Tilbage til HIFI4ALL.DK 13. juni 2026 | 19:42   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Surround Sound
 HIFI4ALL Forum : Surround Sound
Emne Emne: Billigste SACD afspillere? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 19 August 2004 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

outofsync skrev:
Der er vi helt enige. Men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er synderligt audio interesseret, jeg ville bare have en lidt nem/hurtig/billig måde at få bedre lyd på. Lige nu bruger jeg en gammel Pioneer 925 LaserDisc afspiller med toslink(Øv) til forstærkeren....

Det er både nemmere, hurtigere og billigere at købe en god CD-afspiller i stedet for at satse på SACD. Hvad vil det koste dig at skifte din musiksamling ud?

Pointen med hvor stor forskellen rent teknisk er på CD og SACD er, at den højere opløsning giver en mindre forskel end forskellen på en god og en dårlig analogdel. Uden at jeg vil træde nogen over tæerne: Du er for teknik-fikseret. Det er nemt at forholde sig til at 24 bit (eller DSD i dette tilfælde) er bedre end 16 bit, mens der ikke rigtigt findes noget tal for hvor god en analogdel er, eller hvordan en D/A konverter lyder.

Nu kan jeg se du gør lidt i CRT-projektorer, så jeg prøver at snakke et sprog du forstår: Hvad vil du helst have, en god 7" eller en dårlig 8"?

VHS vs. DVD er en skidt sammenligning, da dette spring er hvad jeg har set omtalt som en "de facto forbedring". Dvs. den ringeste DVD er bedre end den bedste VHS. Sådan er det ikke med CD vs. SACD. En ringe SACD-afspiller er ikke så god som en god CD-afspiller.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Maj 2003
Lokalitet: Aalborg
Sendt: 19 August 2004 kl. 19:45 | IP-adresse registreret  

hejsa!!

autosync :

Der er vi helt enige. Men jeg skal ærligt indrømme at jeg ikke er synderligt audio interesseret, jeg ville bare have en lidt nem/hurtig/billig måde at få bedre lyd på. Lige nu bruger jeg en gammel Pioneer 925 LaserDisc afspiller med toslink(Øv) til forstærkeren....

kwwel :

der har været en del i specielt japan der har brugt laserdisc til drev for cd lyd ,,,

jeg har ikke styr på laserdisc så jeg ved ikke om din kunne være god som drev eller om der er en rca digital udgang på den , men ellers kunne det være en fin løsning at finde en billig dac og bruge din laserdisc som drev da de tit er rimelgt præcise bla pga den lidt større tallerken /vægt ,,,,

men ellers så køb en billig sacd  tag den hjem på prøve og lyt om det giver dig noget iforhold til den du bruger lige pt ,,,

en brugt dac kan findes i alle lag ,, min bror købte en ældre holfi og fik rigtig meget lyd ud af det !! ( 600 kr ) så det er ikke fordi det det skal være dyrt for at blive bedre ,,,

hilsen kwwel

Til top Vis kwwel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kwwel

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 20 August 2004 kl. 10:26 | IP-adresse registreret  

Til Kwwel

Angående hvilken af mine afspillere der lever den bedste lyd må jeg sige at det gør min Pioneer DV 565A, men nu er Sony X555ES jo også 10 år gammel, og tiden er ved at løbe fra den.

Til outofsync

Jeg tror at grunde til du ikke kan finde noget på sony'en er at den er udgået, kig istedet på denne sony, som Tape Connetion også har

Sony DVPNS 705 sølv DVD-afspiller
2.300,-  
312,-  
1.988,-

http://www.sony.dk/

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 August 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

[QUOTE=Filmtosse]

Til Kwwel

Angående hvilken af mine afspillere der lever den bedste lyd må jeg sige at det gør min Pioneer DV 565A, men nu er Sony X555ES jo også 10 år gammel, og tiden er ved at løbe fra den.

Hold da op!!!!!!!!!!!!!!....................jeg har faktisk "matchet" netop Pioneer DV 565A mod "lillebroderen" til din Sony ( X33ES)...og Pioneeren fik i den grad bøllebank over hele linien.........

-kunne på ingen måde matche Sony'ens lyd.............men sådan lytter/hører man jo så forskellligt....

mvh.

Jesper/Oldhifinut

Til top Vis Jesper Andersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Andersen

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 August 2004 kl. 12:59 | IP-adresse registreret  

hejsa !!

filmtosse :

kwwel svar :

jeg er også overrasket , havde troet at din gamle sony ville have tævet den nye !!

ihvertilfælde er der mange tweaks du kan give den gamle sony for at hæve lyden på den , da drevet er mange klasser over de fleste cd,dvd mfl . der laves idag

hilsen kwwel

Filmtosse
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2004
Sendt: 22 August 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Til Kwwel og Jesper Andersen

Det kan godt være at hvis min Sony virkede optimalt at den ville banke Pioneer'en sønder sammen, men den virker ikke helt som den skal, har overvejet at få den sat ordentligt istand, men det er kun blevet ved tanken endnu.

THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 08 April 2005 kl. 20:49 | IP-adresse registreret  

kwwel skrev:

du har helt ret jeg tog selfølgelig udgangspunkt i pink floyd dark side of the moon som var indlægget , og tog det som selvfølge at man ikke havde spoleret den originale indspilning ved at lave den om til snurrundt,,,

jeg så lige på coveret at det havde de sørme ,,,, de slyngler , jeg må indrømme at jeg ikke ville bruge tid på at lytte musik på surround ligeså fedt jeg synes det er når folk spiller film ,,,, ligeså lidt siger det mig i afspilning af musik

Så vidt jeg husker er netop Dark side indspillet i Quardrofoni og så stereo er nok ikke denne plades rette element

Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 08 April 2005 kl. 20:54 | IP-adresse registreret  

Jesper Andersen skrev:
[QUOTE=Filmtosse]

Til Kwwel

Hold da op!!!!!!!!!!!!!!....................jeg har faktisk "matchet" netop Pioneer DV 565A mod "lillebroderen" til din Sony ( X33ES)...og Pioneeren fik i den grad bøllebank over hele linien.........

-kunne på ingen måde matche Sony'ens lyd.............men sådan lytter/hører man jo så forskellligt....

mvh.

Jesper/Oldhifinut

X33ES er en ældre generation og er ikke lillebror til X555ES - lillebroderen hertil hedder X333ES.

Interessant at høre hvor forskelligt folk lytter - specielt i sammenligning med de nyere kombi-maskiner kontra ældre cd-afspillere!

outofsync
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Marts 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 April 2005 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Autosync???  LOL

Til top Vis outofsync's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af outofsync Besøg outofsync's Websted

prebbj
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 April 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 09 April 2005 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

Vedr. billede af Sony DVP-LS785V:

Se følgende link:

prebbj
Til top Vis prebbj's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af prebbj

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 April 2005 kl. 19:17 | IP-adresse registreret  

kwwel

thx1138 :

Så vidt jeg husker er netop Dark side indspillet i Quardrofoni og så stereo er nok ikke denne plades rette element

kwwel ?

er den så overført efter de oprindelige spor fra quardro ? eller har man taget stereo versionen og leget med den ?

der er såvidt jeg kan se ikke nogle info om der er taget fra quardro gengivelsen tværtimod er der navngivet personer der står for spolering af 5.1 gengivelsen ,,, well der er vel tale om en diskoversion  , der er intet opgivet at man hat målsat sig at gengive den som den oprindeligt lød

de 3 eksemplarer jeg iøvrigt har af selvsamme vinyl kan jeg heller ikke se noget om quadro dog har jeg en samling på de 10 første som jeg ikke har kigget i

det der er det hovedsaglige problem er at du skal igennem en chip der fordeler de forskellige informationer til de forskellige kanaler ,,,, hvilket er ret svært at få til at lyde ordentligt ,,,, min pointe er blot at jeg personligt synes det er rigeligt svært at få almindeligt stereo til at lyde fedt nok og at det ikke bare er dobbelt så svært at få multikanels lyd til at virke ,,,,men mange gange sværere

hilsen kwwel

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Sendt: 11 April 2005 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Selvom jeg heller ikke generelt mener, at man får kæmpe udbytte af en maskine, der klarer alle formater, er det selvfølgelig vejen at gå, hvis man blot vil opleve, hvordan Pink Floyd lyder i SACD surround, hvilket det lyder til er målet.

En billig mulighed er også Philips' dvd-afspiller 720SA

Philips DVP 720 SA DVD-afspiller m. progressive
1.699,-  
411,-  
1.288

Skal man have een, der kun er CD/SACD-afspiller, begynder det vist ved en

Sony SCDXE 597 sølv Super Audio CD- afspiller
1.888
300,-  
1.588,-

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

THX1138
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 April 2005
Sendt: 12 April 2005 kl. 23:22 | IP-adresse registreret  

Hmm.. De har helt sikkert været inde og mixe den gamle skive om så den "passer bedre" til SACD. Jeg tror i hvert fald ikke den er overført direkte fra quard formatet.

Til top Vis THX1138's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af THX1138

kwwel
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 12 April 2005 kl. 23:29 | IP-adresse registreret  

hejsa ,,

jeg spurgte en vinylfreak jeg kender,, han mente at stereo udgaven kom først men der derefter blev lavet en quadro udgave i ret begrænset oplag

det passer også meget godt med jeg ikke umiddelbart kan finde noget info om det ej heller på min special japan pres

vh kwwel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes