Tilbage til HIFI4ALL.DK 30. juni 2024 | 23:25   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
 HIFI4ALL Forum : Billeder af mit Hi-Fi / stereo udstyr
Emne Emne: Amerikansk plus en tysker (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 19
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:39 | IP-adresse registreret  

siger man ik at forandring fryder   er nu os med en lidt bitter smag i munden at det bliver skiftet, havde næsten lige nået målet for hvad jeg har som reference  

men istedet for at tude, kan man jo ligeså godt få det bedste ud af det, ændringerne indtil videre, har kun været positive, men venter stadig på at meget af det bliver leveret så resultatet er svært at bedømme endnu..

Ronin, kablerne er TMC hele linien, har lige solgt lidt ud i gemmerne af div kabler, gav en ok sjat  så de nye kabler er faktisk tjent ind på kabler og en cd spiller jeg havde liggende

Og bliver spændende at høre hvad du synes om Diapason når de er kommet

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:44 | IP-adresse registreret  

Live21 skrev:

siger man ik at forandring fryder   er nu os med en lidt bitter smag i munden at det bliver skiftet, havde næsten lige nået målet for hvad jeg har som reference  

men istedet for at tude, kan man jo ligeså godt få det bedste ud af det, ændringerne indtil videre, har kun været positive, men venter stadig på at meget af det bliver leveret så resultatet er svært at bedømme endnu..

Ronin, kablerne er TMC hele linien, har lige solgt lidt ud i gemmerne af div kabler, gav en ok sjat  så de nye kabler er faktisk tjent ind på kabler og en cd spiller jeg havde liggende

Og bliver spændende at høre hvad du synes om Diapason når de er kommet

TMC - dem har jeg ikke umiddelbart hørt om.

Men jeg glæder mig som en vild til at høre Diapason, og det hele som helhed!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Henrik300
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 22 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 3209
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:50 | IP-adresse registreret  

Hej Live21

Den ht. skulle næsten med i forummet "verdens flotteste højttaler" i hvert fald når vi snakker om stander ht.

Hvis de spiller som de ser ud, er det måske "verdens bedste"

Stort tillykke med valget

Hilsen Henrik300

Til top Vis Henrik300's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Henrik300 Besøg Henrik300's Websted
 
witzel
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5619
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 22:52 | IP-adresse registreret  

Ronin skrev:
witzel skrev:
Live21 skrev:

Har kun læst anmeldelser, og brugerreviews, de er umulige at finde i DK, men hvad en skal jo være den første, men selve opbygningen med van den hul kabler og komponenterne tiltaler mig meget, udfra beskrivelserne jeg har læst løber jeg en relativ lille chance.. men udentvivl er det ik optimalt !! men det er chancen man tager, hvis man vil ha noget..

det er modigt at tage chancer.. især med noget så vigtigt som højttalere.. Men hvad, jeg har selv overvejet det med en SACD afspiller. Er dog ikke kommet længere end til overvejelsen.
Jeg glæder mig til at høre mere, når du får grejet hjem.

En SACD-afspiller er ikke så stor en satsning som at sælge det hele og starte forfra.

Det har du ganske ret i.. men 8000kr for et produkt der er stort set ukendt i DK, og som jeg ikke aner om jeg kan lide lyden fra.. men jeg ender nok med at købe..

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 23:02 | IP-adresse registreret  

witzel skrev:
Ronin skrev:
witzel skrev:
Live21 skrev:

Har kun læst anmeldelser, og brugerreviews, de er umulige at finde i DK, men hvad en skal jo være den første, men selve opbygningen med van den hul kabler og komponenterne tiltaler mig meget, udfra beskrivelserne jeg har læst løber jeg en relativ lille chance.. men udentvivl er det ik optimalt !! men det er chancen man tager, hvis man vil ha noget..

det er modigt at tage chancer.. især med noget så vigtigt som højttalere.. Men hvad, jeg har selv overvejet det med en SACD afspiller. Er dog ikke kommet længere end til overvejelsen.
Jeg glæder mig til at høre mere, når du får grejet hjem.

En SACD-afspiller er ikke så stor en satsning som at sælge det hele og starte forfra.

Det har du ganske ret i.. men 8000kr for et produkt der er stort set ukendt i DK, og som jeg ikke aner om jeg kan lide lyden fra.. men jeg ender nok med at købe..

Hvilket produkt snakker vi om? Marantz SA-8400 eller noget helt andet?

Når du er igang, kan du så ikke tilslutte dig Live21 og få et sæt Diapason hjem?



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Dolkin
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 752
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Hej Live21.

Så kører 'toget' igen. Ud med det gamle og ind med noget nyt!

Jeg må sige at det er med stort vemod at jeg læser om din afsked med det gamle . Et rigtig godt og velafstemt set-up, med alt hvad hjertet kan begære af detaljer, kontrol og MUSIK!!

Du må lige skrive en voldsom anmeldese af dine nye højttalere. Har aldrig hørt om dem (Øver mig stadig på udtalen ).

Je Pathos Logos fik vist hvad man kan kalde en rigtig god medfart her på sitet - lever den op til anmeldelsen?

Det lyder også RIGTIG spændende med den SACD fra Opera!! Når nu ploven (PÅ TIDE MIN VEN )også er derfra, hvorfor så ikke også forstærkeren? Og hvilken arm og PU har du valgt til ploven?

Håber at læse lange og udførlige post's fra din side, når det hele er på plads - f.eks. også om din oplevelse af TMC kablerne!

Happy listening!!

__________________
MvH. Dolkin.
Til top Vis Dolkin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dolkin
 
HOLBERG
Lukket konto
Lukket konto
Avatar
Eget ønske!

Bruger siden: 17 April 2003
Lokalitet: Fyn
Status: Offline
Indlæg: 1987
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Hej Live21 !

Tillykke med sagerne. Lyder spændendene. Det er rart at se du stadig er kørende, enda med stil

Glæder mig til billederne !



__________________
De bedste hilsner
Holberg
Til top Vis HOLBERG's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HOLBERG
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:20 | IP-adresse registreret  

Ja det gamle setup var i mine øjne en klassiker som jeg heller ik var stolt af at sælge, men den nye ejer er meget glad for dem så det hjælper lidt

Det nye der kommer er jeg os selv nysgerrig på hvordan lyder når det hele bliver samlet, men waf faktoren er meget høj på det !! må da indrømme jeg os selv synes det er lidt smukt 

Dolkin du kender jo det gamle, så glæder mig til du finder til det mørke så jeg kan få en mening fra en der kender begge setups  og som er mindst ligeså glad for den gyldne drik som mig selv (hov det lød forkert)

Holberg: ja der er sket meget, men i mit nye rum er det helt sikkert et skridt op ad den vanskelige trappe som hedder vellyd   resultatet skal nok komme fuldt på højde og lidt til med det gamle !! håber jeg

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 18 Juli 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 3792
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:28 | IP-adresse registreret  

kommer der ikke til at mangle noget bund med de små speakers?
Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 15:34 | IP-adresse registreret  

jdg1 jo det håber jeg... det runger alt for meget herinde, selv når gulvet er dæmpet, med strauss, de nye spiller ned til 40 og herinde tror jeg det vil passe perfekt !!

Der er nogle enkelte StanderHT der virkelig kan noget, os når det kommer til basgengivelse..

Man skal jo desværre os tilpasse ens udstyr alt efter ens lytterum   men prisen for dem ligger på 4100 euro plus div skatter når de bliver indført, så helt billige er de heller ik.. ovennævnte pris er hvis man køber direkte fra fabrikken, men lur mig om der ik snart kommer til at ske noget med Diapason i norden

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 13:25 | IP-adresse registreret  

Så er Diapason Adamantes III på vej   skulle være her om ca 10 dage, så nu er det bare den søde ventetid

Jeg fik overtalt/plaget VassagoHifi til at importere dem, hvilket giver en billigere pris, end hvis man selv skulle tage dem hjem..

Interesserede kan kigge her

http://www.vassagohifi.com/main.php?id=71

Prisen for topmodellen lander på 24500 plus 7 k for standerne

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 13:28 | IP-adresse registreret  

På forhånd undskyld, men jeg håber den lyder rigtigt godt, for den er godt nok pænt ugly.

