Forfatter |
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Becker
Nu går den ikke længere, skal have en plov igen, har netop tænkt på en
af disse 2 du har, enten en Pro-Jet eller en Almo opgraderet med et
Incognito kabel i et stykke fra PU til Riaa, er der store forskel på
dem, regner med en K1 PU.
Kan du sige noget om dine Chord ht. kabler.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 710
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 18:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Bent,
Pro-ject'en, er den af dem jeg har lyttet mest til. Den spiller rytmisk, energisk og fremme i skoene. Lydbilledet har stor dybde og bredde. Den er meget afbalanceret over hele frekvensområdet, og giver derfor en meget helstøbt lyd. Skulle man løfte en pegefinger her, er det måske den helt dybe bas som kunne være bedre. Den gør ikke noget vanvittigt godt, men måske derfor træder den heller aldrig forkert. Den spiller alle genrer lige godt, og hvis man derfor hører mange slags musik er den et virkelig godt køb. Man skal afmontere tallerkenen for at skifte hastighed, men man kan opgradere den med en Speed-box, så man kan skifte hastighed på en knap, og ikke behøver at have tallerkenen af for at flytte remmen. Praktisk hvis man spiller mange 45' såvel som 33 plader. Den har en fancy kulfiber-arm der virker rigtig god, men giver ikke samme kvalitetsføling som en Rega-arm. Samlekvaliteten er heller ikke på Moth niveau.
Moth'en er lidt anderledes. Den er også rytmisk og musikalsk, men den er det på en anden måde. Den er "mørkere" og mere tilbagelænet end Pro-ject'en. Den er måske lige en spids mere detaljeret og spiller med lidt mere finesse, men til gengæld knap så velafbalanceret som Pro-ject'en. Den dybe bas er derimod rigtig god på denne grammofon. Kvalitetsfølelsen ved betjening af Rega RB-250 armen er i særklasse. At betjene Pro-ject armen lige efter, er en som at komme fra Audi til Peugeot. En slasket fornemmelse! Hvis man sjældent spiller 45' plader vil det ikke genere, at tallerkenen skal af for at flytte remmen. Moth'en har den fordel, at den passer i et Rega-vægophæng. Med fremtidsbriller på, er RB250-armen, som er monteret på Alamo'en, let at flytte et bedre værk, hvis man skulle ønske det.
Sidst, men ikke mindst, skal man huske, at Moth'en koster 1.995,- mens Pro-ject'en koster 2.795. Som du selv anfører, så giver det mulighed for at putte ny wiring i, eller montere en anden kontravægt. Hvorvidt det kan betale sig skiller vandene, men muligheden foreligger.
Skulle jeg blot vælge én af dem, så ville jeg vælge Moth'en hvis jeg havde mistanke om at jeg gerne ville have en dyrere pladespiller på et tidspunkt, og først flytte RB-250'eren over på et bedre værk, og så senere købe en virkelig god arm. Hvis jeg vidste, at jeg ikke ville købe en dyrere grammofon på noget tidspunkt, og afspille mange 45'ere så ville jeg vælge en Pro-ject 1Xpression med Speed-box, som dog så kommer i 3.300 uden p.u. Når det ikke er lyden der kommer til at have det sidste ord, er det fordi, at på trods af deres forskelligheder, kan jeg med glæde leve med lyden fra dem begge.
Men lyt dig frem. Det er i begge tilfælde en udsøgt fornøjelse (til prisen, altså - træerne vokser jo ikke ind i himlen)! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Bent L Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 994
|
Sendt: 08 November 2004 kl. 18:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for det Becher.
Manuel skift af remmen betyder ikke noget, da jeg hovedsageligt har LP'er.
Jeg har Beethoven og en Diva A90 med indbygget riaa samt en Fmj P35
effekt, så det er også den musikalske spillestil jeg går efter; men da
Beethoven går rimelig dybt skal der helst være god kontrol i bunden så
det lyder til jeg skal forsøge mig med en Moth.
For de samme penge som en Pro-Ject Xp kan jeg jo faktisk få en Moth
Almo, det vil måske være en bedere løsning her og nu, med tanke
på senere opgradering.
__________________ Hilsen Bent
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
I løbet af ugen har jeg skiftet mine kabler fra Nordost Flat4 til Chord Odyssey2. Jeg har haft dem liggende længe, men ikke fået loddet bananer på.
Endelig blev jeg træt af at se på de bare lå uden at blive brugt, så jeg gik i Lydbutikken og købte 8 stik, der kunne monteres uden brug af loddekolbe.
Og jeg må sige, at det skulle jeg nok have gjort noget tidligere. Fra første sekund kunne jeg høre en langt strammere og mere veldefineret bas. Det virkede meget neutralt og meget detaljeret.
Og det åbner sig stadig mere og mere op, og tingene bliver defineret bedre og der er langt mere luft.
Så alt i alt er det en tilfredsstillende upgrade. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2005 kl. 18:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er det blevet tid til ændringer i setup'et.
For det første har jeg fået fyldt sand i bundkammeret i mine højttalere, hvilket har givet klart mere styr på bassen. Fin investering til 50 kr.
Det vigtigste er dog at jeg igår fik mit nye forstærker sæt, og det blev til dette ærke britiske sæt:

Beklager det dårlige foto! Skal nok få taget et bedre når solen er forsvundet over hustagene . Vender tilbage når jeg har lyttet lidt mere. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
TKhifi Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nice Becker, hvor meget sand har du fyldt i dine højtt.
VH TK
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2005 kl. 19:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
TKhifi skrev:
Nice Becker, hvor meget sand har du fyldt i dine højtt. |
|
|
ca. 20 kg vil jeg tro. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
TKhifi Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 142
|
Sendt: 12 April 2005 kl. 20:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvordan ? og hvordan er lyden i forhold til før
VH TK
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 12 April 2005 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vendte bunden i vejret på højttaleren, og hældte ovntørret sand i det dertil indrettede kammer. Herefter satte jeg proppen i, og vendte højttaleren korrekt igen.
Lyden har givet et par enkelte ændringer. Vigtigst er, at bassen er mere kontrolleret. Desuden falder instrumenterne bedre på plads i lydbilledet. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
obi jon kenobi Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juni 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 1197
|
Sendt: 14 April 2005 kl. 13:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ser fedt ud. Er du tilfreds med lyden for en stund så ?  __________________
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2005 kl. 07:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Obi,
efter at have været ude at rejse, fik jeg lyttet lidt mere i går aftes. Og jeg må sige at jeg er godt tilfreds.
Sugden-sættet har rigtig godt fat i Mozart'erne. Lydmæssigt synes jeg at sættet er meget musikalsk. Tonerne på Diana Krall's piano lyder rigtig meget som et piano, og kontrabassen står også lysende klart, og meget naturtro. Det har en silkeblød top, uden dog at farve som en rørforstærker.
Desuden hørte jeg noget Al Jarreau, og det er fuldstændig umuligt at sidde stille til.
Så alt i alt, så tror jeg bestemt at jeg bliver glad for sættet! Og så er det jo smukt at se på! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 21 April 2005 kl. 08:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2005 kl. 08:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
schweinsteiger skrev:
Sugden? kan du fortælle lidt om grunden til et skifte i den retning? Kender ikke dette mærke. Hvad med Puccinien? |
|
|
Forstærker sættet er et Sugden Bijou Ampmaster + Headmaster. Sugden er engelsk hifi-mærke, som er kendt for deres langlivede og meget musikalske produkter.
Jeg skiftede i håbet om en lydmæssig forbedring, som ville passe endnu bedre til mit setup. Og som sagt går det rigtig godt.
Puccini'en har derfor afløst en B100 et andet sted, akkurat som den gjorde hos mig. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
schweinsteiger Lukket konto

Lukket på anmodning fra bruger
Bruger siden: 19 December 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 249
|
Sendt: 21 April 2005 kl. 08:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
A-ha.
Rart at høre lidt om de forskellige mærker og hvilke overvejelser der lige bag valget af disse 
Men det ser fandme lækkert ud.
lækre linier i udseendet.
"Puccini'en har derfor afløst en B100 et andet sted, akkurat som den gjorde hos mig".
Jeg gætter på at den røg til Nørrebro?(Obi)
__________________ Dansk-Østrisk-Engelsk-Japansk-Australsk set-up
|
Til top |
|
|
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
Sendt: 21 April 2005 kl. 09:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da rigtig lækre komponenter du har  - må man være så fri at spørge til helheds-billeder af hele systemet
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 21 April 2005 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
L.B. skrev:
Det er da rigtig lækre komponenter du har - må man være så fri at spørge til helheds-billeder af hele systemet  |
|
|
Tak for komplimentet!
Helhedsbilleder er lidt svært at tage sådan som tingene er placeret! Men jeg gør et forsøg en af dagene! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 08 Maj 2005 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen,
så har jeg opdateret side 1 med lidt billeder af mit setup. __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
270961 Lukket konto

Konto lukket efter anmodning fra bruger
Bruger siden: 05 Juni 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 889
|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 20:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aldeles nydeligt anlæg. Fed pladespiller...nydelige komponeneter.
Mvh
|
Til top |
|
|
becker Forum Bruger

|
Sendt: 09 Maj 2005 kl. 22:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
270961 skrev:
Aldeles nydeligt anlæg. Fed pladespiller...nydelige komponeneter. |
|
|
Tak for komplimentet! Jeg synes også det bliver bedre og bedre! __________________ Mvh. Becker
|
Til top |
|
|
Casperm Forum Bruger

Bruger siden: 15 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 278
|
Sendt: 12 Maj 2005 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Becker.
Den er da for fed den Thorens og arm og resten ser rigtig lækkert ud...
Er der en god skærm på de Flecher 200 du har mellem MC-riaa og forstærkeren? Du oplever ikke brum eller støj? Jeg spørger, da jeg netop har købt en AI800 trafo til min MC-pick-upper. Den er ikke kommet til hoveddøren endnu, men sælger har sagt, at den kræver et godt skærmet kabel.
|
Til top |
|
|