Tilbage til HIFI4ALL.DK 17. juni 2025 | 03:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Marantz-Rega P5-Aurum Cantus opd. 21.06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 05 Juli 2004 kl. 01:30 | IP-adresse registreret  

lyder godt... kan du ikke lave en plan tegning når du har fundet en optimal placering?

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 18:39 | IP-adresse registreret  

Update

Der er kommet ny center på. Det blev en SA520AV hvis enheder matcher fronternes.

Næste projekt bliver et par baghøjttalere, som jeg dog er lidt i tvivl om. Jeg havde egentlig tænkt mig at købe et sæt SA520, men de fylder sgu for meget ud i rummet, hvis de skal placeres på bagvæggen. Jeg overvejer derfor et sæt SA505 istedet (som WhoCutTheCheese foreslog tidligere), og placere dem på sidevæggen lige bagved lyttepositionen.

Er der nogen der ved om SA laver "flad" højttalere ala 208 mere, eller om der kommer noget i samme stil igen???... snart!

Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 12:22 | IP-adresse registreret  

Efter at have rodet lidt med subben og forskellige placeringer bliver den stående foran ved siden af fronterne... Dette er absolut den bedste plads når subben bruges til musik. I film synes jeg det er ret ligegyldigt hvor den er placeret.

Den ekstra bas bliver bedre kamufleret når subben er placeret forrest, og indgår mere naturligt i lydbilledet. Når det er sagt, skal det også nævnes at det ikke har været en let sag, at få det til at lyde bare nogenlunde. Dén indstilling der synes ok til én cd, kan være helt ude i skoven på en anden!!! Men nu har ramt noget af det rigtige, uden subben bliver for markant i lydbilledet, og uden naboerne bliver sindsyge (tror jeg!). Lyden har fået noget mere sul på kroppen og lyder helt kanon. Denne Audio Pro Focus er lidt af et mirakel til prisen… Hvad specs. angår ligner den System Audio SE200, men koster det halve…!!!

PS: Jeg har opdateret med nye billeder!

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 12:37 | IP-adresse registreret  

der er ingen "flad" højtaler på vej inden for en overskuelig fremtid..... så vidt jeg ved... hvad med at hænge et par 505 op i loftet? de har jo de der smarte ophængsbeslag? lækre billder (jeg har min sub på same måde..)

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 14:18 | IP-adresse registreret  

Hej Kim

Jeg skrev til SA, og hørte dem ad angående en flad højttaler, og rigtigt nok, så kommer der ingenting, og der er heller ikke planer om noget. Jeg tror det ender med et sæt 505'er placeret på sidevæggen.

Derefter bliver det en projektor, og noget HTPC af en slags...! 

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 Juli 2004 kl. 15:03 | IP-adresse registreret  

jamen... så vil vi gerne se nogle billeder når tiden kommer...

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 August 2004 kl. 10:09 | IP-adresse registreret  

Så har jeg lige fået hængt mine nye baghøjttalere op... Det blev SA505'erne hvis enhed matcher center og fronterne... Nu skal der ses film...! 

Billeder følger senere!

PS. Jeg har også startet en pladesamling, og lånt mine forældres 25-30 år gamle pladespiller...! Den er ikke helt god, men der kommer da lyd ud af den. Når jeg sammenligner de samme cd-indspilningen med plader, er lyden mere "liveagtig" på pladerne og bassen virker mere harmonisk. Men lyden går ikke så klart igennem som cd'erne. Det skyldes måske at pladespilleren ikke høre til de dyreste og pickuppen aldrig har været skiftet i dens levetid!
Det er sgu helt sjovt at lege med...!

Rapper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 18 September 2004 kl. 13:58 | IP-adresse registreret  

Jegedal skrev:

Så anlægget bliver nok Harman/Kardon AVR-4500 til 4600 kr. og DVD-30 til 3000kr. 

Ved godt at jeg svarer på et MEGA gammelt indlæg, men hvor finder/fandt du DVD 30 til 3000 kr? Jeg kan få den til noget nær indkøbspris, og det er over de 3000 kr du nævner... Overvejer nemlig at opgradere, har en DVD 25 nu

Til top Vis Rapper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rapper Besøg Rapper's Websted

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Der er kommet lidt nye sager til siden sidst, samt nye billeder!