 

 



__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 13:38 | IP-adresse registreret  

He he, den har ellers vundet flere design priser   smag er jo heldigvis forskellig, men personligt synes jeg de er lidt stilede
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 7534
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 13:46 | IP-adresse registreret  

Ja, smag og behag - jeg synes nu også at de ser ganske "smarte" ud, og virkeligheden giver garanteret et endnu bedre billede.

Synes dog at standerne er noget kun voldsomt dyre!



__________________
Watching "Full House" with the Olsen-twins feels like having a heart attack in slow motion!!
Til top Vis Ronin's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Ronin
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 13:50 | IP-adresse registreret  

Enig 7k for standere er meget, men de er en del af højttalerne, og de skulle eftersigene være alle pengene værd, både udseende og lydmæssigt..
Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:02 | IP-adresse registreret  

Hej Live21

"Den Italienske Drøm" - Jeg må sige at du bevæger dig fra den ene yderlighed til den anden - VA og Diapason ligger i hver deres lejer, så der venter dig en betydelig overraskelse af dimensioner, jeg håber at du finder den positiv.

Ang. de 40hz som du omtaler -så skal du ikke regne med at der er synderligt meget output, det magter den af naturlige grunde ikke - men muligheden får at du afligevel for en brugbar bund er tilstede, da mange standerhøjttalere har et tilstræbt hæv i bunden, du skal dog ikke regne med at lytte til Metallica eller andre af samme skuffe, ved nær realistiske niveauer, der egnede dine Strauss sig nok noget bedre til et bredt musikudvalg.

Ang. Diapason's udseende så er den ikke en skønhed som man vil huske når man tænker på Italienske højttalere, der er Sonus Faber og Chario noget mere originale.

Når det så er sagt, så skal man naturligvis ikke dømme en bog på dennes omslag, så hvem ved ! måske gemmer der sig nye og spændende oplevelser når først den er koblet op !?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:13 | IP-adresse registreret  

Alex: Ja ingen tvivl om at det nye setup er milevidt fra det gamle !!! Mark Levinson byttet ud med Pathos er i sig selv et meget stort skifte, men ingentvivl om at Skiftet fra Strauss til Diapason er endnu større !! men det er desværre direkte dumt at have mit gamle setup i det nye rum, det spillede alt for "stort" og fik så sent som i dag afleveret 7 klager fra boligselskabet fra en lille fest i går 

Personligt ville jeg selvfølgelig ha beholdt strauss hvis jeg havde rummet til dem, men desværre, så det radikale skifte er en nødvendighed !!

Angående udseendet er jeg sikker på de vinder når man ser dem "live"

Og med bassen, skulle den ha en overraskende god bund..

Men men men ligeså snart de kommer så skal de os gennemtestes, lidt svært at bedømme dem på billeder 

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 
Jesper Juul
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Indlæg: 3139
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Jep, billeder snyder ofte, så det kan sagtens være du er heldig og de ser noget anderledes ud, end på et grumset billed på nettet.

__________________
Jesper Juul
Til top Vis Jesper Juul's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Jesper Juul
 
HenJ
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 Januar 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 692
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 18:46 | IP-adresse registreret  

Skide godt gået LIVE, rart at andre skifter så hurtigt ud, (så vi andre får nogle anmedelser) nu man selv har lyst til det, men ikke bliver til så meget...

Og er da' spændt på hvad du syntes om de nye HT'er...

>LIVE; H/K 8500 bliver til en cyain DP12EX



__________________
                        Mvh HenJ
-----------------------------
Lidt rør har man vel altid.

Art Gallery at
http://picasaweb.google.dk/henrikjust/
Til top Vis HenJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HenJ Besøg HenJ's Websted
 
Live21
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Indlæg: 2377
Sendt: 16 Juli 2004 kl. 19:34 | IP-adresse registreret  

He he, ja ¨man skal jo prøve noget ik

Hvorfor skifte HK 8500 ud? men den nye Cyain ser os meget spændende ud

Til top Vis Live21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Live21
 

<< Forrige Side af 19 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes