Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 14:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Afstemninger - Polls
 HIFI4ALL Forum : Afstemninger - Polls
Emne Emne: Stemningen omkring Cerwin Vega? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Spørgsmålet: Hvordan er stemningen omkring Cerwin Vega herinde?
Poll valg Stemmer Afstemningsresultat
14 [8,48%]
45 [27,27%]
74 [44,85%]
32 [19,39%]
Dette emne er lukket; der kan ikke stemmes

Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 Juli 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:17 | IP-adresse registreret  

Af at læse lidt anmeldelser og lidt af de forskellige indlæg, så får man indtrykket af, at det forum mest handler om high end udstyr og der kan CV vel ikke siges at høre til.

Jeg har selv haft flere forskellige CV sæt, men efter at have kigget lidt på HI-FI klubbens hjemmeside, så ser det da ud til, at mærket er blevet en del billigere og mere "plasticagtig" at se på, end jeg husker det.

Jeg ved ikke rigtigt hvad man skal sige om god lyd, jeg var B&O fan i mange år, men da jeg havde hørt en Onkyo forstærker spille med et par CV D9E så syntes jeg godt nok at Ronnie Tutts trommer lød en anelse bedre end jeg troede de kunne, det var i forhold til B&Os M100 højttalere ufatteligt dynamisk og med detaljer som man ikke havde kunne høre før.

Jeg har prøvet forskellige højttalere i prisenklassen 3-5000 og der synes jeg, at CV fulgte meget godt med m.h.t. ydelse/kvalitet.  Hvis man kigger lidt på amerikanske og britiske HI-FI sider så ser man da også gode reviews og måske en lidt mere åben holdning til lyd og mærker. Danske Eltax får også tit ros og man ser måske lidt mindre på pris og lidt mere på musik oplevelse.

Til top Vis JoLa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af JoLa

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:48 | IP-adresse registreret  

nej det her forum er ikke kun for high-end udstyr, det er der nok ikke mange

herinde der her heller ikke jeg ,der er plads til alle ht'ere også cv de har jo

også sin målgruppe

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

jkjaers
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Januar 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:49 | IP-adresse registreret  

Nessumsar skrev:

Hej!

Jeg er ny herinde, men mener ikke selv at jeg er ny i området!

Så vil jeg bare hører hvordan folk har det med cerwin Vega?! Personlig synes jeg at de skrækkelige! Efter min mening er hele filosofien bag dem afskyelige! Ikke nok med at de ser uheldige ud, de spiller jo ikke specielt imponerende!

Nu håber jeg ikke at jeg har trådt for mange personer over tæerne! Jeg vil bare lige tage pulsen på området...

Mvh

Du ligger hårdt ud. Med disse udmeldinger skal du nok få en enkelt eller to CV-elskere/fans på nakken. Velkommen til under alle omstændigheder.

Jeg synes at CV som så meget andet har sin berettigelse herinde. Smag og behag er forskelligt... bestemt herinde hvor det er let at komme galt afsted. Men som sagt er der efter min mening ikke noget der ikke er plads til.
Til top Vis jkjaers's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jkjaers

SATMIT
Lukket konto
Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske

Bruger siden: 22 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 29 Juli 2004 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Der skal være plads til alt!

Når det er sagt, så synes jeg måske, at CV har mere berettigelse i Surround universet, end i hifi-delen af forummet.

Jeg hører til dem der mener at CV ikke er lavet til at gengive musikken på en naturtro mådet, men til at spille højt. Det er de gode til, men det har intet med hifi at gøre - efter min mening. Det betyder ikke at de ikke har en berettigelse ... men jeg gider ikke at læse om dem i et hifi-forum i både tide og utide ...

Så jeg springer trådene over ... og hvis der er for mange tråde om cv ... så vil jeg nok bare stoppe med at bruge forummet, for så er det ikke et hififorum mere.

