Tilbage til HIFI4ALL.DK 26. juni 2024 | 09:24   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Andet
 HIFI4ALL Forum : Andet
Emne Emne: DR2 i Nat (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 8
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bambadoo
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 30 April 2003
Status: Offline
Indlæg: 269
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 14:10 | IP-adresse registreret  

Sikkert Peter L.

Bolse (som tannlegen heter) var med å starte hifi-klubben i Norge, har jeg hørt rykter om.

Til top Vis bambadoo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bambadoo
 
Daring Dane
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 Januar 2004
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 200
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Til trods for lidt mangler og til tider et lidt langsomt flow i programmet, synes jeg, at det var en god og sjov udsendelse, der gav indblik i en hobbykultur. Så jeg skal da lige gense programmet på video her en af dagene.

Næsten uanset hvad folk arbejder med eller interesserer sig for, har jeg svært ved ikke at lade mig fascinere af deres engagement.

I øvrigt var det rart nok at få den gamle traver på banen: Folk må gerne købe biler til hele og halve millioner - både og sommerhuse ligeså. Men Hifi er ikke godkendt i på samme måde.

Alle de medvirkende virkede jo meget sympatiske og det kunne da være helt vildt sjovt at aflægge dem et besøg og få lange røverhistorier og lyttesessions med netop deres kram. Dog synes jeg ham tandlægen snakkede lige lovlig meget om selvmord. Og så ham der ødelagde alting... inklusive væggen på den lejlighed han var ude at se på...

Happy Hifi herfra!

Venlig hilsen

Daring Dane



__________________
Harman Kardon AVR 5500, Harman Kardon DVD 25,
Dynaudio Audience 82, Dynaudio Audience 122C, Tannoy R1
Til top Vis Daring Dane's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Daring Dane
 
lasse
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 07 April 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 848
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 14:38 | IP-adresse registreret  

StudioSound skrev:
KRIKSTAR skrev:

- men det er nu lidt svært at tage en mand seriøst, hvis han ikke en gang kan stave ordentligt.

Der er dog dem der er lovligt undskyldt, i form at ordblindhed. Så man skal lige passe på ikke at dømme forkert...

Nej  ikke for at være efter dem der er ordblinde, har selv lidt af dette problem
man kan altså godt se når folk gør sig umage og når der bare sjuskes, så hold op med det sjuskeri, se det der skrevet igennem og spørg så dig selv om folk kan forstå hvad du mener, bare et venligt råd

Til top Vis lasse's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lasse
 
Calle
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 08 Oktober 2003
Status: Offline
Indlæg: 32
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 15:30 | IP-adresse registreret  

Det var da en ganske sjov udsendelse. Og under de skøre hoveder er de stadig i besiddelse af en god portion humor! Det skinner klart igennem. Der minder Normændene og Danskerne meget om hinanden.

Det var også skægt at se Peter Lyngdorf rode med loddekolbe og RØR.

Hvad mon der kommer ud af det. En digtal TACT forstærker med rør

Men jeg føler med fyren hvis hus, anlæg og pladesamling brændte

Jeg tror han rejser sig igen og realiserer sin drøm. Det har han næsten fortjent!

 



__________________
Calle
Til top Vis Calle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Calle
 
KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 08 December 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 408
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

lasse skrev:
StudioSound skrev:
KRIKSTAR skrev:

- men det er nu lidt svært at tage en mand seriøst, hvis han ikke en gang kan stave ordentligt.

Der er dog dem der er lovligt undskyldt, i form at ordblindhed. Så man skal lige passe på ikke at dømme forkert...

Nej  ikke for at være efter dem der er ordblinde, har selv lidt af dette problem
man kan altså godt se når folk gør sig umage og når der bare sjuskes, så hold op med det sjuskeri, se det der skrevet igennem og spørg så dig selv om folk kan forstå hvad du mener, bare et venligt råd

Har selv en meget god ven der er ordblind. Han er da bestemt meget opmærksom på at det han sender ud er korrekt, så jeg kan ikke helt se problemet - og som Lasse siger, så kan man godt se forskel på om det er sjusk eller ej. Men OK det er jo kun hobby og sjov det her, så mon ikke det går alligevel (næsten da).

