| Sendt: 12 April 2026 kl. 09:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Er NLE 50 ikke forsølvet kobberledere? Så kan man jo bestille noget tyndt sølvbelagt kobberkabel hjem og lave de længder man ønsker:) Og ifølge denne artikel skulle den teoretisk bedste tykkelse være omkring 0,8mm:
Conventional theory and actual conductor performance merge: At a diameter of around 0.8mm, the conductor becomes closer to a low-valued ideal resistor at audio frequencies.
Jeg har fået købt lidt kabel hjem gennem en kammerat og lavet mine egne kabler. Jeg satte dem op imod mine NO Red Dawn, som jeg ellers er glad for og de har været på siden:) Jeg oplever et andet lydbillede i forhold til mine Red Dawn, stemmen er helt anderledes og er meget central hvor den før var bredere og mere oppe i lydbilledet. I det hele taget oplever jeg tydeligere de enkelte instrumenter. Man kan jo evt. lægge flere ledere sammen og teste evt. forskelle. Det her er min oplevelse på mit anlæg og ikke andet. Jeg spiller på rør og diy højttalere med den store AMT.
Link til hele artiklen som er alt for teknisk for mig er her:
https://www.stereophile.com/content/essex-echo-1995-electric al-signal-propagation-cable-theory-page-2
Hav en dejlig dag
Mvh
Stefan
|