SATMIT 

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 30 Juli 2004 kl. 11:02 | IP-adresse registreret  

Tja jeg ved ikke rigtigt, Hi-Fi betyder jo høj troværdighed og der er evnen til at kunne spille højt og dynamisk jo vigtig og det kan en CV højtaler jo.

Det der med, at det er en subwoofer med en diskant, det kan jeg ikke slet ikke genkende, jeg er på det rene med, at en CV ikke gengiver de enkelte instrumenter 100% korrekt, men en overgang fra fx. tværfløjte til stortromme og til at hele orkesteret ruller der udaf, det gør den godt. Den giver noget liv i musikken, som jeg synes, at man mangler hos mange andre mærker.

Jeg kender en gut, der lige har købt nogle B&O til 20 kg og jeg synes godt nok at de lyder noget flade. Jo Tågen letter det lyder perfekt, men 1812 lyder knap så godt, der sker ikke nogen udvikling, det hele lyder fladt og uinteressant.

Og Jazz? Fx. Royal Garden Blues? Jo de enkelte instrumenter er bedre adskilt, men musikken er underligt 2 dimensionel, man skal skrue pænt op før der rigtigt sker noget. Det kan en CV selv med meget få watt gøre meget bedre, musikken er levende og vedkommende.

Og hvis man nu er til Heavy Rock, hvor oplevelsen ved en koncert netop er højt lydtryk og hvor det gør mindre at de enkelte instrumenter gengives korrekt? Så må man da mene at CV er ægte Hi-FI, for der er vel ikke nogen der vil benægte at de er gode til netop den type musik og at de er troværdige i forhold til musikken man hører.

Jeg mener forøvrigt at vide, at HI-FI er defineret rent teknisk i DIN45500 normen og det er jo ikke store ting, der skal til før noget er HI-FI. Jeg mener at kunne huske, at det er noget med 10 watt DIN og en øvre nedre grænse på 12500 hz.

De fleste af de lyd produkter man kan købe i dag, lever jo op til det. Surround er vel også Hi-Fi hvis dit mål er gengive lyden af en fx. helikopter korrekt.

Så spørgsmålet er måske hvad man hører af musik og hvad man lægger vægt på. Der er jo mange der ikke har råd til at købe det perfekte udstyr. 

Jeg synes at CV er gode at spille lavt på fordi de selv ved meget moderate lydstyrker giver et dynamisk og levende lydbillede og det er noget jeg lægger vægt på. Men jeg tror da, at jeg lige vil smutte ind i Hi-Fi klubben en af disse dage, for at høre et sæt Dali eller B&W, nu må jeg jo lige finde ud af, om de virkelig skulle lyde bedre og så må det jo indrømmes de er noget kønnere at se på.

Sezuan
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 November 2003
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:28 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:
I dag har jeg brugt en time i hifiklubben silkeborg for at købe CV højttalere, aldrig har jeg været tvunget til at virkelig lytte på dem før !! men kan da starte med deres horndiskanter  ligefør jeg bløder ud af ørerne endnu  men tilgengæld havde de ok smæk i bassen, men lydbilledet var fuldstændig smadret, detaljeringen af diskanterne var ikke eksisterene.. men der skulle jo vælges, så jeg måtte ha en v-12F hjem, mit indtryk af den er relativt positivt, når man ser på prisen that is !! bassen er lidt kedelig, tør, og kan ik ramme mange forskelle, diskanten er nogenlunde til at høre på, men har en udpræget mangel på detaljer og virkelighedstro kan man absolut ik kalde den.. alt i alt har jeg et anlæg der spiller ok men lyder lidt som en forvoksen ghettoblaster..

med det sagt tror jeg det bliver svært at finde noget der kan gøre det bedre til de 2600 kr sådan et sæt koster, især ik de dyrere CV med horn !! dali blue har bestemt os fået kam til deres hår

Cv kunne godt få en plads ved siden af mit tv, men en fast plads ved mit anlæg vil de aldrig få !!

(skal siges jeg købte dem for en kammerat der lader mig låne dem indtil han flytter midt i denne måned, og da jeg venter på mine nye HT sprang jeg straks til)

Da jeg i sin tid stod og lyttede til forskellige Cerwin-Vega højttalere syntes jeg at kunne høre en relativt stor forskel i lyden mellem Classic og V-serien. Classic er som HIFIKlubben fortalte mig, "meget bedre end V-serien". Dvs bedre komponenter, bedre helheds-lyd (især diskanten).

Jeg havde dog aldrig troet at du ville have nogen til at stå i dit eget hjem, selvom de kun er midlertidige. Kan jo være at du ligefrem ikke vil have dine nye ht'er, når du nu har hørt lyden af CV   

Til top Vis Sezuan's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sezuan

Live21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 30 Juli 2004 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Classic serien med horndiskanter lever op til alle mine fordomme om CV  jeg kan virkelig ik lide deres diskanter, de er alt alt for skærende, det gør det ik bedre af at hifiklubben siger at man SKAL sidde ned for at høre på dem  classic serien giver en ok bas, rimeligt dynamisk (hvilket er sjældent for prisklassen) men overall, er den simpelthen ik god nok til musik, der er ingen sammenhæng eller detaljer, V- serien overraskede mig tilgengæld, hvis jeg skal bedømme udfra hvad jeg selv har, ville de ik være meget værd (imo) men hvis man ser på hvor meget man får for pengene er de imponerende !! de er ik detaljerede eller specielt dynamiske, bassen er lidt tør og kedelig, lydbilledet er ikke til stede, men det er os i en sammenligning med højttalere til 20 gange prisen for et sæt cv, til 2600 har jeg aldrig hørt noget bedre alternativ !! vil mene man skal op i dali evidence 470 før man finder noget bedre i Hifiklubben !! det jeg ser som deres absolutte force er at man aldrig bliver lyttetræt af dem, diskanten er meget behagelig !! og bassen er ok... jeg ser dem tilgengæld som værende classic overlegne, fejlen ved classic er at de første fem min, lyder de som en bedre højttaler fordi de virker mere dynamiske(hvis det er bas man vil ha),og når man har taget dem hjem opdager man ikke at V-serien var at foretrække..

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21

JoLa
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 August 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret  

Nå jeg tog lige en tur rundt om Fona, Hi-Fi klubben og de andre. Jeg må indrømme efter at have hørt Cerwin Vega i Hi-Fi klubben, at det lød stygt og de så stygge ud. Det er ikke den Cerwin Vega lyd jeg kender, der er åbenbart sket noget i mellemtiden. At de overhovedet kan sælge dem forstår jeg ikke. Men det nullificerer jo ligesom mine tidligere indlæg.

Bortset fra det, så havde Fona faktisk nogle højtalere som jeg syntes lød godt og som ikke tager så meget plads op. Nogle JBL Northridge E50, er der nogen der har nogen mening om dem?

jesperakacyruss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 18 August 2004 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Forsatan bobby Selvfølgelig skal der være plads til Cerwin-vega.. Jeg er ikke mere en tilfres men mega-ultra-super-power-glad, for CV, Jeg syntes sku deres højtaller, er pisse go'e..

Men nu ligge landet sån, at jeg jo har mine home make højttaler, og der kan jeg sku love for at CV bassen, klare sin opgave til over UG( Eller det folk vil kalde 13'tal)  

Ej seriøst Nessumsar, hvad er de der lige har gjordt, der til et hade menneske, over for CV  Er det Naboen, der har et par CV der spiller, 20'gange højer end din "Hifi" højttaler, og som så får dig til at følge, den meget store vrede, over for CV... 

Sheiken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Juni 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 18 August 2004 kl. 22:26 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår dig simpelthen ikke Nessumsar, jeg forstår ikke rigtigt dit motiv for den her afstemning.

Men jeg kan ikke forstå hvordan et helt nyt medlem, som dig ligepludselig stiller sig op og opfører sig som dommer overfor hvad der skal være herinde ?

