Emne: Terminator 2 ( Emne lukket)
|

|
Forfatter |
|
JanM Forum Bruger

Bruger siden: 18 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 777
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 03:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey Jannick.
Der findes faktisk flere versioner af T2, den første amerikanske version er klippet lidt mere til, dvs ikke så meget 'blod', som i den europæiske version der kom i start af 90'erne og den er dermed lidt længere end den fra USA.
Men faktisk er der også lavet en u-klippet version til det amerikanske hjemme-marked som er ens med den europæiske version... Den er fra 93. Selvfølgelig uden de danske under-halløjsaer.
Der er også lavet kopier, både med, og uden DTS, så det er faktisk svært at sige hvad der er hvad.
Kig på coveret og vælg hvad du vil ha'.......
Og den helt nye version af T1 og T2 til det danske marked i special edition, der kom på video lige før T3, er med DTS og i widescreen-16/9, plus en masse ekstra materiale, den vil jeg nok købe, det er en 3 disk samleboks.
|
Til top |
|
|
D.B.M. Forum Bruger

Bruger siden: 03 Maj 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 101
|
Sendt: 15 Februar 2004 kl. 05:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
JanM skrev:
Og den helt nye version af T1 og T2 til det danske marked i special edition, der kom på video lige før T3, er med DTS og i widescreen-16/9, plus en masse ekstra materiale, den vil jeg nok købe, det er en 3 disk samleboks.
|
|
|
Jeg tror du forveksler den med den 3 disc udgave som er udgivet af On Air, som nævnt tidligere, hvor der selvom det står på coveret slet ikke er DTS lydspor på.
Se her: http://www.laserdisken.com/html/visvare.dna?vare=10546397547 52914
Citat fra Laserdiskens hjemmeside "Bemærk: On Air har sat et stort fedt DTS-mærke på omslaget, men det er fup og fiduser!"
Jeg har selv den også før omtalte Ultimate Edition region 2 fra England, 2-disc, THX godkent og med DTS-ES lydspor. Det er efter min mening den bedste udgave på markedet sammen med den næsten identiske region 1 udgave, også kaldet Ultimate Edition.
Region 2 udgaven af Terminator 2 - Ultimate Edition kan faktisk købes her hos CD-WOW for kun $ 13.95 (ca. 85 kr.) incl. porto. Gå ind på www.cd-wow.net (linket virker muligvis ikke - ved ikke helt hvorfor!?) og vælg derefter USA under "Select your country". Søg derefter på "Terminator" og vupti så kommer den frem på skærmen til den ovennævnte pris.
Har også lige købt den engelske region 2 udgave af Terminator 3 - Rise Of The Machines, som også har DTS lydspor. Den kan jeg klart anbefale - ikke så meget for filmens skyld, men mere for lydens skyld.
Den 1. Terminator film findes rent faktisk også med DTS lydspor, men så skal man hente den hjem fra Japan, hvor den er udgivet i en 2-disc udgave.
Læs evt. mere om den her: http://www.dvdcompare.net/comparisons/film_results_page.php? fid=982
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad angår T2 Extreme Edition kan HD skiven kun afspilles i USA og Canada.
|
Til top |
|
|
kimr Forum Bruger

Bruger siden: 25 Juni 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 86
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue,
Det håber jeg ikke er tilfældet, for jeg har lige købt en Extreme T2. Man skal da selvfølgelig have HD versionen når man har (kommende) HTPC og projektor!
Kim
|
Til top |
|
|
Thue K Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1195
|
Sendt: 16 Februar 2004 kl. 10:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
kimr skrev:
Thue,
Det håber jeg ikke er tilfældet, for jeg har lige købt en Extreme T2. Man skal da selvfølgelig have HD versionen når man har (kommende) HTPC og projektor!
Kim
|
|
|
Det er tilfældet.
Jeg kender dog lidt til et proxy-hack som kan få den til fungere uden for disse to lande, men det fortælle jeg dog kun om hvis jeg kan få lov til at låne skiven... 
|
Til top |
|
|
C K N Forum Bruger

Bruger siden: 26 September 2003 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 771
|
Sendt: 15 Januar 2005 kl. 17:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thue K skrev:
Det er tilfældet.
Jeg kender dog lidt til et proxy-hack som kan få den til fungere uden for disse to lande, men det fortælle jeg dog kun om hvis jeg kan få lov til at låne skiven... 
|
|
|
Andre der kan oplyse noget angående det her proxy-hack som skal bruges for at kunne afspille HD-udgaven? Påtænker nemlig at købe den, da den fås til 99 kr på Axelmusic.dk  __________________ Hjemmebio DIY Dvd-skab DIY 5.1-højttalersæt
|
Til top |
|
|
D-FENS Lukket konto

Luket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 31 August 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 16
|
Sendt: 21 Januar 2005 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
T2 Extreme Edition:
Jeg har købt T2 Extreme Edition for at lege lidt med HD udgaven, men indtil videre ikke med den store success:
Først forsøgte jeg at afspille den på en IBM laptop med (preloaded) dansk WinXP Pro (gys). Efter installation af den medfølgende 'iPlayer', forsøger den at hente en licens fra nettet (hvorfor f.... gør den det - jeg har da købt og betalt DVD'en?). Herefter meddeler den at licenser kun kan gives til brugere bosat i USA og Canada 
Næste forsøg: Væk med dansk WinXP Pro og på med engelsk ditto. Nu roder den ikke længere rundt med licenser, men ved tryk på 'play' (både på iPlayer og på Windows Media Player 10) meddeler maskinen at opløsningen på skærmen er sat for højt eller farvedybden er for stor. OK, skærmens opløsning er 1440 x 1050 16 bit, så jeg sætter den ned til det laveste overhovedet: 800 x 600 16 bit, men jeg får stadig samme besked om for stor opløsning/farvedybde 
Tredje forsøg: En stationær PC (Win XP Pro engelsk) med en fladskærm på 1600 x 1200 native opløsning. Installerer den medfølgende iPlayer (Windows Media Player 10 på denne maskine vil slet ikke kendes ved vob-filer), og installationen forløber udmærket. Der kommer en pop-up om at downloade en lille patch hvis man kører WMP 10, så det gør jeg så også. Afspilleren iPlayer startes og jeg trykker på 'play' hvorefter programmet crasher... 
SUK...
Det besynderlige er, at jeg også har købt et par IMAX film i HD udgaver, og de kører fint! Disse DVD'er indeholder både HD udgaven og den normale DVD udgave, og der er godt nok større forskel end jeg havde ventet på de to udgaver 
|
Til top |
|
|
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|