For knap et halvt år siden begyndte jeg at lege lidt med pladespiller, og blev hurtigt bidt at det. Lyden er noget helt andet end den digitale jeg er vandt til. Jeg startede med at låne mine forældres gamle pladespiller, og efter et par måneder overvejede jeg mulighederne for at købe en ny. Her i det vestjydske er der faktisk en del gode forhandlere med seriøst udstyr. Hifi4you i Esbjerg er en af dem og efter at have lyttet, set og snakket en del med Ole, blev jeg enig med mig selv om at jeg ikke kunne undvære en Rega P5 i mit liv... Som komplet vinyl-newbie følte jeg mig i gode hænder, og fik kyndig rådgivning, helt fra bunden! Og det var vel og mærke FØR vi snakkede budget og produkter! Flot service!

Jeg har spekuleret over at skifte surrounden til stereo, men droppede det hurtigt igen. Jeg kan sgu ikke undvære biolyden til film! Så surrounden bliver og skal gerne udvides med en projektor på et tidspunkt.
Jeg vil gerne have forslag til hvordan stereoen forbedres. Jeg har tænkt lidt på effektforstærker eller int. forstærker med main in. Kom gerne med forslag til specifikke modeller.

Oversigt over alteret... SA1280 og center SA520AV. Opstillingen er midlertidig.
Jeg skal have lavet et nyt bord med mere plads så tv og center kommer ind i midten igen.

Marantz SR7300 og DV6400

Seneste investering  Rega P5

Med Ortofon MC25E Pickup

Rega P5 og Marantz CD6000 OSE

Baghøjt. SA505 og Audiopro Sub Focus mellem sofa og stol

Mellem Reciever, CD og pladespiller bruger jeg Taralabs RSC Axiom

Til når jeg ikke må larme! Sennheiser HD595

Det var det hele... Kom gerne med ris og ros

mvh Schrammelll

L.B.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Der ser da fedt ud!!

Glæder mig til at se billeder, når du er endeligt på plads med det hele...

Til top Vis L.B.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af L.B.

znefi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 Januar 2005
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 17:57 | IP-adresse registreret  

lækkert system sjovt at følge med i hvormeget du opgradere hele tiden

jeg kan kun gi dig ret i den service ole (hifi4you) levere den er absolut i top

Til top Vis znefi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af znefi

Azo^
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 August 2003
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

Uhh et lækkert anlæg du er ved at have Schrammelll ..!

Jeg kan ikke lade være med at være midsundelig på din Rega! Var også i Hifi4you da min far skulle have ny pladespiller, og der var der også bare rigtig god service - men det er der nu altid dernede ..!

Kan også kun forestille mig at SA sammen med Marantz lyder ret godt .. du kan jo nærmest kun være tilfreds med dit anlæg efterhånden ..

Dine planer med projektor og HTPC lyder interessante .. held og lykke med det når du engang får tid (læs. penge) til at komme igang!

Til top Vis Azo^'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Azo^

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 19:52 | IP-adresse registreret  

Den Rega er bare for lækker . Har også selv overvejet om man skulle kaste penge efter en plov men indtil vidre koncentrer jeg mig om at udvide cd samlingen. Hvis jeg på et tidspunkt vil have en så bliver det sikkert en P5èr. Tillykke med den.

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

Filmtossen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2004
Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Mmmmmmm, nydeligt, og lækkert!!, ser frem til helheds billeder når alt er på plads......

*Mit setup*

*Mit gamle setup*

Til top Vis Filmtossen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Filmtossen

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Februar 2005 kl. 22:33 | IP-adresse registreret  

L.Becker skrev:

Der ser da fedt ud!!

Glæder mig til at se billeder, når du er endeligt på plads med det hele...

Jo tak... Det glæder jeg mig også til... Svigerfar er tømmer, så han bliver sat på sagen!

znefi skrev:

lækkert system sjovt at følge med i hvormeget du opgradere hele tiden

jeg kan kun gi dig ret i den service ole (hifi4you) levere den er absolut i top

Det er altid en fornøjelse at besøge Hifi4you, og se de spændende produkter og få en snak om hifi. Der er desværre ikke mange af den slags butikker mere.

Azo^ skrev:
Kan også kun forestille mig at SA sammen med Marantz lyder ret godt .. du kan jo nærmest kun være tilfreds med dit anlæg efterhånden ..

Dine planer med projektor og HTPC lyder interessante .. held og lykke med det når du engang får tid (læs. penge) til at komme igang!

Jeg er også meget tilfreds med lyden... Efter pladespilleren er kommet til så spiller anlæget bare MUSIK så det er en fryd. Det der "liiige" manglede før, er nu som det skal være. Derfor er jeg heller ikke så ivrig med at opgradere mere... Men lad os nu se...!  En stereo/effekt-forstærker kunne måske være et varmt emne!?

Angående projektor så tror jeg først det bliver engang når jeg har pladsen... dvs. flytter. Inspireret af de manger hjemmebiografer her på siden, er drømmen et dedikeret bio-rum/loft/kælder... (Savlesmiley indsættes her!!)

Hede skrev:
Den Rega er bare for lækker . Har også selv overvejet om man skulle kaste penge efter en plov men indtil vidre koncentrer jeg mig om at udvide cd samlingen. Hvis jeg på et tidspunkt vil have en så bliver det sikkert en P5èr. Tillykke med den.

En P5'er med "sølv"-ramme ville ellers passe fint sammen med dit Arcam og Aavik-møbel.

Jeg har selv været ude og kigge på Aavik A4-modellen, men recieveren er desværre for dyb!

becker
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 07:58 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammel,

det ser rigtig fedt ud. P5'eren er for det første en rigtig flot pladspiller, og så skulle den jo også spille forrygende godt!

Jeg kender ikke den ortofon pu, men de plejer jo nok at have styr på at lave MC-pu'ere. Så jeg har din kombination mistænkt for at spille rigtig, rigtig godt!

Men har du MC-step up i den forstærker, for pu'en må da være en low-output?

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 08:11 | IP-adresse registreret  

Rigtig flot setup!

Kan godt se at du har en decideret cd-afspiller iform af Marantz CD6000 OSE, men hvordan klare din Marantz DV6400 opgaven som cd-afspiller?

- BR
Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:28 | IP-adresse registreret  

becker skrev:

Hej Schrammel,

det ser rigtig fedt ud. P5'eren er for det første en rigtig flot pladspiller, og så skulle den jo også spille forrygende godt!

Jeg kender ikke den ortofon pu, men de plejer jo nok at have styr på at lave MC-pu'ere. Så jeg har din kombination mistænkt for at spille rigtig, rigtig godt!

Men har du MC-step up i den forstærker, for pu'en må da være en low-output?

Det spiller ikke mindre en fabelagtigt...  Det er en ren fornøjelse at lytte til musik. Enkelte plader stikker fuldstændig fra noget jeg tidligere har hørt på cd! Bl.a. en genudgivelse af AC/DC - Back In Black i 180g tryk, som er remastered i 2003 specielt til vinyl. Følelsen af at stå i lokalet hvor bandet spiller er helt eminent. Kæben rammer jorden af forbløffelse over dette medies formåen!

Mellem pladespiller og reciever har jeg en Project Phonebox SE

Pro-Ject Phono Box SE

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

BjarkeNR skrev:
Rigtig flot setup!

Kan godt se at du har en decideret cd-afspiller iform af Marantz CD6000 OSE, men hvordan klare din Marantz DV6400 opgaven som cd-afspiller?

- BR

Der er en årsag til jeg beholdte cdafspilleren efter købet af DV6400...
Men planen var oprindeligt at dvd'en skulle overtage cdens plads, men for at opnå tilsvarende kvalitet i en dvdafspiller ville prisen også blive væsentlig højere.

CD6000 er lysår bedre på alle punkter, tiltrods for en del år mere på bagen. Alene det faktum at CD6000 OSE vejer 3 gange så meget som DV6400 indikere lidt af kvalitetsforskellen.

Hede
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Sendt: 02 Februar 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret  

Jeg var også nød til at besøge Ole ( Hifi4you ) idag skulle lige høre hvad en P5ér med det hele står i . Køber en med det samme hvis jeg vinder i lotto eller skal jeg vente med at få skiftet vinduer i lejligheden endtil næste år?   Vi må se hvad der sker...

Mvh

Hede

Til top Vis Hede's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hede

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum