Forfatter |
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 16:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Casperm skrev:
Den er da for fed den Thorens og arm og resten ser rigtig lækkert ud...
Er der en god skærm på de Flecher 200 du har mellem MC-riaa og forstærkeren? Du oplever ikke brum eller støj? |
|
|
Takker! Er meget glad for for Thorens'en, og tonearmen i særdeleshed.
Jeg oplever lidt brum fra min pladespiller, men jeg tror altså det er et spørgsmål om stelforbindelse. Og derfor er det mit indtryk, at Fletcher-kablet er skærmet tilstrækkeligt. Men jeg tør ikke sige det med 100% sikkerhed! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Mr. High Fy Lukket konto

Ønsker konto på standby
Bruger siden: 07 September 2003 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1117
|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
becker skrev:
Så er det tid til en billedopdatering af mit anlæg.
Som udgangspunkt ser anlægget sådan her ud:

CD Arcam CD82T: Den er
rigtig glad for. Den spiller en anelse til den varme side. Den er
forbundet med et Van den Hul The First Ultimate signalkabel.
Tuner - Arcam Alpha 5+:
Den bliver udelukkende anvendt til at høre ”Sport på 3’eren” så jeg kan
følge Superliga’en om søndagen. Er forbundet med
et Linn signal kabel.
Pladespiller - Thorens/Hadcock/Benz:
Min pladespiller er mit kæreste eje, nemlig en Thorens 125 mk.II., her
påmonteret en Benz Micro Gold MC-pu. Tonearmen er en Hadcock 242 SE.
Den spiller fantastisk, og den dag jeg satte den til, oplevede jeg et
fantastisk løft i lyden. Der følger lige et par billeder:

RIAA - Clearaudio Basic Symmetry: Min
RIAA er en Clearaudio Basic Symmetry, som kun tager
MC-pickup'er. Den er forbundet til forstærkeren med et Fletcher
200 signalkabel.

Forstærkersæt - Sugden Bijou:
Mit forstærkersæt er fra Sugden. Det spiller SÅ musikalsk, og når det
har relativt letdrevne højttalere er det umuligt at stå
for! Gode kvindestemmer kan synge bukserne af enhver mand, på
sådan et sæt. Sættet er forbundet med et Fletcher 200 kabel.

Højttalere - VA Mozart:
Mine højttalere er et sæt Vienna Acoustics Mozart. De er meget flotte,
spiller helt fantastisk, og står virkelig godt til forstærkeren. Efter
jeg har kommet sand i bundkammeret, og lagt et tæppe ind i stuen, er
der kommet bedre styr på bassen. Men ingen tvivl om, at Mozart'erne
ville gøre sig bedre i et større rum, end de står placeret i nu. De
erforbundet til forstærkeren med et sæt Chord Odyssey2 kabler, som er
neutrale og superdetaljerede, og derfor passer godt til resten af det
lidt varme setup.

|
|
|
Det var sguda ellers et spændende setup. Hvad havde du af anlæg før?
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 20 Maj 2005 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
Det var sguda ellers et spændende setup. Hvad havde du af anlæg før?
|
|
|
Hej Fy,
Tak for komplimentet. uh, hvor det luner   
jeg har indtil for nylig haft en Audio Analogue Puccini SE forstærker. Min pladespiller var en Pro-ject 1 Expression, og jeg benyttede en Musical Fidelity RIAA. Eller den RIAA der var i Puccini'en, og som faktisk var ret god. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har i lang tid haft et problem med bassen fra mit anlæg. Den var kæmpe stor og buldrende, hvis man spillede bare lidt højt.
Jeg har prøvet et par småjusteringer hist og her som hver især hjalp. Jeg satte højttaleren på de medfølgende spikes, fyldte sand i kammeret, og legede lidt med placeringen af højttalerne. Hver især hjalp forbedringerne en lille smule, men slet, slet ikke nok.
På mig virkede det som om, at hele rummet spillede med. Mozart'erne har 2 bagudvendte basrefleksporte, og der er virkelig god, dyb bas i dem. Men den kunne bare ikke tøjles.
Jeg har dog kunnet leve med det, da jeg ofte spiller for lavt niveau på grund af jeg har barn. Men forleden kom der en og kiggede på mit forstærkersæt, og her spillede vi noget højere end jeg plejer. Og føj, føj, føj for en træls bulderbas! Det var godt nok skidt. Da han bestemt heller ikke lagde skjul på det, bestemte jeg mig for at finde kilden, eller alternativt kuren.
Jeg var ret sikker på, at det stammede fra højttaleren og ikke hverken kabel eller forstærker. Og højttalerne vil jeg nødigt af med, da det er langt det værste at skulle forhandle med fruen om at ændre.
Jeg har hørt flere gange om at stoppe en sok i basporten, og jeg har da også prøvet det par gange på andre højttalere, men uden den store succes. Og havde derfor egentlig mistet tiltroen til trick'et. Men som min gæst påpegede, kunne man prøve det.
Så i går fandt jeg 2 par skisokker frem, og rullede dem rigtig godt og grundigt sammen. Og under "The Hunter" med Jennifer Warnes, gav jeg mig i kast med at stoppe en sok i den øverste basport på den ene højttaler. Og VUPTI, alt imens jeg stoppede sokken på plads, kunne jeg simpelthen høre forskellen, selvom jeg stod placeret helt af h. til. Bassen blev langt strammere... ingen bulder eller boble (som den nærmest havde før), og man kunne koncentrere sig om alle musikkens elementer.
Så nu er der sok i alle portene, og jeg tror bassen er ved at være der nu. Det er nok ved at være så optimalt som det kan være, i det rum de spiller i nu. Og det lyder rigtig godt!! Man kan langt bedre fokusere på alle de andre ting i musikken, i stedet for at blive irriteret over bassen. Så et billigt tweak, har gjort Becker til en glad server..... og så midt under Wimbledon..... VA Mozart, i bliver hos hos mig...... __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 21:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var da dejligt. Jeg havde godt set, at du ville sælge din kære...... Hvordan så med dit forstærkersæt. Bliver de under taget - eller skal det skiftes nu når du har fundet frem til en mulig og god løsning? Du havde jo en rørkrabat på prøve. Er det noget du falder for?
God sommer herfra __________________ Hilsner fra - Casper
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 21:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Casper,
jeg tror begge dele bliver under taget. Jeg tror bytteprisen bliver for høj på de forstærkere jeg overvejer. Og jeg er lidt bange for at teste dem herhjemme... man bliver nok bare afhængig ;-).
Jeg kan sagtens falde for en rørforstærker, men jeg kan ikke have sådan en stående, som vores indretning er lige nu.
Kan du også have en god sommer! Omend jeg også synes du har været aktiv på salgsfronten... har du snart noget tilbage???  __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 02 Juli 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, ja da. Jeg har fået fat på en TD125LB med SME 3012 arm, og så har jeg - ja man skulle ikke tro det - købt endnu en TD321mkII, men uden arm. Jeg er jo blevet ret glad for min UP4 arm, men den og værk er nu sat til salg, da jeg har købt en DP6 til mit Thorensværk. Pt har jeg dog stadig 4 stående (2*321mkII, 126mkIII og 125LB) Heldigvis er jeg kommet af med mine 2 Rega Planar 3. Jeg har dog lige et enkelt værk uden arm tilbage fra min Rega tid.
Når nu sommeren er overstået, så må vi lige finde på noget.
Har jo forøvrigt også fået afsat min TD320 og TD320mkII..... __________________ Hilsner fra - Casper
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 16 Juli 2005 kl. 17:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, så kom der lige en opdatering på forstærkersiden...

En Sugden A21A integreret forstærker.... og væk er de kølige vinteraftener    . __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
vilmann Branchemedlem

Nerds
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2390
|
Sendt: 18 Juli 2005 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det skal jeg lige love for. Grillhandskerne måtte frem for at flytte på den.
Den er da et hygsomt bekendtskab. Og aftenens joker kunne da i hvert fald også noget
/vilmann
__________________ Zvxxr erggre v zvar bcfynt. Orxyntre!
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2005 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, den er et rigtig godt bekendskab. Den gør helt klart ting ved mine VA-højttalere, som ingen af mine tidligere forstærkere har kunnet.
Og det gjorde jokeren også. 2 forskellige oplevelser, men begge virkelig gode. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 23 September 2005 kl. 14:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der nye speakers hos Becker. Billederne yder dem slet ikke retfærdighed, for de er saftsuseme flotte. Og de spiller fantastisk 

Jeg har simpelthen købt et sæt Spendor SP3/1P i cherry-finish.
Og jeg kan kun sige, at jeg har fundet højttaleren der passer perfekt til mit rum. Og så går den fantastisk i spænd med min Sugden A21A forstærker. De er simpelthen som skabt for hinanden.
Så nu skulle man tro at den hellige grav var velforvaret, og at Becker ikke skulle overveje forstærker eller speakers mere....... men, nej! For den bedre halvdel synes standerhøjttalere er grimme, og stillede sig helt på bagben, da investeringen blev præsenteret. Så de får ikke lov at blive i stuen. Det var hende eller højttalerne. Og efter moden overvejelse, tror jeg alligevel det er smartest at beholde hende.....
Så Spendor'ne er kun på gæstevisit, og bliver snarest sat til salg igen. Men indtil da, vil jeg blot nyde denne fantastisk musikalske speaker, og ikke lavet andet end høre musik....... __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville lige opdatere min side med billeder af min nye forstærker.  Nå, jeg har forsøgt at uploade flere billeder, men de bliver ved at gå i fejl, og nu har jeg ikke mere tålmodighed  Jeg er flyttet for nyligt, og venter på mine nye hylder skal ankomme. Når de er hængt op, skal der nok komme et billede af det samlede setup. Ligenu ser det frygteligt ud, så det vil jeg ikke være bekendt at vise.... Men kan da oplyse, at Audia'en driver mine VA Mozart'er.
__________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Schrammelll Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 817
|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser sgu godt ud. Hvad er indtrykket af indkøbet?
|
Til top |
|
|
Haugaard Forum Bruger

Bruger siden: 20 Juli 2005 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 924
|
Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Becker,
Super fed pladespiller du har. Hvad er der blevet af dine Spendor højtalere ?
Haugaard
|
Til top |
|
|
Henrik300 Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3209
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke Becker det ser godt ud
Hus eller lejlighed __________________ Hilsen Henrik
|
Til top |
|
|
Japer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 Februar 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 890
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 07:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan du ikke få Nogen andre standere til de højtalere ? Ja du må undskylde men jeg forstår slet ikke at din kæreste kan bestemme sådan noget. Jeg ku se fornuften i det hvis det havde været nogen af de nyere verwin vega modeller. Er du sikker på at det ikke bare er fordi du ikke kan lide lyden ad de spendor. Du siger jo de er så fede og det bare virker, hvorfor så sælge dem. Det gir jo ingen mening.
|
Til top |
|
|
mn1974 Forum Bruger

Bruger siden: 16 September 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 3517
|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
hejsa,
jeg må sige at jeg også ville overveje at skifte standerne, inden hjttaleren røg helt ud, altså hvis du er tilfrds med lyden!?!
omvendt er det altid sjovt at prøve noget nyt __________________ mvh
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Schrammelll skrev:
Det ser sgu godt ud. Hvad er indtrykket af indkøbet?
|
|
|
Det foreløbige indtryk er, at den spiller fantastisk godt. Den er bjørnestærk, spiller detaljeret, dybt og vanvittig behageligt. Der er så meget mere kontrol, at mine VA'ere først nu kommer til deres ret. De spiller fantastisk nu, og forstærkeren har styr på det hele. Det er virkelig et godt match! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Haugaard skrev:
Hej Becker,
Super fed pladespiller du har. Hvad er der blevet af dine Spendor højtalere ?
Haugaard |
|
|
Den har jeg skam endnu, så de kommer på brugtsiderne inden alt for længe. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 17:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Henrik300 skrev:
Tillykke Becker det ser godt ud
Hus eller lejlighed |
|
|
Tak for roserne! Det varmer jo altid  Vi er flyttet i hus. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|