Emne: Mest rigtig lyd ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
Modifix Forum Bruger

Bruger siden: 02 Maj 2003 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1216
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 00:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja ord er sikkert godt... Jeg har nu altid ment at handling er bedre, på betingelse af at handlingen har den rigtige retning. Jeg kan betro herr Alex at der er_megen_handling,forskning og udvikling i Duelund-universet, også langt mere end du vil være klar til at forstå..
Hvorfor har Du forresten så ondt i_den_over duelunds aktiviteter?
Mvh. Jens/Modifix, -Duelundist af værste skuffe.. __________________ Oksen er træg men jorden er tålmodig..
|
| Til top |
|
| |
Jonas bojer Branchemedlem

BIIR
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 2657
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 00:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er masser af respekt men:
1. han har aldrig drevet det til mere end hobby
Nej! for skal man leve af det, så er man låst fast, og kan kun sporadisk forske videre.
Helt rigtigt og hvis du endelig prøver at få det produceret i større mængder bliver du endnu mere fastlåst af omkostninger og reduktioner af kvaliteten for at holde prisen nede. Dette tvinger mange højtaler producenter til at benytte for dårlige materialer og springe over mange steder og for det ikke skal være løgn så skal det også kunne sælges så betyder farver og andet ligyldige ting for lyden at spille en rolle.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

Bruger siden: 04 Maj 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1057
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 02:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jonas bojer skrev:
|
Nej! for skal man leve af det, så er man låst fast, og kan kun sporadisk forske videre.
Helt rigtigt og hvis du endelig prøver at få det produceret i større mængder bliver du endnu mere fastlåst af omkostninger og reduktioner af kvaliteten for at holde prisen nede. Dette tvinger mange højtaler producenter til at benytte for dårlige materialer og springe over mange steder og for det ikke skal være løgn så skal det også kunne sælges så betyder farver og andet ligyldige ting for lyden at spille en rolle.
|
|
|
Det har du ret i, men det er egentlig ikke problemet. Det er ikke meget dyrere at lave en højttaler rigtigt end forkert. Man kan få enhedsfabrikanter til at lave enhederne rigtigt fra dem, kabinettet rigtigt fra den fabrik, der laver sådanne osv. Det der er problemet er faktisk at der sjuskes. at det ikke vides hvordan man gør, fordi den så vigtige part af det hele - højttaleren - ikke er færdigudviklet. De holder alle hver deres "hemmeligheder" inde til kroppen, så der bliver kopieret mere end der bliver udviklet. Se bare på "Usher" ren kopi og gammel filterteknologi for ikke at tale om B&W og deres nautiler, for slet ikke at komme ind på Michael Jacksons NXT. Udviklingen trækker i den gale retning men læser man det nye nummer af HiFi+, så trækkes der "Tilbage til fremtiden".
Stereoen og LP'en vinder frem. Det lille eventyr med surround sound er blot en gentagelse af tidligere forsøg på at omringe os med lyd - Hafler + SQ. Der er absolut intet nyt i det. Brugervenlighed er ordet og det nås ikke over 7+1 højttalere og fjernsynsbetjent digitalt medie. Spild af penge og hvem kommer til at betale? vi forbrugere. Feberen må rase ud, og i mellemtiden kan LP'er blive på det nærmeste kastet i nakken, og nydes over det gamle anlæg, skulle man ikke have smidt det ud. Ens nervesystem får det bedre på trods af klik, hak båndsus mm. mere en 20 år med digital lyd, patenter er ved at løbe ud, så der skal absolut presset nyt ned over hovedet på os. Var det så bedre, så OK!, men det er det måske teknisk set, men der er noget galt et eller andet sted. Så graven graves af branchen selv, men de skal nok falde i den, før de kommer til fornuft.
Der må et oprør til, og hjemmebyggeren er branchen ikke glad for, så oprøret må komme fra brugerne - os. Se blot på muligheden for at købe løse enheder til selvbyg, det bliver sværere og sværere - hvorfor mon.
Nej der skal et oprør til. Oprøreren er der, men uden væbnere, der er med på at få en på opleveren, så nytter det ikke meget. Selvbyggertiden er borte og det på trods af at alt måleudstyr nødvendigt er freeware.
Selvmodsigende er det, men sandt er det også. HiFi udstyr i supermarkedet er fremtiden eller er det nutiden?
Hvad hjertet er fuldt af. løber munden over med. Sorry!
Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Ronin Branchemedlem

Lyd og Billed Vodskov
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 7545
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 02:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citat Steen Duelund : Det har du ret i, men det er egentlig ikke problemet. Det er ikke meget dyrere at lave en højttaler rigtigt end forkert. Man kan få enhedsfabrikanter til at lave enhederne rigtigt fra dem, kabinettet rigtigt fra den fabrik, der laver sådanne osv. Det der er problemet er faktisk at der sjuskes. at det ikke vides hvordan man gør, fordi den så vigtige part af det hele - højttaleren - ikke er færdigudviklet. De holder alle hver deres "hemmeligheder" inde til kroppen, så der bliver kopieret mere end der bliver udviklet. Se bare på "Usher" ren kopi og gammel filterteknologi for ikke at tale om B&W og deres nautiler, for slet ikke at komme ind på Michael Jacksons NXT. Udviklingen trækker i den gale retning men læser man det nye nummer af HiFi+, så trækkes der "Tilbage til fremtiden".<<<<<<<<<
Problemet med sjusk i produktionen, som jo slet ikke lyder ulogisk, er vel som det største problem, at folk ikke ved hvad der foregår bag kulissen og at langt de fleste ikke sætter sig ind i hvad de egentlig burde gå op i og rent faktisk burde vide!?
Jeg kunne forestille mig at det er derfor at prototyperne i mange tilfælde er langt mere gennemførte end det aktuelle produkt, netop fordi at så snart det er introduceret for masserne, kan kompromisserne indgåes og der kan fuskes lidt med det endelige produkt. Det tror jeg ihvertfald selv er en del af grunden til at næste gang man lytter til en ny-introduceret model så er oplevelsen slet ikke den samme. Jeg har tit oplevet at "det her er sgu ikke den samme højttaler jeg lyttede til for 14 dage siden til introduktionen" og jeg har tit mistænkt det for at være fusk og sjusk-faktoren der spiller ind! Lidt som på samme måde når computerspil-fabrikanterne viser en demo-video til et nyt spil - det ser fabelagtigt flot ud, men når så spillet udkommer ser det slet ikke lige sådan ud og det ligner mere makværk der bare skal ud hurtigt for at skrabe kroner i kassen. Det er en farlig sammenligning, men princippet er vel lidt det samme, tror jeg!
Heldigvis sker det da også at sagen er omvendt som den burde være - prototyperne lyder knap så heldigt og når så den endelige udgave kommer er der en verden til forksel til den positive side!
Når snakken går på højttalere i særdeleshed fra Duelunds side kan jeg ikke lade være med at tænke på da jeg kiggede min ny-erhvervede Jamo Concert Center efter i sømmene, som jeg ynder at studere alt hvad jeg køber. Utroligt flot kabinet, men føj for nogle elendige enheder. Bass-enheder med en meget lille magnet, naturligvis afskærmet, og chassis i plastik der er så spinkelt at man kan trykke enheden sammen med bare en lille smule kræfter. Jamo begrunder dette valg med at det er for at koncentrere magnetens kraft på det den skal nemlig styre enheden. Det lyder som en smule fornuftig snak, men mere tomme ord når man hører den i aktion, for spille godt evner de enheder ikke. Så længe der er tale er den ok, men så snart der kommer koncentrerede effekter osv. står den af, og jeg kan ikke undlade at tænke - det kan sgu ikke passe til 6000 kr.! Det må man kunne gøre bedre hele vejen igennem! Desværre mangler jeg "nosserne" til at gå igang med at eksperimentere! Den har et fint kabinet til formålet og står mig i 1600 kr., men det vil gøre ondt.
Samtidig skiftede jeg diskanten, stadig med en original, fordi jeg syntes der manglede noget og den måske kunne være defekt, men nej - det samme! Denne enhed bestod af en af de så berømte NeoDymium-magneter. Enheden består af en stof-dome på 1" - intet chassis, men nærmere direkte ovenpå magneten, fordi enheden er så lille. Uden dome er den 5 mm. høj og vejer ca. 75 gr. ialt! Pris 300 kr. inkl. moms og forsendelse - så kan det sgu ikke gøres dårligere!
Se, nu får jeg rent faktisk en lyst til at "spille" efter Duelunds metoder, for der må vitterligt være mere at hente på noget konstrueret med så billige enheder!
Nu har jeg læst hele tråden igennem og taget tingene op til revision endnu engang, og har måske været en tand for grov, hvilket jeg beklager. Jeg er tvivler indtil jeg får "syn for sagen" og det er vel naturligt. Men når man begynder at gå tingene lidt efter i sømmene, kan man faktisk se at der er noget om snakken med "kommercielle" produkter - det er egentlig lidt skræmmende for hvordan vil et marked der stiller færre og færre krav bare et par ude i fremtiden ikke se ud - jeg tør næsten ikke gætte! Problemet er bare - hvordan kan man ændre det, for det virker jo som en håbløs mission! __________________ Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
Bruger siden: 05 Maj 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 393
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 06:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
| [QUOTE=poul
men så bliver det jo aldrig til andet en hobby, og hvad glæde har ander af det ? eller har du overtalt SONY til at skrælle deres SCD-1 for plastik, og smøre den ind i oliven olie ? SCD-1, nu med oliven lyd !
2. han skal ikke leve af det (han er vist førtids pens.)
Det er jeg nu ja, men sådan er det blevet. Jeg har altid været arbejdesnakoman.
så kan du jo gøre som du vil, du skal ikke leve af det og er derfor ikke afhængig af at det er noget der dur i et større billede. Du husker at oplyse hvad du tjener på kabler osv. ikk' så det kan trækkes i den førtids pens. ?
3. han har holdningen "at han ved bedre"
Mange deceniers arbejde med et stof, kaster noget af sig, det har du ret i. Det andre ikke kender til, kan ikke kaldes andet. Noget er at finde på nettet, men det er kun en flig af den viden der desværre indgår for at man med sikkerhed og hver gang når i mål.
hvad sagde/skrev jeg ! tak
4. han ved noget om et lille felt inden for lyd
Det har du ret i, lyd er temmelig omfattende. Men at gengive lyd under hjemlige forhold, mit lille felt, kan jeg alt om.
at have sine forbehold over for det, er vist ikke det samme som IKKE respekt.
man kan da ikke andet (have respekt) med en der har viget så meget af sit liv til lyd !
Det er da slet ikke det det drejer sig om. Du fejlsporer tråden, så indlæg ikke kan bedømmes om de er ærlige elle svigagtige. Det er givet ganske morsomt, men i logikkens univers, så dur det bare ikke.
logisk set er du som så mange andre en hobbymæn, der har fået solgt lidt. det gør ikke dig eller de ander til gude og guruer inden for feltet. Prøv at agere i den virkelige hifi verden, og ikke med MDF kabel maskiner og køkkenbord enheder ! (hvordan er produktions tolorancerne på sådanne kabler og enheder ?) du er meget langt fra noget der kan bruges til andet til få stk. antal
hvordan var f.eks den der XT25 modifikation ?
beklager.
det er ok !
Duelund
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 08:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
men så bliver det jo aldrig til andet en hobby, og hvad glæde har ander af det ? eller har du overtalt SONY til at skrælle deres SCD-1 for plastik, og smøre den ind i oliven olie ? SCD-1, nu med oliven lyd !
En stor Japansk virksomhed? Du må have spist søm.
så kan du jo gøre som du vil, du skal ikke leve af det og er derfor ikke afhængig af at det er noget der dur i et større billede. Du husker at oplyse hvad du tjener på kabler osv. ikk' så det kan trækkes i den førtids pens. ?
Der tjenes intet, der er værd at tale om. Du kunne jo prøve at regne efter. De skal ihvertfald være meget velkommen til at begynde at producere dem. Sølv koster og ren silke koster. Værs'go at gå i gang, så vil du finde ud af hvad det faktisk koster at lave dem. Det er ren og skær interesse for sagen, der driver mig i udviklingen af dem. En ting skal udvikles færdig, før den kan blive sat i produktion. Jeg laver dem ikke mere, da udviklingen af dem er færdig fra min hånd. Du skyder helt forbi. Nu er jeg i gang med en helt anden komponent. Og det er stadig interesse for sagen, der driver mig. Forøvrigt er der da flere ting udviklet af mig, der bliver produceret.
3. han har holdningen "at han ved bedre"
Mange deceniers arbejde med et stof, kaster noget af sig, det har du ret i. Det andre ikke kender til, kan ikke kaldes andet. Noget er at finde på nettet, men det er kun en flig af den viden der desværre indgår for at man med sikkerhed og hver gang når i mål.
hvad sagde/skrev jeg ! tak
Du skrev det ikke vidende at der faktisk er meget praktisk viden, jeg er den eneste, der ligger ind med. Når det er sådan, så kan det jo ikke være anderledes vel? At du så tror, at jeg ikke har forsøgt at viderebringe det til danske producenter, så tager du meget fejl. Du har ondt i sulet har du, Hvad det har med trådens navn at gøre ved jeg ikke.
