Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 20:56   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Ris og ros
 HIFI4ALL Forum : Ris og ros
Emne Emne: Pålidelige tests? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 4
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 21:22 | IP-adresse registreret  

Kim F. skrev:

Alle jer der mener det ene og det andet negative om anmeldelserne, kan da bare lade være med at læse dem så.

En lille ting jeg vil foreslå til anmeldelserne, er at huske faktorerne udenom. Jeg synes næsten de er lige så vigtige som testen af selve produktet. Altså om det er i en gildesal eller på et kollegieværelse produktet er testet, om det er B&W eller Eltax højtalere der er brugt, om det er Audioxxxxx kabler der er brugt eller bare ganske almindelig ledning osv.

Jeg sidder altid og er skide nysgerrig over disse ting, og måske er der flere der har det på samme måde?

Jeg har det på samme måde.. det er dog brugt i flere tests, men desværre glemmer anmelderne det til tider.. og det er lidt synd.

Det samme savner jeg blandt flere af brugernes egne anmeldelser.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

music 4 all
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

hvem er det der lidt grønne endnu?en har da været skribent/jurnalist/anmelder

på et afdødt blad en anden(nordjyden)har da så vidt jeg ved haft meget hifi

inden for dørene!kompetencen er der .kurruption/modydelser hvad er det for

noget l... og komme med?jeg er ved at være træt af alle de hersens "teorier"

om hvem der er i lommen på hvem,kan godt forstå hvis der er nogen der er

træt af al den utaknæmlighed for deres arbejde lad os snakke HIFI/snurrerundt

istedet det er vel det vi er her for?

ps:ahhh det hjalp  at komme af med det

Til top Vis music 4 all's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af music 4 all

ctacta
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 20 Juli 2004 kl. 22:15 | IP-adresse registreret  

Helt ærligt  jeg bliver så flov på flertallets vegne når jeg gang på gang læser om diverse teorier om det ene og det andet! Det er sgu et luftkastel at tro at frivillige eller professionelle skribenter eller journalister får tilsendt kaviar, flybilletter, gratis rejser til eksotiske steder, gratis udstyr eller ligefrem sorte knaster på en hemmelig konto i udlandet. Mon det bunder i at nogle har formeget fritid og at hjernen kører i frigear her i sommervarmen? Ja varmt er det vist ikke engang derhjemme p.t.

Jeg syntes helt ærligt at det er ulækkert at hælde benzin på det bål som en vis person - som ikke længere er velkommen på disse sider - satte brænde til. Hvis man påstår sådan noget, så skal der altså beviser på bordet. Har man ikke disse så bedes man venligst holde sin kæft!  Ja, jeg beklager ordsproget, men damn jeg bliver tosset over at læse sådan noget p**.

Det bunder nok i een ting når alt kommer til alt. MISUNDELSE! Hifi4all er en succes uden sidestykke herhjemme. Vær lige taknnemlige for at der er nogen der gider lægge tid, penge og kræfter i et virtuelt mødested for folk med interesse for hifi m.m. Og bryder man sig ikke om niveuet så hop videre i cyberspace! (start evt. her (http://www.google.com)

En journalist der tester en fed Mercedes får den jo heller ikke foræret efter endt test. Og testens (artiklen) indhold og konklusion har ingen andre end skribent og redaktion indflydelse på. Der er altså noget der hedder redaktionel frihed herhjemme. Det er sgu ikke nogen bananrepublik i Gongo!

Og husk lige på at at grove udokumenterede beskyldninger er injurier! Frihed under ansvar kære venner, men det her er under bæltestedet og usobert

Jeg behøver ikke nævne nogen navne, men hvis ikke der falder en undskyldning - prompte - til hifi4all i denne tråd, så er min troværdighed til pågældende godt nok sunket helt ned under gulvbrædderne.

/Christian

Til top Vis ctacta's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ctacta

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 12:07 | IP-adresse registreret  

Hhmmm Christian... er det mig du hentyder til??? Håber jeg da ikke....

Som sagt har jeg IKKE været ude på at svine.... Blot håbet på at vi kunne gøre siden ENDNU bedre end den er i forvejen... Tro mig,jeg synes absolut ikke siden er skod, så ville jeg ikke spendere så meget tid her som jeg gør.... At jeg måske har startet med at smide en smule benz på bålet, skal ses som en kickstarter for at vække folks interesse. Ellers er det svært at få folk ud af starthullerne, og komme med konstruktive forslag.