 

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Nogen der ved, hvad det var for en rørselvbyg pigen byggede?
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:59 | IP-adresse registreret  

Min første tanke var Audio Note...med de røde print og størrelsen på kasserne.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
Pascal
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 19 Juni 2003
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Indlæg: 861
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

Ja det var også mit umiddelbare bud, men jeg troede ikke de lavede forstærkere til selvbyg.
Til top Vis Pascal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Pascal
 
Kenneth K.
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 13 April 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 281
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:04 | IP-adresse registreret  

http://audionotekits.espyderweb.net/ det ser sådan ud.

vh.
Til top Vis Kenneth K.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kenneth K. Besøg Kenneth K.'s Websted
 
DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Indlæg: 1465
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 18:05 | IP-adresse registreret  

Dolkin: Flot nok at du bitcher fuldstændigt ud, og at du så slet ikke ved at det kan staves på begge måder , du får lige sådan en her med:
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted
 
ZzZzleepY
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 21 December 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Indlæg: 542
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:04 | IP-adresse registreret  

Det er egentlig lidt sjovt at tænke på...

manden hvis hus osv brændte.. han var jo meget bange for at fortælle det til sin familie og venner osv, ved at det brændte havde han da en lovlig og rimelig undskyldning for at der skulle bygges nyt.

selfølgelig er det meget ærgeligt med de tabte plader osv. men manden har da vel en forsikring så det skal jo nok komme op at køre igen, når man er så meget  hifi nørd som han er tror jeg ikke han bare giver op så let hehe.
Til top Vis ZzZzleepY's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ZzZzleepY Besøg ZzZzleepY's Websted
 
kim olsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 01 August 2003
Lokalitet: Odense
Status: Offline
Indlæg: 5749
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:18 | IP-adresse registreret  

nej, det må da gry i det norske...

__________________
Krone siger du? nej den har jeg ikke på hovedet, den står der med skriften "DC300"
Til top Vis kim olsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kim olsen
 
Svend P
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 15 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 4622
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:21 | IP-adresse registreret  

Jeg synes at kunne se at de allesammen havde rørforstærkere.

Er det en tilfældighed, eller er der bred enighed om at hvis prisen og driftsomkostningerne er sekundære, så er det den bedste teknologi?

Til top Vis Svend P's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Svend P Besøg Svend P's Websted
 
Kurt von Kubik
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum
Avatar

Bruger siden: 14 Oktober 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Indlæg: 5656
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:26 | IP-adresse registreret  

Svend P skrev:

Jeg synes at kunne se at de allesammen havde rørforstærkere.

Er det en tilfældighed, eller er der bred enighed om at hvis prisen og driftsomkostningerne er sekundære, så er det den bedste teknologi?



Der er ikke bred enighed.

Jeg er hverken bred eller enig.

Prøv hvilken som helst forstærker gennem et par kilo jern, og så har du svaret hvorfor.
Det KAN ikke lade sig gøre, at lave en naturtro rørbørge. De er og bliver en udpræget designerlyds inovation.
Intet godt kan drive en klump jern på den maner og så slippe godt fra det. Det er en fysisk umulighed - desværre.
Om det lyder godt, behageligt, lækkert eller ligefrem fantastisk, kan jeg ikke bestride, men det er ikke et "stykke ledning med forstærkning", som en kendt englænder engang udtrykte det - langtfra endda, måske endda længst fra af alle.
Til top Vis Kurt von Kubik's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kurt von Kubik
 
Alex E Nielsen
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 2051
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:43 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Svend P skrev:

Jeg synes at kunne se at de allesammen havde rørforstærkere.

Er det en tilfældighed, eller er der bred enighed om at hvis prisen og driftsomkostningerne er sekundære, så er det den bedste teknologi?



Der er ikke bred enighed.

Jeg er hverken bred eller enig.

Prøv hvilken som helst forstærker gennem et par kilo jern, og så har du svaret hvorfor.
Det KAN ikke lade sig gøre, at lave en naturtro rørbørge. De er og bliver en udpræget designerlyds inovation.
Intet godt kan drive en klump jern på den maner og så slippe godt fra det. Det er en fysisk umulighed - desværre.
Om det lyder godt, behageligt, lækkert eller ligefrem fantastisk, kan jeg ikke bestride, men det er ikke et "stykke ledning med forstærkning", som en kendt englænder engang udtrykte det - langtfra endda, måske endda længst fra af alle.

Jeg forstår at du ikke har lyttet på Angoku eller Ankoru fra Kondo san ?

Til top Vis Alex E Nielsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Alex E Nielsen Besøg Alex E Nielsen's Websted
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

Kurt von Kubik skrev:
Svend P skrev:

Jeg synes at kunne se at de allesammen havde rørforstærkere.

Er det en tilfældighed, eller er der bred enighed om at hvis prisen og driftsomkostningerne er sekundære, så er det den bedste teknologi?



Der er ikke bred enighed.

Jeg er hverken bred eller enig.

Prøv hvilken som helst forstærker gennem et par kilo jern, og så har du svaret hvorfor.
Det KAN ikke lade sig gøre, at lave en naturtro rørbørge. De er og bliver en udpræget designerlyds inovation.
Intet godt kan drive en klump jern på den maner og så slippe godt fra det. Det er en fysisk umulighed - desværre.
Om det lyder godt, behageligt, lækkert eller ligefrem fantastisk, kan jeg ikke bestride, men det er ikke et "stykke ledning med forstærkning", som en kendt englænder engang udtrykte det - langtfra endda, måske endda længst fra af alle.

Jo Hr Kubik, men OTL rørforstærkere (Output Transformer Less) klarer sig nu helt fint uden jern i udgangen

Tonebalance, opløsning og dynamik er typisk helt i særklasse. Der er transistorgrej der kommer tæt på, men så heller ikke mere...

Mvh,

Karsten

 

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
DKMIK
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 559
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 20:37 | IP-adresse registreret  

Jeg syntes det var en ok udsendelse, men tænk hvis nu ham fyren med det brændte hus, lige nåede at fjerne de mange lp'er, så er det lidt nemmere at forklare tanterne at der skal bygges nyt hus, og forsikringen dækker vel anlægget.
Til top Vis DKMIK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DKMIK
 
perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Indlæg: 2489
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 23:37 | IP-adresse registreret  

DKMIK skrev:
Jeg syntes det var en ok udsendelse, men tænk hvis nu ham fyren med det brændte hus, lige nåede at fjerne de mange lp'er, så er det lidt nemmere at forklare tanterne at der skal bygges nyt hus, og forsikringen dækker vel anlægget.


Netop! Lige mine ord. Jeg vil kalde det et belejligt tilfælde at huset brænder ned netop som han går og drømmer om at bygge et nyt. Det minder om en restaurant heroppe i det nordjyske som begyndte at gå dårligt. Men så brændte den pludselig ned til grunden. Også meget belejligt må man sige.

Om jeg insinuerer noget? Nej-nej, men det er da lidt svært at have ondt af manden når han lige har sparet omkring en million Kroner til et nyt hus!

__________________
I like techno - UNPLUGGED!
Til top Vis perejvind's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af perejvind Besøg perejvind's Websted
 
StudioSound
Branchemedlem
Branchemedlem
Avatar
StudioSound

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Øerne
Status: Offline
Indlæg: 1274
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 23:48 | IP-adresse registreret  

perejvind skrev:
DKMIK skrev:
Jeg syntes det var en ok udsendelse, men tænk hvis nu ham fyren med det brændte hus, lige nåede at fjerne de mange lp'er, så er det lidt nemmere at forklare tanterne at der skal bygges nyt hus, og forsikringen dækker vel anlægget.


Netop! Lige mine ord. Jeg vil kalde det et belejligt tilfælde at huset brænder ned netop som han går og drømmer om at bygge et nyt. Det minder om en restaurant heroppe i det nordjyske som begyndte at gå dårligt. Men så brændte den pludselig ned til grunden. Også meget belejligt må man sige.

Om jeg insinuerer noget? Nej-nej, men det er da lidt svært at have ondt af manden når han lige har sparet omkring en million Kroner til et nyt hus!

Det ku' jo også tænkes at G&S ikke bryder sig om Avantgarde høj(t)talere..

Til top Vis StudioSound's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StudioSound Besøg StudioSound's Websted
 
F.Christians
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 12 April 2003
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Indlæg: 4023
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 05:40 | IP-adresse registreret  

På side 1 var jeg næsten ked af, at jeg forsager TV, alt dets væsen og alle dets gerninger. Men nu nået til side 4 kan jeg se, at jeg ikke er gået glip af noget og hurra for det!!!  
Til top Vis F.Christians's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af F.Christians
 

<< Forrige Side af 8 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2024 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes