Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 04:57   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Musik og film
 HIFI4ALL Forum : Musik og film
Emne Emne: What are you spinning right now? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 57
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 September 2003
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 22:07 | IP-adresse registreret  

vilmann skrev:
SES. skrev:

micjac skrev:

Ps. Hvad er det for skiver SES og Bjørn ?
mvh

Det er da Roger Waters' Amused To Death

/vilmann

Well, what do I know

mvh
Til top Vis micjac's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af micjac

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Maj 2005 kl. 22:23 | IP-adresse registreret  

Apropos spørgsmålet i den anden tråd om Pachelbels Canon opdagede jeg lige
denne Marriner bonbon skive i samlingen. ASD 3017. Der er den på. Skønt at lytte
lidt vinyl igen. Har lavet en midlertidig løsning med min Project ind i et Sony midi
anlæg. Nu skulle der altså lyttes vinyl på dette setup indtil jeg flytter ind
permanent om nogle uger.

mvh 

bjørn
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Sendt: 22 Maj 2005 kl. 23:18 | IP-adresse registreret  

micjac skrev:
vilmann skrev:
SES. skrev:

micjac skrev:

Ps. Hvad er det for skiver SES og Bjørn ?
mvh

Det er da Roger Waters' Amused To Death

/vilmann

Well, what do I know

mvh

Ahh, du kan ikke læse små bogstaver.

Chris McGregor's Brotherhood of Breath.

En Sydafrikansk pianist der "hoppede af" under en turne i europa midt i 60'erne. Gruppen The Blue Notes  talte bl.a. saxofonisten Dudu Pukwana og den i Danmark bosatte basist Johnny Dyani.

McGregors forskellige orkestre i big band størrelse havde base i London og bestod af dels sydafrikanere dels englændere som f.eks Alan Skidmore, John Surman m.fl. Musikken har et kraftigt afrikansk islæt. Råt, upoleret og lettere kaotisk, men ganske underholdende.

Lp'en er svær at finde (RCA/NEON NE2 (1971)) og de cd'er der er udgivet skal bestilles hos pladeselskabet OGUN RECORDS i England. Lyden på liveoptagelserne er noget svingende men studie lp'en er fin.

Til top Vis bjørn's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bjørn

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 20:51 | IP-adresse registreret  

Plukker lidt fra samlingen af ulyttede:

Disse Deccaer lyder godt selv over et sony midi-anlæg. Så meget hul igennem
og så de strenge altså. Snyd ikke dig selv for at prøve en SXL skive. Lytter på
en WB 2nd.

mvh

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Maj 2005 kl. 21:48 | IP-adresse registreret  

Britten. Det her er godt. Musikken til en eventyrballet.

Et besøg på Bali inspirerede Britten til at skrive dette værk.
Interesserede kan læse mere her i en Classical Net artikel.

mvh

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 23 Maj 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

Godt du har fået tilsluttet spillen - spændende plader!!!

Kender du denne? Carmen udsat for lidt modernisme og kun strygere og slagtøj. Balletmusik som Schedrin skrev til sin ballarina wifi. l

Til top Vis SES.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af SES.

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Maj 2005 kl. 00:19 | IP-adresse registreret  

Ja, det er rart at spille lidt igen.

Mener at have set coveret før. Burde jeg da kunne huske. Eksotisk.
Kender ikke musikken med de 47 af navn. Lader til at være en Melodiya
optagelse af førsteopførslen udgivet i UK på EMI. Kan godt se det er farligt
at trykke på den knap Er der nogen der mangler Marriner skiven jeg
viste oppe over har audiophileusa den stående på samme side som SESs.
Tror det var til $10. Ok pris hvis den er i fin stand. Løber dog op når det
er fra usa.

Ps. De har damen hos classic til £6 hvis du mangler SES.

mvh

Nilau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003
Lokalitet: København
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Hej alle!

Allerførst vil jeg spørge, hvordan I får alle disse fine fotos af pladecovers ind på dette forum.

Og hér er hvad jeg har gang i lige nu (og om lidt):

Tchaikovsky Symphony No. 5 in E minor. Guido Cantelli conducting La Scala Orchestra, Milan. His Master's Voice ALP 1001. (Mono).  /  Kan nogen datere denne herlige indspilning? Jeg gætter på en meget tidlig LP fra HMV..?

Beethoven Symphony No. 6 "Pastoral". Toscanini conducting The N.B.C. Symphony Orchestra. His Master's Voice ALP 1129. (Mono). Kan nogen datere denne LP? Der står intet på coveret.

Tchaikovsky Concerto for Violin in D major, opus 35. Violin: Ruggiero Ricci with The New Symphony Orchestra. Conductor: Sir Malcolm Sargent. DECCA  LXT 2509 (ffrr). En fremragende indspilning og i en lydkvalitet, så man tror det er løgn! Helt fantastisk. Og ja...hvem kan sige hvornår denne mono-LP er udgivet.

Alle de tre nævnte titler er de helt originale engelske udgivelser. Måske er de ligefrem lettere sjældne?? Hvem kan gøre mig lidt klogere?

Er der i øvrigt et sted, hvor man kan slå (gamle) titler op for at se div. udgivelsesdata?

Med venlig hilsen

Niels L.

Til top Vis Nilau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nilau

vilmann
Branchemedlem
Branchemedlem
Nerds

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 28 Maj 2005 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Hej alle!

Allerførst vil jeg spørge, hvordan I får alle disse fine fotos af pladecovers ind på dette forum.

Tjekker allmusic.com om de har billedet liggende.
Hvis ikke tager jeg billedet selv, søger på google, eller undlader coveret.

Citér:

Er der i øvrigt et sted, hvor man kan slå (gamle) titler op for at se div. udgivelsesdata?

allmusic.com. Men jeg ved ikke hvor meget de gør det i klassisk.

/vilmann
Til top Vis vilmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vilmann

micjac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Maj 2005 kl. 23:56 | IP-adresse registreret  

Nilau skrev:

Og hér er hvad jeg har gang i lige nu (og om lidt):

Tchaikovsky Symphony No. 5 in E minor. Guido Cantelli conducting La Scala Orchestra, Milan. His Master's Voice ALP 1001. (Mono).  /  Kan nogen datere denne herlige indspilning? Jeg gætter på en meget tidlig LP fra HMV..?

Beethoven Symphony No. 6 "Pastoral". Toscanini conducting The N.B.C. Symphony Orchestra. His Master's Voice ALP 1129. (Mono). Kan nogen datere denne LP? Der står intet på coveret.

Tchaikovsky Concerto for Violin in D major, opus 35. Violin: Ruggiero Ricci with The New Symphony Orchestra. Conductor: Sir Malcolm Sargent. DECCA  LXT 2509 (ffrr). En fremragende indspilning og i en lydkvalitet, så man tror det er løgn! Helt fantastisk. Og ja...hvem kan sige hvornår denne mono-LP er udgivet.

Alle de tre nævnte titler er de helt originale engelske udgivelser. Måske er de ligefrem lettere sjældne?? Hvem kan gøre mig lidt klogere?

Med venlig hilsen

Niels L.

Hej, de gamle kan ikke slås op eet sted. Man må søge mange steder. Mest i trykte
opslagsværker. Søg på 'klassisk' herinde vha. hifi4alls søgeknap. Tag trådene fra
en ende af. Der vil du finde tip til opslagsværker. Jeg synes det er hyggeligt at
nørde med de gamle lp'er, bl.a. fordi det hele ikke kan slås op et sted. Tit er
informationerne ikke engang tilgængelige. Listerne forskellige lister over
udgivelser er ikke engang komplette og der findes stadig fejl i dem. Folk er døde
og de originale optegnelser er måske blevet væk. Det er min erfaring at årstal for
udgivelsen ikke er så interessant for de fleste samlere. Mere om den givne
udgivelse er original eller en genudgivelse og nørderi om mastering engineer etc.
Det er en hel videnskab og der er vist ingen der ved det hele. Der er artikler om
emnet i bladet hifi+ der kan købes i dsb kiosker.

Billeder af pladecovers i mine indlæg er oftest mine egne taget med digital
kamera. Det kan være svært at finde coveret på nettet og det er ret sjovt selv at
tage de fotos. Det kan man nørde en del rundt med - ikke helt så nemt som man
skulle tro. Jeg har gjort det til en vane at tage et foto af de lp'er jeg anskaffer.
Meningen er jeg vil bruge dem til en database over mine plader engang med
tiden. Kan anbefale CATraxx fra fnprg.com, se evt. i deres forum tips til hvordan
man bedst opretter klassiske plader i programmet.

Finder man et cover på nettet man gerne vil bruge i sit indlæg højreklikker man
på billedet og vælger kopier adresse og indsætter denne i adressefeltet der
kommer frem når man trykker på kamera-knappen ifm. Indryk Indlæg.

Yes, ALP og LXT lp'er kan lyde rigtig godt. Hvis du vil finde ud af om de er sjældne
er den bedste metode at checke prisen hos en on-line 2nd-hand klassisk lp butik.
Er prisen meget høj er de som regel sjældne. Prøv f.eks. hos Mikrokosmos.

mvh

Kajkagen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 31 Maj 2005 kl. 14:51 | IP-adresse registreret  

SES. skrev:

20 timers hifi- og musik sessions sluttede passende med

og med falsk beskedenhed: Har aldrig hørt den så godt. Kunne fylde mange sider med alle de skiver maestro Kibri og vi fik manleyet gennem Nottingham.

Sådanne sessions bør I unde jer at lave 

... S A V L E ...

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 08:37 | IP-adresse registreret  

Glæder mig vildt til meget snrt at spinne denne:

A Truly Five Star Album Recorded In 1973 Shortly After The Heroin Deaths Of His Roadie Bruce Berry And Crazy Horse Guitarist Danny Whitten.

Derudover:

Clash: London Calling

+ 3 stk eviggrønne Ella i Nice, i London og det 3 køb af “These are blues”. Sidstnævnte må jo være på min top 10. Har også med glæde noteret at Belafontes blues plade nu er udkommet på 200g jomfru, det vil sikkert være umuligt at finde en original der kan bruges, min guld DCC af pladen kommer til at lyde som en utæt lighter ved siden af.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 September 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:40 | IP-adresse registreret  

Wauw SES! London Calling og Tonights The Night på en gang. Begge er på min personlige top ti over all time bedste rock albums.

Bliv ikke forskrækket over Tonights The Night - den er ekstremt hudløs og ærlig.

God fornøjelse...

"There are more love songs than anything else.
If songs could make you do something we'd all love one another."
- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 11:58 | IP-adresse registreret  

Så spiller det...

"Tonight´s" er fabelagtig. Fra .allmusic:

Written and recorded in 1973 shortly after the death of roadie Bruce Berry, Neil Young's second close associate to die of a heroin overdose in six months (the first was Crazy Horse guitarist Danny Whitten), Tonight's the Night was Young's musical expression of grief, combined with his rejection of the stardom he had achieved in the late '60s and early '70s. The title track, performed twice, was a direct narrative about Berry: "Bruce Berry was a working man/He used to load that Econoline van." Whitten was heard singing "Come On Baby Let's Go Downtown," a live track recorded years earlier. Elsewhere, Young frequently referred to drug use and used phrases that might have described his friends, such as the chorus of "Tired Eyes," "He tried to do his best, but he could not." Performing with the remains of Crazy Horse, bassist Billy Talbot and drummer Ralph Molina, along with Nils Lofgren (guitar and piano) and Ben Keith (steel guitar), Young performed in the ragged manner familiar from Time Fades Away — his voice was often hoarse and he strained to reach high notes, while the playing was loose, with mistakes and shifting tempos. But the style worked perfectly for the material, emphasizing the emotional tone of Young's mourning and contrasting with the polished sound of CSNY and Harvest that Young also disparaged. He remained unimpressed with his commercial success, noting in "World on a String," "The world on a string/Doesn't mean anything." In "Roll Another Number," he said he was "a million miles away/From that helicopter day" when he and CSN had played Woodstock. And in "Albuquerque," he said he had been "starvin' to be alone/Independent from the scene that I've known" and spoke of his desire to "find somewhere where they don't care who I am." Songs like "Speakin' Out" and "New Hama" seemed to find some hope in family life, but Tonight's the Night did not offer solutions to the personal and professional problems it posed. It was the work of a man trying to turn his torment into art and doing so unflinchingly. Depending on which story you believe, Reprise Records rejected it or Young withdrew it from its scheduled release at the start of 1974 after touring with the material in the U.S. and Europe. In 1975, after a massive CSNY tour, Young at the last minute dumped a newly recorded album and finally put Tonight's the Night out instead. Though it did not become one of his bigger commercial successes, the album immediately was recognized as a unique masterpiece by critics, and it has continued to be ranked as one of the greatest rock & roll albums ever made.

Har intet at tilføje - musikken taler sit eget tydelige...

"London" - muligt Wifi skal på havearbejde i den periode..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 12:21 | IP-adresse registreret  

Arriva dagen vil blive en Young dag. Der bliver EY koncert her hele aftenen og natten. Har længe haft lyst til det.

Så Ale og Højlandsleverandøren er varskoet.

Glæder mig

Wifi pynter afgjort i haven, men hun er fyret – hun luger (med vilje?) de forkerte planter. Har købt planter i år der svarer til et godt WW signalkabel.

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:05 | IP-adresse registreret  

OT, men jeg må lige anbefale disse to:

Time Fades Away + Tonights The Night + On The Beach er en slags trilogi. De er optaget i den rækkefølge selvom Tonights The Night først udkom efter On The Beach - en vigtig pointe

TFA, som er live optagelser, svarer til Dylans nådesløse konfrontation med sit publikum i 1965. Young var frustreret over at publikum kun ville høre Heart Of Gold, så de fik istedet så hatten passede...

Tonights The Night er en desperat og langt nede Neil Young som sørger over tabte venner og forsøger at afvise en nyvunden stjernestatus.

On The Beach er svar på en masse kritik han fik i perioden med TFA og TTN. Bl.a. får Lynyrd Skynyrd svar på tiltale i Walk On. Skynyrd havde skrevet Sweet Home Alabama som en reaktion på Youngs kritik af southern US i sangene Southern Man og Alabama. Selv om det umiddelbart kan være svært at høre så er On The Beach en Neil Young der er på vej ud af mørket...

On The Beach er must have. TFA er også god, men når ikke helt samme højder som de to andre. Regn med 300-400,- for et godt vinoodle eksemplar af On The Beach.

Og så en lille musik quizzzzz tilbage til dig SES. I Borrowed Tune synger NY noget i retning af "I'm singing this borrowed tune, I took from the Roling Stones, too wasted to write my own..." hvilken sang har han planket fra Stones? (svaret er på allmusic.com så nu ikke noget med at snyde ).

Selvom jeg har kendt Tonights The Night i 15+ år så er der stadig dage hvor jeg ikke kan høre Borrowed Tune. Den går helt ind under huden...

- Frank Zappa
Til top Vis zaka's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af zaka Besøg zaka's Websted

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:18 | IP-adresse registreret  

Tak for inspiration.

Skal nok prøve at klare qvissen.

Håber de kan nå at pakke Beach pladen med 25$ må være en fin pris.

kibri
Branchemedlem
Branchemedlem
info: tidligere Schelde!

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret  

-Måtte slippe 34£ for "Beach" i Manchester.. og det på grund af overfladeskrammer og revet cover. Og så var det GmbH-print.. En sticker på fronten oplyser: "US mint one would be over 60£"....

SES - "ADD TO BASKET" med den strandplade..

Til top Vis kibri's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kibri

zaka
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret  

Jow det er en ganske udemærket pris  - jeg gav 400,- for en næsten mint US orig i Sound Station for en del år siden.

- Frank Zappa

SES.
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 Juni 2005 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

De har fået strenge ordrer.

Må vist holde op med at "reklamere" for firmaet. Kvaliteten er overdøvende flot - priserne rimelige - og så amerikansk oversuper superb kundeservice.

Det er snart mange plader jeg har købt, og de har alle den ekstra dejlige feeling "velholdt vinyl" dvs. NM+ og Covers NM+. Smukke plader.

<< Forrige Side af 57 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes