Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2025 | 06:13   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: JBL, Thule, Rega, DIY, AudioMagic (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 11:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har også købt alting brugt. TMC kablerne er faktisk det eneste jeg har haft fra nyt. De er ikke særlig dyre for tiden, da de holder fødselsdag i det lille australske firma.

Det er også meget svært at finde ht-kabler og signal-kabler i samme serie hvis man køber brugt. Og jeg har en eller anden forestilling om at det er ideelt.

Hvilke højtalere skal sælges?

Til top Vis roundsound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af roundsound

ppp_dk
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:07 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Jeg har også købt alting brugt. TMC kablerne er faktisk det eneste jeg har haft fra nyt. De er ikke særlig dyre for tiden, da de holder fødselsdag i det lille australske firma.

Det er også meget svært at finde ht-kabler og signal-kabler i samme serie hvis man køber brugt. Og jeg har en eller anden forestilling om at det er ideelt.

Hvilke højtalere skal sælges? Snell EII, mahogni og Dali Suite 1.2s (ses på Køb-salg-bytte)

Til top Vis ppp_dk's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ppp_dk

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Kan kun sige "ude godt men hjemme bedst". Dejligt at se dit rack igen + de dejlige TI 1000

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:19 | IP-adresse registreret  

Herligt at se mine gamle højttalere igen - jeg går ud fra at du har fundet en optimal placering til dem.

Hvis ikke du har prøvet endnu, så vent til at du hører dem i et surround-setup med Ti-5000 som fronter - det rykker! Næsten en skam at Ti-center umulig at finde - med en gigantisk portion held kan den findes brugt i Tyskland - der er nemlig kun lavet ganske få af dem. Så har du et komplet system!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:21 | IP-adresse registreret  

Hehe. Hej Henrik.
Ja, jeg savnede dem sgu - de skrå højtalere..
Har ikke været mere glad, efter at jeg er flyttet, end jeg er nu.

Jeg er også blevet helt pjattet med thule udstyret. Det er så super lækkert at have med at gøre. Og lydmæssigt er det absolut ikke nogen dårlig kombination med thule og jbl ti.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:25 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Herligt at se mine gamle højttalere igen - jeg går ud fra at du har fundet en optimal placering til dem.

Hvis ikke du har prøvet endnu, så vent til at du hører dem i et surround-setup med Ti-5000 som fronter - det rykker! Næsten en skam at Ti-center umulig at finde - med en gigantisk portion held kan den findes brugt i Tyskland - der er nemlig kun lavet ganske få af dem. Så har du et komplet system!

Ja, de er sgu dejlige. Har desværre ikke så mange muligheder for at flytte rundt med dem. Højst lidt frem og tilbage. Der er ikke så meget plads.

Der er en bruger her på forummet hvis storebror har det komplette setup med Ti-centeren. Men han sælger jo nok ikke lige den fra, sådan uden videre. Desuden har jeg også 5 år til at finde en Ti-center eller en L-center, hvis ikke jeg finder en stor lejlighed forinden.

Jeg overvejer også muligheden af at bruge Ti-1000'erne som centere, og Ti-3000 som baghøjtalere!!! Det kunne være alt for overdrevet.

Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Februar 2004
Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

Det er jo glæden ved musikken der gør det, resten er jo ligegyldigt

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:34 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:
Ronin skrev:

Ja, de er sgu dejlige. Har desværre ikke så mange muligheder for at flytte rundt med dem. Højst lidt frem og tilbage. Der er ikke så meget plads.

Der er en bruger her på forummet hvis storebror har det komplette setup med Ti-centeren. Men han sælger jo nok ikke lige den fra, sådan uden videre. Desuden har jeg også 5 år til at finde en Ti-center eller en L-center, hvis ikke jeg finder en stor lejlighed forinden.

Jeg overvejer også muligheden af at bruge Ti-1000'erne som centere, og Ti-3000 som baghøjtalere!!! Det kunne være alt for overdrevet.

Overdrevet setup, men rent faktisk så var det sådan, ham jeg solgte mine første Ti-1000 til, gjorde. Ti-5000 som både front og bagkanaler og Ti-1000 som center-højttalere - det var ret vildt, skal jeg lige huske at sige!

Tror du ikke at du kan få fat i et billede af den Ti-center fra ham gutten du siger har den? Jeg har et par stykker, men de er desværre meget dårlige, så det kunne være meget behjælpeligt!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:35 | IP-adresse registreret  

Ja, det er helt rigtigt. Og lyden bliver vist ikke meget bedre under de her forhold end den er nu.

Men hvis man nu "by accident" skulle komme til at åbne øjnene en gang imellem skal der jo også være lidt godt at kigge på .

Og WAF faktoren er ganske høj (tror jeg). Måske jeg mangler lidt blomster eller pynt...

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Oktober 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:

Overdrevet setup, men rent faktisk så var det sådan, ham jeg solgte mine første Ti-1000 til, gjorde. Ti-5000 som både front og bagkanaler og Ti-1000 som center-højttalere - det var ret vildt, skal jeg lige huske at sige!

Tror du ikke at du kan få fat i et billede af den Ti-center fra ham gutten du siger har den? Jeg har et par stykker, men de er desværre meget dårlige, så det kunne være meget behjælpeligt!

Jeg skal nok prøve. Jeg har bare lige glemt hvem det var. Men måske han kigger med i tråden på et tidspunkt.

Jeg har ikke råd til at købe et sæt Ti-5000 mere. De 5-6 par der er i dba koster det dobbelte af hvad jeg gav for mine. Så hellere et sæt Ti-3000.

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 November 2004 kl. 20:07 | IP-adresse registreret  

Smed lige et billede op af mine nye standere. Have a look

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 25 November 2004 kl. 21:19 | IP-adresse registreret  

Og så står de nøjagtigt som jeg husker dem - aaah, nostalgien blomstrer! De eneste rigtige standere til de højttalere, nøgleordene på dem må være diskret brutalitet!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Ja, det er virkelig de fedeste standere. Er meget glad for at jeg købte dem.

Brutale? Ja... Toppladen er for stor til JBL'erne, så jeg skal have lavet nogen nye, eller kortet dem lidt af. Og Ti-1000 er altså ikke en lille højtaler, så det siger lidt om standerne. Det gør kampvægten på 40KG også.... (Det er selvfølgelig pr. stk.)

JBL

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 25 November 2004 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Skægt, for de Audio Magic jeg havde til mine første Ti-1000´ere passede lige med størrelsen af pladen kontra højttaleren. De må åbenbart lave forskellige størrelser, men skidt - fede er de!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 November 2004 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

Hvor mange sæt Ti-1000 har du haft?

Er mine det første eller det sidste sæt?

Mener at pladen er lavet i forskellige størrelser, fordi der havde været lidt kritik af at de var for små... Var dine standere også fyldt med bly? Hvad kostede sådan nogen standere mon fra nye af?

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Januar 2005 kl. 23:30 | IP-adresse registreret  

Hej igen alle sammen...

Så har jeg fået taget mig sammen til at købe en pladespiller.

Det blev en Rega P3 med en Elys pickup samt en helt ny ortofon mc10 super mk.2

Nu glæder jeg mig bare til at få den til at spille. Lige nu er planen at den får en diy mc riaa. Men hvis nogen kender til en god brugt-løsning lytter jeg gerne.

Mvh. JBL

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 03 Januar 2005 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Hvor mange sæt Ti-1000 har du haft?

Er mine det første eller det sidste sæt?

Mener at pladen er lavet i forskellige størrelser, fordi der havde været lidt kritik af at de var for små... Var dine standere også fyldt med bly? Hvad kostede sådan nogen standere mon fra nye af?

Hehe jeg har haft tre sæt Ti-1000 og dine var de sidste!

Mine standere var også fyldt med bly og de kostede lige knap 3.000 kr. da jeg købte dem i sin tid!

roundsound
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Januar 2005 kl. 10:05 | IP-adresse registreret  

Hvorfor i alverden har du haft 3 sæt???

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Sendt: 22 Januar 2005 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

Rigtig lækkert set-up og helt super rack!

En billig start mht. RIAA kunne være NAD PP1 ??

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Sendt: 22 Januar 2005 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

JBL Ti-5000 skrev:

Hvorfor i alverden har du haft 3 sæt???

Hehe jeg har jo skiftet lidt gennem tiden, og sommetider kunne det være sjovt at prøve noget af det gamle igen på noget andet udstyr. Det sidste sæt fik jeg dog ind i en byttehandel, og siden er jeg ikke vendt tilbage til dem!

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes