| Forfatter |
|
Kduus Forum Bruger

Bruger siden: 11 Juli 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 117
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
dfms skrev:
|
I auto-setup skal du bare sætte Size til Skip, så beholder den ht'erne i Large.
|
|
|
Jeg ved det godt men bare princippet i det.
Svend P skrev:
|
Nu har jeg selv et sæt Grand, og de er da meget imponerende i bassen. Men det betyder da ikke at en sub kan undværes. Til film skruer jeg nok 10 dB op for den i forhold til når jeg lytter på musik, fordi det skal være så vildt at sofa'en hopper - det kan de ikke klare selv. Men også til musik synes jeg det er godt med en sub. Man skal naturligvis købe en der går dybere end Grand'erne for at det giver mening. Sub'en giver dybde og liv og giver en langt mere fysisk fornemmelse når man hører musik.
En holdning jeg endda ikke er helt ene om. Se eks. midt på siden her:
http://www.velodyne.com/velodyne/coolinstalls/default.aspx?s id=597q545u
|
|
|
Det er faktisk rigtigt i film kunne jeg godt noget mere bas, men til musik hvilket jeg bruger anlægget meget mere til, passer det perfekt. Men jeg kan også godt finde på at skrue op for bassen når jeg ser film, selvom det aldrig bliver helt rigtig uden en sub. Men hvis jeg havde plads og penge ville jeg gerne have en, meget gerne en som din. __________________ Mit stereo setup
Det er bedre at have styr på basserne end at have basser på styret
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
|
Nu har jeg selv et sæt Grand, og de er da meget imponerende i bassen. Men det betyder da ikke at en sub kan undværes. Til film skruer jeg nok 10 dB op for den i forhold til når jeg lytter på musik, fordi det skal være så vildt at sofa'en hopper - det kan de ikke klare selv. Men også til musik synes jeg det er godt med en sub. Man skal naturligvis købe en der går dybere end Grand'erne for at det giver mening. Sub'en giver dybde og liv og giver en langt mere fysisk fornemmelse når man hører musik.
En holdning jeg endda ikke er helt ene om. Se eks. midt på siden her:
http://www.velodyne.com/velodyne/coolinstalls/default.aspx?s id=597q545u
|
|
|
Dali Gran med B&K monoblokke, det gad jeg godt høre 
Men det virker nu lidt som spild at dele ved 80 Hz specielt hvis det er til musiklytning. Umidelbart ville jeg da foretrække at lade Gran'erne gå lidt dybere selv.
Når jeg vil ikke køre tråden helt ud på et sidespor. Jeg har svært ved at forestille mig, at man har et akut behov for en sub med et sæt Gran i stuen, men det skader selvfølgelig aldrig med lidt mere og bedre bass. Men for det er noget der fortjener at spille sammen med de højttalere skal man nok også være forberet på at smide nogle penge i den sub man køber, så den kan leve op til kvalitets niveauet. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Når jeg vil ikke køre tråden helt ud på et sidespor. Jeg har svært ved at forestille mig, at man har et akut behov for en sub med et sæt Gran i stuen, men det skader selvfølgelig aldrig med lidt mere og bedre bass. Men for det er noget der fortjener at spille sammen med de højttalere skal man nok også være forberet på at smide nogle penge i den sub man køber, så den kan leve op til kvalitets niveauet.
|
|
|
Ligesom alt andet i denne verden skal det hele selvfølgelig matche sammen, også ved sub køb. Så personligt tror jeg at Svend P har valgt rigtigt med hans køb, uden at have hørt den sub __________________ Mit stereo setup
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 11:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
MichaelWB skrev:
|
Men det virker nu lidt som spild at dele ved 80 Hz specielt hvis det er til musiklytning. Umidelbart ville jeg da foretrække at lade Gran'erne gå lidt dybere selv.
Når jeg vil ikke køre tråden helt ud på et sidespor. Jeg har svært ved at forestille mig, at man har et akut behov for en sub med et sæt Gran i stuen, men det skader selvfølgelig aldrig med lidt mere og bedre bass. Men for det er noget der fortjener at spille sammen med de højttalere skal man nok også være forberet på at smide nogle penge i den sub man køber, så den kan leve op til kvalitets niveauet.
|
|
|
Mine Grand kører som Large, og har dermed fuld frekvensgang. Ellers er der næsten heller ingen grund til at have store højttalere. Om det er nødvendigt med en sub, er helt op til en selv. Jeg ville i hvert fald ikke undvære den når det skal gå vildt for sig.
Og jeg er helt enig i, at man ikke kan smide en hvilken som helst sub på Grand'erne. De fortjener noget af det ypperste på markedet
|
| Til top |
|
| |
L.B. Forum Bruger

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6296
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 12:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
MichaelWB skrev:
|
Når jeg vil ikke køre tråden helt ud på et sidespor. Jeg har svært ved at forestille mig, at man har et akut behov for en sub med et sæt Gran i stuen, men det skader selvfølgelig aldrig med lidt mere og bedre bass. Men for det er noget der fortjener at spille sammen med de højttalere skal man nok også være forberet på at smide nogle penge i den sub man køber, så den kan leve op til kvalitets niveauet. |
|
|
Mine Grand kører som Large, og har dermed fuld frekvensgang. Ellers er der næsten heller ingen grund til at have store højttalere. Om det er nødvendigt med en sub, er helt op til en selv. Jeg ville i hvert fald ikke undvære den når det skal gå vildt for sig.
Og jeg er helt enig i, at man ikke kan smide en hvilken som helst sub på Grand'erne. De fortjener noget af det ypperste på markedet |
|
|
Jeg har haft sub og mangler den ikke ved musik-lytning, men når jeg ser film mangler jeg den klart!
Personligt gad jeg godt at ha' Velodyne også!
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 13:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Svend P skrev:
MichaelWB skrev:
|
|
|
|
Og jeg er helt enig i, at man ikke kan smide en hvilken som helst sub på Grand'erne. De fortjener noget af det ypperste på markedet
|
|
|
Nu var det en kommentar til anlægget du linkede til, han delte åbenbart ved 80 Hz og så synes jeg det er helt spild med sådanne højttalere.
Men jeg tror gerne Velodyne og Gran er en god kombination. Tror faktisk den ville passe godt i pejsestuen  Hmmm... hvis nu vi lader være med at købe mad i et halvt år såe......  __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja her ved mig går det ikke altid langsomt, så her er de et par Dali suite R0.8 i sølv som passer godt til min hvide væg og ved siden af skiltene. Så skal jeg bare have dem hængt op, købt kabel, kølet cola'en, varmet pizzaen og se alle LOTR ee igen. Hvis jeg er hurtig kan jeg måske kører med 7.0 i et stykke tid, hvis 6006 ikke bliver solgt med det samme.

Skal nok tage nye billeder snart, nu skal jeg bare lige smile færdig. __________________ Mit stereo setup
|
| Til top |
|
| |
roundsound Forum Bruger

Bruger siden: 29 Marts 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1660
|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 17:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey, det ser jo godt ud, men får vi ikke lige et blik på dem uden stof?
Og husk selvfølgelig en melding på lyden? Er det ikke en stor nedgradering i forhold til dine 6006 (eller var det 5005)?
Mvh. JBL
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 20:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
JBL Ti skrev:
|
Hey, det ser jo godt ud, men får vi ikke lige et blik på dem uden stof?
Og husk selvfølgelig en melding på lyden? Er det ikke en stor nedgradering i forhold til dine 6006 (eller var det 5005)?
Mvh. JBL
|
|
|
5005 er *eksen's. For at kunne få det optimale ud af mine 6006 som bagh. skal de have nogen mere plads bag sofaen. De kan simpelthen ikke få lyden om bag mig som de skal, medmindre jeg sidder ude på spidsen af sofaen.
r0.8 skulle gerne give renere og fordele lyden noget bedre, men de kan ikke give det samme lydtryk som 6006. __________________ Mit stereo setup
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 20 September 2005 kl. 23:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er der lige et billede, se lige hvordan jeg har drejet diskanten 90 grader så Dali mærket står rigtigt. Dette kræver kun et træbor, kniv og bitsæt

__________________ Mit stereo setup
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så er de nye loudsprecherer kommet op. Har ikke prøvet dem endnu, men
jeg glæder mig til jeg har tid. Skal nok lige tage nogle flere billeder
snart
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 21:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kreativ måde at holde ht-kablerne til fronthøjtallerne.
- Bare bank nogle søm i gulvtæppet :D
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 27 September 2005 kl. 22:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
He he, ja der ligger en gammel grim spånplade nedenunder, så det synes jeg selv godt jeg kunne tillade mig.
Så kan man heller ikke se det på listerne når jeg flytter
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er lige vendt hjem efter en uge i Tokyo. Den ene dag brugte vi på hifi. Vi fandt en ret seriøs butik på 7 etager. det startede med lakridskabler og billige mp3'er i stuen, men det blev bedre hvilket jeg fik en video af. Det er uden tvivl, det fedeste anlæg jeg nogensinde har og kommer til at høre. Det var Diamond light der spillede da vi var derinde. Vi turde ikke rigtig begynde at flytte rundt på kablerne da ekspedienten ikke rigtig synes vi passede ind. Udstyr var der nok af, vi opgav at finde ud af hvilken effektforstærker der træk ht'erne for det var det rene virvar af dyre tykke kabler, og vi fik ikke lov til at gå om bag forstærkerne at kigge. Efter at have set 6. etage fyldt med b&w801, dali euphonia (ja de fås i japan), krell og ML troede vi ikke det kunne blive meget vildere men det gjorde det. http://rapidshare.de/files/10383967/flaskOut.avi.html
|
| Til top |
|
| |
Svend P Forum Bruger

Bruger siden: 15 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 4620
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sjov video. Er det en Vitus forstærker man ser ganske kort i venstre side af den?
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hold da fest det ser vildt ud! Det må have været noget af en oplevelse.
Rigtig lækkert setup i øvrigt! Har du overvejet at investere i en cd-afspiller? __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Kduus Forum Bruger

|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 16:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det kan godt være, jeg lagde ikke rigtig mærke til noget, da jeg var helt tåget væk i den gode lyd. Jeg selv var meget imponeret af Behold som er meget med i videoen. Der er lidt billeder dertil, de ligger som .rar http://rapidshare.de/files/10385496/New_Folder.rar.htmlSå lige på et af mine andre billeder at et Panasonic th65 koster 1.000.000 yen ca 55.000 dkr, hvilket er halvpris, synd jeg kun måtte have 23 kg med i bagagen Jeg ville gerne have en cd-afspiller, synes bare ikke pengene er der på su, men en stereoforforstærker sammen med Yamahaen er måske det næste
|
| Til top |
|
| |
Kempf87 Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 251
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 17:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan godt være det er mig der bare ser sort, men hvordan kan man få åbnet filmen/billederne? Linksne henviser bare til et pgr. der hedder RapidShare...
[;EDIT]
Fandt ud af det, må kunne gøres nemmere :)
______________ Mvh
Kasper
|
| Til top |
|
| |
StylaH Forum Bruger

Bruger siden: 07 Juli 2005 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 950
|
| Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kempf87 skrev:
Kan godt være det er mig der bare ser sort, men
hvordan kan man få åbnet filmen/billederne? Linksne henviser bare til
et pgr. der hedder RapidShare...
[;EDIT]
Fandt ud af det, må kunne gøres nemmere :)
______________ Mvh
Kasper |
|
|
Det er skam også rigtig nok.. bare forsæt.. Læs hvad der står deR :)
__________________ Mit udstyr (NAD, Vega, Sanyo):
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=28291&KW=St ylaH
|
| Til top |
|
| |
CRC1 Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 10:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Kduus....
Er først faldet over din tråd nu, super cool setup. Kan især godt lige grand'er!!!! Hvad med sub? vil du ikke have det eller hvordan? og hvad med dine naboer, har du problemer med at bruge dit anlæg fuldt ud når du bor i lejlighed?
Ellers synes jeg det ser rigtig godt ud, meget stuevenligt, trods effektblokke og meget andet hidsigt stads! __________________ http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=49032&PN=1
|
| Til top |
|
| |