| Forfatter |
|
shras Forum Bruger

Bruger siden: 22 Januar 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 1007
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nico skrev:
| Til Shras: Jeg tror du skulle prøve at lytte til en Vienna Beethoven eller Strauss, det passer rigtig godt sammen med Densen. |
|
|
Jeg kunne også RIGTIGT godt tænke mig at lytte til dem, men det kræver et sted hvor der kan laves en demo... Jeg kan se at du bor i Odense, hvilket jo gør det en del nemmere da du er i nærheden af vassagohifi (eller hvad det nu hedder ). Nogen idéer?
Edit: Tillykke med købet forresten! Det lyder som et sæt du bliver tilfreds med et godt stykke tid fremover... 
|
| Til top |
|
| |
Nico Forum Bruger

Bruger siden: 07 November 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen
Med de penge jeg sparede på højtalerne i denne omgang, har jeg lige bestilt en ny B-400 Plus og en Gizmo fjernbetjening, som jeg får på onsdag - jeg tror det bliver stort ........ __________________ Med venlig hilsen
Nico
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nico skrev:
|
Hej igen
Med de penge jeg sparede på højtalerne i denne omgang, har jeg lige bestilt en ny B-400 Plus og en Gizmo fjernbetjening, som jeg får på onsdag - jeg tror det bliver stort ........
|
|
|
Både Gizmo'en og B-400+ får mine varmeste anbefalinger... Federe lyd kombineret med design har jeg svært ved at forestille mig... 
|
| Til top |
|
| |
Nico Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Shras
Prøv at spørge Jensen, han yder en ret god service og mon ikke han har en kunde eller lign. nær dig som har købt højtalere af ham.
Jeg tror han har en aftale med en i Århus eller nordjylland, men er ikke helt sikker. __________________ Med venlig hilsen
Nico
|
| Til top |
|
| |
Nico Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ellers er du velkommen til at tage en tur til Odense og høre på Beethoven :-)
__________________ Med venlig hilsen
Nico
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Nico
Tak for de gode bud! Jeg checker om der er mulighed for demo i eller omkring det nordligste Jylland... Ellers må jeg vel varme Golfen op og ræse til Odense ...
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
dige skrev:
| Kunne Vienna Juntaen ikke lige slappe lidt af?
Der er rigtig mange højttalere der gør det anderledes end VA Acuostics, heldigvis. De er garanteret fyldt med fasefejl og overbas.
Til Densen vil jeg anbefale SA. De er født ud fra samme lydfilosofi, gang i den, ud af kassen, højt humørniveau, frisk spillestil, designerlyd, m.v.
Intet af det er ment ironisk eller negativt! |
|
|
Jeg vil i princippet give dig ret, der er masser af andre mærker på markedet. Jeg vil dog ikke afskrive noget før jeg har hørt det (inklusive Vienna).
Med hensyn til SA er det netop den kombination jeg pt har (SA1280), og kvaliteterne som denne højtaler har (specielt i mellemtonen) vil jeg ikke give afkald på. Udgangspunktet for at søge nyt er dog at jeg savner noget mere bund, og efterhånden som jeg har fået lyttet til noget udstyr mangler diskanten også noget opløsning. Dens primære force (som du meget præcist beskriver) vil jeg dog ikke ret gerne undvære... 
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 16:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
der er rygter om en halvstor sa gulvmodel omkring 10k stk noget imellem 3070 og 1750 (som jeg selv påtænker at købe).... men sa vil ikke ud med noget __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
amp2 Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til Densen ville jeg overveje System Audio, KT Radio i Kbh har SA 7-K nedsat til 39 k.
Ellers kunne et bud være Audiovector, Piega eller Audio Physic.
Meeeeeeeeen, der er sgu mange muligheder til de penge.
|
| Til top |
|
| |
troelskn Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 865
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Jeg var på messe i weekenden og hørte densen på et sæt JMLab måske var
det utopia alto be, eller sådan noget. Se det spillede bare fedt.
Jeg ville prøve at kigge på den, det var musik for alle pengene og præcision og detailjer alligevel.
__________________ Hvis kunst kræver engagement; Er moderne musik dermed kunst?
|
| Til top |
|
| |
malra Forum Bruger

Bruger siden: 22 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 11
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 20:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
Så vidt jeg kunne se kørte Densen demoen på et par JMLab Electra 927 Be - den nye forbedrede udgave med Be-diskanten fra utopia.
Jeg tror bl.a. hifigallery i Horsens har dem: http://www.hifigallery.dk
De ER lækre.
/Mads
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
Bruger siden: 19 Juli 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 714
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nope...har hørt begge dele på Densen, og det er bestemt ikke et hit. Piega leverer mudder og deres bånd har ikke det der skal til, når vi snakker om højttalere i den prisklasse. De spiller simpelthen ikke musik, hvilket Densen absolut ikke har problemer med, så efter min overbevisning, er det et af de dårligste valg.
Med hensyn til Martin Logan, så savner de fuldstændig dynamik og krop. Nuvel, de er da gode til klassisk og akustisk musik, men skal en højttaler ikke kunne gengive stort set alt?
Som den gode Fullblown udtrykte sig, da vi lagde øren til Martin Logan: "De lyder som højttalerne på et TV, der er skruet op på "alt for højt".
Dette er selvfølgelig blot et udtryk for min holdning og vi har jo alle forskellige øren, men sandheden burde og er oftest fælles.
Jeg ville være fræk og springe på den nye EMILIE S2 eller S3 fra Raidho. Her er der tale om dynamik og Michael Børresens bånd er intet mindre end i verdensklasse.
Jeg taler ud far erfaring, da jeg har haft S2 på prøve igennem 14 dage. Her er tale om en højttaler med helt suveræn dynamik og så er den samtidig smuk og fantastisk flot konstrueret.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
troelskn skrev:
Hej,
Jeg var på messe i weekenden og hørte densen på et sæt JMLab måske var det utopia alto be, eller sådan noget. Se det spillede bare fedt.
Jeg ville prøve at kigge på den, det var musik for alle pengene og præcision og detailjer alligevel.
|
|
|
Du har ret, kære ven...meeen, der er et eller andet med den berylium diskant, som ikke er helt som det skal være. Jeg synes, at den har en tendens til at virke utrolig skarp og til tider kold og umusikalsk. Det føles som om man har en vinkelsliber meget tæt på sine øren.
Men ellers er jeg enig i, at Densen kunne få dem til at spille/lyde ganske godt.
Med hensyn til SA, så ville jeg helt klart gå efter SA 1280 Mk. II, da det uden tvivl er den mest musikalske og vellydende højttaler, der til dags dato har forladt deres fabrik. SA7K mangler bund!
Men det er jo blot min ringe mening.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 21:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
he he.. sjovt som man har det med lyd.. jeg synes tværtimod det modsatte om netop piega'erne....
men kunne man ikke mødes på midten og være enig om VA?
jeg har desværre endnu en ordentlig emilie demo til gode __________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
FLEX Branchemedlem

Ansat v. Nordost
|
| Sendt: 18 Oktober 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
|
he he.. sjovt som man har det med lyd.. jeg synes tværtimod det modsatte om netop piega'erne....
jeg har desværre endnu en ordentlig emilie demo til gode
|
|
|
Hej Kim.
Jep, vi kan ikke alle synes om det samme equipment. Men VA er bestemt et godt valg. Havde et par af Jensens Strauss hjemme i stuen i en uges tid og kunne helt sikkert godt finde mig til rette med disse speakers.
Det kan jo være, at vi skal slå pjalterne sammen en dag i nær fremtid. Jeg regner med at få et sæt S3 hjem i nær fremtid...og Så skal der sgu spilles, så Casa Flex svejer ved det blotte lydtryk...he, he.
Jeg giver lyd, når de er hjemme i stuen.
Mvh. FLEX
|
| Til top |
|
| |
P.S.J Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 32
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 00:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved godt du leder efter alternativer i den dyrere klasse, men du er da velkommen til at komme til Thisted og høre et sæt Va-mozart på en Densen beat-100.
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 09:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
| he he.. sjovt som man har det med lyd.. jeg synes tværtimod det modsatte om netop piega'erne....
jeg har desværre endnu en ordentlig emilie demo til gode |
|
|
Jeg vil foretrække uenigheden... Ellers var der vel ikke noget at diskutere på dette forum? 
|
| Til top |
|
| |
shras Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 09:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til alle:
Tusind tak for alle de gode input. Der bliver rigeligt med arbejde i at få lyttet til nogle kvalitets-ht'er i den kommende tid. 
Hvis der er andre der har erfaringer med højtalere til det nævnte Densen-setup er de stadig meget velkomne....
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 10:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nico skrev:
|
Hej Shras
Prøv at spørge Jensen, han yder en ret god service og mon ikke han har en kunde eller lign. nær dig som har købt højtalere af ham.
Jeg tror han har en aftale med en i Århus eller nordjylland, men er ikke helt sikker.
|
|
|
I Horsens er det også muligt, har før lagt demorum til hos mig selv (Beethoven), haha.
|
| Til top |
|
| |
OleJ Forum Bruger

Bruger siden: 08 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 84
|
| Sendt: 19 Oktober 2004 kl. 10:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
kim olsen skrev:
der er rygter om en halvstor sa gulvmodel omkring 10k stk noget imellem 3070 og 1750 (som jeg selv påtænker at købe).... men sa vil ikke ud med noget |
|
|
Det lyder sgu' interessant. Har du mere konkrete rygter. Jeg syntes det kunne være interessant med en mellemting mellem SA2K og SA7K, dvs. en gulvmodel med to bas/ml.tone.
|
| Til top |
|
| |