Forfatter |
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Dejen
Jeg har selv 60m2 trægulv i min stue, og har i den forbindelse tænkt mig at få et langluvet uldent tæppe (har ikke råd til en død isbjørn hvad med et par levende? ) i området foran mine ht. på ca. 3 x 2 m = det må kunne "suge" nogle af de bas/mellemt.peaks jeg har 
P.t. bruger jeg et par plaids som jeg lægger foran højtt. når der skal lyttes.. |
|
|
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juli 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1186
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak de Herre, jeg tror at denne liste kommer til at hedde top 100 inden vi er færdige 
Dette med alkohol + musik er en god kombo. Men hvis der skal lyttes "kritisk" ... så er det for mit vedkommende uden: alkoholen lammer alle sanserne - også hørelsen
Har i ikke lagt mærke til at man skruer højere op i takt med de indtaget genstande: hørelsen bliver simpelthen nedsat 
|
Til top |
|
|
ppp_dk Forum Bruger

Bruger siden: 14 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 2867
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Tak de Herre, jeg tror at denne liste kommer til at hedde top 100 inden vi er færdige Lige mine ord, tænkte fuldstændig det samme da jeg postede mine indlæg...
Dette med alkohol + musik er en god kombo. Men hvis der skal lyttes "kritisk" ... så er det for mit vedkommende uden: alkoholen lammer alle sanserne - også hørelsen Ja, hver tid til sin ting!
Har i ikke lagt mærke til at man skruer højere op i takt med de indtaget genstande: hørelsen bliver simpelthen nedsat  |
|
|
|
Til top |
|
|
thomas_ls Forum Bruger

Bruger siden: 14 April 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 421
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
S-lyde
Nogle erfaringer med at bekæmpe sådanne!
Signalkabler er første forsøg, hvad kommer herefter?
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Med hensyn til lytterum, så tænker jeg seriøst på at anskaffe en Tact. De er kommet ned i pris (også de brugte), og så får man en forforstærker med i købet 
Det kunne være den nemmeste løsning (i forhold til at blive uvenner med konen når inventaret for 17 gang er blevet "justeret")..... meeen ikke helt billig 
|
Til top |
|
|
wuffer Forum Bruger

Bruger siden: 13 November 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1380
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er sikkert kun mig.. men ka slet ik høre forskel på om der er det ene eller det andet under højtalerne har prøvet spikes, jjaz fødder og intet.. har endda prøvet med jjaz på den ene højtaler og spikes på den anden.. ingen forskel.. måske er min hørelse bare nedsat med for meget efter mine unge dage.. svært at sige
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wuffer - det kan sagtens være din hørelse den er gal med: eksperter har advaret og forudsagt at mange har/får høreskader i det moderne samfund - og jeg er bange for at de HAR ret
|
Til top |
|
|
Frede1977 Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 1916
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Tak de Herre, jeg tror at denne liste kommer til at hedde top 100 inden vi er færdige 
Dette med alkohol + musik er en god kombo. Men hvis der skal lyttes "kritisk" ... så er det for mit vedkommende uden: alkoholen lammer alle sanserne - også hørelsen
Har i ikke lagt mærke til at man skruer højere op i takt med de indtaget genstande: hørelsen bliver simpelthen nedsat  |
|
|
Det er ikke hørelsen der bliver nedsat - det er hæmningerne. De
hæmninger der til dagligt får os til at moderere lydtrykket af hensyn
til familie og naboer!
Et andet tweak: Fjern resonerende tyndpladekonstruktioner fre
lytterummet. F.eks er en akustisk guitar en katastrofe - den synger med
rimeligt højt (og den synger falsk)
Det samme kan gøre sig gældende med service (især glas) der står for tæt eller flaskerne i barskabet!
Fjernsyn udsender ligeledes temmelig meget højfrekvent støj - sluk dem
(hvis nogen kunde finde på at have det tænkt). Især 50hz fjernsyn er
slemme da de hyler i det hørbare frekvensområde!
Ovenstående er måske ikke noget man umiddelbart kan høre er et problem,
men det bidrag til baggrundstøjen. Ved at reducere støjen bliver der
mere ro til at nyde mikrodetajlerne!
__________________ AVi ADM9.1 m. subwoofer/Sony MDR F1/Sony X303ES
Panasonic PX71, PS3, ReadyNAS Duo
|
Til top |
|
|
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 12:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
ppp: Vedr. netfiltre, jeg har ikke eksperimenteret med indbyggede filtre, men mit umiddelbare gæt ville være at det giver samme "effekt" som de eksterne.
__________________ Jesper Juul
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

Bruger siden: 08 November 2004
Status: Offline Indlæg: 2916
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
1) et tykt tæppe eller lign udspændt mellem højttalerne + evt. fra kabinet til sidevæg og gerne lidt frem mod lyttepos.
2) kabinettet pakket ind i tæpper/håndklæder/badekåber eller lign. så kun enhederne er frie
3) Kabinettet skal stå fast uden at være koblet hårdt til underlag. Hård filt er velegnet hvis underlaget er bart gulv. Bart gulv foran højttalerne er "forbudt"
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
En rigtig god tweak er at eksperimentere med højttalerplacering. Hvis man har muligheden fo rat ændre på placeringen, så er det ret voldsomt, det man kan opnå. Man er bedst 2 om det, og man bør være klar over, at selv ganske små ændringer i placeringen er virkningsfulde.
|
|
|
Ja, det er vigtigt, jeg har selv fået gode resultater med en "rettesnor" så højtt. står 100% helt på lige linje, men har også brugt en stor liniealtrekant & vaterpas for også at få vinklingen af højtt. 100% ens, og selvfølgelig et målebånd hen til lytte positionen: 1 cm kan gøre underværker her 
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn
Pt. står mine ht. direkte på det gamle "gyngene" trægulv 
Fødderne på mine ht. (vejer 35kg) måler: 35x35 cm - ikke meget kontaktflade i forholdt til vægt/højde... Kan du anbefale filt til dette, og hvor tykt/tæt skal filten være - og hvor kan det købes 
På forhånd tak 
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
thomas_ls skrev:
S-lyde
Nogle erfaringer med at bekæmpe sådanne!
Signalkabler er første forsøg, hvad kommer herefter?
|
|
|
- fase-kontrol
- netkabler
- stikdåser
__________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
gl.jas Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2003 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 1469
|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 13:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
bjørn
|
|
|
Mini-coldrays kan udvirke mirakler. 4 stk for kr. 600, - ( Ca. ) __________________ My other toy has tits.
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 17:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
bjørn
Fødderne på mine ht. (vejer 35kg) måler: 35x35 cm - ikke meget kontaktflade i forholdt til vægt/højde... Kan du anbefale filt til dette, og hvor tykt/tæt skal filten være - og hvor kan det købes 
På forhånd tak 
|
|
|
Hightex Aps i Virum www.hightex.dk
Trægulve er sjælden eller aldrig helt plane så en 3-punkts affære kunne være løsningen. Hightex har også et pænt udvalg i rundeller. Diameter, tykkelse og densitet kan du passende diskutere med de flinke filteksperter. Evt. nogle rester du kan udskære til forsøg
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 09 Januar 2005 kl. 21:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
Go4it skrev:
bjørn
På forhånd tak 
|
|
|
Hightex Aps i Virum www.hightex.dk
Trægulve er sjælden eller aldrig helt plane så en 3-punkts affære kunne være løsningen. Hightex har også et pænt udvalg i rundeller. Diameter, tykkelse og densitet kan du passende diskutere med de flinke filteksperter. Evt. nogle rester du kan udskære til forsøg
|
|
|
Bjørn, en stor tak, jeg tror at filt er det bedste til mine ht.
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 00:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej igen - er der nogen der har erfaring med hvilken type tæppe der er bedst til at dæmpe lyd med 
Jeg var forbi en tæppeforhandler forleden, hvor jeg talte til en del tæpper (forhandleren troede helt sikker at jeg var en tosse) 
Der var en klar lyddæmpning at spore ved heluldene tæpper med luv. Der var også nogle flotte lammeskind som dæmpede godt, men jeg har en ide om at de lange hårfibere på et lammeskind ikke er lige så gode til at "holde" på lyden som et tæppe med kort luv der i sagens natur har en mere åben overflade = bedre bredspektret dæmpning...
Hvad mener I...
|
Til top |
|
|
bjørn Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 12:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Go4it skrev:
Hej igen - er der nogen der har erfaring med hvilken type tæppe der er bedst til at dæmpe lyd med 
Jeg var forbi en tæppeforhandler forleden, hvor jeg talte til en del tæpper (forhandleren troede helt sikker at jeg var en tosse) 
Der var en klar lyddæmpning at spore ved heluldene tæpper med luv. Der var også nogle flotte lammeskind som dæmpede godt, men jeg har en ide om at de lange hårfibere på et lammeskind ikke er lige så gode til at "holde" på lyden som et tæppe med kort luv der i sagens natur har en mere åben overflade = bedre bredspektret dæmpning...
Hvad mener I...
|
|
|
Vil du ha' ro i stuen skal du vælge det tæppe der ikke svarer igen
|
Til top |
|
|
MadsVP Forum Bruger

Bruger siden: 19 Februar 2004 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 182
|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
bjørn skrev:
|
|
|
Det var lige præcis det der gik galt med min Ex...
|
Til top |
|
|
Go4it Forum Bruger

|
Sendt: 16 Januar 2005 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
MadsVP skrev:
bjørn skrev:
|
|
|
Det var lige præcis det der gik galt med min Ex...
|
|
|
Ha ha ... nu må I være lidt søde, det er s.. alvor med disse tæpper, og kender jeg alle jer "nørder" ret, så må nogen af jer have erfaringer med emnet... 
|
Til top |
|
|