Jeg er selv ejer af CV, og jeg har et Par DC-15 og jeg er ubegrænset glad for dem, de har en utrolig dynamik, som jeg virkelig priser højt, og det lydtryk som de leverer er lækkert! det er rigtig fedt til fester og til film! hører selv meget Infected Mushroom, Rammstein, Metallica og dansk rap, og den måde det kommer ud af disse højttalere er helt ubeskriveligt!! og ligegodt hvor stor en forstærker du smider på dem, så bliver de bare ved med at spille løs uden forvrængning! derfor jeg begynder min konstruktion af en dual mono zappulse effektforstærker til dem, bare lige mine 25 cent :)

CV er dejligt!

Til top Vis Sheiken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sheiken

Nessumsar
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juli 2004
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 18 August 2004 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Ja, denne debat blev ikke helt hvad jeg havet forestillet mig...  Jeg har simpelthen spurt de forkerte spørgsmål.. sorry. Mine intentioner med denne debat, var at høre hvad folk ser på CV højtalere. Hvorfor folk synes at de er så fede, for jeg forstår ikke helt hvad de ser på sådanne højtalere. Alt det CV står for, bryder jeg mig ikke om... Hvis folk godt kan lide dem, fordi de spiller højt, forstår jeg det stadig ikke helt, fordi man kan altså også spille øredøvende højt med nogle 'almindelige' højtalere med 6½" enheder uden lyden bliver forvrænget. Desuden synes jeg at det er nogle af de grimmeste ht'er på markedet Hjælp mig! Jeg fatter ik CV!  Er det en livsstil?!

-VA Beethoven Concert Grand
Head-Fi: Cowon J3 og Klipsch x10i + Yuin PK2
PC: Audio Pro LV-2e
Til top Vis Nessumsar's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Nessumsar

jesperakacyruss
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juli 2004
Sendt: 18 August 2004 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Nessumsar skrev:

Ja, denne debat blev ikke helt hvad jeg havet forestillet mig...  Jeg har simpelthen spurt de forkerte spørgsmål.. sorry. Mine intentioner med denne debat, var at høre hvad folk ser på CV højtalere. Hvorfor folk synes at de er så fede, for jeg forstår ikke helt hvad de ser på sådanne højtalere. Alt det CV står for, bryder jeg mig ikke om... Hvis folk godt kan lide dem, fordi de spiller højt, forstår jeg det stadig ikke helt, fordi man kan altså også spille øredøvende højt med nogle 'almindelige' højtalere med 6½" enheder uden lyden bliver forvrænget. Desuden synes jeg at det er nogle af de grimmeste ht'er på markedet Hjælp mig! Jeg fatter ik CV!  Er det en livsstil?!

Desvære, kan sku ikke hjælpe dig, det er ikke nemt at forklare en person, der ikke fatter/vil fatte  Men jeg kan kun sige, at jeg syntes personliget, at det er go'e, og det er jo så min mening... Jeg har lige købt et par CV 12" basser, til mine højtaller, og jeg klager fandme ikke.. Før havde jeg et par 10" bass fra biltema.. Og jeg kan kun sige, CV er nice!! Og jeg kender, da også et par stykker der har CV højttaler, Og jeg syntes sku ikke de lyder af helveds til..

Men du har din mening, og vi andre har vores.. Sån er vi alle forskellige... Og det er da kun dejligt...

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Sendt: 18 August 2004 kl. 23:57 | IP-adresse registreret  

cv er ikke og bliver heller aldrig hifi men derfor er det da ok at det er mange der

har stor glæde af dem,jeg syntes ikke der nogen grund til at angribe cv vi ved

alle hvad disse ht'ere står for og vi kender deres åbenlyse mangler men det

er nu engang hvad cv er,en spille højt ht'er og ikke meget mere og det ved

ejerne vel også?hvis de vil have noget andet så havde de købt noget andet!

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

<< Forrige Side af 2
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes