| Forfatter |
|
StudioSound Branchemedlem

StudioSound
Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Øerne
Status: Offline Indlæg: 1275
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kunne evt. være en fordel at vente med at vælge forstærker til du ved hvilke højttalere den skal bruges med og ikke mindst planlægge en evt. opgradering som et system der passer godt sammen. Gode enkeltkomponenter giver ikke nødvendigvis et godt system.
Mvh,
Karsten
|
| Til top |
|
| |
Jesper Juul Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3139
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vedr. Holfi, behøver det jo ikke være med trænfront, de kan også fåes med en pæn diskret sort metalfront.
Det kunne også være du skulle tage et lyt på Mark Levinson 383 ?
__________________ Jesper Juul
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
måske denne , hvis man ellers tør prøve andet end ens nabo har
http://www.belcantodesign.com/prod_evo2i.html
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 29 Juli 2004 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr. High Fy skrev:
|
Ihaltså Kurt. Manden ville have en kraftig forstærker. Ville han ikke? Så nytter det jo ikke noget at forslå at han skulle købe en forstærker på 20 watt, vel? Man skal da også altid være efter dig..
|
|
|
En 3020 er nu kraftigere end temmeligt mange går og tror. Men desforuden gad jeg ikke bruge ret mange kr. på en amp, der ikke gør livet surt for en 3020. Og der er der faktisk ikke så mange der gør - tro det eller lad være. At finde en bare rimelig integreret på 100W tror jeg ganske enkelt ikke er muligt. Men jeg er da åben for forslag.
|
| Til top |
|
| |
Ghammel & Suhr Forum Bruger

Bruger siden: 03 Februar 2004 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 1099
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
naim skrev:
Nogen som har forslag til en int.forst. i den absolutte topklasse. Den skal virkelig ha´ power og spille på højde med HIGH-END for- og effektforst sæt.
mvh naim |
|
|
Godaften hr. naim!
Hvis det ovenstående er dine krav, så kommer du nok ikke uden om denne her:
http://www.balanced.com/products/amp/Vk-300x/index.html
Nogle kalder den for for den bedste integrerede, uanset pris.
Og jo, jeg har hørt den - der er både power og musik i læssevis inden i kassen.
Der er en lettere brugt til salg for en 35-36K, incl. RIAA og sofabetjening + opgraderingen til SE versionen. Send evt. en PB, hvis du vil vide hvor.
Med sommerlig hilsen
G&S __________________ Denny Crane tilbage på TV, dammit!
Strøm FAQ - lavet af forummet
Stop klynkeriet - kvinden tilbage i kvindekroppen!
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 04:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mange gode bud !! de mest seriøse på brugtmarkedet er (imo) bat og macén fra ny må det være rogue og pathos.. og som kvk er inde på ville 300 kr ikke være spild af penge på den gamle kæmpe fra NAD, den er god at have i baghånden til at sammenligne !!
med pænt flove hilsner fra ham der endnu engang har måttet betale en låsesmed for at komme ind efter en brandert der er gået lidt højt 
|
| Til top |
|
| |
lehmann Forum Bruger

Bruger siden: 21 Juni 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 160
|
| Sendt: 30 Juli 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej hifi nørder,
Er der nogle af jer som har oplysninger om hvor jeg kan få fat på en Musical fidelity X-AS100.?Og ellers bare om andre MF produkter?.(er stor fan af MF.)
MVH.- Lehmann.
|
| Til top |
|
| |
Dolkin Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 752
|
| Sendt: 31 Juli 2004 kl. 18:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du hørt den Bel Canto jensen - og hvad synes du i så fald??
__________________ MvH. Dolkin.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 12:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har endnu ikke været ude og høre nogen af de nævnte forstærkere. Håber at få lyttet til lidt i uge 32. Har set at Speakerscorner har BAT og Accuphase. Det vil jeg godt lytte lidt til. Tager det dog stille og roligt, for jeg skal først ha' frigjort lidt finanser med salget af mit Naim set-up. Skriver når jeg har været ude og lytte.
Mvh naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
jensen Forum Bruger