Jeg har et par forslag:

• Når i nu alligevel tester på Jeres referenceanlæg, så tag et par billeder, så tag et par billeder fra Jeres opstilling. Det giver lidt stemning. Og tag nogle flere billeder ned i elektronikken.... Mange af testene indeholder primært de billeder, som producenten selv har taget... Brug hellere pladsen på jeres egne billeder.

• Kig evt lidt bredere når i tester. Eks. kan jeg se, at vel nok verdens største producent af cd-afspillere (SONY) slet ikke er representeret i denne kategori. Til gengæld er små firmaer som Audio AERO (2 tests), Cayin (2 tests),  dCS(2 tests) mv meget stærkt repræsenteret... ikke fordi I skal koncentrere jer om produkter fra de store giganter... Men en mere ligelig fordeling.

• Det kan nemlig blive for meget... således står Pioneer for 4 ud af 11 testede DVD afspillere.... og alle 4 findes meget vellykkede i testene... OK... Så ved vi at Pioneer har styr på at lave DVD'ere. Men prøv evt et andet og ukendt mærke næste gang.... Jeg har eks selv prøvet en billig Bilka DVD, der var bedre specificeret/bestykket end en 6000 kroners mærkevare, og også gav bedre resultat. Og da DVD'ere netop er et område, hvor det koster meget lidt at masseproducere, kan man ofte finde fornem teknologi selv i de billige maskiner. Det kunne være sjovt at lave en test af en flok billige maskiner, mod nogle af de dyrere....

• Fokuser lidt mere på at teste produktet, i stedet for at beskrive alle de smarte teknologier producenten påstår at have opfundet og implementeret. Mange af testene består af en hel side med opremsning af teknologier og formater, og til sidst er der så 5-8 linjer hvor man fortæller, at produktet i øvrigt spiller rigtig godt, og giver rigtig god valuta for pengene, og er langt foran de andre i prisklassen... Brug pladsen på test, og lav et link til producenten.... så kan man jo læse om teknikken der i stedet...

Endnu en gang vil jeg gerne pointere, at jeg valgte at hælde benzin på bålet med den hensigt, at vi brugere kunne komme med forslag til forbedringer. Jeg har stor respekt for jeres side, som er en meget stor succes. Men selv det perfekte kan gøres endnu bedre. Og da jeg konkret havde ideer til at lave test-afdelingen bedre, tillod jeg mig at ytre mig.... Bl.a. for at hifi4all kan forblive i den gule trøje!

Har i øvrigt endnu et forslag....

En oplagt ide er at lave en decideret DIY sektion... Jeg ved godt, at der er mulighed for at lave indlæg om DIY på debatten. Men det egner sig bedst til fremvisning af eget DIY udstyr. Kan huske at High Fidelity før i tiden, med stor succes har haft en lang række DIY-projekter. Det er dog gået lidt i stå de senere år, da interessen har været for lille. Men at dømme efter folks iver for selv at skrue, er der gen grundlag for en række artikler. Og her har vi jo netop muligheden for, at nyde godt af hundredevis af utrættelige DIY'ere!

Evt kunne man lave en sektion, hvor vi brugere (og naturligvis også jer på redaktionen) kunne lave komplette beskrivelser over projektets opståen, filosofien bag, komplet byggebeskrivelse samt evt en uvildig test. Hvis der er stor opbakning om nogle af projekterne, kunne man evt lave en service, hvor man sammen fik lavet  print og skaffet kritiske komponenter.

Jeg skal gerne være blandt de første der stiller op med et projekt... (når jeg bliver færdig)... Er pt ved at rode med en DIY klasse-D forstærker, som meget vel kunne være egnet til DIY....

Til top Vis Hurtig's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Hurtig

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:29 | IP-adresse registreret  

ah ja, de gamle diy artikler fra hf, dem kan jeg godt huske! de er geniale!

det ville være et rigtigt fint "initiv" ( initiativ, jeg er fra fyn...)

Peter
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

måske skulle man spørge sig selv hvad hifi4all, eller andre, ville få ud af at blive "købt" til en god test, som ikke holdt en meter ?

og ville man selv som producent købe sig til en god test, som ikke holdt en meter ?

Til top Vis Peter's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Peter

Milu
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 November 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret  

ctacta skrev:

Helt ærligt  jeg bliver så flov på flertallets vegne når jeg gang på gang læser om diverse teorier om det ene og det andet! Det er sgu et luftkastel at tro at frivillige eller professionelle skribenter eller journalister får tilsendt kaviar, flybilletter, gratis rejser til eksotiske steder, gratis udstyr eller ligefrem sorte knaster på en hemmelig konto i udlandet. Mon det bunder i at nogle har formeget fritid og at hjernen kører i frigear her i sommervarmen? Ja varmt er det vist ikke engang derhjemme p.t.

Jeg syntes helt ærligt at det er ulækkert at hælde benzin på det bål som en vis person - som ikke længere er velkommen på disse sider - satte brænde til. Hvis man påstår sådan noget, så skal der altså beviser på bordet. Har man ikke disse så bedes man venligst holde sin kæft!  Ja, jeg beklager ordsproget, men damn jeg bliver tosset over at læse sådan noget p**.

Det bunder nok i een ting når alt kommer til alt. MISUNDELSE! Hifi4all er en succes uden sidestykke herhjemme. Vær lige taknnemlige for at der er nogen der gider lægge tid, penge og kræfter i et virtuelt mødested for folk med interesse for hifi m.m. Og bryder man sig ikke om niveuet så hop videre i cyberspace! (start evt. her (http://www.google.com)

En journalist der tester en fed Mercedes får den jo heller ikke foræret efter endt test. Og testens (artiklen) indhold og konklusion har ingen andre end skribent og redaktion indflydelse på. Der er altså noget der hedder redaktionel frihed herhjemme. Det er sgu ikke nogen bananrepublik i Gongo!

Og husk lige på at at grove udokumenterede beskyldninger er injurier! Frihed under ansvar kære venner, men det her er under bæltestedet og usobert

Jeg behøver ikke nævne nogen navne, men hvis ikke der falder en undskyldning - prompte - til hifi4all i denne tråd, så er min troværdighed til pågældende godt nok sunket helt ned under gulvbrædderne.

/Christian

Naiv...

Mvh.

Til top Vis Milu's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Milu

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:00 | IP-adresse registreret  

Hey Milu!

Lad os få en ordentlig tone..... Synes du ikke det kunne være fedt med et DIY-afsnit??

Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:04 | IP-adresse registreret  

Set ud af mine øjne er alle test's pålidelige, det være sig som hifi-magasiner og online som eks. hifi4all - når det så er sagt så handler det vel om at læse en anmeldelse med en vis sund skepsis og ikke tage anmeldsen som et ulitmativt faktum men derimod et indput fra et andet menneskes oplevelser og så kan man efterfølgende gøre sine egen tanker ang. indholdet.

Teorier om bestikkelse og andre slige sager er dybt krænkende, jeg har ingen respekt for sådan nogle sure opstød.

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted

Administrator
Administrator gruppe
Administrator gruppe

Bruger siden: 25 Januar 2003
Lokalitet: København
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:25 | IP-adresse registreret  

Alex E Nielsen skrev:

Set ud af mine øjne er alle test's pålidelige, det være sig som hifi-magasiner og online som eks. hifi4all - når det så er sagt så handler det vel om at læse en anmeldelse med en vis sund skepsis og ikke tage anmeldsen som et ulitmativt faktum men derimod et indput fra et andet menneskes oplevelser og så kan man efterfølgende gøre sine egen tanker ang. indholdet.

Lige præcis!!!!!
Til top Vis Administrator's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Administrator Besøg Administrator's Websted

TPNielsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Med fare for at få Ypperstepræsten og den øverste menighed på nakken, vil jeg tillade mig at komplimentere Hurtig for nogle rigtig gode forslag.

Der uddeles tæsk med rund hånd af mange, men prøv lige at læse Hurtig's forslag igennem. Hvis man skal have en omgang tæsk for at foreslå ændringer / forbedringer m.m. er det da med til at lægge en dæmper på debatten. Vi kan jo ikke alle være af samme opfattelse - jeg glæder mig også over, at Hurtig ikke er krøbet i et musehul af angst for repressalier. Det er altså for langt ude at komme med truslerne om "at så kan vi bare lade være med at bruge de her 1000'vis af gratis timer på det her" igen og igen. Tag den kostruktive del af indlægget op til overvejelse - og lad være med at råbe vagt i gevær hver gang man kan dreje en bemærkning hen i noget negativt.

Det er ikke kun redaktørens m.fl indlæg der fortjener en seriøs gennemlæsning.

Til top Vis TPNielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TPNielsen

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Bruger siden: 25 Marts 2003
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:40 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:

Hhmmm Christian... er det mig du hentyder til??? Håber jeg da ikke....

Som sagt har jeg IKKE været ude på at svine.... Blot håbet på at vi kunne gøre siden ENDNU bedre end den er i forvejen... Tro mig,jeg synes absolut ikke siden er skod, så ville jeg ikke spendere så meget tid her som jeg gør.... At jeg måske har startet med at smide en smule benz på bålet, skal ses som en kickstarter for at vække folks interesse. Ellers er det svært at få folk ud af starthullerne, og komme med konstruktive forslag.

Jeg er helt med på, at du vil det bedste for siden !!

Jeg har et par forslag:

• Når i nu alligevel tester på Jeres referenceanlæg, så tag et par billeder, så tag et par billeder fra Jeres opstilling. Det giver lidt stemning. Og tag nogle flere billeder ned i elektronikken.... Mange af testene indeholder primært de billeder, som producenten selv har taget... Brug hellere pladsen på jeres egne billeder.

Det er ikke altid muligt at tage egne billeder. Dels er redaktionsmedlemmerne spredt over hele landet, og ikke alle er lige stive i fotografering. Der er ofte også faktorer, der gør, at det ikke er nemt at tage billeder inde i produkterne. Endelig er der tiden - det tager meget lang tid at tage rigtig gode billeder og få dem redigeret. Men jeg er enig i, at det er klart det mest spændende !!!

• Kig evt lidt bredere når i tester. Eks. kan jeg se, at vel nok verdens største producent af cd-afspillere (SONY) slet ikke er representeret i denne kategori. Til gengæld er små firmaer som Audio AERO (2 tests), Cayin (2 tests),  dCS(2 tests) mv meget stærkt repræsenteret... ikke fordi I skal koncentrere jer om produkter fra de store giganter... Men en mere ligelig fordeling.

Som sagt tidligere, er det ikke alle leverandører, der er lige meget fremme i skoene. Sony er normalt meget imødekommende, og det er rent uheld samt visse tilfældigeheders spil, at der ikke har været langt flere produkter fra Sony. Andre store leverandører skal vi ganske enkelt kravle på skulderne af for at få en reaktion, men den form for opsøgende arbejde er uendelig trættende at bruge sin fritid på -  især set i lyset af, at der står andre i kø for at få lov at få deres produkter igennem møllen....

• Det kan nemlig blive for meget... således står Pioneer for 4 ud af 11 testede DVD afspillere.... og alle 4 findes meget vellykkede i testene... OK... Så ved vi at Pioneer har styr på at lave DVD'ere. Men prøv evt et andet og ukendt mærke næste gang.... Jeg har eks selv prøvet en billig Bilka DVD, der var bedre specificeret/bestykket end en 6000 kroners mærkevare, og også gav bedre resultat. Og da DVD'ere netop er et område, hvor det koster meget lidt at masseproducere, kan man ofte finde fornem teknologi selv i de billige maskiner. Det kunne være sjovt at lave en test af en flok billige maskiner, mod nogle af de dyrere....

Se foregående svar - de, der er fremme i skoene, får helt automatisk mere "taletid". Som jeg har skrevet tidligere i tråden er logistikken omkring gruppetests meget besværlig. Bare det at være på pletten når produkterne ankommer med fragtmand / post er en nærmest umulig opgave, når man skal  passe sit job. Jeg kan intet love,  men synes faktisk også selv, det kunne være spændende med en test, hvor de lyttemæssige fordele blev et tema for en gruppetest af et større udvalg fra samme leverandør

• Fokuser lidt mere på at teste produktet, i stedet for at beskrive alle de smarte teknologier producenten påstår at have opfundet og implementeret. Mange af testene består af en hel side med opremsning af teknologier og formater, og til sidst er der så 5-8 linjer hvor man fortæller, at produktet i øvrigt spiller rigtig godt, og giver rigtig god valuta for pengene, og er langt foran de andre i prisklassen... Brug pladsen på test, og lav et link til producenten.... så kan man jo læse om teknikken der i stedet...

Uden teknik -  ingen lyd. Som jeg igen har skrevet tidligere, er langt hovedparten af de anmeldte produkter spritnye og en del af dem er eksponenter for helt nye og spændende teknologier, som jeg ved, mange sætter pris på at få en "fordansket" formulering af. Det, vil kan gøre mere ud af, er, at bruge tid på at evaluere, om de nye teknologier nu også er så hørbart meget bedre, som producenterne antyder.

Endnu en gang vil jeg gerne pointere, at jeg valgte at hælde benzin på bålet med den hensigt, at vi brugere kunne komme med forslag til forbedringer. Jeg har stor respekt for jeres side, som er en meget stor succes. Men selv det perfekte kan gøres endnu bedre. Og da jeg konkret havde ideer til at lave test-afdelingen bedre, tillod jeg mig at ytre mig.... Bl.a. for at hifi4all kan forblive i den gule trøje!

Siden og det arbejde, vi laver, er LANGT fra perfekt. Hvis vi havde økonomi til at beskæftige os med det her uden at være arbejdsramte af vore almindelige erhverv, ville siderne og indholdet være lysår bedre. Men vi har ikke engang råd til selv at betale tilbagetransporten på de produkter, vi får til test. Nogle leverandører vil kun betale den ene vej, og så må vi tage af vore egne, private og grotesk hårdt beskattede sparepenge.... (det var bare en fodnote...)

Har i øvrigt endnu et forslag....

En oplagt ide er at lave en decideret DIY sektion... Jeg ved godt, at der er mulighed for at lave indlæg om DIY på debatten. Men det egner sig bedst til fremvisning af eget DIY udstyr. Kan huske at High Fidelity før i tiden, med stor succes har haft en lang række DIY-projekter. Det er dog gået lidt i stå de senere år, da interessen har været for lille. Men at dømme efter folks iver for selv at skrue, er der gen grundlag for en række artikler. Og her har vi jo netop muligheden for, at nyde godt af hundredevis af utrættelige DIY'ere!

Evt kunne man lave en sektion, hvor vi brugere (og naturligvis også jer på redaktionen) kunne lave komplette beskrivelser over projektets opståen, filosofien bag, komplet byggebeskrivelse samt evt en uvildig test. Hvis der er stor opbakning om nogle af projekterne, kunne man evt lave en service, hvor man sammen fik lavet  print og skaffet kritiske komponenter.

Jeg skal gerne være blandt de første der stiller op med et projekt... (når jeg bliver færdig)... Er pt ved at rode med en DIY klasse-D forstærker, som meget vel kunne være egnet til DIY....

DIY er en spændende diciplin, men der er faktisk ingen på redaktionen, der har den store interesse. Jeg har bygget en del HT'ere imine unge dage, men har valgt det fra. De store producenter spenderer millioner og atter millioner på udvikling - der kan jeg ikke være med. Forkert måske, men det er altså min vurdering.

Til top Vis Oldred's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oldred

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

TPNielsen skrev:

Med fare for at få Ypperstepræsten og den øverste menighed på nakken, vil jeg tillade mig at komplimentere Hurtig for nogle rigtig gode forslag.

Den slags udtalelser er BARE trættende og dybt unødvendige-  også selv om resten af indlægget er helt fint

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Til redaktøren....

Det kan godt være du ikke selv er med på DIY-vognen. Men det er temmelig mange af Jeres brugere. Derfor kunne det måske være en ide at overveje et forslag, som i på redaktionen ikke selv har den store interesse for.... også selvom det er et frivilligt stykke arbejde i leverer (og ganske godt endda).

Det er vel heller ikke alle på redaktionen der er helt vild snurrerundtlyd... men derfor udelukker man det jo ikke....

Lad der blive plads til en sektion, som jeg tror mange vil sætte stor pris på!

Oldred
Forum Bruger
Forum Bruger
Tidl. red.

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 16:21 | IP-adresse registreret  

Alle på redaktionen har snurrelyd !!

Hvis du kigger her:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_topics.asp?FID=23

vil du se, at DIY lige så stille maser sig tættere og tættere på....

(ups.. link rettet)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 16:32 | IP-adresse registreret  

Hhmmmm... jeg kan da også bare kigge mig for!

Kanon... men det kunne stadig være cool, hvis vi lavede en række artikler, i stil med dem i HF.... mit indtryk er, at rigtig mange læste dem med stor entusiasme!

kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

ja, der er jeg helt enig (jeg var selv en af dem..)

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 17:09 | IP-adresse registreret  

Redaktøren skrev:
Hurtig skrev:

Det er ikke altid muligt at tage egne billeder. Dels er redaktionsmedlemmerne spredt over hele landet, og ikke alle er lige stive i fotografering. Der er ofte også faktorer, der gør, at det ikke er nemt at tage billeder inde i produkterne. Endelig er der tiden - det tager meget lang tid at tage rigtig gode billeder og få dem redigeret. Men jeg er enig i, at det er klart det mest spændende !!!

Har hifi4all ikke nogle lokaler, hvor i laver nogle af testene? Og evt et målelab...??

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 21 Juli 2004 kl. 17:26 | IP-adresse registreret  

Hurtig skrev:
Redaktøren skrev:
Hurtig skrev:

Har hifi4all ikke nogle lokaler, hvor i laver nogle af testene? Og evt et målelab...??

Vi har vores hjem - det er trods alt i et dagligdagshjem, at grejet skal spille hos langt de fleste købere. Så tingene bliver opstillet på de præmisser vores eget grej står og spiller med.

Målelab?? Nej, siden er stadig finansieret af egne midler og måleudstyr koster som bekendt penge. Iøvrigt er det heller ikke vores overordnede mål at formidle målinger, men at formidle lytteindtryk som vi oplever dem.

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Sendt: 21 Juli 2004 kl. 17:45 | IP-adresse registreret  

Mente nok, at i testede produkterne i jeres eget hjem, hvilktet jeg giver ret i er klart det bedste. Så kender man akustikken ud og ind.

Og målelab.... tjaaeee.... det koster jo desværre det skidt, og de fleste er vel enige om, at det er bedre at lytte sig frem.

Men grunden til at jeg spørger er, at i testen af Predator SE fra LC Audio kan man læse følgende:

Vel installeret i vores stereo-lab lykkedes det efterhånden at abstrahere fra det blå lys, som selvbyggere naturligvis kan undlade at aktivere. Efter en meget kort opvarmningsperiode begyndte lyden at falde på plads. Og jeg må tilstå, at jeg blev konfronteret med en lyd, jeg overhovedet ikke havde forventet fra PWM amp til 12.000 dask.

Og i testen af Pioneer VSA-AX10 kan man læse følgende:

I HIFI4ALL´s testlaboratorium målte vi følgende værdier:

Front alene: 2 x 138,6 watt v. 0,081 % THD i 8 ohm
Alle 6 kanaler: 6 x 121,0 watt v. 0,92 % THD i 8 ohm
Linearitet 20 – 20Khz: -0,0 dB ( Linie), -0,24 dB ( Phono)
Signal/støjforhold: 104 dB (Linie), 84 dB (Phono)

Hvordan kan en forstærker være vel instaleret i et stereo-lab som I det har??

Og hvordan kan i lave målinger af effekt og specielt linearitet, forvrængning og signal/støj-forhold, når I ike har et målelab??? Effekt kan jeg til nøds forstå. Den kan i teorien måles med et akmindeligt scope og en test-CD. Men linearitet, forvrængning og S/N kræver faktisk ret fine instrumenter når vi er nede på disse niveauer.

Ikke fordi jeg vil påstå at disse data og jeres stereo-lab er det pure opspind. Men vi snakker lidt om pålidelighed. Og det er ikke særlig pålideligt at fremvise måledata fra ens målelab, og derefter fortælle at man slet ikke har sådan et lab.

Men idet jeg ikke kan se formålet omgåes sandheden, er jeg i den tro at der må være en logisk forklaring... Men det kan altså godt misforståes hvis man er lidt mistænksom....

<< Forrige Side af 4 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes