Sendt: 08 Juni 2008 kl. 20:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så fik jeg købt mig et kabel. Valget faldt på et billigt Tech Link der trodsalt virker okay. Det var det eneste jeg lige kunne få fat på i byen inden den her weekend.
Jeg har fået lyttet lidt, og resultatet er overraskende godt!
Jeg har desværre måttet stille Luxman'en i soveværelset på ubestemt tid, da den ikke fysisk passer ind i mit setup. Der er ikke plads på "racket", DAC'en er simpelthen for bred til 2 enheder kan stå ved siden af hinanden, og jeg gider ikke have den til at stå på gulvet! Så nu ved jeg ikke helt hvad jeg skal, jeg er gået i tænkeboxen.
Det er min Panasonic revicer der fortsat har pladsen i fronten, og det har også den fordel, at jeg kan have sluttet min DVD til direkte via HDMI og igennem DAC'en vi coax og RCA. Derved kan jeg sidde og a/b teste via fjernbetjeningen og rigtig høre forskellen.
Dog har jeg svært ved at beskrive forskellen, men det lyder klart bedre med DAC'en. Mellemtonen er meget mere defineret og der er større klarhed over hele linien, det lyder rigtig godt nu!
Efterhånden vil jeg også mene jeg har et habilt hifianlæg, det har i hvert fald aldrig lydt bedre herhjemme :P
|