Forfatter |
|
Undertaker Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 34
|
Sendt: 29 Juni 2003 kl. 11:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det koster minimalt at låne en lydtryksmåler i forhold til havd det samlede anlæg har kostet. Jeg var som sagt meget overrasket over forskellen. Jeg har ikke prøvet at gøre som du, så det kan jo være du slet ikke får noget ud af det.
Jeg havde især glæde af det til justereing af min sub.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2130
|
Sendt: 30 Juni 2003 kl. 08:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det er også subben jeg har lidt svært ved at stille, men som du kan se i opgraderingen i anlæget ville det være spild at måle noget før jeg har det hele på plads - mener da også at de er til at købe for 3-500,-kr
__________________ Hilsen Finn / Finn29
<a href="http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=50141 ">
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 30 Juni 2003 kl. 08:48 | IP-adresse registreret
|
|
|

AAAAAAAaaaaaaahhhh!! MUSIK IGEN!
købte lige to blokke som er sat til via den variable udgang på S10MKII. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 30 Juni 2003 kl. 15:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Ja det er også subben jeg har lidt svært ved at stille, men som du kan se i opgraderingen i anlæget ville det være spild at måle noget før jeg har det hele på plads - mener da også at de er til at købe for 3-500,-kr |
|
|
Hej Finn prøv denne her, jeg har købt sådan en og syntes at det gav mig meget, det jo sådan at når man slår testtonen til går forstærkeren på nul til refferance nivue, her skal man så skrue op eller ned for de forskellige til de alle sammen spiller 75db ved lytte position i ørehøjde, så kommer det jo an på hvor stort et rum man spiller i om der skal skrues op eller ned, fidusen ved det er at alle anlæg spiller lige højt ved refferance nivue, det er måden det spiller på jeg tænker på detaljer og og greb i højttalere der virkelig gør den store forskel, min forstærker er instillet til minus 5db til 7db alt efter følsomhed på højttaleren.
http://www.audiovision.dk/surr.htm
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 01 Juli 2003 kl. 01:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej michael tak for linket, det skal da prøves så den er hermed bestilt.(ser rimelig fed ud)  __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 19:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
så kom den med posten her til morgen, 31 timer efter at den var bestilt
kanon service af audiovision, som tilmed nåede at sende en bekræftelse via mail
har da også prøvet dyret (dog ikke til opsætning) men man skulle jo lige lege lidt,og til dem der siger at B&W ikke kan spille højt. DET PASSER IKKE 
Allerede ved 95db kan man begynde at mærke trykket fra bassen, ved 105db begynder sofaen at blive levende, og ved 113db slutter festen der er ganske enkelt udsolgt fra de to denonblokke, så jeg må give jensen ret da han sagde "ej de kan ikke trække en N802" men de har dog væsentlig bedre styr på bassen end min souroundforstærker, og det er jo til den de skal bruges.
|
Til top |
|
|
Kim F. Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1618
|
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Allerede ved 95db kan man begynde at mærke trykket fra bassen, ved 105db begynder sofaen at blive levende, og ved 113db slutter festen der er ganske enkelt udsolgt fra de to denonblokke, så jeg må give jensen ret da han sagde "ej de kan ikke trække en N802" men de har dog væsentlig bedre styr på bassen end min souroundforstærker, og det er jo til den de skal bruges.
|
|
|
Så må du bare bestille nogle flere med det samme!!!
Hvad piver du for? 
Hvordan er lydkvaliteten med disse Denon vs din AVCA?
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 02 Juli 2003 kl. 21:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
hej kim-Ikke så god "så hut jeg visker" det er jo over 3 uger siden jeg har hørt min A1'er sidst  men umiddelbart bedre og mere bund , diskant og mellemtone virker grovere og ikke så detalieret og lydbilledet lader også en del tilbage at ønske,jeg er ihvertfald ikke i tvivel om hvor mine speaker står. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
Martin_Kbh Udelukket fra forum

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1203
|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 11:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn29
Anvender du dine XLR inputs in POA6600A'erne? Har du test-lyttet disse indgange?
Jeg har også et sæt POA6600A og jeg overvejer at bygge en balanceret passiv volume kontrol/fofforstærker med en inbygget RIAA fra DACT der ligeledes er balanceret. Jeg skal dog ha testet kvaliteten af de indgange der er i POA6600A'erne inden - har du nogen erfaringer med disse?
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 12:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Martin_Kbh skrev:
Hej Finn29
Anvender du dine XLR inputs in POA6600A'erne? Har du test-lyttet disse indgange?
Jeg har også et sæt POA6600A og jeg overvejer at bygge en balanceret passiv volume kontrol/fofforstærker med en inbygget RIAA fra DACT der ligeledes er balanceret. Jeg skal dog ha testet kvaliteten af de indgange der er i POA6600A'erne inden - har du nogen erfaringer med disse?
|
|
|
Hej Martin
Ja det ved jeg, det var jo mig der skrev om det var dine der var tilsalg
Jeg har desværre ikke erfaring med den balancerede indgang (jeg har ingen kabler) PT er min S10mkII spille sat direkte til blokkene via den variable udgang, da min forstærker er på "ferie" Desuden har AVC-A1 ikke balanceret udgang så det kan ikke lade sig gøre at køre balanceret. Formålet med POA6600 er at BI-ampe til bassen på fronterne for at aflaste AVC-A1. Om det virker vil tiden vise når den kommer hjem.
Det var ikke meget hjælp,men kan du ikke låne dig frem for at prøve/teste dem, det er jo surt at bruge tid og penge hvis det ikke giver en forbedring. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Finn Jeg kunne lade være med at afprøver om det var muligt for dig at BI-AMPE din fronter, det kunne jo være at den slukkede for AVC-A1'erens efekttrin nå man brugte pre-out, men det kan jeg så fortælle at det gør den ikke, jeg prøvede at sætte subben på en af front pre-out for at se om den holdt op med at spille men nej den startede bare subben så der skulle være basis for noget BI-AMPING. så jeg er spændt på om det bliver godt, de POA 6600 er jo ikke så dyre igen.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 08 Juli 2003 kl. 13:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Hej Finn Jeg kunne lade være med at afprøver om det var muligt for dig at BI-AMPE din fronter, det kunne jo være at den slukkede for AVC-A1'erens efekttrin nå man brugte pre-out, men det kan jeg så fortælle at det gør den ikke, jeg prøvede at sætte subben på en af front pre-out for at se om den holdt op med at spille men nej den startede bare subben så der skulle være basis for noget BI-AMPING. så jeg er spændt på om det bliver godt, de POA 6600 er jo ikke så dyre igen.
|
|
|
Nej jeg er faktisk også lidt imponeret over havd en blok til den pris kan prestere,og seføli' slukker den ikke jeg har i længere tid haft min sub til pre out for at undgå en dobbeltforstærkning af 40-80hz ved musiklytning, da subben ikke kan justeres på lfe indgangen. __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 14:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Altså nu har jeg gjort det igen, ja altså købt et eller andet, denne gang var det så en tuner, hmm jeg får nok aldrig sparet sammen til den center, men hva' det er også alt for godt vejr til at se film, det er meget bedre at ligge i haven og høre musik  __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 14:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... Finn29.
Man kan vist godt kalde dig for en ganske almindelig entusiast. 
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lad mig gætte du har en svaghed for DENON , det er jo også gode produkter,
har du hørt noget til din forstærker A1 er den ved at være færdig.
|
Til top |
|
|
DonJensen Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 1465
|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 17:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Godt nok ved at blive gennemført.....nice...i like i like.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 20:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Entusiaster er vi vel alle sammen
Og Denon har såmen ikke ikke nogen speciel status,der er masser af andre fede mærker, men deres souround produkter syntes jeg er rigtig gode
Jeg ringede til klubben i tirsdags men de havde ikke hørt noget endnu
|
Til top |
|
|
DKMIK Forum Bruger

|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tror du den har det godt eller er de onde ved den
|
Til top |
|
|
Jannick Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juli 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1319
|
Sendt: 18 Juli 2003 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
Finn29 skrev:
Entusiaster er vi vel alle sammen
|
|
|
Det var jo selvfølgelig også bare en joke.
Dog er en rigtig entusiast mere målrettet og vil ofre stort og gå i de dybeste detaljer, hvad f.eks. kvalitet angår.
|
Til top |
|
|
Finn29 Forum Bruger

|
Sendt: 19 Juli 2003 kl. 05:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
DKMIK skrev:
Tror du den har det godt eller er de onde ved den |
|
|
Det må du ikke engang sige for sjov tænk hvis det var dit barn der blev mishandlet,hvordan ville du så have det hva hva hva __________________ Hilsen Finn / Finn29
|
Til top |
|
|