Tidl. Vassago Hifi
Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Fyn
Status: Offline Indlæg: 6646
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dolkin skrev:
| Har du hørt den Bel Canto jensen - og hvad synes du i så fald?? |
|
|
Næ men et forslag til noget nyt og andet end det samme som altid .
Men skal låne en hjem når jeg får tid , jeg har en del jeg skal have lyttet til når tiden er der .
|
| Til top |
|
| |
Oogie Boogie Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 13:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil anbefale en Gryphon Callisto 2200. Se den på deres hjemmeside under produkter. http://www.gryphon-audio.dk
Kurt von Kubik skrev:
|
Gryphon Taby var vist i øvrigt en ganske let ændret NADS300. Prøv det fif med 3020, det kommer du aldrig til at fortryde. |
|
|
Der går rygter om at Gryphon har hjulpet NAD. Så det er nok nærmere NAD S300 der er en neddroslet version af Gryphon Tabu.
|
| Til top |
|
| |
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
| Sendt: 01 August 2004 kl. 18:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Oogie Boogie skrev:
|
Jeg vil anbefale en Gryphon Callisto 2200. Se den på deres hjemmeside under produkter. http://www.gryphon-audio.dk
Kurt von Kubik skrev:
|
Gryphon Taby var vist i øvrigt en ganske let ændret NADS300. Prøv det fif med 3020, det kommer du aldrig til at fortryde. |
|
|
Der går rygter om at Gryphon har hjulpet NAD. Så det er nok nærmere NAD S300 der er en neddroslet version af Gryphon Tabu. |
|
|
Muligvis kan der herske tvivl om hvem der hjalp hvem, men S300 kunne vist købes for omkring 1/3 af Tabu ampen. Slægtskabet kommer i øvrigt fra den tid, hvor Peter Lyngdorf havde ejerandele i Gryphon Audio Design. Gryphon laver ikke billige produkter ser det ud til. De skal være dyre, uanset hvad der er inden i.
|
| Til top |
|
| |
naim Forum Bruger

Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 317
|
| Sendt: 04 August 2004 kl. 22:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var i dag inde hos KT Radio Kbh og lytte til Gryphon Mikado, cd'er, Gryphon Callisto, integreret forst. Det spillede på et sæt Martin Logan Ascent. Efter oplevelsen hos Studiosound med SP Technology højt, var dette endnu en super oplevelse. Toppen var ikke så skarp, så skiverne med heavy metal fik det store smil frem på læberne. En heavy guitar var behageligt at lytte til, noget af det bedste jeg har hørt. Hvor vidt det skal tilskrives rummet, ca 3,5 x 3,5m og gulvtæpper samt akustiske plader, ved jeg ikke, men bassen var en smule dominerende, det er også det eneste jeg kan udsætte på set-uppet. Sidste bemærkning, kuldegysningfaktoren på det 7. nummer fra Katie Melua, var ikke så stor hos KT Radio som hos Studiosound.
Kuldegysningsfaktor
Studiosound      KT Radio  
hilsen naim __________________ I wanted the best, I got the best.. KISS
|
| Til top |
|
| |
Oogie Boogie Forum Bruger

Bruger siden: 29 December 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 58
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 10:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Oogie Boogie skrev:
|
Kurt von Kubik skrev:
|
|
|
Der går rygter om at Gryphon har hjulpet NAD. Så det er nok nærmere NAD S300 der er en neddroslet version af Gryphon Tabu.
|
|
|
Muligvis kan der herske tvivl om hvem der hjalp hvem, men S300 kunne vist købes for omkring 1/3 af Tabu ampen. Slægtskabet kommer i øvrigt fra den tid, hvor Peter Lyngdorf havde ejerandele i Gryphon Audio Design. Gryphon laver ikke billige produkter ser det ud til. De skal være dyre, uanset hvad der er inden i. |
|
|
Taget fra Gryphon's hjemmeside:
"What is the relationship between Gryphon and NAD?
None whatsoever. Some confusion may have arisen because NAD´s then chief shareholder also for a brief period had shares in Gryphon. During that time there was never any NAD ownership or influence with regard to Gryphon, which remained an independent, autonomous entity."
Alt andet må jo så være løse spekulationer og rygter.
|
| Til top |
|
| |
Skorpio Udelukket fra forum

Bruger siden: 11 Februar 2004 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 470
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
"What is the relationship between Gryphon and NAD?
None whatsoever. Some confusion may have arisen because NAD´s then chief shareholder also for a brief period had shares in Gryphon. During that time there was never any NAD ownership or influence with regard to Gryphon, which remained an independent, autonomous entity."
Alt andet må jo så være løse spekulationer og rygter.
[/QUOTE]
Sådanne "presseerklæringer" er jo tit nødvendige fordi der sjællent kommer røg uden ild. Og et presticeprodukt kan jo selvklart ikke på nogen måde linkes med en konsum ditto uden "magien" forsvinder. Og dermed kunderne...
Jeg har ved selvsyn set print fra NAD og print fra Gryphon hos samme danske elektronikleverandør....interessant
Det minder lidt om de såkaldte "customenheder" eller specialvarianter som dyre HT-fabrikanter tit anvender. Forpladen er ænten ændret marginalt, eller forsynet med et tryk. Og selvklart nyt typenummer 
Typisk er det producenter/leverandører og kunder af disse HT der argumenterer for de stooore forskelle fra standard produkterne og dermed retfærdig deres egne produkter/priser/investeringer. Det kan tit blive onde og personlige hvis deres produkt ikke fastholdes i gudestatus. Altid underholdende at følge, specielt hvis man har branchekendskab på produkt/producent siden 
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 11 August 2004 kl. 13:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
KvK har vist fat i kernen af sagen om NAD S300 og Gryphon Tabu med bemærkningerne:
"Gryphon Taby var vist i øvrigt en ganske let ændret NADS300."
"Muligvis kan der herske tvivl om hvem der hjalp hvem, men S300 kunne vist købes for omkring 1/3 af Tabu ampen."
Det papirbaserede håndholdte danske magasin Haj-Fiddelajti har testet begge amps, og ifølge billederne af de åbnede apparater er slægtskabet meget tydeligt, men der er også synlige forskelle. Hvorvidt udviklingstiden til udvælgelse af særlige komponenter, deres pris eller det endelige lydmæssige resultat gør prisforskellen rimelig må være op til den enkelte at vurdere.
Glem ikke at reglen om "diminished return" (hvad hedder det på dansk) i høj grad gælder i hifi-branchen.
|
| Til top |
|
| |
Boye Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2019
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 08:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 12 August 2004 kl. 14:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Verden er jo aldrig sort eller hvid, men begge kontraster eksisterer aligevel i yderkanterne.
Reservedele til biler (originale kontra uoriginale) lavet på samme fabriksline men til vidt forskellige priser indikerer en slags snob- eller frygt-effekt hos forbrugerene.
Undervurder aldrig din hjerne, den kan bilde dig alt ind...også det der ikke er reelt. Det er forsikringsselskaberne bl.a. glade for...
En godt produktkendskab, baggrundsviden, teknisk indsigt er vigtige værktøjer til at finde den tilnærmede optimale udnyttelse af sine surt sammensnydte skattekroner. Og aligevel går det tit galt 
Men dette forum ser jeg selv som et stærkt værktøj til udvælgelsen, netop fordi så mange forskellige meninger brydes her, ofte med personlige angreb som bivirkning , men trods alt underholdende og informativt...

__________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |