Forfatter |
|
MaltheK Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 864
|
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 15:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kender I Wattgate stik?

Jeg overvejer at investere i 350 i HC (ovenstående) som stik til min nye stikdåse fra RA

Har I erfaringer med wattgate?
mvh. Malthe
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 15:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hr von Auspuff, hvordan skruer/lodder man kablet på en støbt stik; skal det skæres frit/åbent??? Og også fra Satmit; hvilket netkabel vil du anbefale???
|
Til top |
|
|
Knoxville Forum Bruger

Bruger siden: 30 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1708
|
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 16:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej,
For at prøve med egne øre har jeg netp købt nogle Supra Lorad kabler på nettet.
De ændrdinger man kunne høre var typisk en renere diskant og mere præcise anslag.
e er dog samlet med alm. stik fra bygge markedet indtil videre... det bliverdet næste jeg prøver.
Selve kablet kan købes for 89 svenske kr. pr. meter på hembiobutikken.se __________________ Med Venlig Hilsen
|
Til top |
|
|
Nordost Branchemedlem

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 18:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Wattgate netstikkene lyder utrolig godt i mine øre.. men de er meget dyre.
Jeg giver Kurt Kubik ret i at dyre stik ikke nødvendigvis lyder bedst og at helstøbte stik er at foretrække, men desværre er det umuligt for os dødelige almindelige mennesker at trykstøbe stikkene direkte på kablet.
Jeg vil anbefale at man skruer stikkene utrolig godt fast og derefter lodder kontaterne.
MVH
Lars __________________ Lars
Nordost
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Knoxville skrev:
Hej,
For at prøve med egne øre har jeg netp købt nogle Supra Lorad kabler på nettet.
De ændrdinger man kunne høre var typisk en renere diskant og mere præcise anslag.
e er dog samlet med alm. stik fra bygge markedet indtil videre... det bliverdet næste jeg prøver.
Selve kablet kan købes for 89 svenske kr. pr. meter på hembiobutikken.se |
|
|
Prøv at pille dem af igen!
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 13 Juli 2004 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Hr von Auspuff, hvordan skruer/lodder man kablet på en støbt stik; skal det skæres frit/åbent??? Og også fra Satmit; hvilket netkabel vil du anbefale??? |
|
|
Tjah! Min taktik går mere på at finde gode netkabler med påstøbte stik. Der findes nogle få rigtigt gode muligheder. Som udgangspunkt ville jeg lede efter kabler med Poly Ethylen (PE) isolation. Det giver en ganske anden lyd end PVC. MHT. til de dyre stik, så har jeg hørt snart et utal af netkabler med dem på, uden på noget tidspunkt at synes om dem. Stikkene gør det altså slet ikke alene. Dernæst så bliver jeg nødt til at sige det, LoRad er et frygteligt netkabel - bamset, sovset og grumset så det forslår. Jeg kan ikke forestille mig, at standard ledningerne ikke slår det helt og aldeles. Husk altid at gå tilbage til det oprindelige - det glemmer mange. Gør det også selv om det lyder umiddelbart ulogisk - f.eks. hvis man skifter dingenot A ud med himstregims B, som beviseligt har langt bedre data i enhver henseende og dermed bør outperforme dingenot A helt og aldeles. Man bliver ofte frygteligt overrasket - selv jeg. Og tro det om du vil, den metode har jeg prædiket i mange år - og alligevel skal jeg høre det fra andre og tilmed være nødt til at give dem ret - pyhha.
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 00:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også hidtil været tilfreds med de 2 meters 1,5 kvadrat Hitachi-koldapparatledninger, som jeg købte engang i Brinck-elektronik; meeen jeg købte også et sæt Svalander 1,5 kvadrat teflon solidcore kobber og stik fra Furutech (FI-E11 og FI-11) til ca. 1000 svenske kroner i saml-selv version. På amp´en gjorde det slet ingen forskel, i hvert fald meget ringe forskel, men på CD´en gav det kende mere ro i lydbilledet. Så der blev det, foreløbigt!!!
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 14 Juli 2004 kl. 09:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
F Christians,
Har selv haft kig på Svalanders kabler. Han har et dejligt ukompliceret syn på sagen ... og virker ikke over kommercielt - ikke fordi det nødvendigvis er en kvalitet.
Kunne være man skulle prøve med noget teflon-isoleret ledning ... bar for sjov!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 15 Juli 2004 kl. 09:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Meeen idag, altså om lidt, sætter jeg de oprindelige Hitachi-kabler i igen og så hører jeg om en gang til, ifølge de Auspuff´ske teorier!!! Det har jeg "glemt" efter at have udskiftet netlisten/fordelerdåsen ud med en IKEA-schuko, made in China!!!
|
Til top |
|
|