Tilbage til HIFI4ALL.DK 16. juni 2025 | 23:48   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af min hjemmebiograf
 HIFI4ALL Forum : Billeder af min hjemmebiograf
Emne Emne: Marantz-Rega P5-Aurum Cantus opd. 21.06 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 6
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Micker
Branchemedlem
Branchemedlem
Hi-Fi Klubben

Bruger siden: 04 Februar 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 03 April 2004 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Schrammelll, enten skal jeg selv til England ellers skal min far, og ja det er mange penge at spare, men ulempen er hvis nu den går istykker er jeg nok lidt på spanden

Ja det er måske rigtigt nok at H/K og Marantz lyder lidt ens, men den billigste 6.1 ch H/K koster også en del mere. Jeg var lige inde og høre på nogle Marantz'er idag, SR4400 og SR5400 OSE, også en Pioneer. Jeg vil sige jeg holder mig nok til marantz

Til top Vis Micker's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Micker

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 03 April 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Velkommen til musikken   Kanon højtalere.. det valg kan du vist kun blive glad for  .. hvordan har du det med "SA" lyden for der er kæmpe forskel fra dine gamle dali
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Maj 2003
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 April 2004 kl. 01:53 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
Velkommen til musikken   Kanon højtalere.. det valg kan du vist kun blive glad for  .. hvordan har du det med "SA" lyden for der er kæmpe forskel fra dine gamle dali

Jeg lyttede i dag på Metallica "Black Album" (DVD-Audio) for fulde gardiner i 2 kanal, og hold fast en oplevelse....! PERFEKT!!!

Meningen var slet ikke jeg skulle have haft nye højttalere, men jeg blev straks facineret af den utrolig detaljerede lyd, og det krævede ikke meget betænktningstid... Diskant og især mellemtonen er en helt anden liga end mine Suite 2.5 (mindst 3 divisioner over... ). Jeg skal dog lige vende mig til bassen i 1280. Jeg tror det skyldes at basporten er placeret bagpå SA, hvor den sad foran på Suiten. Det giver en lidt anden effekt. Men det kommer meget an på hvilken musik man spiller. Det skal dog siges at bassen på SA1280 er meget mere luftig og detaljeret. Særligt bassen har forbedret sig mærkbart i takt med tilspilningen. Er der nogen der ved ca. hvor lang tid SA 1280 skal have for at komme helt på toppen?!

Mine nye højttalere blev udsat for deres første film idag, og umiddelbart synes jeg de giver et mere naturtro lydbillede. Så jeg er blevet hooked på at skifte min center med en SA 520AV. Basenhederne i 520 og 1280 matcher vist hinanden (ret mig endelig hvis jeg tager fejl). Sub og baghøjttalere må vente, men det ender nok også med noget SA.

Jeg vil dog tilslut fastslå at Dali Suite 2.5 kostede halvdelen af den vejl. pris på SA1280, og at jeg har været utrolig glad for dem også. Der er bestemt  sammenhæng mellem ydelse og pris på de to modeller...! SA1280 spiller ihvertfald dobbel så godt i mine øre...!
Til top Vis Schrammelll's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Schrammelll

WhoCutTheCheese
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Oktober 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 April 2004 kl. 07:35 | IP-adresse registreret  

520 og 1280 passer perfekt sammen, dem kan du uden problemer "hooke" op med hinanden. Så mangler du bare 505 som baghøjttalere, de har nemlig osse samme basser.

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:11 | IP-adresse registreret  

Lidt nyt igen...

Mens jeg ventede på min nye dvd, brugte jeg de Taralabs RSC Axiom jeg havde købt mhb på SACD og DVD-A, til min cdafspiller. Det var derfor ikke helt tilfredstillende da de så skulle bruges på dvdafspilleren, og cd'en måtte tilbage til de gamle Taralabs prism 11...

Lydbilledet "kollapsede" lidt med de gamle kabler, og der var ikke helt det samme "hul igennem" som før. Lyden mistede også lidt i toppen og bunden og perpektivet tog et skridt i den forkerte retnign. Dette er naturligvis ikke holdbart, og jeg måtte have et sæt mere!

Jeg ved godt de er total "overkill" på mit anlæg, men jeg har givet under halv pris for dem, og hvorfor så ikke slå til!?!

Næste projekt bliver at skaffe en subwoofer! Nogen forslag?! Jeg har pt. Audio Pro Focus og SA SE175 i tankerne.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 01:40 | IP-adresse registreret  

hej Schrammelll, kanon anlæg!

jeg er gammel Metallica fan, en af dem der har brugt alt hvad der gik ind på kontoen til cd'erne med dem... dengang de var "rigtige" (dvs flemming rasmussen som producer...)

hvor kan man få dvd-audio med metallica? eller er det kun det sorte?

Webmonkey
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2003
Lokalitet: København
Sendt: 11 Juni 2004 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Lidt nyt igen...

Mens jeg ventede på min nye dvd, brugte jeg de Taralabs RSC Axiom jeg
havde købt mhb på SACD og DVD-A, til min cdafspiller. Det var derfor
ikke helt tilfredstillende da de så skulle bruges på dvdafspilleren, og
cd'en måtte tilbage til de gamle Taralabs prism 11...

Lydbilledet "kollapsede" lidt med de gamle kabler, og der var ikke helt
det samme "hul igennem" som før. Lyden mistede også lidt i toppen og
bunden og perpektivet tog et skridt i den forkerte retnign. Dette er
naturligvis ikke holdbart, og jeg måtte have et sæt mere!

Jeg ved godt de er total "overkill" på mit anlæg, men jeg har givet under halv pris for dem, og hvorfor så ikke slå til!?!

Næste projekt bliver at skaffe en subwoofer! Nogen forslag?! Jeg har pt. Audio Pro Focus og SA SE175 i tankerne.

Du kunne jo evt. forære dem til mig.......

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

kim olsen skrev:

hej Schrammelll, kanon anlæg!

jeg er gammel Metallica fan, en af dem der har brugt alt hvad der gik ind på kontoen til cd'erne med dem... dengang de var "rigtige" (dvs flemming rasmussen som producer...)

hvor kan man få dvd-audio med metallica? eller er det kun det sorte?

Så vidt jeg ved, er det kun the black album der er udgivet som DVD-A. Den indeholder udover high resolution 5.1 og stereo også et AC3-spor til dvd-maskiner uden DVD-A dekoder.

Jeg må erkende, at jeg også mest hælder til de gamle Masters Of Puppets-dage, når det kommer til Metallica. Det seneste album er dog ret fedt, trods den horrible lyd!

The black album kan købes hos Axelmusik.dk til kr. 140 hvilket er det billigste jeg har set den til. (Også blandt udenlandske forhandlere)

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

cool, mange tak! så er det bare at håbe på nogle flere...

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 11 Juni 2004 kl. 17:18 | IP-adresse registreret  

Metallica DVD-A'en er fra 2001, så umiddelbart virker det ikke som om der kommer flere.... desværre! 

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

hvad er det for en pokal der står sammen med dine dvd'er? fodbold?
Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 12 Juni 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret  

Har du overvejelser med nyt tv?

Meget stilet setup - havde du fundet en sub til systemet?

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 Juni 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Til Nautilus

Det er fra fodbold. Jeg var med til at vinde Amtsmesterskabet (Ribe Amt) i 7-mandsfodbold med Abstinens 95 i 2002. Check evt. vores hjemmeside

Til Ronin

Jeg gik for nogle måneder siden og overvejede et nyt TV, men har besluttet at vente på en projektor istedet. Mit gamle JVC giver faktisk et ret godt billede, men 4:3 formatet er ikke optimal når man ser film. Ofte ender man reelt med et billede på 23" når de sorte bjælker trækkes fra. Så jeg glæder mig naturligvis til at projektoren bliver en realitet. Det skulle gerne være i løbet af i år...!

Subben har jeg tænkt at ville give ca. 4000 for og har derfor kigget lidt efter både SA  SE175 og Audio Pro Focus. Jeg har dog ikke hørt nogen af dem endnu, men efter hvad jeg har kunne opsnuse på nettet af test osv. hælder jeg nok mest til Focus'en. Jeg åben for andre forslag i prisklassen!

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juni 2004 kl. 23:40 | IP-adresse registreret  

Jeg modtog min nye sub idag. En "lille" Audio Pro Focus med 10" enhed og 400 W forstærker. Jeg har tilsluttet den og leget lidt med placeringen. Delefrekvensen har jeg sat til 80 hz på receiveren (80 hz er minimum) og ca. 60 hz på subben. Herved synes jeg umiddelbart den får noget mere punch og bliver ikke så dominerende i lydbilledet. Det er godt jeg har fri hele weekenden...!

Hvis der er nogen som har et par gode råd angående opsætning af sub, skal de være velkommen til at skrive.

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 01:00 | IP-adresse registreret  

tjahh... det er beklageligvis et spm om at prøve sig frem...

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 01 Juli 2004 kl. 02:12 | IP-adresse registreret  

Yesss hvor fedt! En tråd på hele 3 sider, som endnu ikke er blevet afsporet  

- sjovt at se (til trods for megen kritik af SA her på forum'et), hvor mange der er glade for deres SA -og hvor mange der har valgt dem frem for andre højtt.  

Schrammelll hvordan får du råd på SU? - og så en Audio Pro sub focus! Det er jo herligt! (God lyd til få penge er altid , da pasta med Heinz jo godt kan gå hen og blive lidt kedeligt i længden)

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 Juli 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Jeg synes også tonen angående SA har ændret sig en del her i forummet. Fra  være "helt fantastisk" til "jævn kedelig"...!  Jeg kan da godt se deres begrænsninger sammenlignet med dyrere modeller, men prisen taget i betragtning synes jeg de er helt ok. Smag og behag!

Jeg har aldrig været den store tilhænger af sub i stereo, men jeg synes Audio Pro'en gør det meget godt. Jeg mangler dog at teste og finjustere lidt endnu, men førstehåndsindtrykket er bestemt positivt.

Jeg er ikke på SU, men i lønnet prakrik. Det giver ca. det dobbelte i måneden, men stadigvæk ikke meget...!!! Det er dog heldigvis ovre nu hvor jeg lige er blevet færdigudlært!

Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 02 Juli 2004 kl. 02:56 | IP-adresse registreret  

Hej Schrammelll.

Yderst flot og stilet set-up!

Jeg har læst et sted at man skal sæte sub'en i lyttepositionen og lade den spille, mens man går rundt i rummet og lytter. Der hvor bassen lyder bedst skal man efterfølgende stille sub'en. Ved ikke om det virker men det lyder logisk, og er da et forsøg værd.

Held og lykke med projektet, og lad os endelig høre hvordan det skrider frem med 'bunden' i stuen!!

Nautilus
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 November 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 04 Juli 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret  

Schrammelll skrev:
Til Nautilus

Det er fra fodbold. Jeg var med til at vinde Amtsmesterskabet (Ribe Amt) i 7-mandsfodbold med Abstinens 95 i 2002. Check evt. vores hjemmeside

Du er måske det helt store talent?

Til top Vis Nautilus's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nautilus

Schrammelll
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 Juli 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

Nautilus skrev:

Du er måske det helt store talent?

Det ville vist være synd at sige...! Det holder lige til husbehov!!!

PS: Jeg vender tilbage angående subben

<< Forrige Side af 6 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum