Forfatter |
|
waal Udelukket fra forum

Bruger siden: 07 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 559
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
waal skrev:
Peter skrev:
Kurt von Kubik skrev:
Hællå igen!
Jeg tror det her skal i glemmebogen - desværre. Sjovt i et sekund eller 2 - but lasting - deffinately not |
|
|
pis ! nu var jeg klar med coax til hifi, ovn osv. -regnede med at brødet blev lidt mere luftigt osv. ØV
|
|
|
Nu har Kubikken også prøvet, jeg blev udsat for "coaxialforsøget" i begyndelsen af 80'erne. Samme resultat - du'r ikke
Waal
|
|
|
Kære Waal! Var det på strømsiden?
også der Så er du lidt forud for din istid 
Har jeg altid været Men heller ikke her er det kanon. Kan måske bruges til at banke konen med, men det må jeg evt. vende tilbage med, har du erfaringer i så henseende?
nej, men jeg har pakket en højttaler ind i 2omm filt 20 år før Duelund - uden at få bank af konen
|
|
|
|
Til top |
|
|
Thomas Sillesen Branchemedlem

Nerds.dk
Bruger siden: 29 April 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1596
|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 18:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm Waal,
Var det før første eller anden verdenskrig ? 
__________________ Med Venlig Hilsen
Thomas Sillesen
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

|
Sendt: 18 Juni 2004 kl. 19:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Thomas Sillesen skrev:
Hmm Waal,
|
|
|
Lige efter Boerkrigen
mvh
de Waal
|
Til top |
|
|
Peter Forum Bruger

Bruger siden: 01 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 621
|
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 14:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
waal skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Hmm Waal,
|
|
|
Lige efter Boerkrigen
mvh
de Waal
|
|
|
mener du ikke Coaxkrigen ?
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
Bruger siden: 11 December 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 3481
|
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 16:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Jeg har selv udskiftede de flere kårede net kabler ud med enkelt kårede tråd ( 2.5/1.5mm2 ) fra NKT med GODT resultat, bedre fast bas, mere klare og rener mellemtone og en klar og fin diskant alt fnidder forsvandt og hele tone området blev mere dynamisk.
|
Til top |
|
|
waal Udelukket fra forum

|
Sendt: 20 Juni 2004 kl. 22:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Peter skrev:
waal skrev:
Thomas Sillesen skrev:
Hmm Waal,
|
|
|
Lige efter Boerkrigen
mvh
de Waal
|
|
|
mener du ikke Coaxkrigen ?
|
|
|
Hva'for en krig ? Du får 03 i historie og en sveder som bonus
Waal
|
Til top |
|
|
Kurt von Kubik Udelukket fra forum

Bruger siden: 14 Oktober 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5656
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 17:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa! Lige et resumé af en stribe eksperimenter der er lavet på det seneste. Powercords er et ømt område, de fleste tror ikke rigtigt på det, andre er nysgerrige og en lille hardcore gruppe, tror det er det vigtigste kabel i kæden. Psych-nørderne trækker nye kabler, så langt hen mod tilslutningen til det tykke aluminiumskabel der ligger i jorden som muligt, gerne uden om sikringer og måler  . Nå men fifleriet har bibragt mig et par nye erkendelser: Tværsnittet styrer inden for visse rammer ret præcist klangballancen. Tyndere = lysere og lidt "smallere" Tykkere = lidt mørkere + lidt mere oppustet Isolationsmaterialet spiller i den grad med også: PVC = markerede ansatser og mangel på udstrakthed opefter, specielt i forb. med stort tværsnit. Det bamser noget til nedefter, men går egentlig ikke rigtigt dybt ned. Polyethylen = betydeligt mere slankt for samme stværsnit og også mere udstrakt og stramt. Teflon = pæn lyd Uld/silke = noget mørkere, men så alligevel, det virker lidt blødt, nogen ville kalde det uldent  . Disse observationer kan egentlig ikke bruges som rettesnor til noget, fordi, at isolationsmaterialerne ikke er afprøvet på eksakt den samme leder osv. Men det er ment som et udspil til en debat om andres observationer. Forsølvet kobber = Har jeg ikke hørt virke det sted endnu, men måske. Jeg har det kun med Teflon på. Rent sølv = Duen har sådan nogle, med uld/silke på. Tror egentlig, at jeg gerne vil have sådan nogle på et tidspunkt. De har teorien i orden - eller også har de slet ikke teorien i orden - alt efter om en tilkobling til nettet eller en slags afkobling fra nettet er ønskværdig. Det værste har jeg gemt til sidst Fortinnet kobber = Uaks!
|
Til top |
|
|
kramer71 Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 1712
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 19:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hey qubik,
Mon ikke du skulle vikle den store cord ud af silkeisoleringen og hive den frem hos den lokale psyk. Så kunne du være at du fik en tur på uldtæppet. Det kunne give en ret god tilknytning, selvom du måske springer en sikring.
Prosac
Kramer71
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 22 Juni 2004 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
kramer71 skrev:
Hey qubik,
Mon ikke du skulle vikle den store cord ud af silkeisoleringen og hive den frem hos den lokale psyk. Så kunne du være at du fik en tur på uldtæppet. Det kunne give en ret god tilknytning, selvom du måske springer en sikring.
Prosac
Kramer71
|
|
|
Hej Søren !
Prøv selv at gøre et forsøg og se om du ikke kan høre forskæl vis ikke så er det bar det sådan.
|
Til top |
|
|
F.Christians Forum Bruger

Bruger siden: 12 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 4023
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 05:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det gælder altså om at skaffe tynd kobber???-kabel i teflon og så flette/sno det antal ledere ind som giver den bedste balance i mellem tynd/tyk lyd, eller har jeg ikke forstået en s***??? Hvordan med stikkene, man kan jo få alt fra blik i PVC til guld/rhodium i glasfiber??? De må da også ændre det endelige resultat!!!
|
Til top |
|
|
nhj4 Lukket konto

Eget ønske!
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 16:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
F.Christians skrev:
Det gælder altså om at skaffe tynd kobber???-kabel i teflon og så flette/sno det antal ledere ind som giver den bedste balance i mellem tynd/tyk lyd, eller har jeg ikke forstået en s***??? Hvordan med stikkene, man kan jo få alt fra blik i PVC til guld/rhodium i glasfiber??? De må da også ændre det endelige resultat!!! |
|
|
Hej !
Du behøves ikke at flætte/sno kablerne, om det er pvs/teflon det er op til dig selv, tråd tykelse til efekforstærkeren/klasse A 2,5mm2 der skal der jo noger strøm til, til cd/forforstærker 1,5mm2 det skulle være riglit, og brug kun en tråd til + og - er der jor kan man se om det bliver bedre, men det hele drejer sig om at man skal forsøge sig frem. Stik, køb det man kan lig.
|
Til top |
|
|
Asbjørn Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 271
|
Sendt: 23 Juni 2004 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Pæn lyd var nok ment negativt skal du se F.Christians
MVH
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 24 Juni 2004 kl. 19:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Asbjørn skrev:
Pæn lyd var nok ment negativt skal du se F.Christians
MVH |
|
|
Mr. Asbjørn er ved at lære det  ! Alt for pæn -gaaaab
|
Til top |
|
|
Frederik Carøe Branchemedlem

DCA - Duelund Coherent Audio
Bruger siden: 01 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 879
|
Sendt: 26 Juni 2004 kl. 00:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kurt von Kubik skrev:
Hejsa!
Lige et resumé af en stribe eksperimenter der er lavet på det seneste.
SNIP
Rent sølv = Duen har sådan nogle, med uld/silke på. Tror egentlig, at jeg gerne vil have sådan nogle på et tidspunkt. De har teorien i orden - eller også har de slet ikke teorien i orden - alt efter om en tilkobling til nettet eller en slags afkobling fra nettet er ønskværdig.
Det værste har jeg gemt til sidst
Fortinnet kobber = Uaks!
|
|
|
Hej Kurt
Lille kommentar:
Der er ikke silke/uld på, og de er ikke godkendt til netkabelbrug.
Brug til sådan er på eget ansvar!
Ellers tak for omtalen.
Mvh.
Frederik Carøe __________________ Med venlig hilsen
Frederik Carøe
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 28 Juni 2004 kl. 12:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så kan jeg altså kun udlede; at netkabler kan ved hjælp af en påtrykt spænding levere strøm til ens "hifi"-anlæg og intet mere!!! At man så kan høre en forskel på netkabler kan kun tilskrives kablernes materiale-egenlyd og følgeligt er selv superledere egenlydende, ja!!! Eller nej??? Og da "audiophiler" ikke bruger kabler til at rette op på små-unoder og slige sager (så var det sikkert helt forkert fra starten), må de fra fabrikken medleverede kabler altså være lige akkurat det, der skal til og intet andet!!!
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 10:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Kan man få liv i denne tråd igen!
Stikkene må også have en indflydelse ... nogen der har nogle erfaringer her.
Og Von Auuuuspuuuf er der i det hele taget noget lovligt standard ledning ... f.eks. teflonisoleret som du kan anbefale som start for lidt eksperimenter her i det Sjællandske regnvejr!
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 11:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Måske hr von Auspuff er på knallertferie!!!
|
Til top |
|
|
Nordost Branchemedlem

Bruger siden: 28 Maj 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 39
|
Sendt: 06 Juli 2004 kl. 12:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Kan man få liv i denne tråd igen!
Stikkene må også have en indflydelse ... nogen der har nogle erfaringer her.
Og Von Auuuuspuuuf er der i det hele taget noget lovligt standard ledning ... f.eks. teflonisoleret som du kan anbefale som start for lidt eksperimenter her i det Sjællandske regnvejr!
SATMIT
|
|
|
Mine personlige erfaringer siger at stikkené har mindst lige så stor betydning for lyden som kablet selv også når det gælder netkabler..I det hele taget kan man stort set høre en hvilken som helst ændring, der foretages med et netkabel og et hvilket som helst andet kabel, når de gælder terminereing, stik type, loddetin, længde på kablet etc..
Med venlig hilsen
Lars
__________________ Lars
Nordost
|
Til top |
|
|
SATMIT Lukket konto

Konto lukket efter brugers ønske
Bruger siden: 22 April 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1226
|
Sendt: 07 Juli 2004 kl. 14:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja ... auspuff ... puff puuff ... lyden fra eksperimenter med uisolerede netkabler i regnvejr!
Ja er også nået så langt, at stik er vigtige ... men hvilke er gode så ... og Hvor køber man dem?
SATMIT __________________ "My tastes are simple; I am easily satisfied with the best." Winston Churchill
|
Til top |
|
|

|
Sendt: 11 Juli 2004 kl. 14:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
SATMIT skrev:
Tja ... auspuff ... puff puuff ... lyden fra eksperimenter med uisolerede netkabler i regnvejr!
Ja er også nået så langt, at stik er vigtige ... men hvilke er gode så ... og Hvor køber man dem?
SATMIT |
|
|
Stikkene er vigtige, men det er ikke nødvendigvis de dyreste der bringer de bedste resultater. Jeg har de allerbedste erfaringer med påstøbte stik, dernæst forniklede typer af tvivlsom herkomst. Mine er købt hos Århus Radiolager. Jeg har prøvet ægte mange forskellige, inkl. dyre banditter. Dem her er bedre, men de har ikke flere desværre - tror det var et restlager af en slags. De burde dog dukke op ved rundt omkring ved lejlighed. Byggemarkederne har ind imellem nogle rimelige nogen. En god regel er, at glemme de helt enorme Shuko stik med guld eller andet halløj på. Det er i øvrigt endnu sværere at finde forniklede apparatstik.
|
Til top |
|
|