fournier’s udgave ville jeg også købe Starkers som nu også er på 180g. At tilbringe et par aftener med at lytte og sammenligne de to, vil mindst være på niveau med at sidde med den bedste Barolo og Brunello. Så for godt 400kr kan man lave en kvaliaften som burde være ubetalelig.

Fournier er også selvskrevet til Bach’s suiter og LvB cellosonater.

De sidste 4 dage har det spindet og snurret på Fyn. Den nye Robert Plant, Coleman Hawkins/Roy Eldrigde/Chet Baker/Don Byas i virkelig vild gladiator jam i Paris 1960,  Jo Jones drummer så Wifi bed sig alvorligt i tungen (Byas bliver hakket til fars – men Hawk/Eldrigde skåner ham til sidst). Joni Mitchell ung og innocent i 1966-69.

Cassandra Wilson får en større og større plads, ih hvor kan hun det med rytme selv når hun popper og folker lidt. Hammer musikalsk.

Nygaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Januar 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juli 2005 kl. 11:34 | IP-adresse registreret  

Er bange for at den ikke bliver til inspiration for ret mange, ud fra hvad jeg ellers har set igennem denne tråd. Men dog stadig en LP!

Satyricon - Volcano (2 LP Limited Edition)

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juli 2005 kl. 21:21 | IP-adresse registreret  

I aften:

Først en lille kort EP med danske Jet alias Anders Remmer fra Future 3. Electronica når det er bedst fra hedengangne April Records:

Dernæst er det jazz:

En tidlig engelsk HMV mono.

Dernæst Paul Motian (perc/trommer) og Paul Blay (piano).

Og tilsidst Lee Koonitz. Ham og Mulligan bliver dyrket her i øjeblikket.

De to sidste skiver er på italienske SoulNote som holder en overraskende god kvalitet - musik/lyd.

- Frank Zappa

Stig Mogensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 April 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 13:41 | IP-adresse registreret  

Tjah...så kom posten lige forbi, med min pakke fra DiverseVinyl

I pakken lå Kraftwerk's "Minimum-Maximum" - et vinyl album på 4LPere, med Liveoptagelser fra deres 2004 tour.

Den fik en snurretur.......nu sidder jeg med et smil så bredt jeg er bange for at det skal fjernes kirurgisk.

* Registered Linux user #291266, with http://counter.li.org.*
Til top Vis Stig Mogensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stig Mogensen

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

John Tchicai aften - først Put Up The Fight fra 1987 på Storyville med folk som bla. har spillet i New Jungle Orchestra:

Dernæst Darktown Highlights fra 1977 også på Storyville:

Chicai's hjemmeside

- Frank Zappa

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 22:31 | IP-adresse registreret  

Pat Metheny's debut studio album is a good one, a trio date that finds him already laying down the distinctively cottony, slightly withdrawn tone and asymmetrical phrasing that would serve him well through most of the swerves in direction ahead. His original material, all of it lovely, bears the bracing air of his Midwestern upbringing, with titles like "Missouri Uncompromised," "Midwestern Nights Dream" and "Omaha Celebration." There is also a sole harbinger of radical matters way down the road with the inclusion of a loose-jointed treatment of Ornette Coleman's "Round Trip/Broadway Blues," proving that Song X did not come from totally out of the blue. Besides the debut of Metheny, this CD also features one of the earliest recordings of Jaco Pastorius, a fully formed, well-matched contrapuntal force on electric bass, though content to leave the spotlight mostly to Metheny. Bob Moses, who like Metheny played in the Gary Burton quintet at the time, is the drummer, and he can mix it up, too.

Stregeleg - hold da helt ferie!!!!

er lidt snyd - jeg fandt en Metronome lp - det må da være samme koncert. Det er 40 år siden - NHØP kan ikke være 20 på det tidspunkt, men han spiller pragtfuldt.

exciting concert from Copenhagen's Montmartre featuring Smith with pianist Kenny Drew, bassist Niels Pedersen, and drummer Alex Riel. Stuff Smith never did decline, as he shows on hard-swinging versions of such songs as his "Skip It," "Take the 'A' Train," "Bugle Blues," and "Mack the Knife."

Vi mindes tit koncerten i maj med denne plade. 

Although it didn't enjoy the major label hype that his current output does, Walker's HighTone encore just may be his finest album of all, filled with soulful vocal performances, bone-cutting guitar work, and tight backing from the Boss Talkers and the Memphis Horns. Honestly, you can't go wrong with any of Walker's remarkably consistent HighTone discs — but give this one the slightest of edges over the rest

Og så en til sengekanten - en meget smuk optagelse.

Bassist Ray Brown heads an all-star quintet on this 1985 Concord release consisting of trombonist Al Grey, guitarist Ron Eschete, pianist Gene Harris and drummer Grady Tate. The majority of selections on the set are blues (including "Night Train," "Rocks In My Bed," "Jumpin' The Blues" and a pair of Brown originals) with "If I Could Be With You One Hour Tonight" being a temporary departure. Grey, Eschete, Harris and Brown have plenty of concise solos, Tate is typically excellent in support and the results should please straightahead jazz fans

glemte lige at pladerne alle som en er mønster monster mega produceret.

Præsten
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Februar 2004
Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:17 | IP-adresse registreret  

Jeg hører Jarre's "Rendez-Vous" på min nyindkøbte brugte Ariston plov. Det er min første pladespiller, håber det bliver et spændende bekendtskab.

/Præsten

Undervands-Rugby
Præstens OB1
Til top Vis Præsten's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Præsten

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 15 Juli 2005 kl. 23:47 | IP-adresse registreret  

Dette er en kanon skive:

En liveoptagelse fra d. 24 september 1977 med Thad Jones (Cornet), Mel Lewis (trommer), Harold Danko (Piano) og Rufus Reid (bas) på Artist House. Flot lyd og musikken er fremragende. Der står et US tryk af den i Soundstation til 100,- (kig under Thad Jones i reolen) - kan anbefales.

- Frank Zappa

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 14:35 | IP-adresse registreret  

Sharleen Spitiri kan altså noget. Dejlig pige med en god stemme og et godt band.

Jeg har en rigtig god Live EP også, men det er en promoting, så billeder er ikke lige til at finde.

Og så er det jo nærliggende med soundtracket fra den film Texas tog navn fra:

Jeg burde have flere skiver med Ry Cooder!

Og så vil jeg gerne lige slå denne fast:

Den er dæleme god. Det er afgjort den bedste plade jeg har købt meget længe.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 16 Juli 2005 kl. 17:53 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg snyder lidt, men jeg er lidt oppe og køre over dagens loppe-fund. Først rodede jeg rundt i nærmest uendelige mængder af tysk slager musik og hit-parader, men til sidst røg jeg ind i en stime. I får lige billederne af dagens fund - de kommer på de næste dage. Først den klassiske afdeling:

Øverst fra venstre mod højre er det:

- Beethoven Trio in D, op. 9 no. 2/Bach Sinfonias no 2+3+9/Schubert trio no 2 med Jascha Heifetz (violin) William Primrose (Viola) og Gregor Piatigorsky (cello) på US RCA Living Stereo Shaded Dog.

- Brahms concerto for violin and cello igen med Heifetz (violin) og Piatigorsky (cello) dirigeret af Alfred Wallenstein på US RCA Living Stereo Soria Series komplet med inserts. (den er dyr )

- Dvorak Cello Concerto med Piatigorsky (Cello) dirigent Charles Munch på US RCA Living Stereo Shaded dog.

- Schubert Symphony no 8 in B minor "Unfinished" + Incidental music to Rosamunde dirigeret af Stanislav Skrowaczewski på US Mercury Living Presence Olympian Series.

- Mozart concerto no 4 med Heifetz (violin) diregeret af Beecham på en fransk HMV.

- Beethoven sonatas med Rubinstein (piano) på US RCA Living Stereo shaded dog.

Dvorak's cello koncert er ude på Classic Records, hvis...

Dernæst pop/rock:

- Annette Peacock - x-dreams fra 1978 m. bla. Bill Bruford og Mick Ronson. UK tryk.
- Paul McCartney - McCartney 1970. DK apple.
- Brand-X - Moroccan Roll. US tryk
- Brand-X - Livestock US. tryk

Og til sidst en fremragende (den har været på) Louis Armstrong:

110,- for hele bunken

Jeg tror loppe-folket har brugt det gode vejr til at få ryddet op i skabe og kamre

- Frank Zappa

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes