| Forfatter |
|
kennethjensen Udelukket fra forum

Branchemedlem Audioheaven
Bruger siden: 10 Oktober 2004 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 2146
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 13:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
witzel skrev:
kennethjensen skrev:
Pascal skrev:
| Hvor har du købt den United, står og skal bruge en billig DVD-afspiller? |
|
|
Harald nyborg har dem til 299kr! Men det 299kr ud af vinduet
|
|
|
der bliver jeg nødt til at rette dig lidt, med lidt "inside-viden" .. Den united koster pt 499.- (499.- lige ud af vinduet) .. iøvrigt er modellen en udgående model, da Denver og garanteret "stevison" skal overtage dens plads.
den har best. nr. 3864, og denver'en der skal overtage, hedder 2139, koster 339.- men har ikke samme rolige løbeværk, og fantastiske lyd!?
Fredag 26/11-2004. min opfattelse er at Dennis (live21) er blevet sindssyg. Jeg nægter at tro på at den er noget værd. Men vil da lade det komme an på en prøve. Inden jeg nævner for meget om lyden imorgen, bør jeg allerede nu nævne, at jeg IKKE kender noget til resten af hans setup.. har da SET det rundt omkring, men aldrig rigtig HØRT det. men jeg glæder mig da
|
|
|
Jeg vist ik lige opdatet på harald nyborgs produkter
|
| Til top |
|
| |
DKsoulman Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 1063
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
JBTW: Jeg mener ikke at united skal indgå i noget setup.. men vil tyve gange hellere betale 7 k for den end feks en Rotel RCD 1072
|
|
|
Hej Live21 - jeg fandt lige denne tråd har ikke set den før, så side 1 med dine billeder - tillykke, det ser ud til at lyde godt. Jeg har faktisk samme rack som du har der, hvis også samme farve hylder. Er det nyt, kan det købes endnu. Jeg står nemlig for at vil sælge mit. Skal ikke bruge alle de hylder.
En anden ting er du skriver det med Rotel RCD1072 ? Kan du uddybe det, da det (med tilhørende forstærker) er blandt de alternativer jeg skal have set (hørt) nærmere på.
mvh.
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
Bruger siden: 25 April 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5619
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 20:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
kennethjensen skrev:
witzel skrev:
kennethjensen skrev:
Pascal skrev:
| Hvor har du købt den United, står og skal bruge en billig DVD-afspiller? |
|
|
Harald nyborg har dem til 299kr! Men det 299kr ud af vinduet
|
|
|
der bliver jeg nødt til at rette dig lidt, med lidt "inside-viden" .. Den united koster pt 499.- (499.- lige ud af vinduet) .. iøvrigt er modellen en udgående model, da Denver og garanteret "stevison" skal overtage dens plads.
den har best. nr. 3864, og denver'en der skal overtage, hedder 2139, koster 339.- men har ikke samme rolige løbeværk, og fantastiske lyd!?
Fredag 26/11-2004. min opfattelse er at Dennis (live21) er blevet sindssyg. Jeg nægter at tro på at den er noget værd. Men vil da lade det komme an på en prøve. Inden jeg nævner for meget om lyden imorgen, bør jeg allerede nu nævne, at jeg IKKE kender noget til resten af hans setup.. har da SET det rundt omkring, men aldrig rigtig HØRT det. men jeg glæder mig da
|
|
|
Jeg vist ik lige opdatet på harald nyborgs produkter
|
|
|
.. det hjælper lidt når man bruger 37timer af sin uge derude
|
| Til top |
|
| |
Groove Udelukket fra forum

Bruger siden: 05 Marts 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1787
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Witzel: Gør det dig ikke til et branche medlem, Lives beskrivelse in mente?  __________________ "Gentlemen! You can't fight in here, this is the war room!"
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Groove skrev:
Witzel: Gør det dig ikke til et branche medlem, Lives beskrivelse in mente?  |
|
|
hehe.. nej forhåbentlig ikke..
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 27 November 2004 kl. 22:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
nåh Dennis.. du vil sikkert have at jeg skriver et eller andet om den lille United i din tråd.. så det vil jeg gøre..
Jeg hørte eet nummer på den, et Keb'Mo, kort forinden havde jeg hørt 3-4 numre på vinyl, og det er eneste gang jeg har hørt det setup. men den lille dvd gjorde det hæderligt med Keb'Mo. Dog måtte jeg ikke høre min medbragte Rammstein cd, da din United angiveligt ikke dur til den slags musik..
konklusion: tja, du er måske ikke helt fortabt alligevel.. og jeg må se om jeg kan få tiltusket mig en på arbejdet.. måske en der er lidt billigere, jeg gider ikke bruge så mange penge på den maskine..
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 3734
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 12:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den United er sikkert meget god til jazz osv., men kyler man noget komplekst musik på den mudrer den totalt sammen  . Så enten kan den bruges som bogstøtte eller øvedue til flugtskydning __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 2377
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ville hellere høre lidt om lyden i anlægget den united er bare lidt sjov.. med musik hvor der ik sker alt for meget gør den det nemlig hæderligt, med noget der er lidt mere gang i falder den helt fra hinanden..
noget lidt irriterende er at Gorm kom på besøg da jeg kom hjem fra kubikken.. der var lyden meget anderledes, alt alt for lys.. så nu skal der en fejlsøgning igenem 
|
| Til top |
|
| |
witzel Lukket konto

Ex-mod.!
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 15:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
det jeg nåede at høre, takket være dsb, var sgu godt.. Tracy Chapman er på vej ind i min samling, jeg har stadig det nummer kørende inde i hovedet.
bassen har et godt hug, meget kontant. stemmerne stod flot, og egentlig også et godt perspektiv.. Desværre nåede jeg ikke at høre så meget, så det er nok ikke sidste gang du ser mig i silkeborg.. jeg vil høre mere..
hvad hedder det tracy chapman album egentlig??
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 15:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det hedder Tracy Chapman:Tracy chapman.. sangen var For My Lover, og ja det har et godt hug i bunden.. det andet nr du virkede lidt vild med var Dire Straits: Love Over Gold med Private Invastigation.. fantastisk Trommespil, guitar og overgange i sangen..
Perspektivet er jeg os ok imponeret af på så lidt plads.. små to meter i mellem speakerne, under 10 cm til sidevæggen for dem og 2,5 meter til lyttepositionen..
Men Gorm derimod fik en lidt kedelig oplevelse, er somsagt ved at finde fejlen til hvorfor det hele er blevet så lyst
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 16:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dire Straits: Love Over Gold med Private Invastigation er altså også fantastisk. Tracy Chapman har nu aldrig været min kop the, men der skal jo være musik for os alle.
Faktisk syntes jeg at Private Invastigation er et godt nummer til at "teste" sit setup. Den har næsten alt...
|
| Til top |
|
| |
Clapton Forum Bruger

Bruger siden: 26 November 2004 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 360
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prøv eventuelt at lytte lidt til Red Hot Chili Peppers: Greatest Hits med Fortune Faded. Selvom jeg ikke selv er meget for den type musik, så syntes jeg at bassisten, Flea, er fantastisk og specielt i det nummer.
|
| Til top |
|
| |
Gorm Udelukket fra forum

GM Sound
Bruger siden: 20 Juni 2003 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 1410
|
| Sendt: 28 November 2004 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Live, og tak for i går, det var spændende at høre dit setup, helt afgjort lækkert udstyr, og lyden syntes jeg også godt om, dejligt stort perspektiv, godt med detalier, samt god dynamik, men selvfølgelig lidt ærgeligt at det hældte lidt til den lyse side, jeg håber du finder synderen, men alt i alt et fornuftigt setup, med en lækker analog lyd.
mvh Gorm
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 09:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg hørte en del på Live21's setup den lørdag formiddag og det lyder sg godt. Fyldige guitarar, pænt hug i bunden og en god stemmegengivelse er nok det jeg husker mest, men de TP'ere skal have et større rum før man kan bedømme dem  . Dire Straits og Tracy blev gengivet med autoritet og et kontant smæk i bunden  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 11:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Acer: du skal prøve Gorms signal kabler.. tror det vestlige argentina kune måle det da de kabler blev smidt på her.. bunden er imponerende i forevejen, men med hans kabler er det direkte latterligt. aldrig hørt så hård, kontant og kælderdyb bas før. desværre gik det meget ud over klangen her, men når den er under kontrol skal jeg helt sikkert have et par stykker ind
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
| Acer: du skal prøve Gorms signal kabler.. tror det vestlige argentina kune måle det da de kabler blev smidt på her.. bunden er imponerende i forevejen, men med hans kabler er det direkte latterligt. aldrig hørt så hård, kontant og kælderdyb bas før. desværre gik det meget ud over klangen her, men når den er under kontrol skal jeg helt sikkert have et par stykker ind |
|
|
Hvad er det for nogle kabler, fortæl fortæl ?  __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
Live21 Forum Bruger

|
| Sendt: 29 November 2004 kl. 12:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Navnet kan jeg desværre ikke det skal Gorm nok være behjælplig med... men de er stive som et ondt år..
Mit setup har lidt problemer med at det er lidt lyst, men det skal der nok blive ændret på, og var ik så slemt med hans signal kabel..
det det gjorde imponerende var bunden.. og den blev virkelig forbedret på alle punkter, og mit audience kabel er ellers et af de bedre.. udover bunden og klangen der blev lidt lysere skete der ik så meget mere, det er detaljeret og slipper alt igennem, har ingen svagheder men mange styrker..
men mon ik det er fra kinesien 
|
| Til top |
|
| |
Acer Forum Bruger

|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 15:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
Live21 skrev:
|
men mon ik det er fra kinesien 
|
|
|
Vi skal lige have mine (nye ?) Tara Master Gen. II på dine TP'ere..... så kan der høres et slam helt til kinesien __________________ Fyrer De, Hr. ? Nej da, jeg har H/K
|
| Til top |
|
| |
kim olsen Forum Bruger

Bruger siden: 01 August 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 5749
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 15:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er vist noget xiandak eller sådan noget... fra det asiatiske er det i hvert fald...
__________________ Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 05 December 2004 kl. 15:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mærket på de kinesiske kabler er Compact...
|
| Til top |
|
| |