Det er da slet ikke det det drejer sig om. Du fejlsporer tråden, så indlæg ikke kan bedømmes om de er ærlige elle svigagtige. Det er givet ganske morsomt, men i logikkens univers, så dur det bare ikke.
logisk set er du som så mange andre en hobbymæn, der har fået solgt lidt. det gør ikke dig eller de ander til gude og guruer inden for feltet. Prøv at agere i den virkelige hifi verden, og ikke med MDF kabel maskiner og køkkenbord enheder ! (hvordan er produktions tolorancerne på sådanne kabler og enheder ?) du er meget langt fra noget der kan bruges til andet til få stk. antal
Du skyder da fuldstændig vildt. Hvad har det med en logisk udledning fra et par aksiomer at gøre? Der er tale om et logisk sammenhæng jeg ville lægge frem her i denne tråd og ikke spor andet. At du så løfter dette logiske grundlag op til verdensproduktion for at den kan have nogen værdi for nogen, må være udtryk for indestængt humor. Jeg håber ikke for dig , at det gør ondt.
hvordan var f.eks den der XT25 modifikation ?
Den er god, rigtig god endda. Desværre er der en lille detalje jeg ikke kan få fabrikken til at undlade at udføre. Måske ved køb af 5000 stk, hvilket nok er den rene bagatel i din verden, men så absolut ikke i min. Men den sælger vist fint, som den er. At den kan gøres meget bedre interesserer mig, da jeg ikke er tilfreds med den som den er. Jeg stiler lige den anelse højere, så jeg må selv og heldigvis kan selv.
Den vil blive brugt i en kommende produktion af en højttaler her i landet eller i Sverige.
Dette var så nok engang et indlæg der bekræfter min påstand om stampen i vadestedet. Humoren er forduftet, og erstattet af en "gåen efter manden". Det er blevet helt galt at vide noget, at ville selv, at have en interesse overhovedet vel. Det er mig for sygt - det her. Jeg orker det ikke.
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 09:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
ok !
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 09:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronin skrev:
|
Citat Steen Duelund : Det har du ret i, men det er egentlig ikke problemet. Det er ikke meget dyrere at lave en højttaler rigtigt end forkert. Man kan få enhedsfabrikanter til at lave enhederne rigtigt fra dem, kabinettet rigtigt fra den fabrik, der laver sådanne osv. Det der er problemet er faktisk at der sjuskes. at det ikke vides hvordan man gør, fordi den så vigtige part af det hele - højttaleren - ikke er færdigudviklet. De holder alle hver deres "hemmeligheder" inde til kroppen, så der bliver kopieret mere end der bliver udviklet. Se bare på "Usher" ren kopi og gammel filterteknologi for ikke at tale om B&W og deres nautiler, for slet ikke at komme ind på Michael Jacksons NXT. Udviklingen trækker i den gale retning men læser man det nye nummer af HiFi+, så trækkes der "Tilbage til fremtiden".<<<<<<<<<
Problemet med sjusk i produktionen, som jo slet ikke lyder ulogisk, er vel som det største problem, at folk ikke ved hvad der foregår bag kulissen og at langt de fleste ikke sætter sig ind i hvad de egentlig burde gå op i og rent faktisk burde vide!?
Jeg kunne forestille mig at det er derfor at prototyperne i mange tilfælde er langt mere gennemførte end det aktuelle produkt, netop fordi at så snart det er introduceret for masserne, kan kompromisserne indgåes og der kan fuskes lidt med det endelige produkt. Det tror jeg ihvertfald selv er en del af grunden til at næste gang man lytter til en ny-introduceret model så er oplevelsen slet ikke den samme. Jeg har tit oplevet at "det her er sgu ikke den samme højttaler jeg lyttede til for 14 dage siden til introduktionen" og jeg har tit mistænkt det for at være fusk og sjusk-faktoren der spiller ind! Lidt som på samme måde når computerspil-fabrikanterne viser en demo-video til et nyt spil - det ser fabelagtigt flot ud, men når så spillet udkommer ser det slet ikke lige sådan ud og det ligner mere makværk der bare skal ud hurtigt for at skrabe kroner i kassen. Det er en farlig sammenligning, men princippet er vel lidt det samme, tror jeg!
Heldigvis sker det da også at sagen er omvendt som den burde være - prototyperne lyder knap så heldigt og når så den endelige udgave kommer er der en verden til forksel til den positive side!
Når snakken går på højttalere i særdeleshed fra Duelunds side kan jeg ikke lade være med at tænke på da jeg kiggede min ny-erhvervede Jamo Concert Center efter i sømmene, som jeg ynder at studere alt hvad jeg køber. Utroligt flot kabinet, men føj for nogle elendige enheder. Bass-enheder med en meget lille magnet, naturligvis afskærmet, og chassis i plastik der er så spinkelt at man kan trykke enheden sammen med bare en lille smule kræfter. Jamo begrunder dette valg med at det er for at koncentrere magnetens kraft på det den skal nemlig styre enheden. Det lyder som en smule fornuftig snak, men mere tomme ord når man hører den i aktion, for spille godt evner de enheder ikke. Så længe der er tale er den ok, men så snart der kommer koncentrerede effekter osv. står den af, og jeg kan ikke undlade at tænke - det kan sgu ikke passe til 6000 kr.! Det må man kunne gøre bedre hele vejen igennem! Desværre mangler jeg "nosserne" til at gå igang med at eksperimentere! Den har et fint kabinet til formålet og står mig i 1600 kr., men det vil gøre ondt.
Samtidig skiftede jeg diskanten, stadig med en original, fordi jeg syntes der manglede noget og den måske kunne være defekt, men nej - det samme! Denne enhed bestod af en af de så berømte NeoDymium-magneter. Enheden består af en stof-dome på 1" - intet chassis, men nærmere direkte ovenpå magneten, fordi enheden er så lille. Uden dome er den 5 mm. høj og vejer ca. 75 gr. ialt! Pris 300 kr. inkl. moms og forsendelse - så kan det sgu ikke gøres dårligere!
Se, nu får jeg rent faktisk en lyst til at "spille" efter Duelunds metoder, for der må vitterligt være mere at hente på noget konstrueret med så billige enheder!
Nu har jeg læst hele tråden igennem og taget tingene op til revision endnu engang, og har måske været en tand for grov, hvilket jeg beklager. Jeg er tvivler indtil jeg får "syn for sagen" og det er vel naturligt. Men når man begynder at gå tingene lidt efter i sømmene, kan man faktisk se at der er noget om snakken med "kommercielle" produkter - det er egentlig lidt skræmmende for hvordan vil et marked der stiller færre og færre krav bare et par ude i fremtiden ikke se ud - jeg tør næsten ikke gætte! Problemet er bare - hvordan kan man ændre det, for det virker jo som en håbløs mission!
|
|
|
Åh hvor jeg kender det. Men jeg kender også til en tid, hvor der var grøde i udviklingen af netop højttaleren, hvor det at købe enheder var en let sag, og billige var de, i Audioscan, Lydkilden, HiFiklubben mm. På producentniveau var der også bevægelse KEF, B&O for at nævne et par up front. Jeg selv har min rod i den tid, og den nytænkning tiden stod for. Jeg har aldrig sluppet tendensen fra da, at højttaleren var det svageste led, og at der kunne udvikles på dem. Der kom masser af særdeles grundig teknisk litteratur fra begge nævnte og andre.
Ser man tilbage fra nu, så er der ikke sket meget på den front siden da. I min lille verden dog en god del der fortsatte udviklingen fra da, nu den var sat i gang. Hvad der skete uden for i de mange år jeg begravede mig i at komme videre ad anslået vej lagde jeg ikke mærke til. Den tekniske litteratur var mig alt nok.Der var endda en periode på et par år, hvor kun levende musik talte, og højttalere ren teori, hvor synkronfilteret blev udviklet. En regnefejl på basalt niveau forsinkede det et par år.
Det er resulatet af denne enegang, jeg synes det kunne være spændende for alle at få en god debat i gang om. Det kræver medspillere og ikke modstandere imod mig specielt og den hele idé. Det var trådens navn, der trak mig til, og indlæg fra mange sider, der nu jager mig væk.
Det er fint at du nu kan se idéen, men desværre! det er nok for sent. Jeg vil holde mig til det jeg kan overskue. De der endeløse debatter over ingenting gider jeg ikke.
Jeg vil fremad ad en logisk sti, og kan jeg ikke komme det, så ingen protest fra min side, det er meget nemmere at forlade stien, så det gør jeg.nok
Jeg vil ikke sige helt farvel endnu, antallet af læsere er vokset til rigtig mange, så at det interesserer på trods af mundhuggeriet må være grunden.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm! hvad pønses der mon nu på fra den kant,
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 10:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke på noget, men hvis vi/du/jeg ikke kommer videre. er det jo ingen grund til at forsætte !
har du fået at vide om du må fortælle om din XT25 modifikation ?
|
| Til top |
|
| |
lasse Forum Bruger

Bruger siden: 07 April 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 848
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 11:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Steen Duelund
Jeg for min del synes nu at der er grund til at fortsætte nu er jeg jo lige blevet varmet op, jeg læste igår fra dette website:
http://www.meta-gizmo.com/Tri/speak/STEEN.html
Nu er jeg jo ikke i stand til at gennemskue teorien eller matematikken bag, men det jeg har fået ud af det gør mig nysgerrig, så jeg har lyst til at spørge dig Steen, om du i skuffen har et lille 2-vejs projekt så jeg kunne prøve teorierne af i praksis. Jeg er ikke højtaler selvbygger og ved ikke noget om slige men hvis du nu har et færdigt projekt hvor matematikken er lavet og med anbefaling af nogle passende enheder samt et bud på et kabinet så tror jeg at modet til et sådant projekt ville stige.
Som sagt kan jeg ikke gennemskue teorien men er meget interesseret i at ”få hørelse for sagen”.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
poul skrev:
|
ikke på noget, men hvis vi/du/jeg ikke kommer videre. er det jo ingen grund til at forsætte !
|
|
|
kommer videre med hvad? forkerte citater, angreb på mig? Det er mig der udvikler og modificerer, så jeg kan fortælle og videregive lige, hvad jeg vil. Jeg tager selvfølgelig hensyn til en produktion, men tungest vejer at du spørger efter det. Og netop du vil jeg da ikke videregiven noget til. Det er dig specielt, der bringer galden op i mig og får mig til at klappe i. Det du bidrager med er næsten det laveste jeg har været udsat for. Jeg har oplevet værre, men du er tæt på.
Så dette er et farvel til dig. Jeg hader at skulle sortere, men i dit tilfælde ser jeg mig nødsaget til det.
Farvel! bidrag fra dig vil ikke blive besvaret. Så hold endelig op med at skrive til mig i denne tråd, ja i nogen tråd overhovedet.Du er herved udnævnt til persona non grata.
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Duelund skrev:
poul skrev:
|
|
|
|
kommer videre med hvad? forkerte citater, angreb på mig? Det er mig der udvikler og modificerer, så jeg kan fortælle og videregive lige, hvad jeg vil. Jeg tager selvfølgelig hensyn til en produktion, men tungest vejer at du spørger efter det. Og netop du vil jeg da ikke videregiven noget til. Det er dig specielt, der bringer galden op i mig og får mig til at klappe i. Det du bidrager med er næsten det laveste jeg har været udsat for. Jeg har oplevet værre, men du er tæt på.
Så dette er et farvel til dig. Jeg hader at skulle sortere, men i dit tilfælde ser jeg mig nødsaget til det.
Farvel! bidrag fra dig vil ikke blive besvaret. Så hold endelig op med at skrive til mig i denne tråd, ja i nogen tråd overhovedet.Du er herved udnævnt til persona non grata.
|
|
|
ok, ro på !
pas på blodtrykket !
undskyld, jeg viste ikke du var så følsom !
mvh
held og lykke med skalpel og olivenolie !
|
| Til top |
|
| |
jack Udelukket fra forum

Bruger siden: 02 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 492
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 13:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes, jeg fornyligt læste på et svensk hififorum om en 2-vejs Duelundhøjttaler.
Steen, er det den, du går og udvikler på i øjeblikket. __________________ I am always right, unless I´m wrong.
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 14:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor skal det hele gå op i skænderi og person angræb!!...
Der mangler lidt respekt!..
Sten D har mane fine ting at bidrage med og mange spændene teorier samt meninger..
Jeg selv for den del køre en diskution der er mere filosofisk og teoretisk med ham nu... om hvad rigtig lyd er og hvad der egentlig er hifi og hvordan det skal defineres!??
Dette er ganske interasant og fornøjligt! jeg vil dog aldrig angribe hans viden eller teorier!.. for jeg har ikke nogen jeg mener er mere berettigede eller rigtige!.. hvam har det??
Min holdning er klar!.. vi har alle vores opfattelse og mening og smag.. og ingen her mere ret end andre!.. ( eller mindre for den sags skyld!!) virkligheden står ikke til at diskutere den er som den er!.. men det er vores egen opfattelse af denne der diskauteres udfra her!.. og her siger jeg blot at det er den der styre os!.. og er det vigtigste ellement!..
Hvad nytte rigtig lyd hvis man ikke kan lide denne?? og ikke selv opfatted denne som rigtig!?? dette lige meget hvor rigtig den så er??
Hvis Sten D mener at have en vej mod den helt rigtige og korekte gengivelse?... så er det jo fint!... men jeg tillader mig blot at gøre opmærksom på at andre ikke nødvendigvis mener det samme!.. og at andre har en anden opfattelse...
Jeg skal bestemt ikke udtale mig eller forsøge at udtale mig om hvem der har den mest rigtig opfattelse!..
Det er kærnen i det jeg siger!.. Din virklighed kender kun du!.. og her vælger vi lyd / hifi udfra!.. det kan ikke være anderledes hvis vi skal have noget vi kan leve i tilfreds hed med og have en troværdigheds oplevelse med!... rigtig eller forkert!... det er underordnet!..
For hvam har ret?? Sten siger at alle har uret! det er så hans mening!.. og respekt for det!...
Ingen grund til at svine hinanden til her!!... lyt og lær lsæ det der skrives og debateres eller hop vidre!.. men er man ikke enig så debater sageligt med eller bare lad det ligge!.. smart "saa" bemærkninger og person angræb samt sure opstød! kan vi godt være foruden her!.. det ødelægger tråden og stemningen her!..
Jeg kan kun sige Sten D. vi er måske ikke helt enige i filosofien bag hifi!... men meget af teknikken er der ingen diskution om!.. og meget af det du siger er ganske rigtigt og fornuftigt!! det er en fornøjelse at debatere med dig og at ligeledes høre lidt om din viden og mening...
Flere ting er jeg ganske enig med dig om!.. eks. det om de lukkede systemers fortræfelighed og overlegenhed!!... og der er garanteret meget andet!..
At vi så har forskellig synspunketer på hvordan grund klangen i noget skal være og om der nu findes noget fornuftigt og nogenlunde rigtig spillende komercielt udstyr eller ej.. er så noget helt andet!!..
Jeg kan kun opfordre til respekt og en god tone! og saglig debateren!..
Og opfordre Sten til at ignorere de fjolser der går over "stregen" og ikke holder sig til det mere saglige i debatten og trådens indhold!.. ( selv om lidt humor da som sagt ikke er at foragte nu og da!.. bare det ikke går op i ren "Andersand" hvilket det sommetider har en tendens til!..)
Sten D!! keep up the good work!!..og fortsæt endlig dine indslag og deltagelse i debatter her med dine synspunkter! for det er så gode som alle andres og så rigtige som alle andres ( og forkerte) du har din mening og opfattelse baseret på din viden!.. del endlig ud af dette!... og så kan vi andre dele ud af vores meninger.. og tage til os hvad vi nu mener er rigtigt og det samme kan du!..
Det er det det drejer sig om!...
Dette er et debat forum.. hold debatten sober og saglig og de der er træt af debat eller syntes det er gentagelser!? skip dog tråden og hop vidre! og lad os er har lyst til at debatere uanset hvad om!.. gøre det!.. det er jo debat der er meningen med dette her!.. det er jo som sagt et DEBAT FORUM!!!!!!!!
mvh.
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 14:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
helt enig.
jeg under mig blot over, at hvis han har så ret, hvorfor er han så ikke nået længere end alle andre ivrige hobby mænd ? = laver lidt der hjemme, sælger lidt her og der !
jeg spørger mig selv, og Duelund, om det ikke bla. er pga. de oplistede faktorer, han løser problemerne som han gør ?
det er sgu ikke person angreb, bare spørgsmål. Som han altså tager meget nært !
så måske er der noget om det !
jeg kan ikke fordrage de personer der ved lidt bedre, ved hvad rigtigt lyd er osv osv. lad musik stå som allt andet kunst ! det er smag, det er personligt, og der er ikke rigtigt og forkert.
hvis de ved så fandes meget, og har så fandes ret, hvorfor har de så ikke hifi verdens svar på MicroSoft ?
beviser min herre, ikke bare ord, artikler og påstand i en uendelighed !
|
| Til top |
|
| |
Mike-J Forum Bruger

INFO: Bruger hedder nu: miju
Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Bornholm
Status: Offline Indlæg: 516
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 14:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sten har efter min mening ikke mere eller mindre ret end de fleste!.. dog ved han en del om meget!! mere end mange af os på nogle områder!..
Han har sin opfattelse og mening udfra denne viden!... og den har han ret til og ret til at lufte for godt befindende her!.. og til glæde for en del!!!
Min personlige holdning er at hans løsninger og opfattelse er en ud af mange!.. her under min egen samt mange hifi producenter mm. ikke mere eller mindre!..
Og den er hverken mere eller mindre rigtig eller forkert end de udsagn, teorier og andet alle disse kommer med!... det er en holdning og opfattelse på lige med mange andre!.. og respekt for det!...
Jeg kan til tider lide at debatere og gør det med glæde så sagligt som min " modstander" i debatten tillader det og på den måde han nu gør sig på!.. om det så er med eller uden sjov og spas ( humor) er ligegyldigt!..
Sten har sine holdninger og disse er helt sikkert ikke uden interesse! enig eller uenig!... såden ser jeg på det!...
mvh.
|
| Til top |
|
| |
anda Forum Bruger

Bruger siden: 14 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 240
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 15:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Poul:jeg under mig blot over, at hvis han har så ret, hvorfor er han så ikke nået længere end alle andre ivrige hobby mænd ? = laver lidt der hjemme, sælger lidt her og der !
Han ER nået længere med sine konstruktioner end alt andet "hobbygrej" jeg har hørt. Jeg tror du misforstår Steens indgangsvinkel til lydgengivelse totalt. Han søger det optimale og er mindre interesseret i om han kan tjene fedt på det - Ellers ville han jo nok ikke dele ud af sin viden som han gør.
jeg spørger mig selv, og Duelund, om det ikke bla. er pga. de oplistede faktorer, han løser problemerne som han gør ?
Hvis du hermed mener hans axiomer så JO!!! Det er jo det der er hele humlen.
det er sgu ikke person angreb, bare spørgsmål. Som han altså tager meget nært !
Jeg ville også blive træt af at besvare spørgsmål fra folk som ikke selv gider læse svaret og sætte sig ind i teorien. Det står altsammen i hans artikler.
så måske er der noget om det !
jeg kan ikke fordrage de personer der ved lidt bedre, ved hvad rigtigt lyd er osv osv. lad musik stå som allt andet kunst ! det er smag, det er personligt, og der er ikke rigtigt og forkert.
Kunsten fejler intet. Det er reproduktionen af kunsten den er gal med. Monet's åkander er jo heller ikke særligt interessante i jpg på 200*300 pixels.
hvis de ved så fandes meget, og har så fandes ret, hvorfor har de så ikke hifi verdens svar på MicroSoft ?
Det er fordi de fleste vælger ud fra deres smag og dette varierer som bekendt. Nogle ganske få søger sandheden....råt for usødet.
Producenter skal ikke bestemme hvad sandheden er - de må enten søge den eller tilpasse sig smag og behag...Hvilken vej tror du selv giver det højeste dækningsbidrag?
beviser min herre, ikke bare ord, artikler og påstand i en uendelighed !
Jamen det er for søren da bare logiske konsekvenser af fysikkens love. Hvis du ikke tror på hans udregninger kan du jo bare regne efter. Han har givet dig resultaterne. Mellemregningerne ligger udenfor hvad der er rimeligt at forlange. Hvis man ikke selv kan udføre dem vil man sandsynligvis ikke forstå beviserne alligevel.
MVH Anders D
|
| Til top |
|
| |
poul Udelukket fra forum

Udelukket fra forum!
|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 16:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
altså igen igen IGEN. Hvis Dueluns ider og løsninger er logiske konsekvenser af fysiske love, hvorfor står producenter af kabler og enheder så ikke i kø, for at lave han "produkter" ?
Filtre:
et problem jeg har med f.eks filter.
det er udregnings set perfekt ! fint, det er at andre filter typer også chip chap, LR, BW osv osv. HVIS det de bruges på er perfekt.
men ingen enhed er perfekt, det er derfor disse udregnede filtre ikke virker i real !
jeg spurgte så HVIKLEN enhed der fungerede på hans perfekte filter intet kokret svar, bare det er der nogen der kan bringes til ! fedt svar men jo bare en påstand !
vis mig et teoretiske udregnet filter, sat på nogen enheder, og f,eks en SPL, der så er "perfekt" (hvad det så end er)
ingen måling, ingen praktist beviser osv osv. bare en påstand !
Kabler:
hvis hans løsning er så god, og så åben om dets opbygning, hvorfor er der så ingen der laver det ?
olivenolie:
hvorfor hører man ikke om en der har skrellet en 12000.- kroners cd'er. ikke været tilfreds, og så måtte bruger yderligere 12000.- ? eller er det verdens eneste stensikre, aldrig fejledene tweak ? min bare R.
|
| Til top |
|
| |
Duelund Lukket konto

|
| Sendt: 04 August 2003 kl. 16:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
jack skrev:
|
Jeg synes, jeg fornyligt læste på et svensk hififorum om en 2-vejs Duelundhøjttaler.
Steen, er det den, du går og udvikler på i øjeblikket.
|
|
|
Svensk???? Du mener vel norsk, ellers ville jeg meget gerne vide navnet på den svenske side.
Jeg pusler med de sidste detaljer på en ny to-vejs ja!, som er planlagt at blive sat i produktion her i København. Om det lykkes kan jeg ikke sige med sikkerhed, ellers vil den blive beskrevet til selvbyggere. Det er slet ikk så nemt for en producent at starte op, som man skulle tro. At bygge prototyper er langt nemmere og sjovere om jeg så må sige.
mvh Steen Duelund
|
| Til top |
|
| |
|
|
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|